Στο Βόρειο Αιγαίο η Attica Group μπορεί να τράβηξε τα πλοία της Blue Star Ferries, όμως στέλνει για τα επόμενα πέντε χρόνια τα δύο …βαριά χαρτιά της Hellenic, το “Νήσος Σάμος” και το “Νήσος Ρόδος”…. Και συνάντηση με τους ανθρώπους της Κρουαζιέρας ώστε να επιστρέψουν τα νησιά στα δρομολόγια μετά το 2020
Για τουλάχιστον πέντε χρόνια θα παραμείνουν στη γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη τα δύο ιαπωνικά σκαριά “Νήσος Ρόδος” και “Νήσος Σάμος” , σύμφωνα με τον προγραμματισμό της εταιρίας Attica Group, με τη διοίκηση της οποίας συναντήθηκαν στελέχη του επιμελητηρίου και των τουριστικών πρακτόρων της Λέσβου, μετά την αιφνιδιαστική απόσυρση από τη γραμμή νεώτερων πλοίων.
Οι εκπρόσωποι του νησιού διαμαρτυρήθηκαν οπως διαβάζουμε στην ιστοσελίδα politischios.gr για αυτή την υποβάθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών για να ενημερωθούν από την εταιρία ότι αυτό έγινε γιατί την προηγούμενη χρονιά η εταιρία είχε τεράστια πτώση των εσόδων της από τη γραμμή αυτή και κρίθηκε ασύμφορη.
Όμως η σύγκριση έγινε με τα έτη 2015 και 2016 όπου εκτός από την συνήθη επιβατική κίνηση των νησιών, μετακινήθηκαν από τη Λέσβο στην ηπειρωτική χώρα 600.000 πρόσφυγες, έσοδα που «ξελάσπωσαν» τις ακτοπλοϊκές από πολύ μεγάλες οικονομικές δυσκολίες που είχαν τη συγκεκριμένη περίοδο. Η σύγκριση έπρεπε να γίνει με τα επίπεδα προ του 2014.
Αυτό πάντως για το οποίο δεσμεύτηκε η εταιρία στο νησί της Λέσβου, είναι ότι θα παραμείνουν έξι τα δρομολόγια εβδομαδιαίως τους χειμερινούς μήνες , ενώ δεν φεύγει από την άγονη γραμμή το πλοίο Νήσος Μύκονος και το πλοίο Διαγόρας θα εκτελεί ένα επιπλέον δρομολόγιο από Καβάλα και δια μέσου των νησιών θα καταλήγει στον Πειραιά.
Σύμφωνα με την ενημέρωση του επιμελητηρίου:
«Μετά από επιστολή που απέστειλε το Επιμελητήριο Λέσβου στον όμιλο Attica Group, πραγματοποιήθηκε σήμερα Πέμπτη 17 Μαΐου 2018, συνάντηση στα γραφεία του ομίλου, στην οποία παρευρέθηκαν, από την πλευρά του Επιμελητηρίου Λέσβου ο Πρόεδρος κ. Ευάγγελος Μυρσινιάς και ο Γενικός Γραμματέας και Πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Ταξιδιωτικών και Ναυτικών Πρακτόρων Λέσβου κ. Παναγιώτης Χατζηκυριάκος και από την πλευρά του ομίλου Attica Group, ο Αντιπρόεδρος κ. Μιχάλης Σακέλλης, ο Διευθύνοντας Σύμβουλος κ. Σπύρος Πασχάλης, ο Επιτελικός Διευθυντής Εμπορικής Εκμετάλλευσης κ. Διονύσης Θεοδωράτος, και ο Διευθυντής Πωλήσεων Γραμμών Εσωτερικού κ. Κώστας Λεμπέσης.
Η συνάντηση έγινε σε πολύ καλό κλίμα, όπου συζητήθηκε το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νησιών του Βορείου Αιγαίου, μετά την συγχώνευση των δύο ακτοπλοϊκών εταιριών που εκτελούν τα δρομολόγια, και δόθηκε η διαβεβαίωση από την πλευρά του ομίλου ότι για τα επόμενα πέντε έτη δεν θα υπάρξει καμία μεταβολή στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια της Λέσβου και της Λήμνου, καθώς και στην τιμολογιακή πολιτική των εισιτηρίων.
Πιο συγκεκριμένα για τους χειμερινούς μήνες η σύνδεση του λιμανιού της Μυτιλήνης με αυτό του Πειραιά θα εξυπηρετείται με έξι δρομολόγια εβδομαδιαίως, ενώ κατά τη θερινή περίοδο με δέκα δρομολόγια εβδομαδιαίως. Η σύνδεση με το λιμάνι της Καβάλας θα παραμείνει ως έχει, ενώ για τη Λήμνο θα υπάρξει ένα επιπλέον δρομολόγιο με την Καβάλα.
Επίσης κατά τη συνάντηση συζητήθηκε το θέμα της προσέλκυσης επισκεπτών και επιβατικού κοινού μέσω ελκυστικών πακέτων, όπως σχολικές εκδρομές, γκρουπ θρησκευτικού τουρισμού κ.α.. Επιπλέον ορίστηκε εκ νέου συνάντηση στα γραφεία του ομίλου Attica Group την τελευταία εβδομάδα του Σεπτεμβρίου ή την πρώτη εβδομάδα του Οκτωβρίου με σκοπό τον σχεδιασμό και την κατάθεση προτάσεων για την προβολή των νησιών.
Στο πλαίσιο των επαφών των κυρίων Μυρσινιά και Χατζηκυριάκου για την τουριστική προβολή του νησιού πραγματοποιήθηκε και μία δεύτερη συνάντηση με τον Πρόεδρο Εφοπλιστών Κρουαζιέρας Ελλάδος κ. Θεόδωρο Κόντε, κατά την οποία συζητήθηκαν τα επόμενα βήματα που πρέπει να γίνουν ώστε η Λέσβος να ξαναμπεί στην κρουαζιέρα από το 2020. Κατά τη συνάντηση αποφασίστηκε ο σχεδιασμός από κοινού με την Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιέρας όπου απαιτείται η συμμετοχή και η συνεργασία όλων των φορέων όχι μόνο της Λέσβου αλλά και των υπολοίπων νησιών του Βορείου Αιγαίου.»