Τετάρτη, 13 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΑιγαίοΘεοδωράτος: "Δεν μπορεί το 2024 να έχουμε λιμάνια, όπου ο επιβάτης είναι...

Θεοδωράτος: “Δεν μπορεί το 2024 να έχουμε λιμάνια, όπου ο επιβάτης είναι εκτεθειμένος στο κρύο ή στην βροχή”

|

Ανατιμήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια θα έρθουν τα επόμενα χρόνια, όπως εκτιμά ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Attica Group, Διονύσης Θεοδωράτος, με αφορμή την προχθεσινή ανακήρυξη του ως επίτιμο δημότη Πάτμου, ως ένδειξη ευγνωμοσύνης για την πολύτιμη και διαχρονική προσφορά του στην ανάπτυξη του νησιού.

«Δεν είναι πολύ συνηθισμένο και είναι ιδιαίτερες στιγμές, πραγματικά πολύ συγκινητικές, όμως θεωρώ ότι δεν τίμησαν εμένα αλλά στο πρόσωπό μου όλα τα παιδιά τους ναυτικούς που είναι στα πλοία και όλοι αυτοί δίνουν καθημερινά μάχη και προσφέρουν ποιότητας υπηρεσίες σε όλους τους επιβάτες, όπου κι αν ταξιδεύουν στο Αιγαίο και στην Αδριατική. Είναι η τρίτη εκδήλωση στα Δωδεκάνησα είχαν προηγηθεί Σύμη και Λέρος και τώρα η Πάτμος» ανέφερε ο κ. Θεοδωράτος, μιλώντας στο ραδιόφωνο «Κόσμος 93,8 fm» και τον Τέρη Χατζηιωάννου.

Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ και ισχυρός άνδρας της ναυτιλίας κ. Θεοδωράτος μίλησε για την επιβάρυνση της ακτοπλοΐας από τους νέους περιβαλλοντικούς κανόνες που εφαρμόζονται το 2024 σε Κρήτη και Αδριατική. «Φέτος από την 1η Μαΐου 2025 θα πρέπει να αλλάξει ο τύπος καυσίμου που θα επιφέρει μια αύξηση περίπου 100-120% τον τόνο. Γίνεται μία συζήτηση με το αρμόδιο υπουργείο και την κυβέρνηση, αναζητώντας φόρμουλα ώστε να επιφέρει την μικρότερη επιβάρυνση στο κόστος των επιβατών, αλλά και των οχημάτων, καθώς η πράσινη μετάβαση της παγκόσμιας ναυτιλίας, άρα και της ακτοπλοΐας, που έχει στόχο τις μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κοστίζει και θα πλήξει οικονομικά τις εταιρείες.

Το θετικό στην υπόθεση είναι η εξαίρεση μέχρι το 2030 των δρομολογιακών ακτοπλοϊκών γραμμών που αφορούν τη σύνδεση νησιών με πληθυσμό μικρότερο από 200.000 μόνιμους κατοίκους με άλλα λιμάνια εντός της ίδιας χώρας. Τα επόμενα χρόνια θα χρειασθεί να μπουν νεότερα πλοία στην ακτοπλοΐα, πιο πράσινα, ποιο φιλικά, γίνονται πολύ μεγάλες προσπάθειες και με την ελληνική πολιτεία να βρούμε τους μηχανισμούς για να μπορέσουμε να δούμε νεότευκτα πλοία στις ελληνικές ακτοπλοϊκές γραμμές. Οι συζητήσεις με την πολιτεία για κάποιες δρομολογιακές γραμμές είναι σε εξέλιξη, το πώς θα μπορέσουν μέσω ΣΔΙΤ να κατασκευασθούν πλοία για τις λεγόμενες άγονες γραμμές. Μέχρι το καλοκαίρι του 2025 θα έχει ξεκαθαρισθεί το ζήτημα των επενδύσεων» αναφέρει ο κ. Θεοδωράτος.

Βελτίωση πλοίων αλλά και υποδομών λιμένων

«Στις βασικές γραμμές της Δωδεκάνησου, νομίζω ότι έχουμε τον καλύτερο μέσο όρο ηλικίας και ποιότητας πλοίων που ταξιδεύουν στις ελληνικές ακτοπλοϊκές γραμμές, σαφώς χρειάζεται μεγαλύτερη προσπάθεια να αναπτυχθούν και τα περιφερειακά δρομολόγια να αναπτυχθούν, να εκσυγχρονίσουν τα πλοία περισσότερο, αλλά χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια και στον εκσυγχρονισμό των λιμένων. Δεν μπορεί να ζητάμε πλοία και τα λιμάνια να μην μπορούν να προσφέρουν υπηρεσίες ποιότητας στον επιβάτη και υπηρεσίες ασφάλειας στα πλοία. Δεν μπορεί το 2024 να έχουμε λιμάνια, όπου ο επιβάτης είναι εκτεθειμένος στο κρύο ή στην βροχή ή μόλους εκτεθειμένους στο Αιγαίο πέλαγος» καταλήγει ο κ. Θεοδωράτος.

Οι νησιώτες απαιτούν σύγχρονα πλοία στα νησιά που αναβαθμίζουν τις συγκοινωνίες, όμως ακτοπλόοι και πλοίαρχοι αγωνιούν όταν προσεγγίζουν τους ακατάλληλους προβλήτες. Ο προέδρος του ΣΕΕΝ Διονύσης Θεοδωράτος, ζήτησε από το ΥΠΝΝΠ την επιτάχυνση των διαδικασιών για την βελτίωση των υποδομών στα λιμάνια και την αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας. Σημειώνεται ότι ο κ. Θεοδωράτος ζήτησε να σταματήσουν οι ποινικές διώξεις και συλλήψεις των πλοιάρχων, που ασκούνται και πραγματοποιούνται σε όλες τις περιπτώσεις όταν υπάρχουν καταγγελίες για ναυτικά συμβάντα ή μικροατυχήματα που προκαλούνται όμως από παραλείψεις και ανεπάρκειες στις λιμενικές υποδομές.

Έθεσε επίσης το σημαντικό ζήτημα της γραφειοκρατίας και των πολλών συναρμοδιοτήτων που αφορούν το θέμα των λιμενικών υποδομών, αναφέροντας ως παράδειγμα ότι το έργο για την αποκατάσταση του λιμανιού της Αστυπάλαιας, που έχει υποστεί καθίζηση εδώ και τέσσερα χρόνια ακόμα δεν έχει αδειοδοτηθεί. Για τη συντριπτική πλειονότητα των νησιωτικών περιοχών της Ελλάδας, η ακτοπλοΐα αποτελεί το μοναδικό μέσο μεταφοράς συνδέοντας τα περίπου 115 μικρά και μεγάλα νησιά με την ηπειρωτική χώρα σε καθημερινή βάση. Οι ενδονησιωτικές μεταφορές εκτελούνται μόνο με ακτοπλοϊκά πλοία. Οι προσφερόμενες υπηρεσίες δεν είναι μόνο για τις μετακινήσεις των τουριστών (70% του ελληνικού τουρισμού αφορά τα νησιά μας) και των νησιωτών, αλλά και για τις εμπορευματικές μεταφορές και την τροφοδοσία των νησιών που εξυπηρετούνται σε ποσοστό 82% από τα ακτοπλοϊκά πλοία.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Κώστας Μπιζάς: Με ευλάβεια η Πάρος τιμά την Παναγία την Εκατονταπυλιανή

Ο Δήμαρχος Πάρου Κώστας Μπιζάς απευθύνει μήνυμα για τη μεγάλη γιορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου

Αντιπύρ: Η τεχνική που σώζει σπίτια και ζωές – Πότε εφαρμόζεται

«Πώς οι Έλληνες πυροσβέστες χρησιμοποιούν ελεγχόμενη φωτιά για να σταματήσουν την εξάπλωση των πυρκαγιών»

Νάξος: Όταν η “βασίλισσα των Κυκλάδων” σε μαγεύει χωρίς πυξίδα (photos)

Η Πηνελόπη και ο Γιάννης έδεσαν στο λιμάνι, άφησαν την καρδιά τους ελεύθερη και αφέθηκαν στη μαγεία ενός τόπου που σε καλεί να τον ανακαλύψεις ξανά και ξανά.

Ζωντανή δράση με dealers στο spinbara casino για αναβαθμισμένη εμπειρία καζίνο

Η τεχνολογία των ζωντανών συναλλαγών στο spinbara βασίζεται στη χρήση εξελιγμένων συστημάτων κάμερας και λογισμικού

Sarah Gainsforth: Στο βιβλίο της “Υπερτουρισμός” μιλά για πόλεις-σκηνικά και κατοίκους-θεατές

Η Sarah Gainsforth μιλά για το πώς ο μαζικός τουρισμός στερεί πλούτο και πόρους από τις τοπικές κοινωνίες και επιτείνει την κλιματική κρίση

PENETRON και ΜΠΟΥΜΠΛΑΚΗ συνεχίζουν στο πλευρό του Πανναξιακού Α.Ο. και τη νέα σεζόν

Η χρυσή συνεργασία ανανεώνεται – Οι δύο εταιρείες παραμένουν αφοσιωμένοι υποστηρικτές του αθλητισμού και της Νάξου για την αγωνιστική περίοδο 2025-2026.

Ελληνικά νησιά: Το σχέδιο για νέα διαμερίσματα σε υγειονομικούς

Με αφετηρία τη Μύκονο, ξεκινά ένα ευρύτερο σχέδιο στέγασης για υγειονομικούς σε νησιά με υψηλό κόστος διαβίωσης, με κρατικά και ιδιωτικά κεφάλαια να καλύπτουν τις ανάγκες

Πύρινος κλοιός γύρω από τη Μεσόγειο: Η νότια Ευρώπη σε κόκκινο συναγερμό

Η Μεσόγειος δοκιμάζεται από ακραίες θερμοκρασίες και πυρκαγιές που απειλούν κατοίκους, τουρισμό και φυσικό περιβάλλον

Φεστιβάλ Κλασικής Μουσικής Κουφονησίων: Η μουσική ιστορία της Ελλάδας ταξιδεύει στο Αιγαίο

«10ο Φεστιβάλ Κλασικής Μουσικής Κουφονησίων — Από την αρχαιοελληνική λύρα έως τη σύγχρονη δημιουργία»

Από τα Χανιά στη Σαντορίνη: Μια νέα προοπτική για τα απορρίμματα

«Ενημερωτική εκδήλωση με τον κ. Κώστα Πατεράκη για βιώσιμες πρακτικές και ενεργή συμμετοχή των πολιτών»

Νάξος: Διάσωση δύο ηλικιωμένων κολυμβητών στον Άγιο Γεώργιο με πρωταγωνιστή τον Lennart Neubauer

Ο πρωταθλητής του windsurfing εντόπισε και κράτησε στην επιφάνεια δύο ηλικιωμένους που είχαν παρασυρθεί από ρεύματα και κύματα – Κίνδυνος στην περιοχή του «Πορτοκάλι».

Ένταση στο λιμάνι του Πειραιά: Επιβάτες για Νάξο ανέβηκαν στον καταπέλτη μετά από νέα ακύρωση δρομολογίου

Πάνω από 100 ταξιδιώτες αντέδρασαν έντονα μετά την αιφνιδιαστική ενημέρωση ότι δεν θα ταξιδέψουν ούτε σήμερα, παρά τις αρχικές διαβεβαιώσεις της εταιρείας.

Πολυχρόνης Ραπτάκης, πλοίαρχος “Blue Star Naxos”: «Στην ακτοπλοΐα είμαστε πολύ πίσω σε σχέση με το εξωτερικό» (video)

Τι λέει για τις ελλείψεις στις υποδομές, τις “ουρές” στα λιμάνια και τη βοήθεια του Blue Star Delos σε ιστιοπλοϊκό με Γάλλους τουρίστες (video)

Λιμεναρχείο Νάξου: Απαγόρευση κυκλοφορίας στην παραλιακή της Χώρας Νάξου από 9 Αυγούστου, ποιοι εξαιρούνται

Η Νάξος γεμίζει κόσμο και το Λιμεναρχείο λαμβάνει δράση για την αποφυγή κυκλοφοριακού εφιάλτη.

Κυκλάδες: Ταχύπλοα στο έλεος του καιρού, ποια δεν προσέγγισαν λιμάνια

Δεν προσέγγισε Ηρακλειά το Tera Jet 2 – Διπλό περιστατικό με το CAT I στη Σέριφο – Ακινητοποιήθηκε το Superjet στην Πάρο λόγω ισχυρών ανέμων

Νάξος: Χάος στο λιμάνι μετά το απαγορευτικό – Οι λιμενικοί κράτησαν την τάξη

Μέρα-ρεκόρ με 5.000 επιβάτες και 1.000 οχήματα σε λίγες ώρες, αλλά το Λιμενικό Σώμα διασφάλισε ομαλή αποβίβαση και επιβίβαση παρά τις ελλείψεις υποδομών.

Attica Group: Ανεκτέλεστα τα δρομολόγια της Παρασκευής 8/8 λόγω απαγορευτικού απόπλου

Ανακοινώθηκε η αναστολή σημαντικών ακτοπλοϊκών δρομολογίων προς και από τις Κυκλάδες – Σε αναμονή νεότερων οδηγιών οι επιβάτες.

Blue Star Ferries: Αναστολή δρομολογίων για σήμερα (08/08), στις 4 το απόγευμα αναχωρεί το “Blue Star Delos”

Ακυρώνονται τα περισσότερα δρομολόγια της Blue Star λόγω απαγορευτικού – Το μόνο που ταξιδεύει είναι το Blue Star Delos με καθυστέρηση και τροποποιημένο δρομολόγιο

Απαγορευτικό απόπλου: Νυχτερινές λύσεις για Άνδρο από Ραφήνα

Καθηλωμένα 25 πλοία στον Πειραιά και 13 στη Ραφήνα – Τρία έκτακτα δρομολόγια μεταμεσονύχτια για Άνδρο για να εξυπηρετηθούν αποκλεισμένοι επιβάτες

Τραγωδία στη Σαντορίνη: 45χρονος από τη Μεσοποταμία Καστοριάς βρέθηκε νεκρός σε πισίνα ξενοδοχείου

Ο άνδρας εργαζόταν εποχικά στο νησί – Οι αρχές ερευνούν τις συνθήκες του δυστυχήματος.