Σάββατο, 31 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΕλλάδαAFISO - Κωνσταντινάκης: "Σε Πάρο ή Κάρπαθο με 1500 πτήσεις το καλοκαίρι...

AFISO – Κωνσταντινάκης: “Σε Πάρο ή Κάρπαθο με 1500 πτήσεις το καλοκαίρι εργάζονται ένα ή δύο υπάλληλοι”

|

Για παιχνίδια με την ασφάλεια των πτήσεων μέσω «εκπτώσεων» στην εκπαίδευση κρίσιμων ειδικοτήτων για την αεροναυτιλία καταγγέλλει τη διοίκηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) ο Πανελλήνιος Σύλλογος Τηλεπικοινωνιακών Υπαλλήλων (AFISO), ο οποίος εκπροσωπεί τους υπαλλήλους που εργάζονται στους Πύργους Παροχής Πληροφοριών Πτήσεων Αεροδρομίου στα μικρότερα αεροδρόμια της χώρας και παρέχουν υπηρεσίες Εναερίου Κυκλοφορίας σε άλλους τομείς του αεροπορικού έργου.

Μόλις λίγες εβδομάδες μετά τις καταγγελίες των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας για επικίνδυνες ελλείψεις σε συστήματα ασφαλείας και πεπαλαιωμένο εξοπλισμό, τον οποίο έχουν αποσύρει εδώ και χρόνια χώρες όπως η Αίγυπτος, ο σύλλογος των τηλεπικοινωνιακών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για αλλαγές στην εκπαίδευση, οι οποίες δημιουργούν προβλήματα ασφαλείας αντί να τα λύνουν.

Σημειώνουν ότι για πρώτη φορά εδώ και 29 χρόνια επαφίεται στη διοίκηση της ΥΠΑ ο χρόνος εκπαίδευσης των υπαλλήλων που μεταφέρονται σε αερολιμένα όπου δεν έχουν ξαναδουλέψει χωρίς να αναφέρεται ρητά στο σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος (Π.Δ.) που τους έχει παρουσιαστεί, την ώρα μάλιστα που η εναέρια κυκλοφορία αυξάνεται ραγδαία χρόνο με τον χρόνο.

Έρχεται να προστεθεί στις τρομερές ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό στον κλάδο, αλλά και στο όριο ηλικίας των υπηρετούντων υπαλλήλων σε περίπου 15 μικρούς αερολιμένες, το οποίο υπερβαίνει πλέον τα 60 έτη!

Ύστερα από τα πολλαπλά περιστατικά του παρελθόντος όταν ολόκληρα αεροδρόμια έκλειναν διότι αρρώσταινε ο μοναδικός υπάλληλος, η ΥΠΑ φέρεται να επιχειρεί να κρατήσει για τον εαυτό της τη δυνατότητα να αποφασίζει επί των ημερών εκπαίδευσης των μεταφερόμενων υπαλλήλων προκειμένου να έχει την ευχέρεια να «κλείνει τρύπες όπου υπάρχουν κενά», όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι.

Μόλις λίγες ημέρες μετά την παρουσίαση του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών, στο οποίο γίνεται εκτενής αναφορά στην ελλιπή εκπαίδευση των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο και τις συνέπειές της, οι εργαζόμενοι AFISO ξεκαθαρίζουν πως δεν πρόκειται να γίνουν «οι Ιφιγένειες σε αεροπορικά Τέμπη», καταγγέλλοντας την ΥΠΑ ότι παρά το εθνικό τραύμα που έχει προκαλέσει το δυστύχημα των Τεμπών, «δεν διστάζει να υποβαθμίζει την ασφάλεια τοποθετώντας την σε δεύτερη μοίρα».

Στο ψήφισμα της Γενικής τους Συνέλευσης μάλιστα αναφέρουν χαρακτηριστικά: «Η τοποθέτηση των χρονικών διαστημάτων της εκπαίδευσης στην ΟΜ εκτός της προστασίας του νέου ΠΔ, δίνει τη δυνατότητα στην Διοίκηση κατόπιν Εισήγησης της Αρμόδιας Διεύθυνσης να τα τροποποιεί για να επιτυγχάνει την αποδοτικότερη διαχείριση θεμάτων στελέχωσης των Οργανικών Μονάδων του AFIS (όπως ακριβώς ισχυρίζονται οι εκφραστές της πρότασης), αδιαφορώντας για την Ασφάλεια των πτήσεων, των επιβαινόντων και των υπαλλήλων που παρέχουν την υπηρεσία AFIS. Δεν θα υπάρξουμε “Ιφιγένειες” στον βωμό των σκοπιμοτήτων και δεν θα επιτρέψουμε να δημιουργηθούν ”Αεροπορικά Τέμπη” στην Εναέρια Κυκλοφορία», αναφέρουν.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου, Γιώργο Κωνσταντινάκη, μέχρι σήμερα εκτός από τη βασική εκπαίδευση που λαμβάνουν οι υπάλληλοι AFISO, το Π.Δ 304/1996 εξασφάλιζε την χρονική διάρκεια της εκπαίδευσης (15 ημέρες) στην Οργανική Μονάδα AFIS, όταν ο υπάλληλος πήγαινε για πρώτη φορά να υπηρετήσει στην συγκεκριμένη Μονάδα.

«Με το νέο ΠΔ που προτείνει η Διοίκηση της ΥΠΑ, αυτό το χρονικό διάστημα εκπαίδευσης στην Μονάδα AFIS θεωρείται λεπτομέρεια που δεν χρειάζεται να οριστεί εκ των προτέρων και να αναφερθεί στο Νόμο – Π.Δ, αλλά θα οριστεί στο πρόγραμμα εκπαίδευσης κι επιχειρησιακής επάρκειας αφού ψηφιστεί ο Νόμος-ΠΔ».

Και ενώ η ΥΠΑ ανακοινώνει την ολοκλήρωση της πιστοποίησης 10 κρατικών αεροδρομίων, σύμφωνα με τα πρότυπα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA), οι τηλεπικοινωνιακοί υπάλληλοι υπογραμμίζουν πως η διοίκησή της εστιάζει περισσότερο στη μείωση των ημερών εκπαίδευσης στην Οργανική Μονάδα AFIS (Πύργο Αεροδρομίου), θέτοντας υποκειμενικά κριτήρια στην εκπαίδευση, τα οποία διευκολύνουν «την αποδοτικότερη διαχείριση θεμάτων στελέχωσης των Οργανικών Μονάδων».

Το σχέδιο Π.Δ. που προτείνεται από τη Διοίκηση αναφέρει μόνο ότι: «Το πρόγραμμα επιχειρησιακής επάρκειας καταρτίζεται, υλοποιείται και τροποποιείται με απόφαση Διοικητή ΥΠΑ κατόπιν εισήγησης της αρμόδιας Διεύθυνσης του κλάδου….»

Σύμφωνα με τον Σύλλογο, με τον τρόπο αυτόν τα χρονικά διαστήματα της εκπαίδευσης των AFISO στην οργανική Μονάδα AFIS θα υπολείπονται κατά πολύ αυτών που ισχύουν εδώ και 29 χρόνια και θα υπάρχει αναντιστοιχία με την αύξηση της Εναέριας Κυκλοφορίας και την πολυπλοκότητα του παρεχόμενου έργου.

Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν μεθόδευση, ώστε τα χρονικά διαστήματα της εκπαίδευσης στην πράξη, να ορίζονται, κατά το δοκούν, σύμφωνα με τις ανάγκες της Διοίκησης της ΥΠΑ εις βάρος της εκπαίδευσης των υπαλλήλων και κατ΄επέκταση της ίδιας της ασφάλειας των πτήσεων.

Αεροδρόμιο Μήλου
Αεροδρόμιο Μήλου

Κι αυτό την ώρα που σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντινάκη, «αεροδρόμια όπως της Πάρου και της Καρπάθου με περισσότερες από 1.500 πτήσεις το καλοκαίρι δουλεύουν με έναν ή δύο υπαλλήλους». Σήμερα στη συγκεκριμένη ειδικότητα εργάζονται 105 άτομα με μέσο όρο ηλικίας άνω των 60 ετών. Πέρυσι προστέθηκαν μέσω ΑΣΕΠ 14 άτομα και άλλα 6 από μετατάξεις, ενώ επίκειται και η έλευση ακόμα 4-5 υπαλλήλων. Ωστόσο μόνο την προηγούμενη χρονιά αποχώρησαν από την Υπηρεσία περί τα 60 άτομα, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου.

Εκτός των προβλημάτων στελέχωσης, σύμφωνα με τους εργαζομένους, η παρέμβαση στο ζήτημα της εκπαίδευσης επιχειρεί να καλύψει νομικά «και άλλες σκοπιμότητες, όπως την παραβίαση του ισχύοντος Π.Δ στο πρόσφατο παρελθόν από τον Αναπληρωτή Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Τηλεπικοινωνιών ο οποίος πήγε χωρίς 15θήμερη εκπαίδευση στο αεροδρόμιο της Καστοριάς, όπως καταγγέλλουν προσθέτοντας ότι για το ζήτημα έχει κατατεθεί μηνυτήρια αναφορά στην Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας και καταγγελία στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας.

Στην ίδια τροχιά και επερχόμενη τροπολογία

Σύμφωνα με τον Σύλλογο, στην ίδια ακριβώς τροχιά κινείται και η τροπολογία που απέστειλε πρόσφατα η Διοίκηση της ΥΠΑ για ψήφιση και αφορά το μηνιαίο επίδομα του Eurocontrol των AFISO. Οπως σημειώνουν, με γνώμονα την κάλυψη προβλημάτων στελέχωσης των αεροδρομίων οι εργαζόμενοι εκβιάζονται:

«Ο εξαναγκασμός των συναδέλφων σε μετακίνηση για να καλύψουν μέρος της «χασούρας» από το αφαιρεθέν εισόδημα, σε συνάρτηση με την μείωση των ημερών εκπαίδευσης στην μονάδα που δρομολογείται και τον υψηλό μέσο όρο ηλικίας του προσωπικού (60+) δημιουργεί επικίνδυνο περιβάλλον στην Ασφάλεια των Πτήσεων, των επιβαινόντων και των συναδέλφων που παρέχουν την Υπηρεσία AFIS», τονίζουν.

Απεργία την ερχόμενη εβδομάδα

Για τους λόγους αυτούς ο Σύλλογος προσανατολίζεται στην κήρυξη 24ωρης απεργίας, την Τρίτη 11/3/2025 ζητώντας:

# Να αποσυρθεί η πρόταση που κατατέθηκε απ την Ομάδα Εργασίας και έγινε αποδεκτή απ την Διοίκηση/ΥΠΑ με σκοπό την αντικατάσταση του ΠΔ 304/1996 που αφορά την εκπαίδευση των AFISO. Τα χρονικά διαστήματα της εκπαίδευσης στην Οργανική Μονάδα πρέπει να αναφέρονται στο Νέο ΠΔ για να προστατεύονται από τροποποιήσεις της Διοίκησης και της οικίας Διεύθυνσης και να είναι συμβατά με την αυξανόμενη Εναέρια Κυκλοφορία, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η ασφάλεια των πτήσεων.

# Άμεσες προσλήψεις τόσο για τα αεροδρόμια AFIS, τα υπόλοιπα περιφερειακά, όσο και τις υπηρεσίες των Αθηνών (ΚΕΠΑΘΜ/Α3, Δ5). Κανένα αεροδρόμιο με έναν υπάλληλο, καμιά βάρδια κενή.

# Να επικρατήσει ισονομία με τους άλλους κλάδους της Αεροναυτιλίας αναφορικά με την σύνδεση του πιστοποιητικού Υγείας και τις πρόσθετες αμοιβές, εφαρμόζοντας τους νόμους που διέπουν τον ισχύοντα οργανισμό της ΥΠΑ.

# Να αποσυρθεί η τροπολογία που επιδοτεί την Υπηρεσία AFIS με εισόδημα που αφαιρείται από τις αποδοχές των υπολοίπων, βαπτίζοντάς το «κίνητρο». Εφαρμογή της νομοθεσίας για την ακέραια κατανομή του μηνιαίου επιδόματος του Eurocontrol και στον κλάδο μας, όπως και στους υπόλοιπους κλάδους της Αεροναυτιλίας (ΕΕΚ, ATSEP) με απόδοση 5%, ακέραια κατανομή και επίδομα AFIS 50%, για να γίνει κίνητρο προσέλκυσης προσλήψεων-μετατάξεων στον κλάδο.

Πηγή: ethnos.gr

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Μύκονος 2025: Ρεκόρ τιμών τον Ιούλιο, αλλά με “κενά” στον Σεπτέμβριο

Παρά τη δυναμική εκκίνηση της σεζόν και τις υψηλές τιμές στα πεντάστερα, η περιορισμένη ζήτηση του φθινοπώρου επαναφέρει το ζήτημα της εποχικότητας

«Κλείνουμε – γιατί αλλιώς θα μας κλείσουν»: Η εστίαση στην Πάρο κατεβάζει ρολά στις 5 Ιουνίου

Οι επαγγελματίες διαμαρτύρονται για τις καθυστερήσεις και τα εξοντωτικά πρόστιμα που απειλούν τη λειτουργία των επιχειρήσεων τους – Ζητούν άμεσες λύσεις

Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση: Εκπαιδευτικό Σεμινάριο στο ΕΕΕΕΚ Νάξου

Η ομάδα της Cyberno παρουσιάζει εφαρμογές AI στην τάξη και το ευρωπαϊκό πρόγραμμα THINKSAFE – Ανοιχτό κάλεσμα στους εκπαιδευτικούς του νησιού

Κυκλάδες – “Μαριέττα Γιαννάκου”: Ξεκινά η ανακαίνιση 17 σχολείων μέσω του προγράμματος (πίνακας)

Υπογράφηκε η σύμβαση για την υλοποίηση σημαντικών παρεμβάσεων σε 426 σχολικές μονάδες πανελλαδικά – Εργασίες και σε σχολεία Πάρου, Νάξου, Μυκόνου, Σύρου, Τήνου, Θήρας και Ίου

Νάξος – Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος: Η ώρα της κάλπης, ποιοι είναι υποψήφιοι (πίνακες)

Το Σάββατο 31 Μαΐου 2025 διεξάγονται οι εκλογές για το νέο Διοικητικό Συμβούλιο, την Ελεγκτική Επιτροπή και την Ομοσπονδία – Δικαίωμα ψήφου για όλα τα μέλη με συμβολική καταβολή 5€

Συνάντηση Βρούτση – Αθανασίου για τις αθλητικές υποδομές της Σύρου, διήμερη επίσκεψη του Υπουργού στο νησί

Κρίσιμες παρεμβάσεις για την επαναλειτουργία του κλειστού γυμναστηρίου και του προπονητηρίου στη Βάρη στο επίκεντρο της συνάντησης – Ο Αν. Υπουργός Αθλητισμού στη Σύρο άμεσα (31/05 - 01/06) για επιτόπιο έλεγχο των εγκαταστάσεων

Πάρος: Επίσκεψη αντιπροσωπείας του Δήμου στο κρουαζιερόπλοιο «National Geographic Orion»

Το διεθνούς φήμης πλοίο εξερεύνησης θα επισκεφθεί την Πάρο συνολικά 11 φορές εντός του 2025, ενισχύοντας την εικόνα του νησιού ως αυθεντικού και εναλλακτικού προορισμού

Νάξος: Έτοιμος ο νέος δρόμος που ενώνει Αγιο Προκόπιο με Κάπαρες (Πλάκα – Αγία Αννα)

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο νέος οδικός άξονας που συνδέει τον Άγιο Προκόπιο με τις Κάπαρες, μειώνοντας τον χρόνο διαδρομής και αυξάνοντας την οδική ασφάλεια – Ευχαριστίες από τον πρόεδρο της κοινότητας Αγίου Αρσενίου

Ιερά Μητρόπολη Παροναξίας: Ιερά Αγρυπνία για την Απόδοση του Πάσχα στον Ιερό Ναό Φιλοτίου

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης κ. Καλλίνικος τέλεσε την ακολουθία της Αγρυπνίας και ευλόγησε το εκκλησίασμα στην Ορεινή Νάξο

ΑΟ Θήρας: Ο Ματτέο Φρέσκι παραμένει στον πάγκο και για τη σεζόν 2025-2026

Η διοίκηση της ομάδας της Σαντορίνης ανανέωσε τη συνεργασία της με τον Ιταλό προπονητή για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, αναγνωρίζοντας τη σημαντική του συμβολή στην αγωνιστική επιτυχία

Νάξος – Χείμαρρος: Αποχαιρετισμός στον Γιάννη Ψαρρά, έναν άνθρωπο της προσφοράς

Η εξόδιος ακολουθία του 72χρονου θα τελεστεί σήμερα Δευτέρα 26 Μαΐου στον Ιερό Ναό Ζωοδόχου Πηγής στον Χείμαρρο – Θλίψη στο Τσικαλαριό

Νάξος: «Πώς ένα δημόσιο ακίνητο έγινε ιδιωτική “πλατεία”, η αλήθεια πίσω από την περίφραξη στον Λυώνα»

Σαφές μήνυμα από τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων για την περίφραξη στον Λυώνα: παράνομη αυθαίρετη χρήση του χώρου, περίφραξη για λόγους ασφάλειας και αποκατάσταση της νομιμότητας

Πάρος: «Κλείνουμε πριν μας κλείσουν», η εστίαση σε απεργία στις 5 Ιουνίου

Σε συμβολικό λουκέτο προχωρούν οι παραλιακές επιχειρήσεις του νησιού – Αντίδραση απέναντι σε τιμωρητικές πολιτικές και κρατική απουσία - Το σχόλιο του Γιάννη Παπαδόπουλου

Παροναξία: “Ηλεκτρική” νύχτα με βροχόπτωση και …λάσπη (πίνακας)

Έντονα φαινόμενα, αστραπές και «λασποβροχές» χτύπησαν τα νησιά των Κυκλάδων – Τα ύψη υετού από το NaxosWeather (πίνακας)

Γ. Παπαδόπουλος: “Μειωμένη κατανάλωση και έλλειψη προσωπικού, αλλάζουν τα δεδομένα στην εστίαση”

Ο πρόεδρος του Σωματείου Μαζικής Εστίασης Νάξου και περιφερειάρχης της ΠΟΕΣΕ στο Νότιο Αιγαίο μιλά για τις νέες τουριστικές συνήθειες, τις προσαρμογές των επιχειρήσεων και την πίεση που δέχεται ο κλάδος ενόψει καλοκαιριού.

Νάξος – Σύλλογος Μηχανικών: “Όχι σε οριζόντιους περιορισμούς, Ναι, σε στοχευμένο πλαίσιο για τις θερινές οικοδομικές εργασίες”

Ο Σύλλογος εκφράζει έντονο προβληματισμό για την αιφνιδιαστική πρόθεση του Δήμου να επιβάλει οριζόντιους περιορισμούς, χωρίς επαρκή διαβούλευση – Προτείνει στοχευμένο και ρεαλιστικό πλαίσιο που προστατεύει τόσο τον τουρισμό όσο και τον κατασκευαστικό κλάδο.

Γεύσεις Ναξιώτικες, με υπογραφή: Η συνεργασία του “Φάρου του Αλυκού” με τη “Φάρμα Ρώτα”

Με αγάπη για την τοπική παραγωγή και αφοσίωση στη γαστρονομική ποιότητα, το εστιατόριο του Αλυκού ξεκινά δυναμικά τη σεζόν με πρώτες ύλες από τη φημισμένη φάρμα της Νάξου

Πάρος: «Διακομιδές ντροπής»: Δύο ημέρες ταλαιπωρίας για ηλικιωμένη ασθενή που ταξίδεψε στη Σύρο (!!!)

Σφοδρή κριτική από τον Κώστα Αργουζή για την άρνηση ενεργοποίησης του υγειονομικού ελικοπτέρου Πάρου – Τι καταγγέλλει για την αλυσιδωτή διακομιδή και το κόστος για κράτος και ασθενή

Νάξος – Λυώνας: Όταν ο φράχτης γίνεται σύμβολο απομόνωσης και αντίστασης

Η περίφραξη στην παραλία του Λυώνα της Κορώνου και η οργισμένη αντίδραση των κατοίκων – Ένα πανό που φωνάζει πιο δυνατά από τις λέξεις.

Νάξος: Αναβολή στη συζήτηση για τις θερινές οικοδομικές εργασίες, παράταση διαβούλευσης έως 10 Ιουνίου

Δεν θα ισχύσει από φέτος η ρύθμιση για περιορισμούς στις κατασκευαστικές δραστηριότητες. Συνάντηση διαβούλευσης με οικοδόμους και νέα προθεσμία για προτάσεις.