Σάββατο, 5 Ιουλίου, 2025
ΑρχικήΔιεθνήΚρουζιέρα: Και το Μονακό βάζει όρια στην ανεξέλεγκτη αποβίβαση τουριστών

Κρουζιέρα: Και το Μονακό βάζει όρια στην ανεξέλεγκτη αποβίβαση τουριστών

|

Μεγαλώνει η λίστα των προβεβλημένων μεσογειακών, και όχι μόνο, παραθαλάσσιων ταξιδιωτικών προορισμών που επιβάλλουν ολοένα και αυστηρότερους περιορισμούς στην προσέγγιση κρουαζιερόπλοιων στα λιμάνια τους.

Το Μονακό ήρθε τώρα να προστεθεί σε πόλεις όπως η Βενετία, η Βαρκελώνη και το Ντουμπρόβνικ που επιχειρούν να σταματήσουν την ανεξέλεγκτη αποβίβαση χιλιάδων τουριστών καθημερινά, που προκαλούν σοβαρή επιβάρυνση στις υποδομές και στο περιβάλλον τους αφήνοντας δυσανάλογα μικρά οικονομικά οφέλη.

Στον ίδιο δρόμο, της επιβολής περιορισμών στην κρουαζιέρα, προσανατολίζονται και η Μασσαλία στη Γαλλία, το Αμστερνταμ στην Ολλανδία, ενώ περαιτέρω αυστηροποίηση του σχετικού πλαισίου εξετάζει η Βαρκελώνη.

Το Μονακό από φέτος θα δέχεται πλέον μόνον κρουαζιερόπλοια που πραγματοποιούν κρουαζιέρες πολυτελείας, στοχεύοντας σε υψηλής προστιθέμενης αξίας ταξιδιώτες, υπό τον όρο πως αυτά δεν θα ξεπερνούν τα 250 μέτρα μήκους και η δυναμικότητά τους τούς 1.250 επιβάτες. Αποκλείει δηλαδή όλα τα σύγχρονα πολύ μεγάλα κρουαζιερόπλοια που έχουν δρομολογηθεί τα τελευταία χρόνια και αναμένεται να αυξηθούν στα νερά της Μεσογείου.

Την ίδια ώρα, στην Ελλάδα η δραστηριότητα της κρουαζιέρας παραμένει εν πολλοίς ανεξέλεγκτη και ακόμα και οι όποιοι περιορισμοί έχουν τεθεί σε υπερκορεσμένους προορισμούς όπως η Σαντορίνη, δεν τηρούνται.

Ειδικότερα, αν και έχει τεθεί όριο αποβίβασης έως και 8.000 επιβατών ημερησίως στη Σαντορίνη, μια ματιά στον φετινό προγραμματισμό αφίξεων δείχνει πως για παράδειγμα στις 5 Ιουλίου αναμένονται περισσότεροι από 9.000 επιβάτες όπως κι άλλες μέρες αυτού του μήνα και ακόμα περισσότεροι τον Αύγουστο. Εν τω μεταξύ, άλλα λιμάνια όπως του Πειραιά αλλά και της Θεσσαλονίκης προετοιμάζονται για να μπορούν να φιλοξενήσουν ολοένα μεγαλύτερα πλοία με χαρακτηριστικό παράδειγμα το έργο επέκτασης του επιβατικού λιμένα του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς.

Στις αρχές του 2019, ένα χρόνο πριν από την πανδημία που έθεσε πρόσκαιρο φρένο στην αλματώδη ανάπτυξη της κρουαζιέρας στη Μεσόγειο, έκθεση της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (TRAN Committee) τοποθετούσε τη Σαντορίνη αλλά και άλλους ελληνικούς προορισμούς στη λίστα με τις ευρωπαϊκές περιοχές υψηλού κινδύνου από τον υπερτουρισμό και έκανε λόγο για αλλοίωση του χαρακτήρα και του κοινωνικού ιστού από την ανεξέλεγκτη καθημερινή ροή δεκάδων χιλιάδων τουριστών.

Η Μεσόγειος περιορίζει την κρουαζιέρα-1

Δεν έχουν έσοδα 

Ο Pierfrancesco Vago, πρόεδρος της CLIA (Διεθνούς Ενωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας) και εκτελεστικός πρόεδρος της MSC Cruises, από τη Θεσσαλονίκη όπου διεξάγεται αυτές τις μέρες το 7ο Posidonia Sea Tourism Forum, ισχυρίστηκε ότι «το 2021, το οικονομικό όφελος για την Ελλάδα ξεπέρασε το 1 δισ. ευρώ, ενώ δημιούργησε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας» και «σήμερα τα οικονομικά οφέλη από τους τουρίστες που φθάνουν στις ελληνικές ακτές με κρουαζιερόπλοια είναι ήδη υψηλότερα από ό,τι το 2019, κάτι που οφείλεται εν μέρει στο σημαντικό έργο των τοπικών αρχών», καθώς πέρυσι «από τα 87 κρουαζιερόπλοια της CLIA που προσέγγισαν τα ελληνικά λιμάνια, τα 47, δηλαδή το 54%, είχαν λιμάνι επιβίβασης (homeporting) στην ελληνική επικράτεια».

Μια ματιά όμως στα στοιχεία που δημοσίευσε μόλις χθες η Tράπεζα της Ελλάδος, διαψεύδει τους παραπάνω ισχυρισμούς: οι δαπάνες που πραγματοποίησαν επιβάτες κρουαζιέρας το 2021 ήταν μόλις 174,3 εκατ., ενώ ακόμα και πέρυσι, οπότε και σημειώθηκε σημαντική ανάκαμψη της δραστηριότητας, έφτασαν τα 418,7 εκατ., «χρειάζεται ένας πολύ γενναίος πολλαπλασιαστής για να στηρίξει τους ισχυρισμούς του κ. Vago», σχολιάζουν χαρακτηριστικά οικονομολόγοι που παρακολουθούν τον κλάδο.

Και προσθέτουν πως σύμφωνα με μελέτη που έγινε στο Μπέργκεν της Νορβηγίας, διαπιστώθηκε ότι οι επιβάτες που αποβιβάζονται εκεί δεν ξοδεύουν κατά μέσο όρο περισσότερα από 23 ευρώ. Εσοδο πάρα πολύ χαμηλό για να δικαιολογήσει κάνεις την επιβάρυνση στο περιβάλλον και στην ποιότητα των υδάτων, στις υποδομές κυκλοφορίας και διαχείρισης αποβλήτων, στην ποιότητα της ατμόσφαιρας και εντέλει στο ίδιο το τουριστικό προϊόν για τους κανονικούς ταξιδιώτες που επιλέγουν να διαμείνουν σε αυτούς τους προορισμούς και να ξοδέψουν πολύ περισσότερα χρήματα, εξηγούν οι ίδιες πηγές.

Δεύτερη σε πωλήσεις η Ελλάδα
Δεύτερη σε κρατήσεις για διακοπές φέτος το καλοκαίρι, μετά την Ισπανία, είναι η Ελλάδα την περίοδο αυτή τόσο στη Βρετανία όσο και στη Γαλλία. Ειδικότερα για τη Βρετανία, αυτό προκύπτει από στοιχεία πωλήσεων που δημοσίευσε η Personal Travel Consultants (PTC) σε συνεργασία με την Blue Bay Travel. Η PTC γνωστοποίησε πως οι συνολικές πωλήσεις της κατά το διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου αυξήθηκαν κατά 60% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2019. Η Ισπανία αντιπροσωπεύει το 11,5% αυτών των κρατήσεων, ενώ η Ελλάδα αντιπροσωπεύει περίπου το 10% των κρατήσεων του πρώτου τριμήνου.

Οσον αφορά τη Γαλλία, σύμφωνα με στοιχεία για τον μήνα Μάρτιο του Baromètre Orchestra της L’ Echo Touristique, που συγκεντρώνει δεδομένα για τις πωλήσεις τόσο παραδοσιακών όσο και διαδικτυακών ταξιδιωτικών οργανισμών, η Ελλάδα είναι πάλι δεύτερη σε πωλήσεις μετά την Ισπανία και μάλιστα οι πωλήσεις αυτές αυξάνονται με ισχυρούς ρυθμούς σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες.

Με πληροφορίες από τη σελίδα kathimerini.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Μήλος: Επιβάτιδα έπεσε στη θάλασσα κατά τον κατάπλου του Super Jet 2, Σώθηκε άμεσα από μέλη του πληρώματος

Άμεση ήταν η αντίδραση πληρώματος και λιμενικού – Η 31χρονη Αμερικανίδα δηλώνει καλά στην υγεία της

Νάξος: Παγκόσμιος προορισμός για kitesurf το 2025 σύμφωνα με γαλλικό ταξιδιωτικό μέσο

Στην κορυφή της λίστας του generationvoyage.fr η Νάξος ως κορυφαία επιλογή για θαλάσσια σπορ – Η Μικρή Βίγλα και η Λαγκούνα προσελκύουν kitesurfers από όλο τον κόσμο

Αφιερωμένο στη Σαντορίνη το τεύχος Ιουνίου του περιοδικού Greek Hotelier

Το 6ο Περιφερειακό Συνέδριο της ΠΟΞ και το άρθρο του Αντώνη Παγώνη αναδεικνύουν την ανάγκη για βιώσιμες υποδομές, θεσμική στήριξη και στρατηγική αναβάθμιση του νησιού

Σαντορίνη – Πλατεία Σαρπάκη: Ο Δήμος Θήρας προκηρύσσει έργο ανάπλασης 520.800 €

Ο Δήμος Θήρας ανακοινώνει την προκήρυξη Διαγωνισμού για την ανάπλαση της πλατείας Σαρπάκη – Ένα Εμβληματικό Έργο στην καρδιά των Φηρών

Καύσωνας στο Νότιο Αιγαίο: Οδηγίες προστασίας για πολίτες και επισκέπτες

Από 6 έως 9 Ιουλίου, θερμοκρασίες σε επικίνδυνα επίπεδα – Έκκληση για προσοχή σε ευπαθείς ομάδες και περιορισμό έκθεσης στον ήλιο.

«Φρουροί της Ιστορίας»: Το Ιστορικό Αρχείο Νάξου ανοίγει τις πόρτες του στη μνήμη και τη γνώση (video)

Η Μαργαρίτα Κουφοπούλου μάς ξεναγεί στον θησαυρό του νησιού – από το 1527 έως σήμερα – με αφορμή την έκθεση για τη Ναυτική Εβδομάδα 2025.

Πρωτοδικείο Νάξου: Υπεγράφη η σύμβαση μίσθωσης για “νέα στέγη” στο Υπουργείο Δικαιοσύνης

Στην πλατεία Πέτρου Ευριπαίου παραμένει η έδρα του Πρωτοδικείου Νάξου – Επίλυση του στεγαστικού ζητήματος με την παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Δικαιοσύνης

Ζητείται Πωλητής/Πωλήτρια στη Νάξο από εμπορική εταιρεία με έδρα την Αθήνα

Μόνιμη θέση πλήρους απασχόλησης για κάτοικο Νάξου – Παρέχεται εταιρικό αυτοκίνητο και tablet, σταθερός μισθός 1.275€ + bonus

ΔΕΔΔΗΕ: Διακοπή ρεύματος το Σάββατο 5 Ιουλίου σε περιοχές της Χώρας Νάξου

Ανακοίνωση του ΔΕΔΔΗΕ για προγραμματισμένες τεχνικές εργασίες και διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος σε περιοχές της πόλης Νάξου – Προσοχή στις εγκαταστάσεις που παραμένουν υπό τάση

Blue Star Ferries: Αλλαγή ώρας αναχώρησης (18:30) για το “BLUE STAR 1”

Το πλοίο θα αναχωρήσει από το λιμάνι του Πειραιά στις 18:30 αντί για 17:30 – Δείτε το ανανεωμένο ωράριο για Πάρο, Νάξο, Ίο και Θήρα

Νάξος: “Σιωπή” στην τοπική κοινωνία, έφυγε πρόωρα ο Γεώργιος Λαΐος

Η Νάξος αποχαιρετά έναν νέο άνθρωπο με έντονη κοινωνική παρουσία και ανθρώπινη προσφορά – Κηδεύεται την Πέμπτη 3 Ιουλίου στον Ιερό Ναό Κοιμητηρίου Άνω Λιοσίων

Ουρές για μια αλλαγή εισιτηρίου στο λιμάνι της Νάξου, η κακοκαιρία φέρνει ταξιδιωτικό… μποτιλιάρισμα

Η απαγόρευση απόπλου λόγω των θυελλωδών ανέμων φέρνει αναστάτωση σε εκατοντάδες επισκέπτες που σχηματίζουν ουρές στα πρακτορεία της Νάξου για να αλλάξουν τα δρομολόγιά τους

Blue Star Ferries: Ακινητοποιημένα αύριο τα πλοία στο Νότιο Αιγαίο λόγω καιρικών συνθηκών

Δυσμενείς καιρικές συνθήκες φέρνουν ακυρώσεις σε όλα τα κυριακάτικα δρομολόγια των Blue Star Naxos, Myconos, Delos και Paros – Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ταξιδιώτες

BLUE STAR 1: Με καθυστέρηση και αλλαγές το αποψινό δρομολόγιο, χωρίς προσέγγιση στην Ανάφη

Λόγω του απαγορευτικού απόπλου, το πλοίο αναχωρεί τελικά στις 22:00 από Πειραιά, με τροποποιημένες ώρες άφιξης και χωρίς στάση στην Ανάφη

Ο παππούς της Σχοινούσας που δεν σταματά να χορεύει – Ο 92χρονος Γιώργος Κωβαίος ξανά στη Γιορτή Φάβας (video)

Με την εγγονή του στο πλευρό, ο Γιώργος Κωβαίος, 92 ετών, συγκίνησε και φέτος στη Γιορτή Φάβας της Σχοινούσας, κρατώντας ζωντανή την ψυχή της παράδοσης (video)

Αμολήθηκαν τα θηρία να φάνε ακόμα ένα καπετάνιο

Η πρόσκρουση του Champion Jet 3 στην Πάρο φέρνει ξανά στο φως την επικινδυνότητα των λιμανιών και την ανάγκη για θεσμική στήριξη των πλοιάρχων – Όχι άλλο στοχοποίηση των ανθρώπων της θάλασσας

Νάξος – Κωμιακή: «Έφυγε» ο Δημήτρης Ιωάννου Καρούσης, θλίψη για τον αγαπημένο “Τζήμα”

Αποχαιρετισμός σε έναν ήσυχο και αγαπητό συγχωριανό που δεν ξέχασε ποτέ τον τόπο του – Το χωριό τον τιμά με συγκίνηση

Σε ισχύ το απαγορευτικό απόπλου από Πειραιά, Ραφήνα και Λαύριο, πέρασαν τα 100 χιλιόμετρα την ώρα οι ριπές ανέμου στη Τήνο

Το Αιγαίο σε χειμωνιάτικη διάθεση μέσα στο κατακαλόκαιρο – Δεμένα τα πλοία σε πολλά λιμάνια, με εξαίρεση τον Αργοσαρωνικό

«Εκεί που η θάλασσα είναι ζωή» – Φόρος τιμής στους ναυτικούς της Νάξου και των Μικρών Κυκλάδων (video)

Με αφορμή τη Ναυτική Εβδομάδα, ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων τιμά με συγκίνηση τους ανθρώπους που ζουν, εργάζονται και αγαπούν τη θάλασσα (video)

Μεγάλη επιτυχία για τη “Λυσιστράτη” στα Ύρια – Μια νύχτα θεάτρου κάτω από τα αστέρια της ιστορίας (video)

Η «Λυσιστράτη» ζωντανεύει στη Νάξο, μεταφέροντας μηνύματα αγάπης, ειρήνης και συλλογικής φωνής στο σήμερα.