Τρίτη, 25 Μαρτίου, 2025
ΑρχικήΑιγαίοΘεοδωράτος: "Δεν μπορεί το 2024 να έχουμε λιμάνια, όπου ο επιβάτης είναι...

Θεοδωράτος: “Δεν μπορεί το 2024 να έχουμε λιμάνια, όπου ο επιβάτης είναι εκτεθειμένος στο κρύο ή στην βροχή”

|

Ανατιμήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια θα έρθουν τα επόμενα χρόνια, όπως εκτιμά ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Attica Group, Διονύσης Θεοδωράτος, με αφορμή την προχθεσινή ανακήρυξη του ως επίτιμο δημότη Πάτμου, ως ένδειξη ευγνωμοσύνης για την πολύτιμη και διαχρονική προσφορά του στην ανάπτυξη του νησιού.

«Δεν είναι πολύ συνηθισμένο και είναι ιδιαίτερες στιγμές, πραγματικά πολύ συγκινητικές, όμως θεωρώ ότι δεν τίμησαν εμένα αλλά στο πρόσωπό μου όλα τα παιδιά τους ναυτικούς που είναι στα πλοία και όλοι αυτοί δίνουν καθημερινά μάχη και προσφέρουν ποιότητας υπηρεσίες σε όλους τους επιβάτες, όπου κι αν ταξιδεύουν στο Αιγαίο και στην Αδριατική. Είναι η τρίτη εκδήλωση στα Δωδεκάνησα είχαν προηγηθεί Σύμη και Λέρος και τώρα η Πάτμος» ανέφερε ο κ. Θεοδωράτος, μιλώντας στο ραδιόφωνο «Κόσμος 93,8 fm» και τον Τέρη Χατζηιωάννου.

Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ και ισχυρός άνδρας της ναυτιλίας κ. Θεοδωράτος μίλησε για την επιβάρυνση της ακτοπλοΐας από τους νέους περιβαλλοντικούς κανόνες που εφαρμόζονται το 2024 σε Κρήτη και Αδριατική. «Φέτος από την 1η Μαΐου 2025 θα πρέπει να αλλάξει ο τύπος καυσίμου που θα επιφέρει μια αύξηση περίπου 100-120% τον τόνο. Γίνεται μία συζήτηση με το αρμόδιο υπουργείο και την κυβέρνηση, αναζητώντας φόρμουλα ώστε να επιφέρει την μικρότερη επιβάρυνση στο κόστος των επιβατών, αλλά και των οχημάτων, καθώς η πράσινη μετάβαση της παγκόσμιας ναυτιλίας, άρα και της ακτοπλοΐας, που έχει στόχο τις μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κοστίζει και θα πλήξει οικονομικά τις εταιρείες.

Το θετικό στην υπόθεση είναι η εξαίρεση μέχρι το 2030 των δρομολογιακών ακτοπλοϊκών γραμμών που αφορούν τη σύνδεση νησιών με πληθυσμό μικρότερο από 200.000 μόνιμους κατοίκους με άλλα λιμάνια εντός της ίδιας χώρας. Τα επόμενα χρόνια θα χρειασθεί να μπουν νεότερα πλοία στην ακτοπλοΐα, πιο πράσινα, ποιο φιλικά, γίνονται πολύ μεγάλες προσπάθειες και με την ελληνική πολιτεία να βρούμε τους μηχανισμούς για να μπορέσουμε να δούμε νεότευκτα πλοία στις ελληνικές ακτοπλοϊκές γραμμές. Οι συζητήσεις με την πολιτεία για κάποιες δρομολογιακές γραμμές είναι σε εξέλιξη, το πώς θα μπορέσουν μέσω ΣΔΙΤ να κατασκευασθούν πλοία για τις λεγόμενες άγονες γραμμές. Μέχρι το καλοκαίρι του 2025 θα έχει ξεκαθαρισθεί το ζήτημα των επενδύσεων» αναφέρει ο κ. Θεοδωράτος.

Βελτίωση πλοίων αλλά και υποδομών λιμένων

«Στις βασικές γραμμές της Δωδεκάνησου, νομίζω ότι έχουμε τον καλύτερο μέσο όρο ηλικίας και ποιότητας πλοίων που ταξιδεύουν στις ελληνικές ακτοπλοϊκές γραμμές, σαφώς χρειάζεται μεγαλύτερη προσπάθεια να αναπτυχθούν και τα περιφερειακά δρομολόγια να αναπτυχθούν, να εκσυγχρονίσουν τα πλοία περισσότερο, αλλά χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια και στον εκσυγχρονισμό των λιμένων. Δεν μπορεί να ζητάμε πλοία και τα λιμάνια να μην μπορούν να προσφέρουν υπηρεσίες ποιότητας στον επιβάτη και υπηρεσίες ασφάλειας στα πλοία. Δεν μπορεί το 2024 να έχουμε λιμάνια, όπου ο επιβάτης είναι εκτεθειμένος στο κρύο ή στην βροχή ή μόλους εκτεθειμένους στο Αιγαίο πέλαγος» καταλήγει ο κ. Θεοδωράτος.

Οι νησιώτες απαιτούν σύγχρονα πλοία στα νησιά που αναβαθμίζουν τις συγκοινωνίες, όμως ακτοπλόοι και πλοίαρχοι αγωνιούν όταν προσεγγίζουν τους ακατάλληλους προβλήτες. Ο προέδρος του ΣΕΕΝ Διονύσης Θεοδωράτος, ζήτησε από το ΥΠΝΝΠ την επιτάχυνση των διαδικασιών για την βελτίωση των υποδομών στα λιμάνια και την αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας. Σημειώνεται ότι ο κ. Θεοδωράτος ζήτησε να σταματήσουν οι ποινικές διώξεις και συλλήψεις των πλοιάρχων, που ασκούνται και πραγματοποιούνται σε όλες τις περιπτώσεις όταν υπάρχουν καταγγελίες για ναυτικά συμβάντα ή μικροατυχήματα που προκαλούνται όμως από παραλείψεις και ανεπάρκειες στις λιμενικές υποδομές.

Έθεσε επίσης το σημαντικό ζήτημα της γραφειοκρατίας και των πολλών συναρμοδιοτήτων που αφορούν το θέμα των λιμενικών υποδομών, αναφέροντας ως παράδειγμα ότι το έργο για την αποκατάσταση του λιμανιού της Αστυπάλαιας, που έχει υποστεί καθίζηση εδώ και τέσσερα χρόνια ακόμα δεν έχει αδειοδοτηθεί. Για τη συντριπτική πλειονότητα των νησιωτικών περιοχών της Ελλάδας, η ακτοπλοΐα αποτελεί το μοναδικό μέσο μεταφοράς συνδέοντας τα περίπου 115 μικρά και μεγάλα νησιά με την ηπειρωτική χώρα σε καθημερινή βάση. Οι ενδονησιωτικές μεταφορές εκτελούνται μόνο με ακτοπλοϊκά πλοία. Οι προσφερόμενες υπηρεσίες δεν είναι μόνο για τις μετακινήσεις των τουριστών (70% του ελληνικού τουρισμού αφορά τα νησιά μας) και των νησιωτών, αλλά και για τις εμπορευματικές μεταφορές και την τροφοδοσία των νησιών που εξυπηρετούνται σε ποσοστό 82% από τα ακτοπλοϊκά πλοία.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νάξος – Εγγαρές: Εφυγε από τη ζωή η Ελενα Κοντοπίδη, αύριο (26/03) η εξόδιος ακολουθία

Σε ηλικία 45 ετών έφυγε από τη ζωή η Ελενα Κοντοπίδη, σύζυγος του γιατρού Δημήτρη Μπάκαλου - Αύριο (26/03) η εξόδιος ακολουθία στις Εγγαρές

Παναθηναϊκός: Στροφή στα νιάτα, το καλοκαίρι θέλει να επενδύσει σε νεαρούς σε ηλικία παίκτες

Στροφή στα νιάτα επιχειρεί ο Παναθηναϊκός το φετινό καλοκαίρι - Ποιοι φεύγουν και γιατί; Οι σκέψεις για μεταγραφές

Κέα: Eβδομάδα ευαισθητοποίησης για την εθελοντική αιμοδοσία

Κέα - Ενημέρωση: Εβδομάδα ευαισθητοποίησης για την εθελοντική αιμοδοσία - Γίνε και εσύ μέρος της αλυσίδας αγάπης!

Τήνος: Λέει “όχι” στις στρατηγικές επενδύσεις

Ο δήμος Τήνου προτείνει την απαγόρευση των στρατηγικών επενδύσεων στον τουρισμό και τη δημιουργία ΕΣΧΑΣΕ

Σουηδία: Οι καταναλωτές μποϊκοτάρουν τα σούπερ μάρκετ λόγω υψηλών τιμών

Η διαμαρτυρία κατά της αύξησης των τιμών των τροφίμων: για μία εβδομάδα δεν θα κάνουν αγορές σε μεγάλα σούπερ μάρκετ και αλυσίδες λιανικής

Νάξος – Δημοτικό Σχολείο Χειμάρρου: Εργαστήρι αύριο (26/03) με θέμα “Οι μικροί και μεγάλοι επιστήμονες”

Μία ακόμη δράση από τους μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Χειμάρρου Νάξου - Ποια θα φιλοξενηθεί από τους εκπαιδευτικούς και το θέμα του εργαστηρίου

Πανναξιακός ΑΟΚ: Ωρα για play off, αύριο (26/03) η πρώτη μάχη με την Ηλιούπολη

Μπαίνει στα Play Off ο Πανναξιακός. Πρώτος τελικός αύριο Τετάρτη (ώρα έναρξης 14:30) με την Ηλιούπολη στο ”Δ. Περιστεράκης”

Παγκόσμιο Κύπελλο 2026 – Προκριματικά: Ανώτερη η Νορβηγία, εύκολο το over με το Ισραήλ

Ισραήλ - Νορβηγία: Δείχνει ανωτερότητα στο 2.32! - Γιατί ποντάρουμε στη Νορβηγία και στο διπλό με over για τα προκριματικά του Παγκοσμίου Κυπέλλου 2026

Μητρόπολη Παροναξίας – Σαγκρί: Ο Εσπερινός της εορτής του Ευαγγελισμού

Μητρόπολη Παροναξίας: Ο Εσπερινός της εορτής του Ευαγγελισμού στο Σαγκρί

Νάξος: Παιδική Χαρά Αγ. Μηνά ή, αλλιώς, “γήπεδο εκρήξεων”…

Παιδική Χαρά Αγ. Μηνά: Ή, αλλιώς, «γήπεδο εκρήξεων»… Το σπασμένο τζάμι και η πετρούκλα μες στο σπίτι…

Νάξος – Αγιος Αρσένιος: Ο βοριάς ξερίζωσε φοίνικα στο προαύλιο του Αγίου Σπυρίδωνα

Νάξος - Αγιος Αρσένιος: Ο βοριάς ξερίζωσε φοίνικα στο προαύλιο του Αγίου Σπυρίδωνα

Νάξος: Παιδική Χαρά Αγ. Μηνά ή, αλλιώς, “γήπεδο εκρήξεων”…

Παιδική Χαρά Αγ. Μηνά: Ή, αλλιώς, «γήπεδο εκρήξεων»… Το σπασμένο τζάμι και η πετρούκλα μες στο σπίτι…

Express Skopelitis: Παράταση ακινησίας έως και την 30η Μαρτίου

Μία επιπλέον εβδομάδα θα παραμείνει σε ... ακινησία το Express Skopelitis - Πότε επιστρέφει στη ... ρουτίνα του

Hellenic Highspeed: Μπαίνει αύριο και για λίγες ημέρες στη γραμμή Πειραιάς – Σύρος – Τήνος – Μύκονος

Το "Hellenic Highspeed" αντικαθιστά το "Fast Ferries Andros" - Σε ποια γραμμή μπαίνει και έως πότε - Χρονοδιάγραμμα

Αμοργός – Σαντορίνη: Σεισμός 4,1 R από το ρήγμα της Ανύδρου

Σεισμός 4,1 Ρίχτερ στον θαλάσσιο χώρο ανάμεσα σε Σαντορίνη και Αμοργό - Που εντοπίστηκε το επίκεντρο, ποιο το εστιακό βάθος

Blue Star Naxos: Αναχώρηση λίγο πριν τα μεσάνυχτα για Πάρο, Νάξο, Αμοργό και επιστροφή

Blue Star Naxos: Πότε αναχωρεί από Πειραιά για Πάρο, Νάξο, Αμοργό και ποιες προσεγγίσεις δεν θα πραγματοποιηθούν

“HighSpeed 3”: θα ενώνει καθημερινά τον Πειραιά με την Κρήτη μέσω Κυκλάδων

Τα δρομολόγια του HIGHSPEED 3 στην γραμμή Ηράκλειο-Κυκλάδες-Πειραιά (πίνακας)

Νάξος – Σπ. Παπαδόπουλος: “Πολλοί λένε πως το τρέξιμο είναι προπόνηση, για μένα είναι ψυχανάλυση”

Κυριακάτικη ψυχοθεραπεία - Ο Σπύρος Παπαδόπουλος μοιράζεται τις σκέψεις του για το τρέξιμο στην επαρχεία και δη στη Νάξο

Εκτακτο – Αμοργός: Σεισμός 4 R προερχόμενος από το ρήγμα Ανυδρου

Δεύτερος σεισμός σε λιγότερο από 24 ώρες από το ρήγμα Ανυδρου - Ποιο ήταν το εστιακό βάθος

Κυκλάδες – Ευθ. Λέκκας: Εκλύθηκε σεισμική ενέργεια ίση με σεισμό 6,5 R

Λέκκας για σεισμική ακολουθία: «Οι πάνω από 20.000 σεισμικές δονήσεις που καταγράφηκαν την τελευταία περίοδο αντιστοιχούν σε τόση σεισμική ενέργεια όση έχει ένας σεισμός των 6,5 Ρίχτερ"