Παρασκευή, 9 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΔιεθνήΠερνάει στην ιστορία το 50αρι παπάκι;

Περνάει στην ιστορία το 50αρι παπάκι;

|

Με τίτλους τέλους – ελέω αυστηρότερων ελέγχων στους ρύπους –  απειλείται ο θρυλικός  κινητήρας των πενήντα κυβικών εκατοστών, στον οποίο στηρίχτηκε η εταιρεία Honda Motor και εκτοξεύτηκε με τα θρυλικά «παπάκια» στη θέση της μεγαλύτερης κατασκευάστριας μοτοσικλετών στον κόσμο.

Μα είναι δυνατόν; Τα.. παπάκια να χαθούν; Να εξαφανιστούν; Και εμείς πως θα ζήσουμε; Πως θα μεταφέρουμε στις επόμενες γενιές την ιστορία των δίκυκλων… Γιατί κακά τα ψέματα από τις αρχές της δεκαετίας του 80 τα 50αρια, τα περίφημα «παπάκια» κατέκλυσαν την αγορά και έφτασαν στο σημείο ακόμη και να αντικαθιστούν τα γαϊδούρια στην καθημερινότητα των αγροτών… Εικόνες που σίγουρα δεν θα ξεχάσει κανείς.

Και σήμερα; Διαβάζουμε ότι με τίτλους τέλους απειλείται ο θρυλικός  κινητήρας των πενήντα κυβικών εκατοστών, στον οποίο στηρίχτηκε η εταιρεία Honda Motor και εκτοξεύτηκε με τα θρυλικά «παπάκια» στη θέση της μεγαλύτερης κατασκευάστριας μοτοσικλετών στον κόσμο. Όπως μεταδίδει το πρακτορείο Bloomberg,  η ύπαρξη αυτών των θρυλικών σκούτερ απελείται από τους αυστηρότερους κανονισμούς για τους ρύπους, που θα ισχύσουν από το 2020. Η αυτοκρατορία της Honda χτίστηκε πάνω στις μηχανές των 50 κυβικών. Το Honda Super Cub 50, το γνωστό μας 50άρι «παπί» θεωρείται το σημαντικότερο δίτροχο όλων των εποχών, με την παραγωγή του να συνεχίζεται ακατάπαυστα από το 1958. Πλησιάζοντας σε πωλήσεις τα 100 εκατ. κομμάτια σε 160 χώρες, κατέχει το ρεκόρ παραγωγής όχι μόνο στα δίτροχα αλλά σε όλα τα μηχανοκίνητα οχήματα. Όμως οι μέρες του είναι πλέον μετρημένες, καθώς η ύπαρξή του απειλείται από τους αυστηρότερους κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων που θα ισχύσουν από το 2020.

Η Honda, η Yamaha και η Suzuki αποσύρουν φέτος αρκετά μοντέλα 50 κυβικών και προειδοποιούν ότι θα τα καταργήσουν όλα, καθώς το κόστος προσαρμογής τους στους νέους κανονισμούς είναι ασύμφορο. Οι φετινές απώλειες περιλαμβάνουν το μίνι μηχανάκι Ζ50  – γνωστό ως Monkey στο εξωτερικό, «ζετάκι» ή «μπόμπος» στην Ελλάδα. Ύστερα από 50 χρόνια, τα μοντέλα που θα βγουν από τα εργοστάσια τον Αύγουστο θα είναι τα τελευταία.

 «Μέχρι στιγμής τα έχουμε καταφέρει να περάσουμε τα τεστ των κανονισμών, αλλά τεχνολογικά έχουμε φτάσει το όριό μας και δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι παραπάνω από εδώ και πέρα», δήλωσε ο Νοριάκι Άμπε, διευθυντής του τμήματος μοτοσυκλετών της Honda. Η εταιρεία θα ανακοινώσει αύριο τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου και το λειτουργικό κέρδος αναμένεται να έχει πέσει 13% σε σχέση με πέρυσι, στα 231,5 δισ. γιεν (1,78 δισ. ευρώ).

Οι πωλήσεις των μοτοσυκλετών 50 κυβικών έχουν πέσει κατακόρυφα στην Ιαπωνία. Πέρυσι πουλήθηκαν 162.130 κομμάτια, 94% λιγότερα από το ζενίθ των πωλήσεων το 1982, που ήταν περίπου 2,8 εκατ. Περίπου το 60% αυτών των μοτοσυκλετών ήταν Honda, με τα υπόλοιπα να προέρχονται από τη Yamaha και τη Suzuki.

Οι ρύποι ταφόπλακα

Την ταφόπλακα έρχονται να βάλουν οι αυστηρότεροι κανονισμοί για εκπομπές ρύπων. Η τέταρτη εκδοχή τους, που θα ισχύσει από το φθινόπωρο, απαιτεί ενσωματωμένα συστήματα αυτοδιάγνωσης που θα εξασφαλίζουν ότι οι μηχανές λειτουργούν χωρίς να ρυπαίνουν για τουλάχιστον 20.000 χλμ. Ο συγκεκριμένος κανονισμός ευθύνεται για τον τερματισμό της σειράς Ζ της Honda και του «παπιού» Little Cub.

Η πέμπτη εκδοχή των κανονισμών, που θα ισχύσει από το 2020, επεκτείνει τις παραπάνω απαιτήσεις σε όλη τη διάρκεια ζωής του οχήματος – κάτι που θα προσθέσει 111 ευρώ στο κόστος κατασκευής του, σύμφωνα με περυσινή μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Για κάποια ιαπωνικά μοντέλα το παραπάνω ποσό αντιστοιχεί στο 10% της τιμής τους. «Προς το 2020 τα πράγματα θα γίνουν δύσκολα, τα όργανα θα γίνουν πιο περίπλοκα και τα κόστη θα ανέβουν», επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος της Yamaha Χιρογιούκι Γιανάγκι.

 «Οι μηχανές των 50 και των 100 κυβικών πιθανότατα θα εξαφανιστούν» είχε προειδοποιήσει τον περασμένο Μάιο ο 87χρονος πρόεδρος της Suzuki, Οσάμου Σουζούκι. «Τα 125 ή τα 150 κυβικά θα είναι πλέον το κατώτατο όριο για μικρά οχήματα».

Ως εναλλακτική λύση, οι Ιάπωνες στρέφονται στην ηλεκτροκίνηση. Η Yamaha και η Suzuki έχουν ήδη ρίξει στην αγορά 50άρια ηλεκτρικά σκουτεράκια, και η Honda θα ακολουθήσει με το δικό της μέσα στο 2018. Ενώ τον ερχόμενο Σεπτέμβρη η Honda και η Yamaha θα δοκιμάσουν ένα πρόγραμμα ηλεκτρικών μοτοσυκλετών στη Σαϊτάμα.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Ιωάννα Συνοδινού: “Με την καρδιά στην Αμοργό, όταν το τρέξιμο γίνεται γιορτή ψυχής” (video)

Στο Amorgos Trail Challenge 2025, δεν μετρά μόνο ο τερματισμός, αλλά κάθε βήμα που μας φέρνει πιο κοντά στη φύση, στην κοινότητα, και στον εαυτό μας.

Αμοργός: Διάσταση απόψεων στην τοπική κοινωνία για την διάνοιξη δρόμου

Ο δήμος υποστήριξε ότι ο δρόμος είχε διανοιχθεί ως εργοταξιακός, προκειμένου να πραγματοποιηθούν εργασίες συντήρησης ενός ναΐσκου

Βατικανό – Corriers Della Sera: “Η στάση του Παρολίν και ο …διχασμός έδωσαν πλεονέκτημα στον Πρέβοστ”

Πάπας Λέων ΙΔ': Πώς τον επέλεξε το Κονκλάβιο - Προηγούνταν ο Παρολίν, αλλά έκανε πίσω

ΕΠΑΛ Νάξου: Δράση με περιβαλλοντικό αποτύπωμα στη Χώρα Νάξου

Το τμήμα Α3 του ΕΠΑΛ Νάξου "Μιχάλης Κατσάνης" συμμετείχε σε δράση καθαρισμού στο Φλοίσβο, στο πλαίσιο του προγράμματος "Δράση και Δημιουργία για το Σχολείο και τον Τόπο μου"

Αλ. Φρατζέσκος: “Η καρδιά της Νάξου απειλείται, κανείς δεν πρέπει να μείνει αμέτοχος”

Με μια συγκλονιστική ανάρτηση, ο Αλέξανδρος Φρατζέσκος καλεί σε συσπείρωση ενάντια στην εγκατάσταση αιολικών πάρκων που αλλοιώνουν το τοπίο και την ταυτότητα του νησιού

“Το Πλαστικό μου κι Εγώ”: Το περιβαλλοντικό ταξίδι συνεχίζεται, πρώτος σταθμός η Νάξος

Μαθητές νησιών του Αιγαίου γίνονται πρωταγωνιστές στην προσπάθεια για λιγότερο πλαστικό – Εκπαίδευση, ευαισθητοποίηση και πράξη από το Cyclades Preservation Fund, την OPUS και με τη στήριξη της ΔΕΗ

Γαλάζιες Σημαίες 2025: Ανακοινώνονται την επόμενη Πέμπτη (15/05)

Ανακοινώνονται οι “Γαλάζιες Σημαίες” στην Ελλάδα για το 2025

Νάξος – Νοσοκομείο: Λαπαροσκοπικός Πύργος μπαίνει σε λειτουργία μέσω δωρεάς

Με τη δωρεά του Κωνσταντίνου Μαρτίνου, το Νοσοκομείο Νάξου αποκτά σύγχρονο ιατρικό εξοπλισμό που αλλάζει τα δεδομένα στις χειρουργικές επεμβάσεις

Έως τις 23 Μαΐου οι αιτήσεις για το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης αμπελώνων 2025–2026

Eνίσχυση για οινάμπελα με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση και τη βιώσιμη ανάπτυξη των αμπελουργικών εκμεταλλεύσεων – Αναλυτικά οι όροι και τα κριτήρια προτεραιότητας

Κύθνος: Εντοπίστηκε χωρίς τις αισθήσεις του 50χρονος ψαράς που αγνοείτο στο Λαύριο

Ανοιχτά της Κύθνου εντοπίστηκε χωρίς τις αισθήσεις του 50χρονος ψαράς που αγνοείτο στο Λαύριο

Νάξος – Φιλώτι: Αντίο με σεβασμό και αγάπη στον Τάσο Τζιώτη, άνθρωπο του μέτρου και της προσφοράς

Ο Φιλωτίτης που δεν είπε ποτέ κακή κουβέντα, μόνο έδινε—με τα χέρια, με την καρδιά, με την ψυχή του. Μια απώλεια που βαραίνει την κοινότητα, μια μορφή που δεν ξεχνιέται.

Καλοκαιρινή εξόρμηση Raptor Club Greece στη Νάξο το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος

Για πρώτη φορά οι ιδιοκτήτες των εντυπωσιακών pick-up επιλέγουν Κυκλάδες και ξεκινούν από τη Νάξο, με ένα τριήμερο χαλάρωσης, εξερεύνησης και απολαυστικής οδήγησης

Στ. Φουτάκογλου: Το περίπτερο της πλατείας πρώην Δημαρχείου, που φεύγει σιωπηλά (!!!)

Μνήμες, άνθρωποι, ιστορίες δεκαετιών γύρω από ένα μικρό περίπτερο που αποτέλεσε σταθερό σημείο αναφοράς για γενιές Χωραϊτών - Η τοποθέτηση του Στράτου Φουτάκογλου

Νάξος: Μία εικόνα που προκαλεί δέος, πραγματικότητα ή όχι;

Ένα βιομηχανικής κλίμακας έργο απειλεί το φυσικό, πολιτιστικό και κοινωνικό κεφάλαιο της Νάξου και των Κυκλάδων, με επιπτώσεις που ξεπερνούν την ενεργειακή "ανάπτυξη" - Δύο ομιλίες σήμερα και αύριο. Που; Πότε;

Το “Highspeed 3” αλλάζει το τοπίο στις θαλάσσιες συγκοινωνίες Κρήτης – Κυκλάδων;

Η Hellenic SeaWays ενισχύει τη γραμμή Πειραιάς – Κυκλάδες – Ηράκλειο με το ταχύπλοο "Highspeed 3", φέρνοντας νέο ανταγωνισμό και πιθανές μειώσεις τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. (πίνακας δρομολογίων)

Εκτακτο: Διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος σε περιοχές της πόλης Νάξου

Διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος σε περιοχές της πόλης Νάξου σήμερα Δευτέρα 5 Μαϊου

Β. Φλεριανός: Ξεκινά το έργο που περίμενε μια ολόκληρη γενιά

Με χρηματοδότηση 2,28 εκατομμυρίων ευρώ, η Νάξος αποκτά επιτέλους το ενιαίο Αθλητικό Κέντρο που αξίζει στους αθλητές, τους συλλόγους και τη νεολαία της - Η τοποθέτηση του Βασίλη Φλεριανού

Νάξος – 2ο Γυμνάσιο: Η Μιχαηλία-Ευαγγελία Γρατσία διακρίθηκε στον Πανελλήνιο διαγωνισμό φυσικής “Αρίσταρχος”

Η Μιχαηλία-Ευαγγελία Γρατσία κατέκτησε το 3ο βραβείο στη Β΄ Φάση του διαγωνισμού φυσικής "Αρίσταρχος" φέρνοντας περηφάνια στη σχολική μας κοινότητα

Εκτακτο – “Blue Star 1”: Εκκένωση πλοίου λόγω προειδοποίησης για βόμβα (!!!)

Blue Star 1: Εκκενώνεται το πλοίο λόγω συναγερμού για βόμβα

Γιάννης Βρούτσης: “Η παραμελημένη Νάξος μπαίνει στον αθλητικό χάρτη της χώρας” (video)

Το έργο χαρακτηρίζεται κομβικής σημασίας για την αθλητική κοινότητα της Νάξου, καθώς αναμένεται να καλύψει τις αυξανόμενες ανάγκες των τοπικών αθλητικών σωματείων