Τετάρτη, 25 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΔιεθνήΠτήση θανάτου 18 λεπτών

Πτήση θανάτου 18 λεπτών

|

Συνεχώς νέα δεδομένα έρχονται για το Airbus A320 που συνετρίβη στις γαλλικές Άλπεις με απολογισμό 150 νεκρούς 

Νέα δεδομένα προκύπτουν σήμερα για το Airbus A320 της γερμανικής εταιρείας Germanwings, το οποίο συνετρίβη στις γαλλικές Άλπεις με αποτέλεσμα 150 άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες το αεροπλάνο βρισκόταν σε πορεία καθόδου, όχι για 8, αλλά για 18 λεπτά!

Η Γαλλίδα υπουργός Μεταφορών Σεγκολέν Ρουαγιάλ ανέφερε ότι το οι πιλότοι σταμάτησαν κάθε επικοινωνία στις 10.30 π.μ. όταν το αεροσκάφος ήταν ακόμα πάνω από τη Μεσόγειο.

Εκτιμάται ότι το αεροπλάνο συνετρίβη 18 λεπτά αργότερα, άρα όλο αυτό το διάστημα ήταν σαν να πραγματοποιεί κανονική προσγείωση και όχι απότομη βύθιση. Για την ακρίβεια από τα 28.000 πόδια έφτασε στα 2.000 πόδια χωρίς να δώσει σήμα κινδύνου. Όπως είπε η υπουργός αυτά τα 18 λεπτά είναι το κλειδί στην αποκωδικοποίηση του μυστηρίου.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες το αεροσκάφος είχε τεχνικά προβλήματα τα οποία μάλιστα το είχαν καθηλώσει στο έδαφος 24 ώρες πριν την «πτήση θανάτου» στις γαλλικές Άλπεις. Σύμφωνα με αναφορές που μεταδίδει αυτή την ώρα η εφημερίδα Daily Mail το αεροσκάφος είχε προβλήματα στο σύστημα προσγείωσης και γι αυτό 24 ώρες πριν πετάξει τελικά προς την καταστροφή είχε καθηλωθεί στο έδαφος και δεν είχε πραγματοποιήσει την πτήση Βαρκελώνη-Ντίσελντορφ.

Από το πρωί πάντως ξεκίνησαν οι πτήσεις των ελικοπτέρων που μεταφέρουν τους ερευνητές στον τόπο της συντριβής του Airbus A320 της Germanwings. Επίσης δεκάδες χωροφύλακες μιας ορεινής μονάδας πρόκειται να μεταβούν σ’ αυτή την πολύ δύσβατη περιοχή των Άλπεων της Άνω Προβηγκίας, σε υψόμετρο 1.500 μέτρων, όπου συνετρίβη το αεροσκάφος της θυγατρικής χαμηλού κόστους της Lufthansa, το οποίο είχε αναχωρήσει χθες, Τρίτη, το πρωί από τη Βαρκελώνη (Ισπανία) με προορισμό το Ντίσελντορφ (Γερμανία), με 144 επιβάτες και εξαμελές πλήρωμα. Οι περισσότεροι από τους επιβαίνοντες ήταν Γερμανοί και Ισπανοί.

Χιλιάδες συντρίμμια του αεροπλάνου και πτώματα είναι διασκορπισμένα στην πλαγιά του βουνού, μακριά από κατοικίες και δρόμους πρόσβασης.

Η γερμανική αεροπορική εταιρεία Lufthansa από την πρώτη στιγμή ανακοίνωσε ότι η συντριβή του αεροσκάφους είναι δυστύχημα και ότι οποιαδήποτε άλλη θεωρία διατυπώνεται -περί τρομοκρατικής επίθεσης- δεν είναι παρά απλή εικασία.

Κατεστραμμένο το μαύρο κουτί

Όλα τα ενδεχόμενα πρέπει να εξετασθούν για να εξηγηθεί γιατί το γερμανικό Airbus A320 συνετρίβη χθες, Τρίτη, σε πλαγιά των Άλπεων, όμως μια τρομοκρατική επίθεση δεν είναι το πιο πιθανό σενάριο, δήλωσε σήμερα ο γάλλος υπουργός Εσωτερικών Μπερνάρ Καζνέβ στον ραδιοσταθμό RTL. Ο υπουργός εξήγησε πως “τα συντρίμμια του αεροπλάνου είναι συγκεντρωμένα σε μια επιφάνεια 15 στρεμμάτων, είναι ασφαλώς μια σημαντική έκταση επειδή η πρόσκρουση ήταν ισχυρή, αλλά αυτό δείχνει πως το αεροπλάνο φαίνεται ότι δεν εξερράγη” και γι’ αυτό το τρομοκρατικό σενάριο “δεν είναι το σενάριο που προκρίνουμε”.

Ο Καζνέβ επιβεβαίωσε πως το μαύρο κουτί που βρέθηκε χθες ήταν ο καταγραφέας ήχων και συνομιλιών στο πιλοτήριο και πρόσθεσε πως έχει υποστεί ζημιές, αλλά εξακολουθεί να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αντληθούν πληροφορίες.

Νωρίτερα πηγή προσκείμενη στην έρευνα είχε δηλώσει πως το CVR (cockpit voice recorder, το μαύρο κουτί στο οποίο καταγράφονται όλοι οι ήχοι και οι συνομιλίες στο πιλοτήριο) βρέθηκε, έχει υποστεί ζημιές και μεταφέρθηκε σήμερα το πρωί στο BEA (Γραφείο Ερευνών και Αναλύσεων) στο Παρίσι, ενώ συνεχίζεται η αναζήτηση του δεύτερου μαύρου κουτιού, στο οποίο καταγράφονται τα δεδομένα της πτήσης.

Η εξέταση του CVR θα επιτρέψει στους ερευνητές να ακούσουν τις συνομιλίες ανάμεσα στους πιλότους, αλλά επίσης όλους τους ήχους και τις ανακοινώσεις που ακούσθηκαν στο πιλοτήριο και τους συναγερμούς που μπορεί ενδεχομένως να ήχησαν.

Μια λεπτομερέστερη ακουστική ανάλυση μπορεί επίσης να επιτρέψει να γίνει γνωστή για παράδειγμα η κατάσταση λειτουργίας των κινητήρων.

Όμως μόνον η εξέταση και των δύο μαύρων κουτιών θα επιτρέψει στους ερευνητές να κατανοήσουν με βεβαιότητα τις ακριβείς συνθήκες της τραγωδίας. Διότι το δεύτερο μαύρο κουτί, το FDR (flight data recorder, καταγραφέας δεδομένων πτήσης), καταγράφει δευτερόλεπτο το δευτερόλεπτο όλες τις παραμέτρους σε 25 ώρες πτήσης (ταχύτητα, ύψος, πορεία…).

Υπεύθυνοι του BEA, στο οποίο έχει ανατεθεί η έρευνα αυτή, πρόκειται να δώσουν συνέντευξη Τύπου στην έδρα του Γραφείου σήμερα στις 17:00 (ώρα Ελλάδας) στο Μπουρζέ, προάστιο του Παρισιού.

Εικόνες φρίκης

Για φρικιαστικές εικόνες μιλούν όσοι πέταξαν πάνω από το σημείο της τραγωδίας. Οι πρώτες εικόνες από το σημείο της συντριβής, που καταγράφηκαν από το ένα από τα 10 ελικόπτερα που «χτενίζουν» το σημείο της συντριβής και μεταδόθηκαν χθες βράδυ, δείχνουν ότι το μοιραίο αεροσκάφος έπεσε σε μια πολύ απόκρημνη βραχώδη πλαγιά. Από την πρώτη στιγμή το πλήρωμα του ελικοπτέρου που κάνει έρευνες στα συντρίμμια είπε ότι αποκλείεται να υπάρχουν επιζώντες.

Σύμφωνα με ερευνητές η πρόσκρουση του αεροσκάφους στην βουνοπλαγιά ήταν τρομακτική. Και αυτό διότι όπως ανέφεραν πηγές που μετέχουν στις έρευνες για την περισυλλογή κομματιών του αεροπλάνου «τα μεγαλύτερα μέρη που έχουν εντοπιστεί, δεν είναι μεγαλύτερα από μια βαλίτσα». Μεταξύ των αναρίθμητων συντριμμιών «μόνο το σύστημα προσγείωσης μπορεί να προσδιοριστεί» επιβεβαίωσε ένας ερευνητής. Αυτά τα στοιχεία υποδηλώνουν ότι το αεροπλάνο πραγματικά κομματιάστηκε κατά την πρόσκρουσή στο έδαφος.

 «Σε αυτό το στάδιο πιστεύουμε ότι είναι ένα δυστύχημα και ότι άλλο θα ειπωθεί είναι φήμη», δήλωσε ο Χέικε Μπίρλεμπανχ αντιπρόεδρος της Lufthansa σε συνέντευξη Τύπου στη Βαρκελώνη. «Τα μόνα πράγματα που μπορώ να πω είναι ότι η ταχεία απώλεια ύψους του αεροσκάφους είναι ανεξήγητη» δήλωσε ο εισαγγελέας της Μασαλίας. «Δεν υπήρξε καμία επαφή μέσω ασυρμάτου και σε σύντομο χρόνο το αεροσκάφος έχασε ύψος» πριν πέσει στα βουνά, πρόσθεσε. «Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας προσπάθησαν να επικοινωνήσουν με το αεροπλάνο μέσω ραδιοσυχνότητας αλλά δεν έλαβαν καμία μια απάντηση», είπε. Σύμφωνα επίσης με τον εισαγγελέα της Μασσαλίας «δώδεκα ιατροδικαστές και ειδικοί ανθρωπολόγοι» θα είναι σε ετοιμότητα την Τετάρτη για να γίνει η αναγνώριση των θυμάτων χρησιμοποιώντας δείγματα DNA.

Οι επιβάτες του μοιραίου Αirbus

Σύμφωνα με την Germanwings, μεταξύ των επιβατών ήταν 67 Γερμανοί, 45 Ισπανοί και πολλοί Τούρκοι. Στο αεροσκάφος επέβαιναν και 16 Γερμανοί μαθητές Λυκείου που επέστρεφαν από εκδρομή και οι δύο καθηγητές τους, ενώ μεταξύ των θυμάτων είναι και 2 βρέφη. Σύμφωνα με την αντιπρόεδρο της ισπανικής κυβέρνησης, Σοράγια Σάινθ ντε Σανταμαρία ο κατάλογος των επιβατών περιλαμβάνει «45 επιβάτες που φέρουν ισπανικά επώνυμα» αλλά ελέγχεται η υπηκοότητά τους.

Στο Σίδνεϊ ανακοινώθηκε ο θάνατος δύο Αυστραλών, ενώ το υπουργείο Εξωτερικών της Κολομβίας εξέφρασε τη θλίψη του για το θάνατο δύο Κολομβιανών. Το βελγικό υπουργείο Εξωτερικών επιβεβαίωσε το θάνατο τουλάχιστον ενός Βέλγου πολίτη. Ένας Δανός και δύο Αργεντινοί ήταν επίσης επί του αεροσκάφους, σύμφωνα με την Κοπεγχάγη και το Μπουένος Άιρες, Το Μεξικό ερευνά την πιθανή παρουσία δύο πολιτών του επί των επιβατών

Δύο τραγουδιστές της όπερας του Ντίσελντορφ, ο μπάσος βαρύτονος Όλεγκ Μπρίγιακ 54 ετών και η κοντράλτο Μαρία Ράντνερ 33 ετών επέβαιναν στη μοιραία πτήση. Η Ράντνερ συνοδευόταν από τον σύζυγό της και το μωρό της.

Αυτή είναι η πρώτη αεροπορική τραγωδία στη Γαλλία από τη συντριβή του Concorde της Air France, στις 25 Ιουλίου του 2000 λίγο μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο Σαρλ ντε Γκολ στο Παρίσι.

Στην Ισπανία αποφασίστηκε τριήμερο εθνικός πένθος όπως είπε η αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Σοράγια Σάινθ ντε Σανταμαρία. «Επιπλέον καλούμε σε ενός λεπτού σιγή αύριο το μεσημέρι όλες τις χώρες», πρόσθεσε. Ο πρωθυπουργός της Γαλλίας Μανουέλ Βαλς τόνισε πάντως ότι σε «αυτό το στάδιο, δεν μπορεί να αποκλειστεί καμία αιτία» της πτώσης του αεροπλάνου. Πάντως ώρες μετά την συντριβή τα αίτια παραμένουν άγνωστα.

Η βουτιά θανάτου διήρκησε 8 λεπτά

Ο πιλότος δεν εξέπεμψε ποτέ σήμα κινδύνου, ενώ όπως αναφέρει η εφημερίδα «Le Monde» στην ηλεκτρονική της έκδοση, από τη στιγμή που χάθηκε η επαφή με το Airbus και στα 8 λεπτά που διήρκεσε η «βουτιά θανάτου» ο πύργος ελέγχου καλούσε επανειλημμένως τον πιλότο, o οποίος δεν αποκρινόταν, με αποτέλεσμα να σηκωθεί πολεμικό αεροσκάφος για να προσεγγίσει το σημείο.

Οι τελευταίες δύο λέξεις που καταγράφηκαν από το αεροπλάνο, όπως μεταδίδουν διεθνή μέσα ενημέρωσης, ήταν «Emergency, emergency» και αμέσως μετά ο πιλότος ζήτησε να κατέβει σε ύψος και να εκκενωθούν οι αεροδιάδρομοι στο σημείο. Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες, κατά τη διάρκεια της πτήσης το αεροσκάφος ήταν σε επαφή με τον πύργο ελέγχου της Μασσαλίας.

Πηγή: Protothema.gr 

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Ελβετία – Τεχνητή Νοημοσύνη: Εικονικός Ιησούς στο εξομολογητήριο δίνει συμβουλές

Μία συζήτηση με τον Ιησού και μερικές συμβουλές – ένα όνειρο για πολλούς πιστούς Χριστιανούς. Σε μία μικρή ελβετική εκκλησία αυτό είναι εφικτό, ή τουλάχιστον… περίπου.

Fast Ferries: Τροποποίηση δρομολογίου για το “Διονύσιος Σολωμός”

Η Fast Ferries ανακοίνωσε την τροποποίηση του δρομολογίου του "Διονύσιος Σολωμός" για αύριο Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών

Νάξος – Μητρόπολη Παροναξίας: Τα Κάλαντα των Χριστουγέννων στον Σεβασμιώτατο

Τα κάλαντα άκουσε ο Μητροπολίτης Παροναξίας κκ Καλλίνικος από πολιτιστικούς φορείς της Νάξου

Χαλκιδική: Ξενοδόχος έστειλε κατασχετήριο ύψους 380.000 ευρώ στο Δήμο Σιθωνίας (!!!)

Χριστουγεννιάτικο «δώρο» μεγάλου ξενοδοχείου σε δήμο: Προχώρησε σε κατάσχεση 380.000 €

Σύρος: Πρωτοχρονιά με Ξαρχάκο και ρεμπέτικο

Το 2025 μας κάνει ποδαρικό με ρεμπέτικο και φόρο τιμής στον Μάρκο Βαμβακάρη και στον τόπο όπου γεννήθηκε.

Αθήνα- Κυκλοφοριακό: Πάμε για… ολοήμερο μποτιλιάρισμα

Οι εκτιμήσεις των συγκοινωνιολόγων για τα αίτια που προκαλούν τη συμφόρηση και τα έργα που έπρεπει να είχαν γίνει... χθες

ΔΕΗ – Σαντορίνη: Ξεκίνησε η εμπορική λειτουργία δύο νέων αεριοστροβιλικών μονάδων

ΔΕΗ: Ξεκίνησε η εμπορική λειτουργία δύο νέων αεριοστροβιλικών μονάδων στη Σαντορίνη

Χειμερινές εκπτώσεις 2025: Πότε ξεκινούν, πόσο θα διαρκέσουν

Τι ισχύει με την κυριακάτικη λειτουργία των καταστημάτων - Τι να προσέξουν οι καταναλωτές στις χειμερινές εκπτώσεις

Το Νησί των Χριστουγέννων που… δεν γιορτάζει τα Χριστούγεννα

Στο απομονωμένο νησί του Ινδικού Ωκεανού, που ανήκει στην Αυστραλία, η 25η Δεκεμβρίου είναι σχεδόν μια μέρα σαν όλες τις άλλες.

Εκτακτο – Blue Star Ferries: Στις 4 το απόγευμα του Σαββάτου θα αναχωρήσει το Delos από Πειραιά (!!!)

Λόγω καιρικών συνθηκών η Blue Star Ferries προχώρησε σε ανακοίνωση σχετικά με την αλλαγή ώρας του δρομολογίου του Blue Star Ferries - Τι αλλάζει

Νάξος: Συνεργασία Βασαλάκη – Πιτταρά και έρχεται το πρώτο τυποποιημένο κρέας στην αγορά

Λανσάρει η Νάξος το δικό της τυποποιημένο κρέας στην αγορά - Ποιοι συνεργάζονται

Νάξος: Δάκρυα για τον 38χρονο Νίκο που έφυγε νωρίς

Θλίψη στους κατοίκους της Νάξου για τον θάνατο του 38χρονου Νίκου, ο οποίος έγινε γνωστό σήμερα ότι έφυγε από τη ζωή

Νάξος: Ανοίγει σήμερα τις πύλες του το «Άλσος των Χριστουγέννων»!

Με φαντασία, δημιουργικότητα και άρωμα γιορτινό, το Άλσος των Χριστουγέννων είναι έτοιμο να χαρίσει σε όλους μοναδικές στιγμές που θα μείνουν αξέχαστες.

Νάξος – Καλόξυλος: Αύριο Κυριακή (22/12) το τελευταίο αντίο στον 38χρονο Νίκο Βασαλάκη

Αύριο Κυριακή (22/12) η εξόδιος ακολουθία του Νίκου Βασαλάκη στον Καλόξυλο Νάξου

Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων: Επικίνδυνο το “Σαόνησος” για τις ζωές των επιβατών

Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων: Επικίνδυνο για τις ζωές των επιβατών το «Σαόνησος» Ζητάει να "αντικατασταθεί με αξιόπλοο καράβι"

Olympic Air: Το αεροπλάνο έφτασε πάνω από τη Νάξο και επέστρεψε Αθήνα λόγω καιρού

Με τη βροχή να δίνει ρυθμό από τις πρώτες πρωινές ώρες υπήρξαν προβλήματα με την κίνηση των αεροπλάνων - Αύριο θα έχει δύο πτήσεις η Olympic Air

Κυκλάδες: Σύγκρουση πλοίων στον Κάβο Ντόρο λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών

Σύγκρουση δεξαμενόπλοιου με φορτηγό πλοίο νότια της Καρύστου

Ακαδημία Αθηνών: Βραβείο στον Ναξιώτη μαθηματικό Ευθύμη Σοφό

Η Ακαδημία Αθηνών βράβευσε τη Πέμπτη (19/12) τον Ναξιώτη (με καταγωγή από τη Κεραμωτή) μαθηματικό Ευθύμη Σοφό - Τι αναφέρει ο βραβευμένος καθηγητής