Οργισμένες αντιδράσεις στην Αυστραλία προκάλεσε στο διαδίκτυο η διαφήμιση που δείχνει τον Ιησού Χριστό στο Σταυρό να αποδέχεται πρόταση να γίνει «δωρητής Οργάνων» – Χαρακτηρίστηκε ως βλάσφημη και κατέβηκε μετά από πέντε ημέρες… – Δείτε το βίντεο
Οι οργισμένες αντιδράσεις που προκάλεσε στο διαδίκτυο η διαφήμιση που έχει διχάσει την κοινή γνώμη στην Αυστραλία έπιασαν τόπο. Η απεγνωσμένη προσπάθεια να ενθαρρυνθούν δωρητές οργάνων οδήγησε τον σκηνοθέτη Ρίτσαρντ Μπούλοκ να γυρίσει μία διαφήμιση για τον Ιησού η οποία τελικά λογοκρίθηκε. Το επίμαχο βίντεο ανέβηκε στο YouTube στις 14 Οκτωβρίου. Στη διάρκειας 150 δευτερολέπτων διαφήμιση δύο ένστολοι φρουροί ρωτούν τον σταυρωμένο Ιησού αν επιθυμεί να δωρίσει τα όργανά του, λίγο πριν πεθάνει και Εκείνος συμφωνεί.
Όπως διαβάζουμε στην ιστοσελίδα protothema.gr «Η διαφήμιση δεν θα βγει στον αέρα καθώς 20 χιλιάδες άνθρωποι υπέγραψαν αίτημα να αποσυρθεί άμεσα γιατί είναι «βλάσφημη», όπως γράφει το δίκτυο RussiaToday. «Χωρίς αμφιβολία αυτή η διαφήμιση θα προκαλέσει κάποιες έντονες συζητήσεις και αυτός ακριβώς είναι ο σκοπός: Να κάνουμε τους ανθρώπους να συζητήσουν για τη δωρεά οργάνων», είχε δηλώσει ο σκηνοθέτης δίχως όμως να έχει προβλέψει ότι οι σφοδρές αντιδράσεις θα οδηγούσαν στην απόσυρσή της.
Η καμπάνια διοργανώθηκε με αφορμή μία έρευνα που έγινε στην Αυστραλία, βάσει της οποίας το 70% των πολιτών της χώρας δηλώνουν μεν πρόθυμοι να δωρίσουν τα όργανά τους, αλλά μόνο το 36% (σχεδόν οι μισοί) έχει ολοκληρώσει την προβλεπόμενη διαδικασία, ώστε να καταχωρηθεί στους δωρητές οργάνων στο εθνικό σύστημα υγείας. «Γι’ αυτό είναι πολύ σημαντικό για κάθε Αυστραλό να γνωρίζει πως μπορεί να συμπληρώσει τα απαραίτητα έγγραφα διαδικτυακά και να το συζητήσει με την οικογένειά του. Ακόμα και αν έχεις υπογράψει, η οικογένειά σου εξακολουθεί να έχει δικαίωμα βέτο στο νοσοκομείο, για αυτό είναι σημαντικό η απόφαση να είναι κοινή», δήλωσε ο δημιουργός του ντοκιμαντέρ, Ρίτσαρντ Τοντ.
Oι χρήστες των κοινωνικών δικτύων εμφανίστηκαν εξαρχής διχασμένοι, με ορισμένους να αναρωτιούνται αν θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν την εικόνα του προφήτη του Ισλάμ, Μωάμεθ σε μία αντίστοιχη κίνηση. Η διαφήμιση αποτελεί την εισαγωγή ενός ντοκιμαντέρ το οποίο ονομάζεται «Dying to Live» (Πεθαίνω να Ζω) το οποίο φωτίζει την υπόθεση της έλλειψης εγγεγραμμένων δωρητών οργάνων στην Αυστραλία.
Τι βλέπουμε στο βίντεο; Τον Ιησού στο Σταυρό και απέναντι του δύο Ρωμαίους στρατιώτες. Ένας εξ αυτών, ρωτά τον Ιησού αν θα ήθελε να γίνει δωρητής οργάνων, με τον άλλο φρουρό να απαντά: “Το καταλάβαμε. Κανείς δεν θέλει να μιλάει για τον θάνατο”.
«Ωστόσο τα όργανά σου θα μπορούσαν να σώσουν τις ζωές μέχρι και έξι ανθρώπων» συνεχίζει ο φρουρός με τον ηθοποιό που υποδύεται τον Χριστό να απαντά: «Προφανώς και θα το κάνω, είμαι ο Ιησούς».
Οι δύο φρουροί στη συνέχεια παροτρύνουν τον Ιησού να πραγματοποιήσει διαδικτυακά την εγγραφή του ως δωρητής οργάνων. Ένας από αυτούς μάλιστα καρφώνει το κινητό του τηλέφωνο στο δόρυ και το σηκώνει ψηλά στον Σταυρωμένο Ιησού, για να ολοκληρώσει την εγγραφή του. Ακολουθεί και η σύμφωνη γνώμη των γονέων (Παναγία και επίγειος … Πατέρας) και η selfie που … κλείνει τη συμφωνία (!!!)
Η διαφήμιση ολοκληρώνεται προτρέποντας το κοινό: «Κάνε ότι θα έκανε ο Ιησούς».