Τετάρτη, 17 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΥδροπλάνα: Με την ελπίδα ότι το 2019 θα πετάξουν στο Αιγαίο

Υδροπλάνα: Με την ελπίδα ότι το 2019 θα πετάξουν στο Αιγαίο

|

Σε πλήρη ετοιμότητα δηλώνει τόσο η Hellenic Seaplanes όσο και οι κινέζοι (και όχι μόνο) επενδυτές για την επόμενη καλοκαιρινή περίοδο (2019) για την ανάπτυξη του δικτύου υδροπλάνων σε όλο το Αιγαιο με την  προϋπόθεση την ψήφιση του νομοσχεδίου 

Σε αναμονή οι επενδύσεις ύψους 250 εκατομμυρίων από τους επενδυτές της Hellenic Seaplanes για ανάπτυξη του δικτύου υδατοδρομίων και αγορά στόλου αμφίβιων υδροπλάνων… Στόχο την επόμενη πλέον καλοκαιρινή περίοδο έχουν θέσει Hellenic Seaplanes και κινέζοι Επενδυτές να πετάξουν τα πρώτα αμφίβια… έχοντας δεδομένο την φετινή χρονιά, χαμένη … η διοίκηση της Hellenic Seaplanes, η Petrichor Capital Partners, και οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές από Κίνα δηλώνουν έτοιμοι να ανοίξουν αυτή την επένδυση εάν τους δοθεί το πράσινο φως…

Συγκεκριμένα ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes S.A. κ. Χαραλάμπους σημείωσε: «Στην τελευταία συζήτηση που είχαμε με τους υπουργούς Μεταφορών και Ναυτιλίας λάβαμε την διαβεβαίωση ότι η διαδικασία αδειοδότησης έχει πλέον απλοποιηθεί σημαντικά και ότι πολύ σύντομα το νομοσχέδιο θα πάει στην Βουλή προς ψήφιση. Αναμένουμε ότι πολλά από τα προβλήματα που υπήρχαν να έχουν επιλυθεί στο νέο νομοσχέδιο για την ανάπτυξη των υδροπλάνων και να διευκρινίζει τι μέλλει γενέσθαι για τις ιδιωτικές επενδύσεις στα υδατοδρόμια . Πρέπει να πω ότι υπάρχει πολύ καλή θέληση από την εταιρεία μας και τους επενδυτές για τα υδροπλάνα στην Ελλάδα και το αποτέλεσμα θα είναι πάρα πολύ καλό».

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes συνεχίζοντας ανέφερε ότι το νομοσχέδιο πρέπει να ψηφιστεί γρήγορα, δεδομένων των καθυστερήσεων 2 ετών, ενώ είναι μεγάλης σημασίας για τον τομέα των υδροπλάνων αφού υπάρχει στο τραπέζι μια ουσιαστική επενδυτική πρόταση. Τα κεφάλαια ύψους 250 εκατ. ευρώ που προτίθεται να επενδύσει τα επόμενα 2 χρόνια ομάδα κινέζων επενδυτών μέσω της Petrichor Capital Partners στην Ελλάδα για ανάπτυξη του δικτύου υδατοδρομίων και αγορά στόλου αμφίβιων υδροπλάνων. Πρόκειται μια επενδυτική πρόταση, που φιλοδοξεί και μπορεί, όπως δείχνουν τα δεδομένα, να απογειώσει τα υδροπλάνα στην Ελλάδα.

Πάντως πληροφορίες λένε ότι το νέο νομοσχέδιο ρυθμίζει το θέμα των αδειών ίδρυσης υδατοδρομίων και ότι τελικά θα χορηγείται μόνο στο Δημόσιο σε Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου σε ΟΤΑ Α ή Β βαθμού καθώς και σε μεικτά σχήματα δηλαδή Νομικά Πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου με την προϋπόθεση ότι την πλειοψηφία των μετοχών έχει το Δημόσιο ή Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου ή ΟΤΑ Α ή Β βαθμού δημόσιος φορέας

Στα θετικά μπαίνει το ότι η άδεια λειτουργίας μπορεί να χορηγηθεί στον ιδιωτικό τομέα ωστόσο προβλέπεται ότι στην περίπτωση που δεν υπάρξει ενδιαφέρον από φορέα για ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίου το Δημόσιο θα μπορεί να ιδρύει και να λειτουργεί υδατοδρόμια είτε στο όνομά του είτε σε συνιστώμενα για τον σκοπό αυτό Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου ή Ιδιωτικού Δικαίου στα οποία την πλειοψηφία των μετοχών θα κατέχει το Δημόσιο.

Η άδεια ίδρυσης υδατοδρομίου θα είναι αορίστου χρόνου και θα ανακαλείται εάν στο υδατοδρόμιο δεν έχει καταγραφεί πτητικό έργο για διάστημα δύο ετών ενώ για την άδεια λειτουργίας θα ισχύει το χρονικό διάστημα που θα ορίζει η σύμβαση με ελάχιστο χρόνο ισχύος της άδειας λειτουργίας τα 5 χρόνια.

Στα θετικά επίσης του νέου νομοσχεδίου μπαίνουν:

1. Η δημιουργία ειδικού Ηλεκτρονικού Συστήματος Παρακολούθησης Αδειών Υδατοδρομίου με τα πλήρη επικαιροποιημένα στοιχεία.

2. Απλοποιημένα δικαιολογητικά στην περιβαλλοντική αδειοδότηση του υδατοδρομίου

3. Απεμπλοκή της περιβαλλοντικής αδειοδότησης του υδατοδρομίου από την περιβαλλοντική αδειοδότηση του λιμένα

4. Απλοποίηση της διαδικασίας συνολικής αδειοδότησης του υδατοδρομίου

5. Τα υδροπλάνα θα μπορούν να χρησιμοποιούν περιοχή του λιμανιού ως εναλλακτική περιοχή ελιγμών σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης με τη σύμφωνη γνώμη του λιμενάρχη

6. Ενίσχυση των μέτρων ασφαλείας στα υδατοδρόμια

7. Υπόδειξη των ελάχιστων απαιτήσεων των κτιριακών υποδομών των υδατοδρομίων

8. Καθορίζει όλες τις λεπτομέρειες της εκπαίδευσης του προσωπικού των υδατοδρομίων

Θεωρώντας ότι το νομοσχέδιο θα εμφανιστεί στην Βουλή και θα περιέχει όλα τα παραπάνω θετικά στοιχεία τότε έχουμε μπει στην τελική ευθεία υλοποίησης της επένδυσης τόνισε ο κ. Χαραλάμπους. Επίσης το δίκτυο των υδατοδρομίων και η λειτουργία των υδροπλάνων, μπορούν να αποτελέσουν και στην Ελλάδα μια αξιόπιστη λύση ως επιπλέον συγκοινωνιακή επιλογή για νησιωτικές και παράκτιες περιοχές. Σε κάποιες δε περιπτώσεις ίσως και να αποτελούν την βασική διέξοδο, ιδίως τους χειμερινούς μήνες για τα μικρά και απομακρυσμένα νησιά μας, που δεν διαθέτουν χερσαίο αεροδρόμιο. Τα Υδροπλάνα θα μπορούσαν να χαρακτηρισθούν ως τα ιδανικά μεταφορικά μέσα για μια νησιωτική χώρα με ιδιαίτερη γεωγραφική μορφολογία όπως είναι η Ελλάδα, καθώς με κύρια χαρακτηριστικά τους την ασφάλεια και την ευελιξία δύνανται να εκτελούν πολλαπλές και διαφορετικές πτήσεις όπως τακτικές επιβατικές πτήσεις, έκτακτες επιβατικές (Charter), περιηγητικές (Sight-seeing), Φορτίου (Φάρμακα, Τρόφιμα, Τύπος, Δέματα, κ.λπ.), Νοσοκομειακές, Έρευνας και Διάσωσης κλπ.

Τα υδροπλάνα θα δημιουργήσουν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας και παράλληλα νέα τουριστικά προϊόντα, παράλληλες δραστηριότητες καθώς και νέο ενδιαφέρων για real estate σε νησιά και απομακρυσμένες περιοχές που θα έχουν πλέον σύνδεση αεροπορική και σύντομη προσέγγιση από αστικά κέντρα και αεροδρόμια.

Στην συνέχεια ο Διευθύνων Σύμβουλος της επενδυτικής εταιρείας Petrichor Capital Partners κ. Ιωάννης Χάσικος ανάφερε ότι οι κινέζοι επενδυτές εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους παρουσία των 2 υπουργών για τη λειτουργία υδατοδρομίων και υδροπλάνων, υποστηρίζοντας ότι το σχήμα που εκπροσωπούν μπορεί να κάνει επενδύσεις έως και 250 εκατ. Ευρώ …. «η επένδυση θα εκτελεστεί κλιμακωτά, βασιζόμενη στην πρόοδο του έργου, με χρονικό ορίζοντα δύο χρόνων για την ολοκλήρωση της».

Το συγκεκριμένο επενδυτικό σχήμα δραστηριοποιείτε στον τομέα των υποδομών και συγκοινωνιών. Διατηρούν μάλιστα παρουσία στο ελληνικό ξενοδοχειακό real estate με assets αξίας πέραν των 20 εκατ., ενώ, επιδιώκουν την επέκταση τους στην Ε.Ε., έχοντας στο ενεργητικό τους και μια άλλη μεγάλη επένδυση 200 εκατ. ευρώ στην Γερμανία.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης σημείωσε την προτεραιότητα που δίνει η Ελλάδα στα υδατοδρόμια, καθώς και ότι, πολύ σύντομα, θα κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο για τη λειτουργία των υδατοδρομίων , το οποίο ανοίγει το δρόμο για να εκδίδονται γρήγορα οι προβλεπόμενες άδειες. Σημείωσε ότι τα υδατοδρόμια είναι δημόσιο αγαθό και ότι η ελληνική πολιτεία θέλει συνδέσεις με όλα τα μικρότερα νησιά.

O κ. Χαραλάμπους πάντως, εμφανίζεται αισιόδοξος, καθώς, όπως λέει, «Εμείς, είμαστε απόλυτα έτοιμοι! Χρειαζόμαστε ένα ξεκάθαρο νομικό πλαίσιο να ξεκινήσουμε… υπάρχει στο τραπέζι η θέληση των επενδυτών μας και της Ελληνικής κυβέρνησης, μένουν τα διαδικαστικά…».


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αγιο Ορος: Εκοιμήθη ο Αγιορείτης Γέροντας Βασίλειος Γοντικάκης

Η εξόδιος ακολουθία αύριο στην Ιερά Μονή Ιβήρων – Ο λόγιος και πνευματικός καθοδηγητής που σφράγισε το Άγιον Όρος και την Ορθοδοξία

Μάρκος Καφούρος: Αναφορά για επαναφορά μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά του Αιγαίου

Ο Βουλευτής Κυκλάδων της ΝΔ μεταφέρει το ψήφισμα του Δ.Σ. Θήρας στον Υπουργό Οικονομικών, ζητώντας μέτρα στήριξης για νοικοκυριά και επιχειρήσεις στις νησιωτικές περιοχές.

Παρέμβαση Φιλίππου Φόρτωμα για τις συντάξεις χηρείας του πρώην ΟΓΑ

Ερώτηση στη Βουλή για την άρση αδικιών του νόμου Κατρούγκαλου και την εξίσωση παλαιών και νέων συντάξεων χηρείας προς όφελος των δικαιούχων.

Φεστιβάλ Στρογγύλη On The Road: Μια μουσική βραδιά με το «The Hollywood Project»

Την Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2025 στον υπαίθριο χώρο μπροστά από τον Μητροπολιτικό Ναό Θήρας, τρεις μουσικοί παρουσιάζουν αγαπημένα ελληνικά τραγούδια

Κύπελλο Ελλάδας: Από το Περιστέρι κόντρα στον Ατρόμητο ξεκινάει η μάχη της ΕΛΛΑΣ Σύρου (video)

Πρεμιέρα στη League Phase του κυπέλλου Ελλάδος, με τους Συριανούς να αγωνίζονται σήμερα στις 16:00 στο Δημοτικό γήπεδο Περιστερίου

Δήμος Θήρας: Έναρξη εγγραφών σε Φιλαρμονική & Χορωδία 2025–2026

Δωρεάν συμμετοχή για παιδιά 7+ και ενήλικες, με καλλιτεχνικό διευθυντή τον Αλκιβιάδη Κωνσταντόπουλο

Γερμανία: Μείωση ΦΠΑ στην εστίαση στο 7% το 2026, αλλά και αντιδράσεις

Η κυβέρνηση ρίχνει τον συντελεστή από 19% σε 7% για εστιατόρια & γεύματα (χωρίς αλκοόλ), με κριτική από φορείς για όφελος στις αλυσίδες και πίεση στα δημόσια οικονομικά.

Ισραήλ: Χερσαία επιχείρηση στην πόλη της Γάζας

Τανκς προωθούνται προς το κέντρο της πόλης· τουλάχιστον 106 νεκροί σε 24 ώρες σύμφωνα με παλαιστινιακές αρχές. ΟΗΕ μιλά για «γενοκτονία», η Ε.Ε. προαναγγέλλει μέτρα, σκληραίνει η στάση αραβικών κρατών.

Φιλώτι Νάξου: Παρουσιάστηκε ο 14ος τόμος «Ναξιακά» – Αφιέρωμα στη μνήμη του Στέφανου Ψαρρά

Ζεστή συμμετοχή στο Πολιτιστικό Κέντρο Φιλωτιτών· η Ο.ΝΑ.Σ. τίμησε τον διδάκτορα Φιλολογίας και συνεργάτη της έκδοσης με έναν αναμνηστικό τόμο υψηλών προδιαγραφών.

Σπύρος Μάκαρης: «Σημαία» του Πανναξιακού για 24η σεζόν – Ο 38χρονος φόργουορντ συνεχίζει μπροστάρης

Η διοίκηση ανακοίνωσε την ανανέωση με τον Ναξιώτη φόργουορντ (2,00 μ.), που μπαίνει στην 24η χρονιά του και στέλνει μήνυμα ενότητας στους φιλάθλους.

«Έφυγε» ο Γιώργος Κωβαίος – Ο χορευταράς παππούς της Σχοινούσας που έγινε σύμβολο ζωής και παράδοσης

Μέχρι τα 92 του χρόνια χόρευε με πάθος στη Γιορτή Φάβας, δίπλα στην εγγονή του Ποθητή – Ένας άνθρωπος που ένωσε γενιές μέσα από τη μουσική και την αγάπη για τον τόπο του.

Νάξος – Εντοπίστηκε ζωντανός ο αγνοούμενος στο Προφήτη Ηλία μετά από 4 ημέρες

Συγκλονιστική διάσωση από το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Νάξου – Στο σημείο σπεύδει ελικόπτερο για τη μεταφορά του στο Νοσοκομείο.

Το στυγερό έγκλημα του Φλώριου Σοϊλέ «Σκιά» στο Φιλώτι

Πώς μια ερωτική ιστορία κατέληξε σε βασανιστήρια, δολοφονία και λαϊκή εξέγερση στη Νάξο του 1902

Κωμιακή: «Έφυγε» η «Κούλα του Σταματοβασίλη» που σημάδεψε με την παρουσία της το χωριό

Συγκινητικό αντίο στην Κυριακή Πρεβενιού, από τον Γιώργο Κρητικό μέσα από τα social media

Αναφορά στο Ευρωκοινοβούλιο για την Αμοργό: Αντίδραση σε λιμενικά και οδικά έργα με χρηματοδότηση της Ε.Ε.

Ο Νικόλαος Γαβαλάς, εκ μέρους περιβαλλοντικών συλλόγων και εκατοντάδων πολιτών, καταγγέλλει την καταστροφική επίδραση αναπτυξιακών έργων στην Αμοργό και ζητά παρέμβαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Minoan Lines: Δύο νέα πλοία στη γραμμή Ηράκλειο–Μήλος–Πειραιάς μέχρι το 2028

«Στολίδια για το Ηράκλειο» τα χαρακτήρισε ο διευθύνων σύμβουλος Λουκάς Σιγάλας – Στόχος η αύξηση της επιβατικής κίνησης και η πράσινη μετάβαση στη ναυτιλία

Γυμνάσιο Σκαδού: 22 μαθητές φέτος δίνουν ζωή στο σχολείο της Ορεινής Νάξου

Από το παλιό δημοτικό του Σκαδού στο σύγχρονο Γυμνάσιο: Ένα σχολείο που κρατά ζωντανή την εκπαίδευση στα ορεινά χωριά της Νάξου

Νάξος: “Στάση” Σινούκ για παραλαβή ασθενούς από άλλο νησί, πριν αναχωρήσει για Αττική

Το είδαμε κι αυτό... Ελικόπτερο Σινούκ έμεινε στη Νάξο για αρκετά λεπτά περιμένοντας το ελικόπτερο του ΕΚΑΒ ώστε να παραλάβει άλλο ασθενή και να τον μεταφέρει στην Αττική

Νάξος – Αύγουστος 2025: περισσότερες αφίξεις, Ισχυρότερο το σύνολο του καλοκαιριού (πίνακες)

Στο λιμάνι της Νάξου οι επιβάτες αυξήθηκαν 5,2% τον Αύγουστο σε σχέση με πέρυσι, ενώ το τρίμηνο Ιουνίου–Αυγούστου έκλεισε με +6,5% συνολικά. Τι δείχνει η δεκαετία.

Χώρα Νάξου: «Πάγωσε» το αίτημα κατοίκων για αλλαγή κυκλοφοριακού στη Μικρασιατών Προσφύγων

Παρά τις έντονες διαμαρτυρίες κατοίκων για επικίνδυνες συνθήκες, ο Δήμος Νάξου απάντησε αρνητικά στο αίτημα αλλαγής κατεύθυνσης της ημικεντρικής οδού.