Αμεσα αποσύρθηκε παιδικό μπλουζάκι από την ισπανική εταιρία ενδυμάτων Zara καθώς προκαλούσε μνήμες από το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και τους αιχμάλωτους των Ναζί στα στρατόπεδα συγκεντρώσεων
Δεν είναι λίγες φορές που μία προκλητική διαφήμιση ή ένα ρούχο μπορούν να φέρουν εκατομμύρια ευρώ στα ταμεία μίας πολυεθνικής εταιρίας. Όπως αντίστοιχα μπορούν να την καταστρέψουν. Η Ιταλική Benetton of colors θεωρήθηκε η μετρ αυτού του είδους των κινήσεων με στόχο να προκαλέσει… Τώρα έρχεται η ισπανική Zara να ακολουθήσει το ίδιο μονοπάτι, μόνο που οι δύο κινήσεις που έχει κάνει έως τώρα λειτούργησαν αρνητικά.
Η πρώτη το 2007 όταν έβγαλε στην αγορά προς πώληση μια χίπικη, όπως τη χαρακτήριζαν, τσάντα, η οποία όμως ήταν διακοσμημένη με μία σβάστικα. Τώρα, επτά χρόνια αργότερα, η εταιρία βρίσκεται σε απολογητική στάση εξαιτίας μίας παιδικής μπλούζας με λευκές και μπλε ρίγες για παιδιά από τριών μηνών έως τριών ετών, που είχε ένα κίτρινο αστέρι στο στήθος. Αστέρι, που αν και η εταιρεία υποστηρίζει πως παραπέμπει σε εκείνο του σερίφη, οι χρήστες των social media είχαν διαφορετική γνώμη. Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το Time, δεν ήταν λίγοι εκείνοι που παρατήρησαν πως θυμίζει το κίτρινο αστέρι που οι Ναζί υποχρέωναν τους Εβραίους να φορούν στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ώστε να τους στιγματίζουν στα στρατόπεδα συγκέντρωσης. Η εταιρεία έσπευσε αμέσως να αποσύρει από το e-shop της το εν λόγω ένδυμα, που κατασκευάστηκε στην Τουρκία και ήταν διαθέσιμο σε 80 χώρες του πλανήτη, μετά το σάλο που προκλήθηκε.
Ο ισπανικός κολοσσός, ιδιοκτήτης της Zara, εξέφρασε τη λύπη του για το γεγονός, απαντώντας στις χιλιάδες κριτικές που έγιναν εναντίον του. Η διεύθυνση της εταιρείας αναφέρει ότι δεν επιθυμεί σε καμιά περίπτωση να εμφανιστούν τα προϊόντα ως ασεβή απέναντι σε ομάδες ανθρώπων.
Το μήνυμα της εταιρείας ήταν: «Ζητούμε συγνώμη, το μπλουζάκι ήταν εμπνευσμένο από τα αστέρια των σερίφηδων στα κλασικά γουέστερν». (σ.σ. @ZARA: We honestly apologize, it was inspired by the sheriff’s stars from the Classic Western films”)
Να σημειωθεί τέλος, ότι ο Amancio Ortega, o πλουσιότερος άντρας της Ισπανίας και ο τρίτος πλουσιότερος άντρας στον πλανήτη (αφότου εκτόπισε τον Warren Buffett το 2012), είναι ο ιδιοκτήτης της εταιρίας με περιουσία 64,8 δις ευρώ για το 2012 και διαθέτει εκτός από τη συγκεκριμένη φίρμα και αυτές των «Bershka», «Massimo Dutti» και «Pull and Bear» στον τομέα της ένδυσης. Θεωρείται εκκεντρικός, αρνείται να δουλέψει σε γραφείο και προτιμά να περιφέρεται στα εργοστάσια και τα σχεδιαστήρια, παράτησε το σχολείο στην ηλικία των 13 ετών για να γίνει το παιδί για τα θελήματα σε κατάστημα ρούχων. Καθοριστική στιγμή για την μετέπειτα πορεία του ήταν το 1975 όταν άνοιξε το πρώτο κατάστημα Zara, το οποίο αρχικά ήθελε να το ονομάσει “Zorba” αλλά το όνομα ήταν κατοχυρωμένο. Κι από εκείνο το σημείο και μετά εκτοξεύτηκε…