Τρίτη, 1 Ιουλίου, 2025
ΑρχικήΑιγαίοΘεοδωράτος: "Δεν μπορεί το 2024 να έχουμε λιμάνια, όπου ο επιβάτης είναι...

Θεοδωράτος: “Δεν μπορεί το 2024 να έχουμε λιμάνια, όπου ο επιβάτης είναι εκτεθειμένος στο κρύο ή στην βροχή”

|

Ανατιμήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια θα έρθουν τα επόμενα χρόνια, όπως εκτιμά ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Attica Group, Διονύσης Θεοδωράτος, με αφορμή την προχθεσινή ανακήρυξη του ως επίτιμο δημότη Πάτμου, ως ένδειξη ευγνωμοσύνης για την πολύτιμη και διαχρονική προσφορά του στην ανάπτυξη του νησιού.

«Δεν είναι πολύ συνηθισμένο και είναι ιδιαίτερες στιγμές, πραγματικά πολύ συγκινητικές, όμως θεωρώ ότι δεν τίμησαν εμένα αλλά στο πρόσωπό μου όλα τα παιδιά τους ναυτικούς που είναι στα πλοία και όλοι αυτοί δίνουν καθημερινά μάχη και προσφέρουν ποιότητας υπηρεσίες σε όλους τους επιβάτες, όπου κι αν ταξιδεύουν στο Αιγαίο και στην Αδριατική. Είναι η τρίτη εκδήλωση στα Δωδεκάνησα είχαν προηγηθεί Σύμη και Λέρος και τώρα η Πάτμος» ανέφερε ο κ. Θεοδωράτος, μιλώντας στο ραδιόφωνο «Κόσμος 93,8 fm» και τον Τέρη Χατζηιωάννου.

Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ και ισχυρός άνδρας της ναυτιλίας κ. Θεοδωράτος μίλησε για την επιβάρυνση της ακτοπλοΐας από τους νέους περιβαλλοντικούς κανόνες που εφαρμόζονται το 2024 σε Κρήτη και Αδριατική. «Φέτος από την 1η Μαΐου 2025 θα πρέπει να αλλάξει ο τύπος καυσίμου που θα επιφέρει μια αύξηση περίπου 100-120% τον τόνο. Γίνεται μία συζήτηση με το αρμόδιο υπουργείο και την κυβέρνηση, αναζητώντας φόρμουλα ώστε να επιφέρει την μικρότερη επιβάρυνση στο κόστος των επιβατών, αλλά και των οχημάτων, καθώς η πράσινη μετάβαση της παγκόσμιας ναυτιλίας, άρα και της ακτοπλοΐας, που έχει στόχο τις μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κοστίζει και θα πλήξει οικονομικά τις εταιρείες.

Το θετικό στην υπόθεση είναι η εξαίρεση μέχρι το 2030 των δρομολογιακών ακτοπλοϊκών γραμμών που αφορούν τη σύνδεση νησιών με πληθυσμό μικρότερο από 200.000 μόνιμους κατοίκους με άλλα λιμάνια εντός της ίδιας χώρας. Τα επόμενα χρόνια θα χρειασθεί να μπουν νεότερα πλοία στην ακτοπλοΐα, πιο πράσινα, ποιο φιλικά, γίνονται πολύ μεγάλες προσπάθειες και με την ελληνική πολιτεία να βρούμε τους μηχανισμούς για να μπορέσουμε να δούμε νεότευκτα πλοία στις ελληνικές ακτοπλοϊκές γραμμές. Οι συζητήσεις με την πολιτεία για κάποιες δρομολογιακές γραμμές είναι σε εξέλιξη, το πώς θα μπορέσουν μέσω ΣΔΙΤ να κατασκευασθούν πλοία για τις λεγόμενες άγονες γραμμές. Μέχρι το καλοκαίρι του 2025 θα έχει ξεκαθαρισθεί το ζήτημα των επενδύσεων» αναφέρει ο κ. Θεοδωράτος.

Βελτίωση πλοίων αλλά και υποδομών λιμένων

«Στις βασικές γραμμές της Δωδεκάνησου, νομίζω ότι έχουμε τον καλύτερο μέσο όρο ηλικίας και ποιότητας πλοίων που ταξιδεύουν στις ελληνικές ακτοπλοϊκές γραμμές, σαφώς χρειάζεται μεγαλύτερη προσπάθεια να αναπτυχθούν και τα περιφερειακά δρομολόγια να αναπτυχθούν, να εκσυγχρονίσουν τα πλοία περισσότερο, αλλά χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια και στον εκσυγχρονισμό των λιμένων. Δεν μπορεί να ζητάμε πλοία και τα λιμάνια να μην μπορούν να προσφέρουν υπηρεσίες ποιότητας στον επιβάτη και υπηρεσίες ασφάλειας στα πλοία. Δεν μπορεί το 2024 να έχουμε λιμάνια, όπου ο επιβάτης είναι εκτεθειμένος στο κρύο ή στην βροχή ή μόλους εκτεθειμένους στο Αιγαίο πέλαγος» καταλήγει ο κ. Θεοδωράτος.

Οι νησιώτες απαιτούν σύγχρονα πλοία στα νησιά που αναβαθμίζουν τις συγκοινωνίες, όμως ακτοπλόοι και πλοίαρχοι αγωνιούν όταν προσεγγίζουν τους ακατάλληλους προβλήτες. Ο προέδρος του ΣΕΕΝ Διονύσης Θεοδωράτος, ζήτησε από το ΥΠΝΝΠ την επιτάχυνση των διαδικασιών για την βελτίωση των υποδομών στα λιμάνια και την αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας. Σημειώνεται ότι ο κ. Θεοδωράτος ζήτησε να σταματήσουν οι ποινικές διώξεις και συλλήψεις των πλοιάρχων, που ασκούνται και πραγματοποιούνται σε όλες τις περιπτώσεις όταν υπάρχουν καταγγελίες για ναυτικά συμβάντα ή μικροατυχήματα που προκαλούνται όμως από παραλείψεις και ανεπάρκειες στις λιμενικές υποδομές.

Έθεσε επίσης το σημαντικό ζήτημα της γραφειοκρατίας και των πολλών συναρμοδιοτήτων που αφορούν το θέμα των λιμενικών υποδομών, αναφέροντας ως παράδειγμα ότι το έργο για την αποκατάσταση του λιμανιού της Αστυπάλαιας, που έχει υποστεί καθίζηση εδώ και τέσσερα χρόνια ακόμα δεν έχει αδειοδοτηθεί. Για τη συντριπτική πλειονότητα των νησιωτικών περιοχών της Ελλάδας, η ακτοπλοΐα αποτελεί το μοναδικό μέσο μεταφοράς συνδέοντας τα περίπου 115 μικρά και μεγάλα νησιά με την ηπειρωτική χώρα σε καθημερινή βάση. Οι ενδονησιωτικές μεταφορές εκτελούνται μόνο με ακτοπλοϊκά πλοία. Οι προσφερόμενες υπηρεσίες δεν είναι μόνο για τις μετακινήσεις των τουριστών (70% του ελληνικού τουρισμού αφορά τα νησιά μας) και των νησιωτών, αλλά και για τις εμπορευματικές μεταφορές και την τροφοδοσία των νησιών που εξυπηρετούνται σε ποσοστό 82% από τα ακτοπλοϊκά πλοία.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

«Ψηφιακή ασφυξία»: Σε απεργία τα συνεργεία οχημάτων λόγω του υποχρεωτικού πελατολογίου της ΑΑΔΕ

Αντιδράσεις και επαναλαμβανόμενες 24ωρες απεργίες από συνεργεία, πλυντήρια και ενοικιάσεις αυτοκινήτων, απέναντι σε ένα μέτρο που θεωρούν ανεφάρμοστο και επικίνδυνο.

Φόρτωμας – Αεροδρόμιο Πάρου: Σε πλήρη εξέλιξη οι εργασίες, ορόσημο για τις Κυκλάδες

Ένα έργο-τομή για την Πάρο και το Αιγαίο παίρνει σάρκα και οστά, με στόχο την αναβάθμιση των μεταφορών, την ενίσχυση του τουρισμού και τη βιώσιμη ανάπτυξη. - Τι αναφέρει ο βουλευτής Κυκλάδων Φίλιππος Φόρτωμας

Δονούσα: Η Ανοικτή δανειστική βιβλιοθήκη ανοίγει και πάλι τις .. πόρτες του

Στον ειδυλλιακό “Σταυρό” λειτουργεί ένας καλοκαιρινός χώρος ανάγνωσης και διάδρασης – για ντόπιους και επισκέπτες, κάτω από τον ήλιο και τη δροσιά του Αιγαίου.

Stoiximan AegeanBall Festival 2025 – Σύρος: Ολοκλήρωση δράσης και ανακοίνωση νέου κλειστού γηπέδου

Η καρδιά του 3x3 χτύπησε δυνατά στην Πλατεία Μιαούλη, με τον Γιώργο Πρίντεζη στο τιμόνι, μικρούς και μεγάλους αθλητές σε δράση και τον Υφυπουργό Αθλητισμού να ανακοινώνει επένδυση 2,5 εκατ. ευρώ για νέο κλειστό γήπεδο μπάσκετ στο νησί.

Α.Ο. Μυκόνου: Υπέγραψε ο Καλίντ Μουρ, ενίσχυση με εμπειρία από NCAA, Γαλλία

Ο Αμερικανός πάουερ φόργουορντ/σέντερ Καλίντ Μουρ εντάσσεται στο ρόστερ του Α.Ο. Μυκόνου για τη σεζόν 2025-2026, προσφέροντας ποιότητα και εμπειρία στη φροντ λάιν των Κυκλαδιτών.

Δήμος Νάξου & Μικρών Κυκλάδων: Σε εξέλιξη η 3η λογοδοσία (video)

Από την αντιπυρική προστασία και την επάρκεια νερού έως την πρόταση για Δημοτική Αγορά – Η αποτίμηση έργου και η δημόσια συζήτηση για τις ανάγκες της Νάξου και των Μικρών Κυκλάδων (video)

Ο Ναός του Αγίου Γεωργίου στις Μέλανες ανοίγει – από αύριο – ξανά τις πύλες του στο κοινό

Ένας από τους σημαντικότερους βυζαντινούς ναούς της Νάξου γίνεται επισκέψιμος από 1 Ιουλίου έως 12 Σεπτεμβρίου, προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία ιστορίας και τέχνης στο κοινό

KALAMI FESTIVAL 2025: Η Μουσική συναντά τα καλάμια και τη θάλασσα στη Μικρή Βίγλα

Ένα νέο φεστιβάλ γεννιέται στη Νάξο: Usurum, Σκιαδαρέσες και aggelina ενώνουν τις φωνές τους στη μαγευτική τοποθεσία της Μικρής Βίγλας, στις 27 Ιουλίου 2025

Κατερίνα Μονογυιού: Προστατεύουμε τη Μύκονο από αυθαίρετες παρεμβάσεις

Η παρέμβασή της βασίζεται σε επιστολή του Δημάρχου Μυκόνου, κ. Χρήστου Βερώνη, ο οποίος εκφράζει την έντονη ανησυχία της τοπικής κοινωνίας για πιθανή αλλοίωση της φυσιογνωμίας του νησιού

9 Υποτροφίες σπουδών για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026 από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου

Σε συνεργασία με το Mediterranean College και τις ΣΑΕΚ ΑΛΦΑ – Αφορά μόνιμους κατοίκους της Περιφέρειας σε Αθήνα, Πειραιά, Γλυφάδα και Θεσσαλονίκη

Blue Star Ferries: Ακινητοποιημένα αύριο τα πλοία στο Νότιο Αιγαίο λόγω καιρικών συνθηκών

Δυσμενείς καιρικές συνθήκες φέρνουν ακυρώσεις σε όλα τα κυριακάτικα δρομολόγια των Blue Star Naxos, Myconos, Delos και Paros – Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ταξιδιώτες

Νάξος: Ο Νέστορας Νέστορας, ο νέος MasterChef 2025, ξεκινά μαγειρικό ταξίδι στο “Avaton 1739”

Ο μεγάλος νικητής του φετινού διαγωνισμού μαγειρικής ξεκινά συνεργασία με το εστιατόριο "Avaton 1739" στο εμβληματικό Κάστρο της Νάξου.

Ουρές για μια αλλαγή εισιτηρίου στο λιμάνι της Νάξου, η κακοκαιρία φέρνει ταξιδιωτικό… μποτιλιάρισμα

Η απαγόρευση απόπλου λόγω των θυελλωδών ανέμων φέρνει αναστάτωση σε εκατοντάδες επισκέπτες που σχηματίζουν ουρές στα πρακτορεία της Νάξου για να αλλάξουν τα δρομολόγιά τους

Ρευματοκλοπές σε τουριστικά νησιά: Ξενοδοχεία, καφέ και σούπερ μάρκετ «φούσκωσαν» το ταμείο τους σε βάρος όλων

Eκατοντάδες παραβάσεις σε Κρήτη, Ρόδο, Νάξο, Μύκονο, Σαντορίνη και άλλα νησιά – Ηλεκτρική ενέργεια αξίας άνω του 1 εκατ. ευρώ κλάπηκε από επιχειρήσεις υψηλής κατανάλωσης

Ακυρώνονται τα δρομολόγια των HighSpeed 3 και 4 λόγω κακοκαιρίας

Η Hellenic Seaways ενημερώνει για την αναστολή των δρομολογίων της Κυριακής 29 Ιουνίου και τις προσωρινές αλλαγές στη ροή του προγράμματος των ταχυπλόων

Πάρος: Αποχαιρετισμός με δάκρυα για την Πρεσβυτέρα Ευαγγελία Βιώνη – Ανουσάκη

Σε συγκινησιακά φορτισμένο κλίμα η εξόδιος ακολουθία στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου στη Νάουσα – Συγκλονιστικά λόγια από τον Μητροπολίτη Λεοντοπόλεως

Algérie Ferries: Καθησυχαστική ανακοίνωση για την κράτηση του “El Venizelos” στη Μασσαλία

Η εταιρεία ξεκαθαρίζει ότι οι θερινές διαδρομές δεν επηρεάζονται – Πρόκειται για προγραμματισμένο τεχνικό έλεγχο.

Πανελλαδικές 2025: «Γράψατε Ιστορία», οι μαθητές του Φροντιστηρίου Αντώνη Χερουβείμ στην κορυφή

Μια αληθινή γιορτή γνώσης, προσήλωσης και ονείρων – Ένα μεγάλο «μπράβο» σε παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς που μοιράστηκαν το ταξίδι της επιτυχίας

Νάξος: Έφυγε ο “Κρινακογιώργης”, η Κωμιακή αποχαιρετά έναν δικό της άνθρωπο

Ο Γιώργος Χωριανόπουλος, ο άνθρωπος του ταξί, του κυνηγιού και της καθημερινότητας του χωριού, φεύγει πλήρης ημερών, αφήνοντας πίσω του αναμνήσεις, χαμόγελα και μια σιωπηλή απουσία.

Νάξος – Τρίποδες: “Sea Breeze”, μια νέα επιχείρηση με άρωμα καθαριότητας

Στηρίζουμε τη νέα προσπάθεια στο χωριό μας – Ένα καθαριστήριο με επαγγελματισμό, αγάπη και ρίζες στον τόπο