Κατασκευή γέφυρας που θα ενώνει Κάλυμνο με Λέρο «βλέπει» η τουρκική εφημερίδα Sozcu
Οι Τούρκοι τσίμπησαν και μάλιστα “άσχημα”… Είναι αυτό που λένε “έφαγε το αγκίστρι”… Γιατί το λέμε αυτό; Η τουρκική εφημερίδα Sozcu, «βλέπει» κατασκευή γέφυρας που θα ενώνει τα «αμφισβητούμενα» -όπως τα χαρακτηρίζει- νησιά Κάλυμνο και Λέρο (!!!).
Με τίτλο «Η Ελλάδα θα κατασκευάσει γέφυρα μεταξύ αμφισβητούμενων νησιών στο Αιγαίο», η εφημερίδα αναφέρεται σε ένα παλιό φιλόδοξο σχέδιο, που φαίνεται να έχει «ναυαγήσει» και σίγουρα δεν βρίσκεται στη φάση υλοποίησής του, όπως θέλει να το παρουσιάσει στο αναγνωστικό κοινό της, δημιουργώντας εντυπώσεις.
Το δημοσίευμα αναφέρει πως πρόκειται για τη οδική σύνδεση της Καλύμνου με τη γειτονική Λέρο μέσω νησίδων «που δεν θα έπρεπε να κατοικούνται σύμφωνα με τη Συνθήκη της Λωζάνης».
Να σημειώσουμε εδώ ότι πρόσφατα είδε το φως της δημοσιότητας μελέτη του 2018 σύμφωνα με την οποία προκρίνονταν η κατασκευή γέφυτας όχι μόνο σε Λέρο – Κάλυμνο αλλά Άνδρος – Τήνος, Μήλος – Κίμωλος και Φολέγανδρος – Σίκινος. Αντίθετα, είχαν αποκλειστεί οἱ περιπτώσεις Ἀρκιῶν – Λειψῶν (πολὺ μεγάλες ἀποστάσεις γιὰ πολὺ μικρὸ πληθυσμό – ἄρα δυσανάλογο τὸ κόστος), Πάρου – Νάξου (εἶναι ἤδη πολὺ ἀνεπτυγμένα νησιὰ ὁπότε ἡ προσδοκώμενη βελτίωση θὰ ἦταν πιὸ ἀνεπαίσθητη), Ἡρακλειᾶς – Σχοινούσσας – Κάτω Κουφονησίου – Ἄνω Κουφονησίου (πολὺ μεγάλες ἀποστάσεις γιὰ πολὺ μικρὸ πληθυσμό – ἄρα δυσανάλογο τὸ κόστος, σύν τὸ ὅτι ἡ συγκεκριμένη κίνηση μπορεῖ νὰ χαλοῦσε τὴν εἰκόνα τῶν νησιῶν ὡς προορισμοὶ χαλαροῦ τουρισμοῦ) καὶ Κεφαλλονιᾶς – Ἰθάκης (κυρίως λόγῳ τῆς ὑψηλῆς σεισμικότητας).
Οσο για τη γέφυρα Λέρου – Καλύμνου: Κάνει λόγο για την κατασκευή ενός συμπλέγματος γεφυρών που θα ενώσει τα δύο νησιά και θα τα καταστήσει ελκυστικότερους τουριστικούς προορισμούς, με σημαντικά αναπτυξιακά οφέλη. Η απόσταση μεταξύ των ακτών της Λέρου και της Καλύμνου δεν είναι μεγαλύτερη των 2 χλμ.
Στο πλαίσιο αυτό είχε προταθεί η κατασκευή οδικού περάσματος μέσω συμπλέγματος γεφυρών που θα ενώνει τα δύο νησιά, διατρέχοντας παράλληλα, τις υπάρχουσες βραχονησίδες Μεγάλο Γλαρονήσι, Μικρὸ Γλαρονήσια και Βελόνα. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς η μεγαλύτερη γέφυρα θα έχει μήκος 760 μέτρα, ενώ το μέγιστο βάθος της προτεινόμενης διαδρομής είναι 60 μέτρα.
Και τέλος, ο μελετητής είχε αναφέρει “πως δεν είναι τεχνικός και ως εκ τούτου κρίνεται αδύνατο να γίνει ασφαλής υπολογισμός των προϋπολογισμών των έργων . Εντούτοις, υποστηρίζει ότι μια γέφυρα αντίστοιχων προδιαγραφών και ίσου μήκους (2,88 χλμ.) με αυτή του Ρίου – Αντιρρίου θα απαιτούσε 270 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται δε ότι το κόστος της γέφυρας Χαρίλαος Τρικούπης ανήλθε στα 630 εκατ. ευρώ”.
Με πληροφορίες από το protothema.gr