Πέμπτη, 8 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΕλλάδαΑκτοπλοϊκά Εισιτήρια: Προσπάθεια για να μην γίνουν αυξήσεις τις επόμενες εβδομάδες

Ακτοπλοϊκά Εισιτήρια: Προσπάθεια για να μην γίνουν αυξήσεις τις επόμενες εβδομάδες

|

Πολύ δύσκολη έως… απέλπιδα εκτιμάται ότι θα είναι η προσπάθεια της κυβέρνησης να τιθασεύσει τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτήριων ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου. Λόγω της πολιτικής για την πράσινη μετάβαση που ακολουθεί η ΕΕ οι εταιρείες θα δουν το λειτουργικό τους κόστους να αυξάνει έως και 35% με μέρος της αύξησης αυτής να μετακυλίεται στον επιβάτη.

Πιο συγκεκριμένα:

1) Καταρχάς αναμένονται ανατιμήσεις έως και 15% στις τιμές των εισιτηρίων για τα συμβατικά πλοία από την 1η Μαΐου του 2025 αφού με απόφαση της ΕΕ όλη η Μεσόγειος γίνεται SECA (Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών Θείου), που σημαίνει ότι θα πρέπει να είναι απαλλαγμένη από το θείο. Άρα θα πρέπει να χρησιμοποιεί καύσιμο με περιεκτικότητα σε θείο μόλις 0,001%, που είναι πιο ακριβό. Τα ταχύπλοα καίνε αυτό το καύσιμο εδώ και χρόνια.

2) Στο πλαίσιο της δέσμης των μέτρων με τον τίτλο «Fit for 55» για το κλίμα, που εγκρίθηκε το 2023 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αναθεωρήθηκαν μια σειρά από κοινοτικά νομοθετήματα που αφορούν και τη ναυτιλία. Η σταδιακή επέκταση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (EU-ETS) στις ναυτιλιακές μεταφορές έως το 2026 και οι αναμενόμενες δυσκολίες συμμόρφωσης με τη νέα νομοθεσία για καθαρά καύσιμα (FuelEU Maritime Initiative) εκτιμάται ότι θα αυξήσουν το λειτουργικό κόστος του κλάδου της ακτοπλοΐας.

Οι γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής υπόκεινται στο νέο σύστημα εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπών άνθρακα (ETS)

3) Επίσης αναμένεται να μετακυλήσει στο εισιτήριο περίπου 2% από τις αυξήσεις στα μισθολόγια των ναυτικών μετά την υπογραφή της νέας ΣΣΕ που προβλέπει αύξηση 5%.

4) Αυξημένο κόστος συντήρησης: Οι εργασίες επισκευής των πλοίων γίνονται ακριβότερες λόγω των διεθνών ανατιμήσεων στα ναυπηγικά υλικά.

Οι ακτοπλοϊοι έχουν καταθέσει στο υπουργείο πρόταση να καλυφθεί με επιδότηση προς τις εταιρείες εμπορίας καυσίμων η διαφορά της τιμής μεταξύ του καυσίμου που καίνε τώρα τα συμβατικά πλοία της ακτοπλοΐας και του ακριβότερου MGO με περιεκτικότητα μόλις 0,001% σε θείο, το οποίο θα καταναλώνουν υποχρεωτικά από 1η Μαΐου 2025,

Ο Διονύσης Θεοδωράτος, πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας έχει επισημάνει: «Αν αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα κόστος πετρελαίου για το VLSFO στα 100 ευρώ. Το MGO κάνει 130. Τα 30 ευρώ που είναι η διαφορά προτείνουμε να τα επιδοτήσει το κράτος στις εταιρείες πετρελαιοειδών και να μας το πουλάνε σε τιμή VLSFO ώστε να μην αυξηθεί η τιμή του εισιτηρίου. Ας επιδοτηθούν οι εταιρείες εμπορίας και όχι οι ακτοπλοϊκές. Να το κοιτάξουν τα υπουργεία Οικονομικών, Ενέργειας και Ναυτιλίας» για να προσθέσει:

«Κάποια άλλη άμεση λύση δεν βλέπω. Είναι η πιο ξεκάθαρη». Στη συνέχεια κατέθεσε τον προβληματισμό του: «Ο ναύλος δεν μπορεί να φτάσει στο Θεό γιατί δεν θα πατάει άνθρωπος στα πλοία. Και θέλω να σημειώσω ότι σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας η ακτοπλοΐα δεν συμμετείχε στην αύξηση του πληθωρισμού».

Στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται η αξιοποίηση πόρων από το Πράσινο Ταμείο, αρμοδιότητας του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ώστε να επιδοτηθεί το κόστος των νέων καυσίμων. Όμως οικονομικοί αναλυτές εκτιμούν ότι αφενός η συγκεκριμένη λύση απαιτεί την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και αφετέρου μέχρι στιγμής, τα διαθέσιμα κονδύλια κυμαίνονται μεταξύ 20-30 εκατ. ευρώ και θεωρούνται ανεπαρκή για στήριξη του ακτοπλοϊκού κλάδου και τη συγκράτηση των τιμών των εισιτηρίων.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας έθεσε το θέμα ανάμεσα στις βασικές προτεραιότητες του:

«Η πρώτη αποστολή του Υπουργείου αυτού είναι να κάνει ό,τι μπορεί μαζί με τον ιδιωτικό τομέα και την ιδιωτική πρωτοβουλία στην ακτοπλοΐα, μαζί με την ελληνική κυβέρνηση που έχει δεσμευτεί απ’ τα χείλη του κυβερνητικού εκπροσώπου και με συντονιστή το Υπουργείο, έτσι ώστε να μπορέσουμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατό για να διατηρηθούν και να είναι δυνατόν να μειωθούν οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, από και προς το λιμάνι του Πειραιά. Όλοι οφείλουν να κάνουν μισό βήμα πίσω και να στηρίξουν αυτό ακριβώς, το να μπορούν στα νησιά μας – που είναι στρατηγικό πλεονέκτημα η νησιωτικότητα και δίνει βάθος στρατηγικό στη χώρα – να ταξιδεύουν όσο περισσότερο γίνεται. Στις άγονες γραμμές και στα ακριτικά νησιά μας ακόμα περισσότερο».

Μηνάς Τσαμόπουλος

Πηγή: newmoney.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Με πάθος για την άνοδο: Ο Πανναξιακός υποδέχεται τον Απόλλωνα Καλυθιών στη «μάχη» των μπαράζ

Όλοι στο ΔΑΚ Νάξου την Κυριακή (11/05) στις 14:45 – Ο Πανναξιακός διεκδικεί το όνειρο της επιστροφής στις εθνικές κατηγορίες

Επιτροπή Ανταγωνισμού: Ξεκινάει έρευνα στον κλάδο της ακτοπλοΐας

Διαπιστώνει ολιγοπωλιακές συνθήκες και μεγάλη αύξηση του κόστους των συμβάσεων για τις επιδοτούμενες γραμμές

Στοίχημα – Europa League: Η ισοπαλία μοιάζει ως πιο πιθανή επιλογή και ποντάρουμε τα λεφτά μας

Πρόταση ημέρας από τα ημιτελικά του Europa League Μπόντο Γκλιμτ - Τότεναμ: «Επαγγελματική» πρόκριση στο 4.00!

Νάξος – 2ο Γυμνάσιου: Μαθητές-τριες μαθαίνουν τα μυστικά της σεφουκλωτής στο “Naxion – Ναξίων γεύσεις” (video)

Μια γευστική εκπαιδευτική εμπειρία με άρωμα Νάξου στο πλαίσιο του etwinning προγράμματος “Heritage on a plate” (video)

Σαντορίνη: Παράταση μέτρων και νέες παρεμβάσεις από τον ΟΑΣΠ

Στο επίκεντρο της συνεδρίασης των επιστημονικών επιτροπών του ΟΑΣΠ η καλντέρα της Σαντορίνης – Έμφαση στην πολιτική προστασία και την ενημέρωση των κατοίκων

Δ. Λιανός: “Δεν μπήκαν στη διαδικασία να μιλήσουν πρώτα με τον Δήμο”

Οι κάτοικοι της Νάξου στέκονται ενάντια στη σχεδιαζόμενη τοποθέτηση ΑΠΕ στο νησί - Τι αναφέρει ο Δήμαρχος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

Πειραιάς: Μεταμορφώνεται το λιμάνι σε 6 εβδομάδες, φιλόδοξο σχέδιο εκσυγχρονισμού με 10 παρεμβάσεις

Ο ΟΛΠ και το Υπουργείο Ναυτιλίας δρομολογούν άμεσες αλλαγές για τη βελτίωση της εμπειρίας των επιβατών στον Πειραιά, με οδηγό την τεχνολογία, την ασφάλεια και την εξυπηρέτηση

Κουφονήσι: Δώσε αίμα, χάρισε ζωή – εθελοντική αιμοδοσία (08 Μαϊου)

Μια πράξη αγάπης με τεράστια σημασία για την τοπική κοινωνία, με τη στήριξη των Πολιτιστικών Συλλόγων και του Νοσοκομείου Νίκαιας.

Β. Φλεριανός: Ξεχωριστή στιγμή όταν ακουστεί το “Νάξο με τα ψηλά βουνά” στο Μέγαρο Μουσικής

Ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού Βασίλης Φλεριανός απευθύνει συγκινητικό μήνυμα για τη συμμετοχή της Φιλαρμονικής Νάξου στο κορυφαίο μουσικό γεγονός της χρονιάς

Κέα – Πολεοδομικό Σχέδιο: Τριβές, αντιδράσεις και η στάση των κατοίκων

Αντιδράσεις έχει προκαλέσει το Τοπικό Πολεοδομικό Σχέδιο της Κέας, που παρουσιάστηκε στο νησί στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας

Νάξος – Φιλώτι: Αντίο με σεβασμό και αγάπη στον Τάσο Τζιώτη, άνθρωπο του μέτρου και της προσφοράς

Ο Φιλωτίτης που δεν είπε ποτέ κακή κουβέντα, μόνο έδινε—με τα χέρια, με την καρδιά, με την ψυχή του. Μια απώλεια που βαραίνει την κοινότητα, μια μορφή που δεν ξεχνιέται.

Νάξος – Κινητοποίηση στη ΔΟΥ: Διαμαρτυρία επαγγελματιών για το ψηφιακό πελατολόγιο (video)

Επιχειρηματίες και επαγγελματίες από τη Νάξο διαμαρτύρονται για ένα μέτρο που χαρακτηρίζουν άδικο και ανεφάρμοστο – «Επιβαρύνει αδικαιολόγητα τις μικρές επιχειρήσεις», δηλώνει ο Κ. Φαρκώνας.

Καλοκαιρινή εξόρμηση Raptor Club Greece στη Νάξο το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος

Για πρώτη φορά οι ιδιοκτήτες των εντυπωσιακών pick-up επιλέγουν Κυκλάδες και ξεκινούν από τη Νάξο, με ένα τριήμερο χαλάρωσης, εξερεύνησης και απολαυστικής οδήγησης

Στ. Φουτάκογλου: Το περίπτερο της πλατείας πρώην Δημαρχείου, που φεύγει σιωπηλά (!!!)

Μνήμες, άνθρωποι, ιστορίες δεκαετιών γύρω από ένα μικρό περίπτερο που αποτέλεσε σταθερό σημείο αναφοράς για γενιές Χωραϊτών - Η τοποθέτηση του Στράτου Φουτάκογλου

Νάξος: Μία εικόνα που προκαλεί δέος, πραγματικότητα ή όχι;

Ένα βιομηχανικής κλίμακας έργο απειλεί το φυσικό, πολιτιστικό και κοινωνικό κεφάλαιο της Νάξου και των Κυκλάδων, με επιπτώσεις που ξεπερνούν την ενεργειακή "ανάπτυξη" - Δύο ομιλίες σήμερα και αύριο. Που; Πότε;

Το “Highspeed 3” αλλάζει το τοπίο στις θαλάσσιες συγκοινωνίες Κρήτης – Κυκλάδων;

Η Hellenic SeaWays ενισχύει τη γραμμή Πειραιάς – Κυκλάδες – Ηράκλειο με το ταχύπλοο "Highspeed 3", φέρνοντας νέο ανταγωνισμό και πιθανές μειώσεις τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. (πίνακας δρομολογίων)

Εκτακτο: Διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος σε περιοχές της πόλης Νάξου

Διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος σε περιοχές της πόλης Νάξου σήμερα Δευτέρα 5 Μαϊου

Β. Φλεριανός: Ξεκινά το έργο που περίμενε μια ολόκληρη γενιά

Με χρηματοδότηση 2,28 εκατομμυρίων ευρώ, η Νάξος αποκτά επιτέλους το ενιαίο Αθλητικό Κέντρο που αξίζει στους αθλητές, τους συλλόγους και τη νεολαία της - Η τοποθέτηση του Βασίλη Φλεριανού

Νάξος – 2ο Γυμνάσιο: Η Μιχαηλία-Ευαγγελία Γρατσία διακρίθηκε στον Πανελλήνιο διαγωνισμό φυσικής “Αρίσταρχος”

Η Μιχαηλία-Ευαγγελία Γρατσία κατέκτησε το 3ο βραβείο στη Β΄ Φάση του διαγωνισμού φυσικής "Αρίσταρχος" φέρνοντας περηφάνια στη σχολική μας κοινότητα

Εκτακτο – “Blue Star 1”: Εκκένωση πλοίου λόγω προειδοποίησης για βόμβα (!!!)

Blue Star 1: Εκκενώνεται το πλοίο λόγω συναγερμού για βόμβα