Δευτέρα, 15 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΔιεθνήΠερνάει στην ιστορία το 50αρι παπάκι;

Περνάει στην ιστορία το 50αρι παπάκι;

|

Με τίτλους τέλους – ελέω αυστηρότερων ελέγχων στους ρύπους –  απειλείται ο θρυλικός  κινητήρας των πενήντα κυβικών εκατοστών, στον οποίο στηρίχτηκε η εταιρεία Honda Motor και εκτοξεύτηκε με τα θρυλικά «παπάκια» στη θέση της μεγαλύτερης κατασκευάστριας μοτοσικλετών στον κόσμο.

Μα είναι δυνατόν; Τα.. παπάκια να χαθούν; Να εξαφανιστούν; Και εμείς πως θα ζήσουμε; Πως θα μεταφέρουμε στις επόμενες γενιές την ιστορία των δίκυκλων… Γιατί κακά τα ψέματα από τις αρχές της δεκαετίας του 80 τα 50αρια, τα περίφημα «παπάκια» κατέκλυσαν την αγορά και έφτασαν στο σημείο ακόμη και να αντικαθιστούν τα γαϊδούρια στην καθημερινότητα των αγροτών… Εικόνες που σίγουρα δεν θα ξεχάσει κανείς.

Και σήμερα; Διαβάζουμε ότι με τίτλους τέλους απειλείται ο θρυλικός  κινητήρας των πενήντα κυβικών εκατοστών, στον οποίο στηρίχτηκε η εταιρεία Honda Motor και εκτοξεύτηκε με τα θρυλικά «παπάκια» στη θέση της μεγαλύτερης κατασκευάστριας μοτοσικλετών στον κόσμο. Όπως μεταδίδει το πρακτορείο Bloomberg,  η ύπαρξη αυτών των θρυλικών σκούτερ απελείται από τους αυστηρότερους κανονισμούς για τους ρύπους, που θα ισχύσουν από το 2020. Η αυτοκρατορία της Honda χτίστηκε πάνω στις μηχανές των 50 κυβικών. Το Honda Super Cub 50, το γνωστό μας 50άρι «παπί» θεωρείται το σημαντικότερο δίτροχο όλων των εποχών, με την παραγωγή του να συνεχίζεται ακατάπαυστα από το 1958. Πλησιάζοντας σε πωλήσεις τα 100 εκατ. κομμάτια σε 160 χώρες, κατέχει το ρεκόρ παραγωγής όχι μόνο στα δίτροχα αλλά σε όλα τα μηχανοκίνητα οχήματα. Όμως οι μέρες του είναι πλέον μετρημένες, καθώς η ύπαρξή του απειλείται από τους αυστηρότερους κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων που θα ισχύσουν από το 2020.

Η Honda, η Yamaha και η Suzuki αποσύρουν φέτος αρκετά μοντέλα 50 κυβικών και προειδοποιούν ότι θα τα καταργήσουν όλα, καθώς το κόστος προσαρμογής τους στους νέους κανονισμούς είναι ασύμφορο. Οι φετινές απώλειες περιλαμβάνουν το μίνι μηχανάκι Ζ50  – γνωστό ως Monkey στο εξωτερικό, «ζετάκι» ή «μπόμπος» στην Ελλάδα. Ύστερα από 50 χρόνια, τα μοντέλα που θα βγουν από τα εργοστάσια τον Αύγουστο θα είναι τα τελευταία.

 «Μέχρι στιγμής τα έχουμε καταφέρει να περάσουμε τα τεστ των κανονισμών, αλλά τεχνολογικά έχουμε φτάσει το όριό μας και δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι παραπάνω από εδώ και πέρα», δήλωσε ο Νοριάκι Άμπε, διευθυντής του τμήματος μοτοσυκλετών της Honda. Η εταιρεία θα ανακοινώσει αύριο τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου και το λειτουργικό κέρδος αναμένεται να έχει πέσει 13% σε σχέση με πέρυσι, στα 231,5 δισ. γιεν (1,78 δισ. ευρώ).

Οι πωλήσεις των μοτοσυκλετών 50 κυβικών έχουν πέσει κατακόρυφα στην Ιαπωνία. Πέρυσι πουλήθηκαν 162.130 κομμάτια, 94% λιγότερα από το ζενίθ των πωλήσεων το 1982, που ήταν περίπου 2,8 εκατ. Περίπου το 60% αυτών των μοτοσυκλετών ήταν Honda, με τα υπόλοιπα να προέρχονται από τη Yamaha και τη Suzuki.

Οι ρύποι ταφόπλακα

Την ταφόπλακα έρχονται να βάλουν οι αυστηρότεροι κανονισμοί για εκπομπές ρύπων. Η τέταρτη εκδοχή τους, που θα ισχύσει από το φθινόπωρο, απαιτεί ενσωματωμένα συστήματα αυτοδιάγνωσης που θα εξασφαλίζουν ότι οι μηχανές λειτουργούν χωρίς να ρυπαίνουν για τουλάχιστον 20.000 χλμ. Ο συγκεκριμένος κανονισμός ευθύνεται για τον τερματισμό της σειράς Ζ της Honda και του «παπιού» Little Cub.

Η πέμπτη εκδοχή των κανονισμών, που θα ισχύσει από το 2020, επεκτείνει τις παραπάνω απαιτήσεις σε όλη τη διάρκεια ζωής του οχήματος – κάτι που θα προσθέσει 111 ευρώ στο κόστος κατασκευής του, σύμφωνα με περυσινή μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Για κάποια ιαπωνικά μοντέλα το παραπάνω ποσό αντιστοιχεί στο 10% της τιμής τους. «Προς το 2020 τα πράγματα θα γίνουν δύσκολα, τα όργανα θα γίνουν πιο περίπλοκα και τα κόστη θα ανέβουν», επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος της Yamaha Χιρογιούκι Γιανάγκι.

 «Οι μηχανές των 50 και των 100 κυβικών πιθανότατα θα εξαφανιστούν» είχε προειδοποιήσει τον περασμένο Μάιο ο 87χρονος πρόεδρος της Suzuki, Οσάμου Σουζούκι. «Τα 125 ή τα 150 κυβικά θα είναι πλέον το κατώτατο όριο για μικρά οχήματα».

Ως εναλλακτική λύση, οι Ιάπωνες στρέφονται στην ηλεκτροκίνηση. Η Yamaha και η Suzuki έχουν ήδη ρίξει στην αγορά 50άρια ηλεκτρικά σκουτεράκια, και η Honda θα ακολουθήσει με το δικό της μέσα στο 2018. Ενώ τον ερχόμενο Σεπτέμβρη η Honda και η Yamaha θα δοκιμάσουν ένα πρόγραμμα ηλεκτρικών μοτοσυκλετών στη Σαϊτάμα.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Ευλογιά αιγοπροβάτων: Στο τραπέζι και lockdown μετακινήσεων

Συναγερμός στο ΥΠΑΑΤ μετά την έξαρση κρουσμάτων. Σχέδιο άμεσης δράσης με ελέγχους, σταθμούς απολύμανσης και αυστηρή βιοασφάλεια· προειδοποίηση Τσιάρα για καθολική παύση μετακινήσεων αν δεν ανακοπεί η διασπορά.

Σύρος στο ισπανικό Viajar: «Βασίλισσα των Κυκλάδων» με ιστορία, αρχιτεκτονική και… off-season γοητεία

Το κορυφαίο ταξιδιωτικό περιοδικό της Ισπανίας (με έναν από τους πιο επιδραστικούς ταξιδιωτικούς ιστότοπους παγκοσμίως) αφιερώνει διαδοχικά θέματα στη Σύρο, αναδεικνύοντας Ερμούπολη, Άνω Σύρο, μουσεία και παραθαλάσσια χωριά — με απήχηση 5,1 εκατ. αναγνωστών.

Αμοργός: Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου επιστρέφει για 16η χρονιά

Από 13 έως 18 Νοεμβρίου 2025, η Αμοργός γίνεται ξανά σημείο συνάντησης για τον τουριστικό και πολιτιστικό κινηματογράφο, με ισχυρή διεθνή συμμετοχή και ελληνική παρουσία.

Τέλος Κρουαζιέρας: 20,24 εκατ. σε 52 ημέρες, Πού κατευθύνονται τα έσοδα

Ο υφυπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας μιλά για τα πρώτα έσοδα, την κατανομή τους σε Δήμους–λιμάνια–τουρισμό και το σχέδιο «πράσινης» αναβάθμισης στόλου και υποδομών.

«Θηραϊκές Τελετουργίες»: Παράδοση και μέλλον της Σαντορίνης στο Βιομηχανικό Μουσείο Τομάτας

Η έκθεση υδατογραφιών της Άρτεμης Χατζηγιαννάκη γίνεται αφετηρία μιας εκδήλωσης στις 19 Σεπτεμβρίου 2025

Σαντορίνη: Το Ίδρυμα «Λούλας & Ευαγγέλου Νομικού» στήριξε την ολοκλήρωση του νέου νηπιαγωγείου Μεσαριάς

Με χρηματοδότηση 135.000 €, το Ίδρυμα συνέβαλε καθοριστικά στην αποπεράτωση του έργου, υπενθυμίζοντας την υποχρέωση αναγνώρισης της συνεισφοράς του.

Καναπές… στο δάσος: «φυσικό σαλόνι» στην έξοδο της Κωμιακής ζητά …σωστό καθιστικό

Κάτω από τα πανύψηλα πλατάνια στο δρόμο Κωμιακής–Απόλλωνα εμφανίστηκε… σαλονάκι. Όμορφη ιδέα, λάθος υλικά: πρόταση για πετρόχτιστα πεζούλια ή ξύλινα παγκάκια, με πρωτοβουλία συλλόγων και Τοπικών Κοινοτήτων.

Νάξος – Αύγουστος 2025: περισσότερες αφίξεις, Ισχυρότερο το σύνολο του καλοκαιριού (πίνακες)

Στο λιμάνι της Νάξου οι επιβάτες αυξήθηκαν 5,2% τον Αύγουστο σε σχέση με πέρυσι, ενώ το τρίμηνο Ιουνίου–Αυγούστου έκλεισε με +6,5% συνολικά. Τι δείχνει η δεκαετία.

Νερό–«χρυσάφι» στις Κυκλάδες: λειψυδρία, πισίνες και αφαλατώσεις εκτοξεύουν τους λογαριασμούς

Μήλος στα 4,5€/m³, Κουφονήσι έως 9,67€/m³: γιατί οι λογαριασμοί «φεύγουν», τι ζητούν κάτοικοι και επαγγελματίες, και ποιες λύσεις συζητούνται.

Εθνικό Απολυτήριο: Αλλαγές-τομή στο Λύκειο και στις εισαγωγές στα ΑΕΙ από το 2026

Ανεξάρτητη αρχή εξετάσεων, τράπεζα θεμάτων, ψηφιακός φάκελος μαθητή και βάση του 10 συνθέτουν το νέο πλαίσιο για το εθνικό απολυτήριο.

«Έφυγε» ο Γιώργος Κωβαίος – Ο χορευταράς παππούς της Σχοινούσας που έγινε σύμβολο ζωής και παράδοσης

Μέχρι τα 92 του χρόνια χόρευε με πάθος στη Γιορτή Φάβας, δίπλα στην εγγονή του Ποθητή – Ένας άνθρωπος που ένωσε γενιές μέσα από τη μουσική και την αγάπη για τον τόπο του.

Νάξος – Εντοπίστηκε ζωντανός ο αγνοούμενος στο Προφήτη Ηλία μετά από 4 ημέρες

Συγκλονιστική διάσωση από το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Νάξου – Στο σημείο σπεύδει ελικόπτερο για τη μεταφορά του στο Νοσοκομείο.

Το στυγερό έγκλημα του Φλώριου Σοϊλέ «Σκιά» στο Φιλώτι

Πώς μια ερωτική ιστορία κατέληξε σε βασανιστήρια, δολοφονία και λαϊκή εξέγερση στη Νάξο του 1902

Στη Δράμα κάνει πρεμιέρα σήμερα το ντοκιμαντέρ «Σμύριδα, μάρμαρο και αμπέλι» με επίκεντρο τη Νάξο (video)

Η μικρού μήκους ταινία του Ορέστη Ρούσκα καταγράφει ιστορίες ανθρώπων που αντιστέκονται στον υπερτουρισμό και δείχνουν τον δρόμο για έναν βιώσιμο τουρισμό στο νησί.

Κακαβιά: Συνελήφθη 37χρονη με ένταλμα από τον Ανακριτή Πλημμελειοδικών Νάξου

Η γυναίκα, υπήκοος Βουλγαρίας, εντοπίστηκε στο συνοριακό σημείο ελέγχου Κακαβιάς και οδηγήθηκε στην Εισαγγελία Ιωαννίνων

Κωμιακή: «Έφυγε» η «Κούλα του Σταματοβασίλη» που σημάδεψε με την παρουσία της το χωριό

Συγκινητικό αντίο στην Κυριακή Πρεβενιού, από τον Γιώργο Κρητικό μέσα από τα social media

Αναφορά στο Ευρωκοινοβούλιο για την Αμοργό: Αντίδραση σε λιμενικά και οδικά έργα με χρηματοδότηση της Ε.Ε.

Ο Νικόλαος Γαβαλάς, εκ μέρους περιβαλλοντικών συλλόγων και εκατοντάδων πολιτών, καταγγέλλει την καταστροφική επίδραση αναπτυξιακών έργων στην Αμοργό και ζητά παρέμβαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Minoan Lines: Δύο νέα πλοία στη γραμμή Ηράκλειο–Μήλος–Πειραιάς μέχρι το 2028

«Στολίδια για το Ηράκλειο» τα χαρακτήρισε ο διευθύνων σύμβουλος Λουκάς Σιγάλας – Στόχος η αύξηση της επιβατικής κίνησης και η πράσινη μετάβαση στη ναυτιλία

Γυμνάσιο Σκαδού: 22 μαθητές φέτος δίνουν ζωή στο σχολείο της Ορεινής Νάξου

Από το παλιό δημοτικό του Σκαδού στο σύγχρονο Γυμνάσιο: Ένα σχολείο που κρατά ζωντανή την εκπαίδευση στα ορεινά χωριά της Νάξου