Τετάρτη, 17 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΕλλάδαAFISO - Κωνσταντινάκης: "Σε Πάρο ή Κάρπαθο με 1500 πτήσεις το καλοκαίρι...

AFISO – Κωνσταντινάκης: “Σε Πάρο ή Κάρπαθο με 1500 πτήσεις το καλοκαίρι εργάζονται ένα ή δύο υπάλληλοι”

|

Για παιχνίδια με την ασφάλεια των πτήσεων μέσω «εκπτώσεων» στην εκπαίδευση κρίσιμων ειδικοτήτων για την αεροναυτιλία καταγγέλλει τη διοίκηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) ο Πανελλήνιος Σύλλογος Τηλεπικοινωνιακών Υπαλλήλων (AFISO), ο οποίος εκπροσωπεί τους υπαλλήλους που εργάζονται στους Πύργους Παροχής Πληροφοριών Πτήσεων Αεροδρομίου στα μικρότερα αεροδρόμια της χώρας και παρέχουν υπηρεσίες Εναερίου Κυκλοφορίας σε άλλους τομείς του αεροπορικού έργου.

Μόλις λίγες εβδομάδες μετά τις καταγγελίες των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας για επικίνδυνες ελλείψεις σε συστήματα ασφαλείας και πεπαλαιωμένο εξοπλισμό, τον οποίο έχουν αποσύρει εδώ και χρόνια χώρες όπως η Αίγυπτος, ο σύλλογος των τηλεπικοινωνιακών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για αλλαγές στην εκπαίδευση, οι οποίες δημιουργούν προβλήματα ασφαλείας αντί να τα λύνουν.

Σημειώνουν ότι για πρώτη φορά εδώ και 29 χρόνια επαφίεται στη διοίκηση της ΥΠΑ ο χρόνος εκπαίδευσης των υπαλλήλων που μεταφέρονται σε αερολιμένα όπου δεν έχουν ξαναδουλέψει χωρίς να αναφέρεται ρητά στο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος (Π.Δ.) που τους έχει παρουσιαστεί, την ώρα μάλιστα που η εναέρια κυκλοφορία αυξάνεται ραγδαία χρόνο με τον χρόνο.

Έρχεται να προστεθεί στις τρομερές ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό στον κλάδο, αλλά και στο όριο ηλικίας των υπηρετούντων υπαλλήλων σε περίπου 15 μικρούς αερολιμένες, το οποίο υπερβαίνει πλέον τα 60 έτη!

Ύστερα από τα πολλαπλά περιστατικά του παρελθόντος όταν ολόκληρα αεροδρόμια έκλειναν διότι αρρώσταινε ο μοναδικός υπάλληλος, η ΥΠΑ φέρεται να επιχειρεί να κρατήσει για τον εαυτό της τη δυνατότητα να αποφασίζει επί των ημερών εκπαίδευσης των μεταφερόμενων υπαλλήλων προκειμένου να έχει την ευχέρεια να «κλείνει τρύπες όπου υπάρχουν κενά», όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι.

Μόλις λίγες ημέρες μετά την παρουσίαση του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών, στο οποίο γίνεται εκτενής αναφορά στην ελλιπή εκπαίδευση των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο και τις συνέπειές της, οι εργαζόμενοι AFISO ξεκαθαρίζουν πως δεν πρόκειται να γίνουν «οι Ιφιγένειες σε αεροπορικά Τέμπη», καταγγέλλοντας την ΥΠΑ ότι παρά το εθνικό τραύμα που έχει προκαλέσει το δυστύχημα των Τεμπών, «δεν διστάζει να υποβαθμίζει την ασφάλεια τοποθετώντας την σε δεύτερη μοίρα».

Στο ψήφισμα της Γενικής τους Συνέλευσης μάλιστα αναφέρουν χαρακτηριστικά: «Η τοποθέτηση των χρονικών διαστημάτων της εκπαίδευσης στην ΟΜ εκτός της προστασίας του νέου ΠΔ, δίνει τη δυνατότητα στην Διοίκηση κατόπιν Εισήγησης της Αρμόδιας Διεύθυνσης να τα τροποποιεί για να επιτυγχάνει την αποδοτικότερη διαχείριση θεμάτων στελέχωσης των Οργανικών Μονάδων του AFIS (όπως ακριβώς ισχυρίζονται οι εκφραστές της πρότασης), αδιαφορώντας για την Ασφάλεια των πτήσεων, των επιβαινόντων και των υπαλλήλων που παρέχουν την υπηρεσία AFIS. Δεν θα υπάρξουμε “Ιφιγένειες” στον βωμό των σκοπιμοτήτων και δεν θα επιτρέψουμε να δημιουργηθούν ”Αεροπορικά Τέμπη” στην Εναέρια Κυκλοφορία», αναφέρουν.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου, Γιώργο Κωνσταντινάκη, μέχρι σήμερα εκτός από τη βασική εκπαίδευση που λαμβάνουν οι υπάλληλοι AFISO, το Π.Δ 304/1996 εξασφάλιζε την χρονική διάρκεια της εκπαίδευσης (15 ημέρες) στην Οργανική Μονάδα AFIS, όταν ο υπάλληλος πήγαινε για πρώτη φορά να υπηρετήσει στην συγκεκριμένη Μονάδα.

«Με το νέο ΠΔ που προτείνει η Διοίκηση της ΥΠΑ, αυτό το χρονικό διάστημα εκπαίδευσης στην Μονάδα AFIS θεωρείται λεπτομέρεια που δεν χρειάζεται να οριστεί εκ των προτέρων και να αναφερθεί στο Νόμο – Π.Δ, αλλά θα οριστεί στο πρόγραμμα εκπαίδευσης κι επιχειρησιακής επάρκειας αφού ψηφιστεί ο Νόμος-ΠΔ».

Και ενώ η ΥΠΑ ανακοινώνει την ολοκλήρωση της πιστοποίησης 10 κρατικών αεροδρομίων, σύμφωνα με τα πρότυπα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA), οι τηλεπικοινωνιακοί υπάλληλοι υπογραμμίζουν πως η διοίκησή της εστιάζει περισσότερο στη μείωση των ημερών εκπαίδευσης στην Οργανική Μονάδα AFIS (Πύργο Αεροδρομίου), θέτοντας υποκειμενικά κριτήρια στην εκπαίδευση, τα οποία διευκολύνουν «την αποδοτικότερη διαχείριση θεμάτων στελέχωσης των Οργανικών Μονάδων».

Το σχέδιο Π.Δ. που προτείνεται από τη Διοίκηση αναφέρει μόνο ότι: «Το πρόγραμμα επιχειρησιακής επάρκειας καταρτίζεται, υλοποιείται και τροποποιείται με απόφαση Διοικητή ΥΠΑ κατόπιν εισήγησης της αρμόδιας Διεύθυνσης του κλάδου….»

Σύμφωνα με τον Σύλλογο, με τον τρόπο αυτόν τα χρονικά διαστήματα της εκπαίδευσης των AFISO στην οργανική Μονάδα AFIS θα υπολείπονται κατά πολύ αυτών που ισχύουν εδώ και 29 χρόνια και θα υπάρχει αναντιστοιχία με την αύξηση της Εναέριας Κυκλοφορίας και την πολυπλοκότητα του παρεχόμενου έργου.

Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν μεθόδευση, ώστε τα χρονικά διαστήματα της εκπαίδευσης στην πράξη, να ορίζονται, κατά το δοκούν, σύμφωνα με τις ανάγκες της Διοίκησης της ΥΠΑ εις βάρος της εκπαίδευσης των υπαλλήλων και κατ΄επέκταση της ίδιας της ασφάλειας των πτήσεων.

Αεροδρόμιο Μήλου
Αεροδρόμιο Μήλου

Κι αυτό την ώρα που σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντινάκη, «αεροδρόμια όπως της Πάρου και της Καρπάθου με περισσότερες από 1.500 πτήσεις το καλοκαίρι δουλεύουν με έναν ή δύο υπαλλήλους». Σήμερα στη συγκεκριμένη ειδικότητα εργάζονται 105 άτομα με μέσο όρο ηλικίας άνω των 60 ετών. Πέρυσι προστέθηκαν μέσω ΑΣΕΠ 14 άτομα και άλλα 6 από μετατάξεις, ενώ επίκειται και η έλευση ακόμα 4-5 υπαλλήλων. Ωστόσο μόνο την προηγούμενη χρονιά αποχώρησαν από την Υπηρεσία περί τα 60 άτομα, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου.

Εκτός των προβλημάτων στελέχωσης, σύμφωνα με τους εργαζομένους, η παρέμβαση στο ζήτημα της εκπαίδευσης επιχειρεί να καλύψει νομικά «και άλλες σκοπιμότητες, όπως την παραβίαση του ισχύοντος Π.Δ στο πρόσφατο παρελθόν από τον Αναπληρωτή Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Τηλεπικοινωνιών ο οποίος πήγε χωρίς 15θήμερη εκπαίδευση στο αεροδρόμιο της Καστοριάς, όπως καταγγέλλουν προσθέτοντας ότι για το ζήτημα έχει κατατεθεί μηνυτήρια αναφορά στην Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας και καταγγελία στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας.

Στην ίδια τροχιά και επερχόμενη τροπολογία

Σύμφωνα με τον Σύλλογο, στην ίδια ακριβώς τροχιά κινείται και η τροπολογία που απέστειλε πρόσφατα η Διοίκηση της ΥΠΑ για ψήφιση και αφορά το μηνιαίο επίδομα του Eurocontrol των AFISO. Οπως σημειώνουν, με γνώμονα την κάλυψη προβλημάτων στελέχωσης των αεροδρομίων οι εργαζόμενοι εκβιάζονται:

«Ο εξαναγκασμός των συναδέλφων σε μετακίνηση για να καλύψουν μέρος της «χασούρας» από το αφαιρεθέν εισόδημα, σε συνάρτηση με την μείωση των ημερών εκπαίδευσης στην μονάδα που δρομολογείται και τον υψηλό μέσο όρο ηλικίας του προσωπικού (60+) δημιουργεί επικίνδυνο περιβάλλον στην Ασφάλεια των Πτήσεων, των επιβαινόντων και των συναδέλφων που παρέχουν την Υπηρεσία AFIS», τονίζουν.

Απεργία την ερχόμενη εβδομάδα

Για τους λόγους αυτούς ο Σύλλογος προσανατολίζεται στην κήρυξη 24ωρης απεργίας, την Τρίτη 11/3/2025 ζητώντας:

# Να αποσυρθεί η πρόταση που κατατέθηκε απ την Ομάδα Εργασίας και έγινε αποδεκτή απ την Διοίκηση/ΥΠΑ με σκοπό την αντικατάσταση του ΠΔ 304/1996 που αφορά την εκπαίδευση των AFISO. Τα χρονικά διαστήματα της εκπαίδευσης στην Οργανική Μονάδα πρέπει να αναφέρονται στο Νέο ΠΔ για να προστατεύονται από τροποποιήσεις της Διοίκησης και της οικίας Διεύθυνσης και να είναι συμβατά με την αυξανόμενη Εναέρια Κυκλοφορία, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η ασφάλεια των πτήσεων.

# Άμεσες προσλήψεις τόσο για τα αεροδρόμια AFIS, τα υπόλοιπα περιφερειακά, όσο και τις υπηρεσίες των Αθηνών (ΚΕΠΑΘΜ/Α3, Δ5). Κανένα αεροδρόμιο με έναν υπάλληλο, καμιά βάρδια κενή.

# Να επικρατήσει ισονομία με τους άλλους κλάδους της Αεροναυτιλίας αναφορικά με την σύνδεση του πιστοποιητικού Υγείας και τις πρόσθετες αμοιβές, εφαρμόζοντας τους νόμους που διέπουν τον ισχύοντα οργανισμό της ΥΠΑ.

# Να αποσυρθεί η τροπολογία που επιδοτεί την Υπηρεσία AFIS με εισόδημα που αφαιρείται από τις αποδοχές των υπολοίπων, βαπτίζοντάς το «κίνητρο». Εφαρμογή της νομοθεσίας για την ακέραια κατανομή του μηνιαίου επιδόματος του Eurocontrol και στον κλάδο μας, όπως και στους υπόλοιπους κλάδους της Αεροναυτιλίας (ΕΕΚ, ATSEP) με απόδοση 5%, ακέραια κατανομή και επίδομα AFIS 50%, για να γίνει κίνητρο προσέλκυσης προσλήψεων-μετατάξεων στον κλάδο.

Πηγή: ethnos.gr

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Χώρα Νάξου: Συνεδρίαση (19/09) Δημοτικής Κοινότητας — Στο τραπέζι αφαλάτωση, «οικόπεδα αεροπορίας» και πεζοδρόμια

Μετά από 20 μήνες αιτημάτων, τέσσερα κρίσιμα θέματα μπαίνουν στην Η.Δ. — Κάλεσμα στους πολίτες να δώσουν το «παρών»

Λοβέρδος στη Νέα Δημοκρατία: Επίσημη προσχώρηση, παρασκήνιο και επόμενα βήματα

Συνάντηση στο Μαξίμου, μήνυμα διεύρυνσης προς το κέντρο και αντιδράσεις από τη Χ. Τρικούπη — Υποψηφιότητα στον Νότιο Τομέα Αθηνών

Σίκινος: Εθελοντική αιμοδοσία 18–19 Σεπτεμβρίου στο σχολείο

Εθελοντική αιμοδοσία 18–19 Σεπτεμβρίου στο σχολείο της Σικίνου με την Ομάδα Αιμοδοσίας του Ερυθρού Σταυρού - Δύο ημέρες, τέσσερα ωράρια – «δίνουμε αίμα, δίνουμε ζωή» στο νησί

Βρούτσης: Οι Δήμοι μπορούν οποτεδήποτε να εκδίδουν άδειες λειτουργίας των αθλητικών τους εγκαταστάσεων

Επιστολή Γιάννη Βρούτση σε ΚΕΔΕ, Περιφέρειες και Ομοσπονδίες: χωρίς βεβαίωση απογραφής δεν ανανεώνονται άδειες και χάνεται η τρέχουσα χρηματοδότηση προσεισμικών ελέγχων.

Ρευματοκλοπές στις Κυκλάδες: Μύκονος πρώτη – «Κόκκινος συναγερμός» σε Τήνο, Σαντορίνη, Πάρο

Στοιχεία ΔΕΔΔΗΕ από τη ΔΕΘ: 15.554 περιστατικά το 2025 (+67%), πρόστιμα 58,5 εκατ.€. Έλεγχοι σε ξενοδοχεία–εστίαση–σούπερ μάρκετ, επιτάχυνση «έξυπνων» μετρητών ως το 2030.

ΥΠΑ: Ισχυρή άνοδος στη Σύρο (+105%) και δυναμική Νάξου (+19%) – Σταθερά ψηλά και η Πάρος

Σύμφωνα με τα στοιχεία Ιαν–Αυγ. 2025 της ΥΠΑ, τα αεροδρόμια των Κυκλάδων «τρέχουν» με αυξημένη ζήτηση. Ρεκόρ Αύγουστου για Σύρο, διψήφια άνοδος στη Νάξο, υψηλές επιδόσεις Πάρου.

Σύρος: Ξεκινάει η υποδοχή ασθενών στη νέα Μονάδα Χημειοθεραπείας του Γ.Ν. Σύρου

Aπό αύριο Τετάρτη 17/09/2025 η Ογκολογική του νοσοκομείου δέχεται ασθενείς για προγραμματισμό θεραπειών – Χωρίς ραντεβού στην παρούσα φάση, στον 2ο όροφο.

Ρόμπερτ Ρέντφορντ: Πέθανε στα 89 ο θρύλος του Χόλιγουντ και ιδρυτής του Sundance

Σταρ των «Butch Cassidy», «The Sting» και «All the President’s Men», Οσκαρικός σκηνοθέτης του «Ordinary People» και καταλύτης του ανεξάρτητου σινεμά, αφήνει πίσω του μια τεράστια παρακαταθήκη.

Ίος: Τριήμερη (20-22/09) εθελοντική αιμοδοσία στο Δημαρχείο (αφίσα)

Ενισχύεται η τράπεζα αίματος του νησιού· αναλυτικά οι ώρες και τι χρειάζεται να έχουν μαζί τους οι αιμοδότες.

Άνδρος – Φωτιά στην Παλαιόπολη: Ήχησε το 112, ισχυρές επίγειες και εναέριες δυνάμεις στη μάχη

Σε δύσβατο σημείο μεταξύ Κάτω Παλαιόπολης και Απροβάτου, με ισχυρούς ανέμους. 17 πυροσβέστες, πεζοπόρο της 1ης ΕΜΟΔΕ, 5 οχήματα, 2 αεροσκάφη & ελικόπτερο. Σε επιφυλακή κάτοικοι – δεν απειλούνται κατοικίες.

«Έφυγε» ο Γιώργος Κωβαίος – Ο χορευταράς παππούς της Σχοινούσας που έγινε σύμβολο ζωής και παράδοσης

Μέχρι τα 92 του χρόνια χόρευε με πάθος στη Γιορτή Φάβας, δίπλα στην εγγονή του Ποθητή – Ένας άνθρωπος που ένωσε γενιές μέσα από τη μουσική και την αγάπη για τον τόπο του.

Νάξος – Εντοπίστηκε ζωντανός ο αγνοούμενος στο Προφήτη Ηλία μετά από 4 ημέρες

Συγκλονιστική διάσωση από το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Νάξου – Στο σημείο σπεύδει ελικόπτερο για τη μεταφορά του στο Νοσοκομείο.

Το στυγερό έγκλημα του Φλώριου Σοϊλέ «Σκιά» στο Φιλώτι

Πώς μια ερωτική ιστορία κατέληξε σε βασανιστήρια, δολοφονία και λαϊκή εξέγερση στη Νάξο του 1902

Κωμιακή: «Έφυγε» η «Κούλα του Σταματοβασίλη» που σημάδεψε με την παρουσία της το χωριό

Συγκινητικό αντίο στην Κυριακή Πρεβενιού, από τον Γιώργο Κρητικό μέσα από τα social media

Κακαβιά: Συνελήφθη 37χρονη με ένταλμα από τον Ανακριτή Πλημμελειοδικών Νάξου

Η γυναίκα, υπήκοος Βουλγαρίας, εντοπίστηκε στο συνοριακό σημείο ελέγχου Κακαβιάς και οδηγήθηκε στην Εισαγγελία Ιωαννίνων

Αναφορά στο Ευρωκοινοβούλιο για την Αμοργό: Αντίδραση σε λιμενικά και οδικά έργα με χρηματοδότηση της Ε.Ε.

Ο Νικόλαος Γαβαλάς, εκ μέρους περιβαλλοντικών συλλόγων και εκατοντάδων πολιτών, καταγγέλλει την καταστροφική επίδραση αναπτυξιακών έργων στην Αμοργό και ζητά παρέμβαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Minoan Lines: Δύο νέα πλοία στη γραμμή Ηράκλειο–Μήλος–Πειραιάς μέχρι το 2028

«Στολίδια για το Ηράκλειο» τα χαρακτήρισε ο διευθύνων σύμβουλος Λουκάς Σιγάλας – Στόχος η αύξηση της επιβατικής κίνησης και η πράσινη μετάβαση στη ναυτιλία

Γυμνάσιο Σκαδού: 22 μαθητές φέτος δίνουν ζωή στο σχολείο της Ορεινής Νάξου

Από το παλιό δημοτικό του Σκαδού στο σύγχρονο Γυμνάσιο: Ένα σχολείο που κρατά ζωντανή την εκπαίδευση στα ορεινά χωριά της Νάξου

Νάξος: “Στάση” Σινούκ για παραλαβή ασθενούς από άλλο νησί, πριν αναχωρήσει για Αττική

Το είδαμε κι αυτό... Ελικόπτερο Σινούκ έμεινε στη Νάξο για αρκετά λεπτά περιμένοντας το ελικόπτερο του ΕΚΑΒ ώστε να παραλάβει άλλο ασθενή και να τον μεταφέρει στην Αττική

Χώρα Νάξου: «Πάγωσε» το αίτημα κατοίκων για αλλαγή κυκλοφοριακού στη Μικρασιατών Προσφύγων

Παρά τις έντονες διαμαρτυρίες κατοίκων για επικίνδυνες συνθήκες, ο Δήμος Νάξου απάντησε αρνητικά στο αίτημα αλλαγής κατεύθυνσης της ημικεντρικής οδού.