Δρόμος χωρίς διαγράμμιση δεν νοείται, άσχετα αν στην Ελλάδα, σε πολλά σημεία οι γραμμές έχουν ξεθωριάσει τελείως. Τις συναντάμε, είτε στο κέντρο, είτε στα άκρα και παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο καθώς καθορίζουν το όριο κίνησης των οχημάτων, τις λωρίδες κυκλοφορίας, αν επιτρέπεται ή απαγορεύεται το προσπέρασμα, ακόμη και τη στάθμευση.
Ποια είναι τα χρώματα που συναντάμε στην Ελλάδα; Το κλασικό λευκό το οποίο χρησιμοποιείται ευρέως γιατί διακρίνεται λόγω της αντίθεσης που κάνει με τη μαύρη απόχρωση της ασφάλτου. Μάλιστα είναι φωτεινό τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα, αρκεί φυσικά να διατηρείται σε άριστη κατάσταση.
Τι γίνεται με την κίτρινη διαγράμμιση; Αν και την βλέπουμε σε σημεία όπου απαγορεύεται στην στάθμευση, τα τελευταία χρόνια, την είδαμε σε περιοχές με αυξημένο υψόμετρο. Αυτό συμβαίνει καθώς το κίτρινο χρώμα είναι πιο ευδιάκριτο σε ορεινούς δρόμους όπου η ορατότητα είναι περιορισμένη εξαιτίας συνεχούς ομίχλης, βροχοπτώσεων και χιονόπτωσης.
Και μετά από προσπάθειες από τη Περιφέρεια και δη το Επαρχείο Νάξου (σ.σ. η πρώτη κίνηση έγινε από μέλη του Συλλόγου Σκαδιωτών – Μεσωτών που έφτασαν έως την Κρήτη για να βρουν τα αντίστοιχα έγγραφα και να ξεκινήσει η διεκδίκηση της … γραμμής και στη Νάξο), εδώ και μερικές ημέρες είδαμε το κίτρινο χρώμα έκανε την εμφάνισή του στα ορεινά της Νάξου… Και αναφέρουμε τη λέξη “προσπάθεια” γιατί στο υπουργείο δεν μπορούσαν να κατανοήσουν την ανάγκη της ορεινής Νάξου για τη …κίτρινη γραμμή.
Με …οδηγό τον φίλο της ιστοσελίδας, Γιώργο Κρητικό (σ.σ. Giorgos Komiaki) είδαμε το συνεργείο του Επαρχείου να βάζει κίτρινη διαγράμμιση έξω από την Κωμιακή. Μάλιστα ενημερώνει μέσα από τη προσωπική του σελίδα ότι ” “Φρεσκάρισμα ” των γραμμών του επαρχιακού δικτύου αυτές τις μέρες, σε πολλά σημεία του νησιού.. Σήμερα το συνεργείο βρίσκεται στα ορεινά και συγκεκριμένα στην Κωμιακή… Αλλάζει και το χρώμα..
Βλέπουμε το κίτρινο, να αντικαθιστά το λευκό. Το κίτρινο, λοιπόν, θα μπει στις δύο άκρες του δρόμου, ενώ η γραμμή στην μέση θα καταργηθεί…
Και αυτό γιατί ο δρόμος πρέπει να έχει πλάτος 6 μέτρων, για να έχει στη μέση γραμμή, όπως μας είπε άνθρωπος του συνεργείου, κάτι που ο δρόμος αυτός δεν το πληρεί σε όλο του το μήκος…”
Μετά από αρκετά χρόνια έχουμε και πάλι στο σύνολο της Νάξου διαγράμμιση και δη διπλού χρώματος…