Η Αυστριακή εταιρία Red Bull καλείται να πληρώσει 13 εκατομμύρια δολάρια γιατί το σλόγκαν της «το Red Bull δίνει φτερά» δεν αποδείχτηκε αληθινό
Ιδού το ερώτημα της ημέρας: «Ποιος αλήθεια πιστεύει ότι εάν επί 12 χρόνια πίνει το ενεργειακό ποτό Red Bull θα βγάλει φτερά;». Για φτερά δεν ξέρω εάν θα βγάλεις, αλλά ένα προβληματάκι με το … συκώτι θα το αποκτήσεις, λέει η θεωρεία. Στη πράξη; Θα βάλεις στη τσέπη σου περίπου 13 εκατομμύρια δολάρια. Όχι δεν είναι αστείο. Όπως αναφέρει η χθεσινή έκδοση της Daily Mail, η αυστριακή εταιρεία που παρασκευάζει το γνωστό ποτό (είναι το πρώτο σε πωλήσεις στο είδος του σε όλο τον κόσμο), βρέθηκε αντιμέτωπη με δύο αγωγές. Μετά το πέρας της δικαστικής διαμάχης συμφώνησε να πληρώσει 13 εκατομμύρια δολάρια επειδή το σλόγκαν της «το Red Bull δίνει φτερά» δεν είναι αληθινό (!!!)
Mε επιχείρημα το ψευδές του σλόγκαν οι μηνυτές – καταναλωτές δικαιώθηκαν από το δικαστήριο των ΗΠΑ και η εταιρία είναι υποχρεωμένη να καταβάλλει αποζημίωση έως και 13 εκατ. δολάρια (10,25 εκατομμύρια ευρώ) για την «εσφαλμένη διαφημιστική καμπάνια» της στην αγορά των ΗΠΑ από τις 1 Ιανουαρίου του 2002 έως τις 3 Οκτωβρίου του 2014. Όσοι κάτοικοι της χώρας κατανάλωσαν έστω και ένα κουτάκι με το συγκεκριμένο ρόφημα σε αυτό το διάστημα θα αποζημιωθούν με 10 δολάρια ή με προϊόντα της εταιρίας αξίας 15 δολαρίων! Το εκπληκτικό είναι ότι δεν χρειάζεται απόδειξη για να γίνει κάποιος δικαιούχος του αντιτίμου,( να είναι όμως κάτοικος Αμερικής) η συμπλήρωση μιας φόρμας στην ιστοσελίδα της εταιρίας αρκεί για να λάβει τα χρήματα, τα οποία θα δοθούν έως και 150 ημέρες το αργότερο μετά την τελική έγκριση της εκταμίευσης των ποσών!
Από το απόγευμα της Τετάρτης βέβαια η ιστοσελίδα που περιέχει τη συγκεκριμένη φόρμα έχει «κρασάρει», καθώς το σύστημα παροχής αποζημιώσεων δεν το λες και… αδιάβλητο. Τα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης πληροφορούν ήδη ότι ο καλύτερος τρόπος είναι να επικοινωνήσουν οι καταναλωτές τηλεφωνικά με το αρμόδιο τμήμα της εταιρίας που έχει αναλάβει τη συγκεκριμένη δουλειά ή να αποστείλουν e-mail / fax με τα στοιχεία τους (αναγράφονται κανονικά η ηλεκτρονική διεύθυνση και οι αριθμοί τηλεφώνου και fax). Για να γίνει κάποιος δικαιούχος της αμοιβής θα πρέπει να έχει κάνει ένα απ’ όλα αυτά έως τις 2 Μαρτίου του 2015.
Τα 10 δολάρια είναι όμως ενδεικτικό ποσό και το μέγιστο που μπορεί να λάβει κάποιος. Είναι σαφές ότι όσο περισσότερες είναι οι αιτήσεις τόσο μικρότερο θα είναι το αντάλλαγμα για τον καθένα ξεχωριστά, αφού το συνολικό ύψος της… λυπητερής έχει ταβάνι τα 13 εκατ. δολάρια. Έτσι και αλλιώς όμως, ακόμα και τα 10 δολάρια δεν είναι χρήματα που θα μπορούσαν να αποτελέσουν… παρηγοριά για κάποιον που πίστευε ότι θα βγάλει φτερά αλλά δεν έβγαλε ποτέ! Να σημειωθεί ότι η εταιρία δεν έχει προβεί σε κάποια επίσημη ανακοίνωση αρκέστηκε μόνο να τονίσει ότι με το σλόγκαν της δεν είχε σκοπό να παραπλανήσει τους καταναλωτές.
Το συμπέρασμα της ιστορίας; Στην Αμερική, οι καταναλωτές είναι λίγο … περίεργοι και παίρνουν τις διαφημίσεις της …μετρητοίς. Και με δεδομένο ότι γίνεται μία μήνυση κάθε 30 δεύτερα και με ένα νομοθετικό πλαίσιο που επιτρέπει το δικαίωμα της αμφισβήτησης ακόμη και στην κυριολεκτική χρήση ενός προϊόντος, οι εταιρίες θα πρέπει να προσέχουν ακόμη και την πιο μικρή λεπτομέρεια ώστε να μην βρεθούν στη θέση της … αυστριακής εταιρίας.