Παρασκευή, 4 Ιουλίου, 2025
ΑρχικήΔιεθνήΠέντε ερωτήσεις ζητούν απάντηση

Πέντε ερωτήσεις ζητούν απάντηση

|

Ο συγκυβερνήτης ευθύνεται για την συντριβή του αεροσκάφους Α320 που στοίχησε τη ζωή σε 150 ανθρώπους αλλά δεν είναι απόλυτα ξεκάθαρο το τοπίο 

Η Ευρώπη ακόμη θρηνεί. Σε όλο τον κόσμο προσπαθούν να κατανοήσουν τι συνέβη. Ποια ήταν τα αίτια που οδήγησαν στην πολύνεκρη αεροπορική τραγωδία. Το πρώτο μαύρο κουτί …μίλησε και επέτρεψε να αποδοθεί καθαρά η ευθύνη στον συγκυβερνήτη ο οποίος ηθελημένα προκάλεσε τη συντριβή του αεροσκάφους Α320, αφού πρώτα κλειδώθηκε στο πιλοτήριο. Αυτοκτονία ή τρομοκρατική ενέργεια; Οι τζιχαντιστές τον ανακύρηξαν άγιο του Ισλάμ. Όμως, όπως υπάρχουν δεδομένα, έτσι υπάρχουν αρκετά σκοτεινά σημεία που παραμένουν αναπάντητα.

Ας δούμε τι ξέρουμε έως τώρα

1. Κάθοδος 8 λεπτών και κανένα σήμα κινδύνου

To Airbus A320 της  Germanwings έπρεπε να προσγειωθεί στο Ντίσελντορφ την Τρίτη 24 Μαρτίου. Συνετρίβη τρία τέταρτα μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο της Βαρκελώνης. Το αεροπλάνο πραγματοποίησε κάθοδο από τα 12.000 μέτρα ως τη στιγμή που συνετρίβη, μέσα σε 8 λεπτά. Αυτή η κάθοδος είναι εξαιρετικά απότομη και αποκλείει το ενδεχόμενο να υπήρξε έκτακτη προσγείωση. Κατά τη διάρκεια αυτών των 8 λεπτών δεν υπήρξε κανένα σήμα κινδύνου.

2. Το μαύρο κουτί ενοχοποιεί τον συγκυβερνήτη

Το μαύρο κουτί αποκάλυψε στους ερευνητές της ΒΕΑ ότι ο κυβερνήτης βρέθηκε κλειδωμένος έξω από το πιλοτήριο, απ’όπου βγήκε για κάποια δευτερόλεπτα, πιθανότατα για να πάει στην τουαλέτα. Ο συγκυβερνήτης κλειδώθηκε λοιπόν μέσα στο πιλοτήριο και πάτησε εσκεμμένα το κουμπί καθόδου του αεροπλάνου, το λεγόμενο «Flight monitoring system». Ο συγκυβερνήτης  Andreas Lubitz, 28 ετών, με καταγωγή από το  Montabaur της Γερμανίας, δεν έχασε τις αισθήσεις του αφού οι εγγραφές κατέγραψαν «τον θόρυβο μιας ανθρώπινης αναπνοής, κανονικής, εως την τελική συντριβή». Ο συγκυβερνήτης έμεινε σιωπηλός σε όλη τη διάρκεια της καθόδου του αεροπλάνου, την ώρα που το αεροσκάφος εξέπεμπε σήμα που προειδοποιούσε τους πιλότους να το σηκώσουν. Ολη αυτή την ώρα, ο πιλότος χτυπούσε την πόρτα μάταια, ενώ οι παρεμβάσεις των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας των Γάλλων που είχαν διαπιστώσει την ανωμαλία, μένουν χωρίς απάντηση.

3. Τι συνέβη πριν την έξοδο του κυβερνήτη από το πιλοτήριο;

Στα πρώτα 20 λεπτά της καταγραφής των συνομιλιών στο μαύρο κουτί, φαίνεται ότι οι δύο πιλότοι συζητούν «ευγενικά και με λίγο χιούμορ». Οταν όμως ο κυβερνήτης ξεκινάει τη διαδικασία προσγείωσης, ο συγκυβερνήτης γίνεται ξαφνικά «λακωνικός, σύντομος», όπως επεσήμανε ο Εισαγγελέας Μασσαλίας που ερεύνησε το μαύρο κουτί. Brice Robin. «Ακούμε λοιπόν τον κυβερνήτη να λέει στον συγκυβερνήτη να πάρει τον έλεγχο του αεροπλάνου, ακούμε τον θόρυβο μιας καρέκλας που κάνει πίσω και μιας πόρτας που κλείνει», πράγμα που μας κάνει να υποθέσουμε ότι ο κυβερνήτης πήγε στην τουαλέτα.

Ποια όμως είναι τα ερωτήματα που παραμένουν αναπάντητα, σύμφωνα με τα γαλλικά ΜΜΕ:

1. Γιατί η πόρτα κλειδώθηκε από μέσα;

Από το 1980 όταν άρχισαν οι πρώτες επιθέσεις σε αεροπλάνα, βρέθηκε τρόπος ώστε οι πιλότοι να μπορούν να κλειδώνονται στο πιλοτήριο. Από τις 11 Σεπτεμβρίου 2001, μετά την τρομοκρατική επίθεση στους Δίδυμους Πύργους, η διαδικασία αυτή επιβλήθηκε σε όλα τα αεροπλάνα. Μια θωρακισμένη πόρτα κλειδώνει αυτόματα μόλις ο πιλότος μπει στο πιλοτήριο. Απαιτείται ένας κωδικός για να μπει κάποιος από έξω, εκτός κι αν η πόρτα είναι κλειδωμένη από μέσα. Κανονικά, υπάρχει και ένα κλειδί που ανοίγει απ’έξω. «Τα συστήματα είναι διαφορετικά, ανάλογα με τον τύπο του αεροπλάνου και τις αεροπορικές εταιρείες, ώστε να μην υπάρχει μόνο ένα είδος «κλειδώματος», με στόχο να εμποδίζουν τυχόν τρομοκράτες να γνωρίζουν πώς ανοίγουν» δηλώνει ένας πιλότος στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

2. Ηταν αυτοκτονία ή τρομοκρατική ενέργεια;

«Ο συγκυβερνήτης έθεσε σε λειτουργία το κουμπί ελεγχόμενης καθόδου, για κάποιον λόγο που αγνοούμε παντελώς αλλά ο οποίος μπορεί να ερμηνευτεί σαν θέληση να καταστρέψει το αεροπλάνο» δήλωσε επί λέξει ο εισαγγελέας  Brice Robin. Ωστόσο, απέκλεισε το ενδεχόμενο να πρόκειται για τρομοκρατική ενέργεια. Μένει λοιπόν η υπόθεση της αυτοκτονίας, η η υπόθεση μιας στιγμιαίας τρέλας, ή η πράξη ενός τρελού. Τώρα η έρευνα επικεντρώνεται στο παρελθόν του συγκυβερνήτη και στους συγγενείς και φίλους του.

3. Πόσο πιθανό είναι το σενάριο της αυτοκτονίας

Ο εισαγγελέας Μασσαλίας απέκλεισε το ενδεχόμενο αυτοκτονίας λέγοντας «δεν θέλω να φανταστώ ούτε για μια στιγμή ότι ο συγκυβερνήτης θέλησε να αυτοκτονήσει παρασύροντας στο θάνατο 150 άτομα». Στο παρελθόν έχουν σημειωθεί περιστατικά αυτοκτονίας. Το τελευταίο έγινε τον Νοέμβριο του 2013, σε μια πτήση της  Mozambique Airlines που συνετρίβη στην Ναμίμπια σκοτώνοντας 23 άτομα.

4. Γιατί οι Γάλλοι έμαθαν τα νέα από τους New York Times

Το γαλλικό ΒΕΑ (Γραφείο Ερευνών Δυστυχημάτων), το οποίο δεν είχε αποκαλύψει τίποτα, υφίσταται σήμερα αυστηρή κριτική μετά την αποκάλυψη των NYT που έγραψαν πρώτοι ότι ο κυβερνήτης κλειδώθηκε έξω από το πιλοτήριο το οποίο είχε κλειδωθεί από μέσα. Ο εισαγγελέας  Brice Robin εξέφρασε τη λύπη του για το γεγονός, λέγοντας ότι «δεν είχε ενημερωθεί σε πραγματικό χρόνο».

5. Γιατί δεν υπήρξαν SMS, ούτε e-mail από τους επιβάτες στα 8 λεπτά που έπεφτε το αεροπλάνο;

Είναι γνωστό ότι στο τρομοκρατικό χτύπημα της 11ης Σεπτεμβρίου, πολλοί επιβάτες είχαν κατορθώσει να τηλεφωνήσουν στους συγγενείς τους, μέσα από τα αεροπλάνα-καμικάζι και είχαν αφήσει μηνύματα πανικού που είχαν παγώσει ολόκληρο τον πλανήτη. «Βλέπω νερό. Βλέπω κτίρια. Πετάμε πολύ χαμηλά. Πετάμε πολύ, πολύ χαμηλά» έγραφαν στα μηνύματα που έστελναν. Γιατί στην περίπτωση του Α320 δεν έγινε τίποτα τέτοιο; Δεν υπήρχε δίκτυο; Υπήρξε ανθρώπινο ή τεχνικό εμπόδιο; Σύμφωνα με τον εισαγγελέα Μασσαλίας, οι επιβάτες δεν είχαν καταλάβει τη μοίρα τους ως την τελευταία στιγμή, λίγο πριν τη συντριβή. Κραυγές ακούγονται στο μαύρο κουτί στα τελευταία δευτερόλεπτα του CVR. Ο θάνατος ήταν ακαριαίος. Οι ερευνητές αναζητούν τώρα το δεύτερο μαύρο κουτί, το οποίο καταγράφει τις παραμέτρους της πτήσης.

Πηγή: iefimerida.gr 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αφιερωμένο στη Σαντορίνη το τεύχος Ιουνίου του περιοδικού Greek Hotelier

Το 6ο Περιφερειακό Συνέδριο της ΠΟΞ και το άρθρο του Αντώνη Παγώνη αναδεικνύουν την ανάγκη για βιώσιμες υποδομές, θεσμική στήριξη και στρατηγική αναβάθμιση του νησιού

Σαντορίνη – Πλατεία Σαρπάκη: Ο Δήμος Θήρας προκηρύσσει έργο ανάπλασης 520.800 €

Ο Δήμος Θήρας ανακοινώνει την προκήρυξη Διαγωνισμού για την ανάπλαση της πλατείας Σαρπάκη – Ένα Εμβληματικό Έργο στην καρδιά των Φηρών

Καύσωνας στο Νότιο Αιγαίο: Οδηγίες προστασίας για πολίτες και επισκέπτες

Από 6 έως 9 Ιουλίου, θερμοκρασίες σε επικίνδυνα επίπεδα – Έκκληση για προσοχή σε ευπαθείς ομάδες και περιορισμό έκθεσης στον ήλιο.

«Φρουροί της Ιστορίας»: Το Ιστορικό Αρχείο Νάξου ανοίγει τις πόρτες του στη μνήμη και τη γνώση (video)

Η Μαργαρίτα Κουφοπούλου μάς ξεναγεί στον θησαυρό του νησιού – από το 1527 έως σήμερα – με αφορμή την έκθεση για τη Ναυτική Εβδομάδα 2025.

Πρωτοδικείο Νάξου: Υπεγράφη η σύμβαση μίσθωσης για “νέα στέγη” στο Υπουργείο Δικαιοσύνης

Στην πλατεία Πέτρου Ευριπαίου παραμένει η έδρα του Πρωτοδικείου Νάξου – Επίλυση του στεγαστικού ζητήματος με την παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Δικαιοσύνης

Ζητείται Πωλητής/Πωλήτρια στη Νάξο από εμπορική εταιρεία με έδρα την Αθήνα

Μόνιμη θέση πλήρους απασχόλησης για κάτοικο Νάξου – Παρέχεται εταιρικό αυτοκίνητο και tablet, σταθερός μισθός 1.275€ + bonus

ΔΕΔΔΗΕ: Διακοπή ρεύματος το Σάββατο 5 Ιουλίου σε περιοχές της Χώρας Νάξου

Ανακοίνωση του ΔΕΔΔΗΕ για προγραμματισμένες τεχνικές εργασίες και διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος σε περιοχές της πόλης Νάξου – Προσοχή στις εγκαταστάσεις που παραμένουν υπό τάση

Blue Star Ferries: Αλλαγή ώρας αναχώρησης (18:30) για το “BLUE STAR 1”

Το πλοίο θα αναχωρήσει από το λιμάνι του Πειραιά στις 18:30 αντί για 17:30 – Δείτε το ανανεωμένο ωράριο για Πάρο, Νάξο, Ίο και Θήρα

Νέα συνεργασία ΑΣΠΕ – NOVA με προσφορές κινητής για τα μέλη του Συνδέσμου Πολυτέκνων Νάξου

Εξαιρετικά πακέτα καρτοκινητής και επιπλέον επιλογές για συνδέσεις και διαδικτυακή τηλεόραση μέσω της νέας συνεργασίας

«Όπου Υπάρχει Ελλάδα»: Ζωντανά από την Πάρο για 2η μέρα στον ΣΚΑΪ (video)

Η εκπομπή με την Ευλαμπία Ρέβη και τον Γιώργο Κουρδή ταξιδεύει στην Πάρο, ανακαλύπτοντας ιστορίες ανθρώπων, γεύσεις, φυσική ομορφιά και δράσεις με κοινωνικό αποτύπωμα.

Νάξος: “Σιωπή” στην τοπική κοινωνία, έφυγε πρόωρα ο Γεώργιος Λαΐος

Η Νάξος αποχαιρετά έναν νέο άνθρωπο με έντονη κοινωνική παρουσία και ανθρώπινη προσφορά – Κηδεύεται την Πέμπτη 3 Ιουλίου στον Ιερό Ναό Κοιμητηρίου Άνω Λιοσίων

Blue Star Ferries: Ακινητοποιημένα αύριο τα πλοία στο Νότιο Αιγαίο λόγω καιρικών συνθηκών

Δυσμενείς καιρικές συνθήκες φέρνουν ακυρώσεις σε όλα τα κυριακάτικα δρομολόγια των Blue Star Naxos, Myconos, Delos και Paros – Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ταξιδιώτες

Ουρές για μια αλλαγή εισιτηρίου στο λιμάνι της Νάξου, η κακοκαιρία φέρνει ταξιδιωτικό… μποτιλιάρισμα

Η απαγόρευση απόπλου λόγω των θυελλωδών ανέμων φέρνει αναστάτωση σε εκατοντάδες επισκέπτες που σχηματίζουν ουρές στα πρακτορεία της Νάξου για να αλλάξουν τα δρομολόγιά τους

Ρευματοκλοπές σε τουριστικά νησιά: Ξενοδοχεία, καφέ και σούπερ μάρκετ «φούσκωσαν» το ταμείο τους σε βάρος όλων

Eκατοντάδες παραβάσεις σε Κρήτη, Ρόδο, Νάξο, Μύκονο, Σαντορίνη και άλλα νησιά – Ηλεκτρική ενέργεια αξίας άνω του 1 εκατ. ευρώ κλάπηκε από επιχειρήσεις υψηλής κατανάλωσης

Ακυρώνονται τα δρομολόγια των HighSpeed 3 και 4 λόγω κακοκαιρίας

Η Hellenic Seaways ενημερώνει για την αναστολή των δρομολογίων της Κυριακής 29 Ιουνίου και τις προσωρινές αλλαγές στη ροή του προγράμματος των ταχυπλόων

BLUE STAR 1: Με καθυστέρηση και αλλαγές το αποψινό δρομολόγιο, χωρίς προσέγγιση στην Ανάφη

Λόγω του απαγορευτικού απόπλου, το πλοίο αναχωρεί τελικά στις 22:00 από Πειραιά, με τροποποιημένες ώρες άφιξης και χωρίς στάση στην Ανάφη

Fast Ferries: Λόγω καιρικών συνθηκών “δεμένα” αύριο τα πλοία…

Δυσμενείς καιρικές συνθήκες καθηλώνουν τα πλοία της Fast Ferries και το ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ – Αναλυτικά τα ακυρωμένα δρομολόγια για την Κυριακή 29 Ιουνίου

Ο παππούς της Σχοινούσας που δεν σταματά να χορεύει – Ο 92χρονος Γιώργος Κωβαίος ξανά στη Γιορτή Φάβας (video)

Με την εγγονή του στο πλευρό, ο Γιώργος Κωβαίος, 92 ετών, συγκίνησε και φέτος στη Γιορτή Φάβας της Σχοινούσας, κρατώντας ζωντανή την ψυχή της παράδοσης (video)

Η κυρία Στέλλα της Νάξου: Η ζωντανή κλωστή της μνήμης και του Μικρασιατικού πολιτισμού

Στην ήσυχη διασταύρωση Καππαδοκίας και Μικρασιατών Προσφύγων, η Στέλλα Τσουνέλλη – Φουτάκογλου κρατά ανοιχτή τη γυάλινη πόρτα της ζωής, της μνήμης και της τέχνης

Αμολήθηκαν τα θηρία να φάνε ακόμα ένα καπετάνιο

Η πρόσκρουση του Champion Jet 3 στην Πάρο φέρνει ξανά στο φως την επικινδυνότητα των λιμανιών και την ανάγκη για θεσμική στήριξη των πλοιάρχων – Όχι άλλο στοχοποίηση των ανθρώπων της θάλασσας