Τρίτη, 12 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΤάσος Κορφιάτης «Εφυγε» η φωνή της Blue Star Ferries

Τάσος Κορφιάτης «Εφυγε» η φωνή της Blue Star Ferries

|

Πριν από λίγο έγινε γνωστό ότι έφυγε από τη ζωή ο Τάσος Κορφιάτης, ο «λογιστής των λογιστών» ο άνθρωπος που συνέδεσε τα ταξίδια μας στις γραμμές των Κυκλάδων με τη χαρακτηριστική φωνή του 

 

«Κυρίες και κύριοι καλησπέρα σας…. Ο πλοίαρχος, οι αξιωματικοί και το πλήρωμα σάς καλωσορίζουν στο “Blue Star Delos” και σας εύχονται καλό ταξίδι! Ο καιρός αναμένεται καλός και υπολογίζουμε να φτάσουμε στο λιμάνι του Πειραιά στις έντεκα και είκοσι τρία…..” Αλήθεια πόσες φορές δεν έχουμε ακούσει αυτή την ανακοίνωση. Και πόσες φορές δεν έχουμε χαμογελάσει ή και χειροκροτήσει από τον .. επίλογο του ταξιδιού όταν η ίδια χαρακτηριστική φωνή μας ενημέρωνε «και ήδη φτάσαμε στην είσοδο του λιμανιού του Πειραιά, 2 λεπτά νωρίτερα, από ότι σας είχαμε ενημερώσει»

Αστείο δεν ακούγεται… Όμως, η χροιά της φωνής είναι τόσο οικεία… Φέτος, η αλήθεια είναι ότι δεν την ακούσαμε στα πλοία της Blue Star Ferries… Μας έλλειψε. Όμως, το χειρότερο είναι ότι δεν θα την ξανακούσουμε.. Ενδεχομένως και οι περισσότεροι ποτέ δεν μπήκαν στο …τρυπάκι να ταυτίσουν τη φωνή με το πρόσωπο του Τάσου Κορφιάτη. Του …λογιστή των λογιστών όπως τον έλεγαν. Τον χαμογελαστό κυρ – Τάσο που ταύτισε όχι μόνο τη φωνή του αλλά και την εν γένει παρουσία του με την εταιρία Blue Star Ferries.. Τριάντα πέντε και πλέον χρόνια. Έως πέρυσι όταν και βρεθηκε στο Andros όσο διάστημα το είχε ναυλώσει η Blue Star Ferries. Σήμερα όμως έγινε γνωστό ότι έφυγε από κοντά μας… Αν και δεινός ναυτικός νικήθηκε και πήρε το δρόμο για άλλα λιμάνια…

Αν και Συριανός είχε πάθος με τη γραμμή της Παροναξίας. Α και είχε πάθος και με τον Παναθηναϊκό. Παρά το γεγονός ότι έγραφε στην αθλητική εφημερίδα «ΦΩΣ των Σπορ» του Θόδωρου Νικολαϊδη…

Μέσα από συνέντευξη που είχε δώσει το 2011 στην ιστοσελίδα ellinikiaktoploia.net κρατάμε ορισμένα πράγματα για τον Τάσο Κορφιάτη που έφυγε τόσο γρήγορα από το χώρο της Ελληνικής Ακτοπλοίας και σίγουρα είναι πιο φτωχή, ειδικά εδώ στις Κυκλάδες…

Προσέξτε αυτά που ανέφερε… Αξίζει το κόπο.

« Κατάγομαι από την πρωτεύουσα των Κυκλάδων, είμαι Συριανός. Η θάλασσα είναι λατρεία για μένα. Ξεκίνησα το 1974 με το ΙΟΝΙΟ των Αδελφών Στρίντζη. Είχα τελειώσει την σχολή ασυρματιστών και είχα μπαρκάρει σαν Δόκιμος Ασυρματιστής. Στην συνέχεια πήρα το δίπλωμα του Β’ και έπειτα πήγα στο Ναυτικό για να υπηρετήσω. Βλέποντας τις οικονομικές δυσκολίες εκείνης της εποχής, έκανα μία κίνηση που πιστεύω για μένα ήταν πολύ καλή, ν’ αλλάξω και ν’ ασχοληθώ με το λογιστήριο. Η όλη μου θητεία είναι σε μία και μοναδική εταιρία. Αδελφοί Στρίντζη, Παναγόπουλος και τώρα η ATTICA GROUP. Η θητεία μου στα πλοία ξεκίνησε με το ΙΟΝΙΟ, ακολούθησαν το ΑΙΝΟΣ στην γραμμή Ραφήνα-Σύρος-Πάρος, στη συνέχεια το ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ και το IONIAN GLORY στην γραμμή της Ιταλίας. Ακολουθεί μια 15ετία στην Ραφήνα με τα αλησμόνητα ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ και ΔΗΛΟΣ. Από δω και πέρα αρχίζει και η συμμετοχή μου στις  μετασκευές και στα ξεκινήματα πλοίων. ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ, ΔΗΛΟΣ, IONIAN SUN στην γραμμή της Ρόδου, IONIAN BRIDGE στην γραμμή Ηγουμενίτσα-Μπρίντιζι, το IONIAN VICTORY, το SUPERFERRY HELLAS(νυν BLUE HORIZON) το 1998. Ακολουθεί η ιστορία των νέων πλοίων ξεκινώντας το 2000 με το BLUE STAR ITHAKI και το 2002 με το BLUE STAR PAROS».

Αγαπημένο σας βαπόρι?

« Το ΙΟΝΙΟ, το πρώτο βαπόρι που ξεκίνησα σαν δόκιμος ασυρματιστής. Έπειτα το ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ και τέλος το SUPERFERRY HELLAS(νυν BLUE HORIZON), στο οποίο ήμουν από την πρώτη ημέρα της μετασκευής του στην Ελλάδα και ν αναφέρω ότι η μετασκευή του διήρκεσε 98 μόλις ημέρες.

BLUE STAR PAROS?

Για το BLUE STAR PAROS δεν μπορώ να πω τίποτα. 9 χρόνια μέσα δεν το συγκρίνω με τα άλλα. Είναι μία ζωή κι αυτό. Αρσενικό βαπόρι, 24 μιλίων, ιδανικό όσον αφορά το μήκος του για τα νησιά του Αιγαίου μας.

Οικογένεια και ναυτικός?

Τα κατάφερα. Το σπίτι δεν μου έλειψε, μου έλειψε η ζωή έξω από το πλοίο.

Ολυμπιακός?

Όχι Βάζελος εκ γενετής και δεν το έχω μετανιώσει γι αυτό. Αν και γράφω ερασιτεχνικά εδώ και πολλά χρόνια στο ΦΩΣ του κ. Νικολαϊδη.

Οι νέοι άνθρωποι το αγαπάνε το επάγγελμα?

Πιστεύω ότι έχει εκλείψει ο ρομαντισμός. Οι νέοι έρχονται καθαρά για το βιοποριστικό αφού οι εποχές είναι δύσκολες.

Οι σχέσεις σας με τους επιβάτες?

Οι προσωπικές μου σχέσεις με τους επιβάτες είναι πολύ καλές και μάλιστα με τους επιβάτες της Παροναξίας. Από νησί σε νησί οι επιβάτες έχουν διαφορετικό ταπεραμέντο. Και μιλάω για τους επιβάτες που ταξιδεύουν συνέχεια όχι γι αυτούς που θα μπουν δύο και τρεις φορές το χρόνο. Ν αναφέρω εδώ ότι στο μισό χρονικό διάστημα που βρίσκομαι στο BLUE STAR PAROS ασχοληθήκαμε με την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών. Εκεί να δει κανείς πως αισθάνεσαι που πιάνει στα λιμάνια της Δονούσας, της Σχοινούσας, της Ηρακλειάς… Να βλέπεις το χειμώνα να επιβιβάζεται ή ν αποβιβάζεται ένα και μοναδικό άτομο ή ν’ αποβιβάζεις ένα τσουβάλι αλεύρι για τις ανάγκες των συγκεκριμένων νησιών. Ο κόσμος εκεί σε βλέπει σαν μάνα εξ ουρανού και τα νησιά αυτά και ιδιαίτερα οι ανατολικές μικρές  Κυκλάδες τα τελευταία χρόνια αναβαθμίστηκαν.

Εάν σας έβαζαν το ερώτημα να επιλέξετε ανάμεσα σε Αιγαίο και Αδριατική?

Δεν το συζητάω, Αιγαίο! Άλλο ταπεραμέντο.

Σε λίγο καιρό έρχεται το BLUE STAR DELOS. Σε ποιους τομείς θα μπορούσαμε να εντοπίσουμε τις διαφορές σε σχέση με τα BLUE STAR ITHAKI,PAROS και NAXOS?

Μην ξεχνάμε ότι το BLUE STAR DELOS  είναι ένα πλοίο 11 χρόνια νεώτερο από το BLUE STAR ITHAKI και 9 χρόνια νεότερο από το BLUE STAR PAROS. Σίγουρα υπάρχουν διαφορές αλλά ας περιμένουμε….. Θέλω να πιστεύω ότι θα είναι ένα καταπληκτικό πλοίο, θ’ αλλάξει πάρα πολλά πράγματα στην γραμμή της Παροναξίας αλλά λίγη υπομονή.

Σαν παλιά καραβάνα της ακτοπλοΐας θυμάστε κάποια παραδοσιακή εικόνα από τα λιμάνια ή τα πλοία μας?

Έχω να θυμηθώ μια εικόνα που τείνει να εξαλείψει στις ημέρες μας, της εικόνας του μικροπωλητή στο λιμάνι της Σύρου. Κάτι που μέχρι τα 18 μου έκανα κι εγώ. Πουλούσα λουκούμια στα καράβια και πραγματικά όταν τους βλέπω συγκινούμαι. Αλλά δυστυχώς ξέφτισε και το κομμάτι αυτό. Χαρακτηριστικά ν’ αναφέρω περιμέναμε το ΑΙΓΑΙΟ του Τυπάλδου για να έρθει να πουλήσουμε 20 κιλά λουκούμια. Ο κόσμος τότε αγόραζε, τώρα η κρίση τον έχει αναγκάσει να μην μπορεί ν’ αγοράσει.

Πες μας δύο λόγια για την πατρίδα σου την Σύρο

Η Σύρος μια ζωή τουριστικά δεν ήταν και στην καλύτερη θέση. Όταν έκλεισε το Νεώριο και ξανάνοιξε  με λιγότερο κόσμο, τότε άρχισε ν’ αναπτύσσεται και τουριστικά. Μην ξεχνάμε ότι η Σύρος την δεκαετία του ‘70 και του ‘80 δεν είχε ένα αξιοπρεπές ξενοδοχείο. Αυτή την στιγμή αναπτύσσεται αλλά ακόμα πιστεύω ότι είναι στην ανάπτυξη. Δεν έχει την υποδομή που έχουν άλλα νησιά, όπως π.χ. η Μύκονος ή η Πάρος. Η Σύρος είναι ένας καταπληκτικός προορισμός, ένας προορισμός ιδανικός και για τον Χειμώνα γιατί έχει το πλεονέκτημα να είναι κοντά στο κλεινόν άστυ και παρέχει τα πάντα. Είναι μια πολιτεία, έχει το καζίνο της, έχει την βιβλιοθήκη της, έχει το θέατρο της, έχει το καλό της φαγητό. Μην ξεχνάμε ότι η Σύρος έχει 25000 μόνιμους κατοίκους».

Όλη η συνέντευξη στην ιστοσελίδα ellinikiaktoploia.net


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Κυκλάδες – Αστυνομικό δελτίο: Συλλήψεις σε Σαντορίνη, Νάξο και Μύκονο, βιασμός, παραβάσεις και κλοπές

Σειρά συλλήψεων από τις τοπικές αστυνομικές υπηρεσίες των Κυκλάδων για σοβαρά και πλημμεληματικού χαρακτήρα αδικήματα

Νάξος (Φιλώτι): 20 χρόνια μνήμης και ποδοσφαίρου, το τουρνουά «Μανώλης Μάκαρης» μας συγκίνησε ξανά

Με επετειακό χαρακτήρα, το φετινό τουρνουά τίμησε τη μνήμη του Μανώλη Μάκαρη, συνδυάζοντας αθλητισμό, συγκίνηση και την παρουσία μικρών παιδιών που έδωσαν ξεχωριστό χρώμα στη διοργάνωση.

Πολυχρόνης Ραπτάκης, πλοίαρχος “Blue Star Naxos”: «Στην ακτοπλοΐα είμαστε πολύ πίσω σε σχέση με το εξωτερικό» (video)

Τι λέει για τις ελλείψεις στις υποδομές, τις “ουρές” στα λιμάνια και τη βοήθεια του Blue Star Delos σε ιστιοπλοϊκό με Γάλλους τουρίστες (video)

Κακολύρι: Το νέο μαρτυρικό χωριό της Ελλάδας, δικαίωση μνήμης και ιστορίας

Μετά από χρόνια αγώνων, το Κακολύρι Εύβοιας εντάσσεται επίσημα στο δίκτυο μαρτυρικών χωριών, τιμώντας τη θυσία των 30 εκτελεσθέντων κατοίκων στις 24 Μαΐου 1944.

Γιώργος Αγγελόπουλος στη Νάξο, στα «Palatia» της Αγίας Άννας για αξώτικες γεύσεις και ερυθρόλευκες στιγμές

Ο πρόεδρος του μπασκετικού Ολυμπιακού επιστρέφει για ακόμη ένα καλοκαίρι στο "νησί-φρούριο" των ερυθρόλευκων, μοιράζοντας χαμόγελα και φωτογραφίες με φίλους και οπαδούς.

Συναγερμός στο «Ιονίς», Μπλακ άουτ με 183 επιβάτες, πλέει με μία μηχανή προς το Λαύριο

Βλάβη προκάλεσε προσωρινή ακινητοποίηση του πλοίου μεταξύ Κέας και Μακρονήσου – Στο σημείο σπεύδουν δυνάμεις του Λιμενικού.

Ο ΑΠ.Α.Σ. Νάξου καλωσορίζει τον 18χρονο Γιάννη Νικολάου!

Ο νεαρός αθλητής ύψους 2,02 μ. ενισχύει τη ρακέτα της ομάδας – Προέρχεται από την ΑΕΚ με εμπειρία στη Stoiximan GBL.

Αιγαίο: Εκτακτα δρομολόγια των HighSpeed 3 και 4 αύριο Τετάρτη (13/08)

Έκτακτα δρομολόγια HIGHSPEED 3 & 4 στις 13 Αυγούστου μετά την άρση απαγορευτικού - Αναλυτικά οι ώρες αναχώρησης και άφιξης για την εξυπηρέτηση των νησιών

Β. Κικίλιας: 103 έργα για το νερό σε απομακρυσμένα και μικρά νησιά

Το Υπουργείο Ναυτιλίας ενισχύει την υδροδότηση 61 νησιωτικών δήμων με έργα αφαλάτωσης και τεχνική υποστήριξη

Ιατρικός Σύλλογος Ρόδου: Καμπανάκι για τα τροχαία στο νησί

Ο Ιατρικός Σύλλογος Ρόδου καλεί σε υπευθυνότητα, πρόληψη και αιμοδοσία για την προστασία της ανθρώπινης ζωής

Νάξος: Διάσωση δύο ηλικιωμένων κολυμβητών στον Άγιο Γεώργιο με πρωταγωνιστή τον Lennart Neubauer

Ο πρωταθλητής του windsurfing εντόπισε και κράτησε στην επιφάνεια δύο ηλικιωμένους που είχαν παρασυρθεί από ρεύματα και κύματα – Κίνδυνος στην περιοχή του «Πορτοκάλι».

Ένταση στο λιμάνι του Πειραιά: Επιβάτες για Νάξο ανέβηκαν στον καταπέλτη μετά από νέα ακύρωση δρομολογίου

Πάνω από 100 ταξιδιώτες αντέδρασαν έντονα μετά την αιφνιδιαστική ενημέρωση ότι δεν θα ταξιδέψουν ούτε σήμερα, παρά τις αρχικές διαβεβαιώσεις της εταιρείας.

Έκτακτο: Συλλήψεις υπευθύνων αρχαιολόγων και μελών της Εφορείας Κυκλάδων για τα πλέγματα στην Πορτάρα

Ραγδαίες εξελίξεις στην υπόθεση προστασίας του μνημείου – Αντιδράσεις και επόμενες κινήσεις της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων

Λιμεναρχείο Νάξου: Απαγόρευση κυκλοφορίας στην παραλιακή της Χώρας Νάξου από 9 Αυγούστου, ποιοι εξαιρούνται

Η Νάξος γεμίζει κόσμο και το Λιμεναρχείο λαμβάνει δράση για την αποφυγή κυκλοφοριακού εφιάλτη.

Κυκλάδες: Ταχύπλοα στο έλεος του καιρού, ποια δεν προσέγγισαν λιμάνια

Δεν προσέγγισε Ηρακλειά το Tera Jet 2 – Διπλό περιστατικό με το CAT I στη Σέριφο – Ακινητοποιήθηκε το Superjet στην Πάρο λόγω ισχυρών ανέμων

Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων: «Απαράδεκτη η καταγγελία του Δημάρχου Νάξου – Δεν θα μας εκφοβίσουν»

Σφοδρή αντίδραση για την προσαγωγή αρχαιολόγου και υπαλλήλων της ΕΦΑ Κυκλάδων – Ζητούν απόσυρση της καταγγελίας και μόνιμη λύση για την προστασία της Πορτάρας

Νάξος: Χάος στο λιμάνι μετά το απαγορευτικό – Οι λιμενικοί κράτησαν την τάξη

Μέρα-ρεκόρ με 5.000 επιβάτες και 1.000 οχήματα σε λίγες ώρες, αλλά το Λιμενικό Σώμα διασφάλισε ομαλή αποβίβαση και επιβίβαση παρά τις ελλείψεις υποδομών.

Attica Group: Ανεκτέλεστα τα δρομολόγια της Παρασκευής 8/8 λόγω απαγορευτικού απόπλου

Ανακοινώθηκε η αναστολή σημαντικών ακτοπλοϊκών δρομολογίων προς και από τις Κυκλάδες – Σε αναμονή νεότερων οδηγιών οι επιβάτες.

Blue Star Ferries: Αναστολή δρομολογίων για σήμερα (08/08), στις 4 το απόγευμα αναχωρεί το “Blue Star Delos”

Ακυρώνονται τα περισσότερα δρομολόγια της Blue Star λόγω απαγορευτικού – Το μόνο που ταξιδεύει είναι το Blue Star Delos με καθυστέρηση και τροποποιημένο δρομολόγιο

Απαγορευτικό απόπλου: Νυχτερινές λύσεις για Άνδρο από Ραφήνα

Καθηλωμένα 25 πλοία στον Πειραιά και 13 στη Ραφήνα – Τρία έκτακτα δρομολόγια μεταμεσονύχτια για Άνδρο για να εξυπηρετηθούν αποκλεισμένοι επιβάτες