Δευτέρα, 30 Ιουνίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΤάσος Κορφιάτης «Εφυγε» η φωνή της Blue Star Ferries

Τάσος Κορφιάτης «Εφυγε» η φωνή της Blue Star Ferries

|

Πριν από λίγο έγινε γνωστό ότι έφυγε από τη ζωή ο Τάσος Κορφιάτης, ο «λογιστής των λογιστών» ο άνθρωπος που συνέδεσε τα ταξίδια μας στις γραμμές των Κυκλάδων με τη χαρακτηριστική φωνή του 

 

«Κυρίες και κύριοι καλησπέρα σας…. Ο πλοίαρχος, οι αξιωματικοί και το πλήρωμα σάς καλωσορίζουν στο “Blue Star Delos” και σας εύχονται καλό ταξίδι! Ο καιρός αναμένεται καλός και υπολογίζουμε να φτάσουμε στο λιμάνι του Πειραιά στις έντεκα και είκοσι τρία…..” Αλήθεια πόσες φορές δεν έχουμε ακούσει αυτή την ανακοίνωση. Και πόσες φορές δεν έχουμε χαμογελάσει ή και χειροκροτήσει από τον .. επίλογο του ταξιδιού όταν η ίδια χαρακτηριστική φωνή μας ενημέρωνε «και ήδη φτάσαμε στην είσοδο του λιμανιού του Πειραιά, 2 λεπτά νωρίτερα, από ότι σας είχαμε ενημερώσει»

Αστείο δεν ακούγεται… Όμως, η χροιά της φωνής είναι τόσο οικεία… Φέτος, η αλήθεια είναι ότι δεν την ακούσαμε στα πλοία της Blue Star Ferries… Μας έλλειψε. Όμως, το χειρότερο είναι ότι δεν θα την ξανακούσουμε.. Ενδεχομένως και οι περισσότεροι ποτέ δεν μπήκαν στο …τρυπάκι να ταυτίσουν τη φωνή με το πρόσωπο του Τάσου Κορφιάτη. Του …λογιστή των λογιστών όπως τον έλεγαν. Τον χαμογελαστό κυρ – Τάσο που ταύτισε όχι μόνο τη φωνή του αλλά και την εν γένει παρουσία του με την εταιρία Blue Star Ferries.. Τριάντα πέντε και πλέον χρόνια. Έως πέρυσι όταν και βρεθηκε στο Andros όσο διάστημα το είχε ναυλώσει η Blue Star Ferries. Σήμερα όμως έγινε γνωστό ότι έφυγε από κοντά μας… Αν και δεινός ναυτικός νικήθηκε και πήρε το δρόμο για άλλα λιμάνια…

Αν και Συριανός είχε πάθος με τη γραμμή της Παροναξίας. Α και είχε πάθος και με τον Παναθηναϊκό. Παρά το γεγονός ότι έγραφε στην αθλητική εφημερίδα «ΦΩΣ των Σπορ» του Θόδωρου Νικολαϊδη…

Μέσα από συνέντευξη που είχε δώσει το 2011 στην ιστοσελίδα ellinikiaktoploia.net κρατάμε ορισμένα πράγματα για τον Τάσο Κορφιάτη που έφυγε τόσο γρήγορα από το χώρο της Ελληνικής Ακτοπλοίας και σίγουρα είναι πιο φτωχή, ειδικά εδώ στις Κυκλάδες…

Προσέξτε αυτά που ανέφερε… Αξίζει το κόπο.

« Κατάγομαι από την πρωτεύουσα των Κυκλάδων, είμαι Συριανός. Η θάλασσα είναι λατρεία για μένα. Ξεκίνησα το 1974 με το ΙΟΝΙΟ των Αδελφών Στρίντζη. Είχα τελειώσει την σχολή ασυρματιστών και είχα μπαρκάρει σαν Δόκιμος Ασυρματιστής. Στην συνέχεια πήρα το δίπλωμα του Β’ και έπειτα πήγα στο Ναυτικό για να υπηρετήσω. Βλέποντας τις οικονομικές δυσκολίες εκείνης της εποχής, έκανα μία κίνηση που πιστεύω για μένα ήταν πολύ καλή, ν’ αλλάξω και ν’ ασχοληθώ με το λογιστήριο. Η όλη μου θητεία είναι σε μία και μοναδική εταιρία. Αδελφοί Στρίντζη, Παναγόπουλος και τώρα η ATTICA GROUP. Η θητεία μου στα πλοία ξεκίνησε με το ΙΟΝΙΟ, ακολούθησαν το ΑΙΝΟΣ στην γραμμή Ραφήνα-Σύρος-Πάρος, στη συνέχεια το ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ και το IONIAN GLORY στην γραμμή της Ιταλίας. Ακολουθεί μια 15ετία στην Ραφήνα με τα αλησμόνητα ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ και ΔΗΛΟΣ. Από δω και πέρα αρχίζει και η συμμετοχή μου στις  μετασκευές και στα ξεκινήματα πλοίων. ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ, ΔΗΛΟΣ, IONIAN SUN στην γραμμή της Ρόδου, IONIAN BRIDGE στην γραμμή Ηγουμενίτσα-Μπρίντιζι, το IONIAN VICTORY, το SUPERFERRY HELLAS(νυν BLUE HORIZON) το 1998. Ακολουθεί η ιστορία των νέων πλοίων ξεκινώντας το 2000 με το BLUE STAR ITHAKI και το 2002 με το BLUE STAR PAROS».

Αγαπημένο σας βαπόρι?

« Το ΙΟΝΙΟ, το πρώτο βαπόρι που ξεκίνησα σαν δόκιμος ασυρματιστής. Έπειτα το ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ και τέλος το SUPERFERRY HELLAS(νυν BLUE HORIZON), στο οποίο ήμουν από την πρώτη ημέρα της μετασκευής του στην Ελλάδα και ν αναφέρω ότι η μετασκευή του διήρκεσε 98 μόλις ημέρες.

BLUE STAR PAROS?

Για το BLUE STAR PAROS δεν μπορώ να πω τίποτα. 9 χρόνια μέσα δεν το συγκρίνω με τα άλλα. Είναι μία ζωή κι αυτό. Αρσενικό βαπόρι, 24 μιλίων, ιδανικό όσον αφορά το μήκος του για τα νησιά του Αιγαίου μας.

Οικογένεια και ναυτικός?

Τα κατάφερα. Το σπίτι δεν μου έλειψε, μου έλειψε η ζωή έξω από το πλοίο.

Ολυμπιακός?

Όχι Βάζελος εκ γενετής και δεν το έχω μετανιώσει γι αυτό. Αν και γράφω ερασιτεχνικά εδώ και πολλά χρόνια στο ΦΩΣ του κ. Νικολαϊδη.

Οι νέοι άνθρωποι το αγαπάνε το επάγγελμα?

Πιστεύω ότι έχει εκλείψει ο ρομαντισμός. Οι νέοι έρχονται καθαρά για το βιοποριστικό αφού οι εποχές είναι δύσκολες.

Οι σχέσεις σας με τους επιβάτες?

Οι προσωπικές μου σχέσεις με τους επιβάτες είναι πολύ καλές και μάλιστα με τους επιβάτες της Παροναξίας. Από νησί σε νησί οι επιβάτες έχουν διαφορετικό ταπεραμέντο. Και μιλάω για τους επιβάτες που ταξιδεύουν συνέχεια όχι γι αυτούς που θα μπουν δύο και τρεις φορές το χρόνο. Ν αναφέρω εδώ ότι στο μισό χρονικό διάστημα που βρίσκομαι στο BLUE STAR PAROS ασχοληθήκαμε με την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών. Εκεί να δει κανείς πως αισθάνεσαι που πιάνει στα λιμάνια της Δονούσας, της Σχοινούσας, της Ηρακλειάς… Να βλέπεις το χειμώνα να επιβιβάζεται ή ν αποβιβάζεται ένα και μοναδικό άτομο ή ν’ αποβιβάζεις ένα τσουβάλι αλεύρι για τις ανάγκες των συγκεκριμένων νησιών. Ο κόσμος εκεί σε βλέπει σαν μάνα εξ ουρανού και τα νησιά αυτά και ιδιαίτερα οι ανατολικές μικρές  Κυκλάδες τα τελευταία χρόνια αναβαθμίστηκαν.

Εάν σας έβαζαν το ερώτημα να επιλέξετε ανάμεσα σε Αιγαίο και Αδριατική?

Δεν το συζητάω, Αιγαίο! Άλλο ταπεραμέντο.

Σε λίγο καιρό έρχεται το BLUE STAR DELOS. Σε ποιους τομείς θα μπορούσαμε να εντοπίσουμε τις διαφορές σε σχέση με τα BLUE STAR ITHAKI,PAROS και NAXOS?

Μην ξεχνάμε ότι το BLUE STAR DELOS  είναι ένα πλοίο 11 χρόνια νεώτερο από το BLUE STAR ITHAKI και 9 χρόνια νεότερο από το BLUE STAR PAROS. Σίγουρα υπάρχουν διαφορές αλλά ας περιμένουμε….. Θέλω να πιστεύω ότι θα είναι ένα καταπληκτικό πλοίο, θ’ αλλάξει πάρα πολλά πράγματα στην γραμμή της Παροναξίας αλλά λίγη υπομονή.

Σαν παλιά καραβάνα της ακτοπλοΐας θυμάστε κάποια παραδοσιακή εικόνα από τα λιμάνια ή τα πλοία μας?

Έχω να θυμηθώ μια εικόνα που τείνει να εξαλείψει στις ημέρες μας, της εικόνας του μικροπωλητή στο λιμάνι της Σύρου. Κάτι που μέχρι τα 18 μου έκανα κι εγώ. Πουλούσα λουκούμια στα καράβια και πραγματικά όταν τους βλέπω συγκινούμαι. Αλλά δυστυχώς ξέφτισε και το κομμάτι αυτό. Χαρακτηριστικά ν’ αναφέρω περιμέναμε το ΑΙΓΑΙΟ του Τυπάλδου για να έρθει να πουλήσουμε 20 κιλά λουκούμια. Ο κόσμος τότε αγόραζε, τώρα η κρίση τον έχει αναγκάσει να μην μπορεί ν’ αγοράσει.

Πες μας δύο λόγια για την πατρίδα σου την Σύρο

Η Σύρος μια ζωή τουριστικά δεν ήταν και στην καλύτερη θέση. Όταν έκλεισε το Νεώριο και ξανάνοιξε  με λιγότερο κόσμο, τότε άρχισε ν’ αναπτύσσεται και τουριστικά. Μην ξεχνάμε ότι η Σύρος την δεκαετία του ‘70 και του ‘80 δεν είχε ένα αξιοπρεπές ξενοδοχείο. Αυτή την στιγμή αναπτύσσεται αλλά ακόμα πιστεύω ότι είναι στην ανάπτυξη. Δεν έχει την υποδομή που έχουν άλλα νησιά, όπως π.χ. η Μύκονος ή η Πάρος. Η Σύρος είναι ένας καταπληκτικός προορισμός, ένας προορισμός ιδανικός και για τον Χειμώνα γιατί έχει το πλεονέκτημα να είναι κοντά στο κλεινόν άστυ και παρέχει τα πάντα. Είναι μια πολιτεία, έχει το καζίνο της, έχει την βιβλιοθήκη της, έχει το θέατρο της, έχει το καλό της φαγητό. Μην ξεχνάμε ότι η Σύρος έχει 25000 μόνιμους κατοίκους».

Όλη η συνέντευξη στην ιστοσελίδα ellinikiaktoploia.net


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

ΑΔΜΗΕ: Έξι διασυνδέσεις 6 δισ. ευρώ βάζουν τέλος στην ενεργειακή απομόνωση των νησιών

Ο ΑΔΜΗΕ φέρνει επανάσταση στο ηλεκτρικό δίκτυο της χώρας, συνδέοντας Κρήτη, Κυκλάδες, Δωδεκάνησα και ΒΑ Αιγαίο με το ηπειρωτικό σύστημα, ενώ ενισχύει τη συνεργασία Ελλάδας–Ιταλίας και την ασφάλεια της Πελοποννήσου

Ο παππούς της Σχοινούσας που δεν σταματά να χορεύει – Ο 92χρονος Γιώργος Κωβαίος ξανά στη Γιορτή Φάβας (video)

Με την εγγονή του στο πλευρό, ο Γιώργος Κωβαίος, 92 ετών, συγκίνησε και φέτος στη Γιορτή Φάβας της Σχοινούσας, κρατώντας ζωντανή την ψυχή της παράδοσης (video)

Παροναξία: Ο Ιούνιος του 2025 με πρόωρα μελτέμια και φυσιολογικές θερμοκρασίες

Με 0 χιλιοστά βροχής, υψηλούς ανέμους και τυπικές θερμοκρασίες, ολοκληρώθηκε ο Ιούνιος σε Νάξο και Πάρο – Τι δείχνουν οι σταθμοί Γαλανάδου και Αλυκής

Εφιαλτικές στιγμές στη Σμύρνη: Δασική πυρκαγιά απειλεί σπίτια

Μάχη με τις φλόγες στη Σμύρνη για δεύτερο 24ωρο – Αποπνικτική ατμόσφαιρα και στην Πάτμο από τη φωτιά που σαρώνει δεκάδες χιλιόμετρα.

Αμοργός: Μεγάλη επιτυχία στη Γιορτή του Ψαρά στα Κατάπολα, τι δηλώνει ο Λευτέρης Καραϊσκος

Παραδοσιακό γλέντι, φρέσκα θαλασσινά και ηχηρό μήνυμα για τη βιώσιμη αλιεία στην Αμοργόραμα, με συμμετοχή ντόπιων και επισκεπτών.

Κυκλάδες: «Σφυροκόπημα» του μελτεμιού, Ριπές 119 km/h και απαγορευτικό απόπλου (πίνακας)

Τήνος, Σχοινούσα και Αμοργός στο έλεος των ισχυρών ανέμων – Οι υψηλότερες θερμοκρασίες και οι κορυφαίες ριπές ανά νησί, σύμφωνα με το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών.

Ξεκινούν οι Ηλεκτρονικές Εγγραφές στο Εσπερινό ΕΠΑΛ Νάξου (δείτε αφίσα)

Από 30 Ιουνίου έως 8 Ιουλίου οι εγγραφές για το νέο σχολικό έτος – Μάθε πώς μπορείς να αποκτήσεις πτυχίο ειδικότητας και πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση!

«Τέμπη του Αιγαίου»: Συναγερμός στην ακτοπλοΐα μετά την πρόσκρουση του Champion Jet 3 στην Πάρο

Η πρόσκρουση του Champion Jet 3 στην Πάρο φέρνει στο προσκήνιο την κρίσιμη κατάσταση στην ακτοπλοΐα. Καταγγελίες για εξαντλημένα πληρώματα και πίεση χρόνου. Παρέμβαση του Υπουργείου Ναυτιλίας.

Επίσκεψη της ΕΛΝΑ στην Ίο, δέσμευση στήριξης από Δήμο και Λιμενικό Ταμείο για τη Λιμενική Αρχή

Ο Δήμαρχος Ιητών και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο εξέφρασαν την πρόθεσή τους να ενισχύσουν έμπρακτα τις ανάγκες του Λιμεναρχείου Ίου, όπως τέθηκαν από την Ένωση Λιμενικών Νοτιοανατολικού Αιγαίου.

Κίνημα Δημοκρατίας – Κατ. Γιαννακά: «Η θάλασσα δεν συγχωρεί προχειρότητες»

Με αφορμή τις πρόσφατες προσκρούσεις πλοίων σε Πάρο και Κουφονήσι, ζητούνται άμεσες παρεμβάσεις για την ασφάλεια στα νησιωτικά λιμάνια

Blue Star Ferries: Ακινητοποιημένα αύριο τα πλοία στο Νότιο Αιγαίο λόγω καιρικών συνθηκών

Δυσμενείς καιρικές συνθήκες φέρνουν ακυρώσεις σε όλα τα κυριακάτικα δρομολόγια των Blue Star Naxos, Myconos, Delos και Paros – Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ταξιδιώτες

Νάξος – ΕΠΑΛ: Ο Ιορδάνης Κυριακίδης και ο Νικήτας Θεολογίτης αφήνουν πίσω τους μία τεράστια παρακαταθήκη

Μετά από σχεδόν τρεις δεκαετίες αφοσίωσης στην Τεχνική Εκπαίδευση, οι δύο διευθυντές συνταξιοδοτούνται, αφήνοντας πίσω τους ένα σχολείο ανοιχτό στη γνώση, στην καινοτομία και στις αξίες της τοπικής κοινωνίας.

Νάξος: Ο Νέστορας Νέστορας, ο νέος MasterChef 2025, ξεκινά μαγειρικό ταξίδι στο “Avaton 1739”

Ο μεγάλος νικητής του φετινού διαγωνισμού μαγειρικής ξεκινά συνεργασία με το εστιατόριο "Avaton 1739" στο εμβληματικό Κάστρο της Νάξου.

Νάξος – Τρίποδες: “Sea Breeze”, μια νέα επιχείρηση με άρωμα καθαριότητας

Στηρίζουμε τη νέα προσπάθεια στο χωριό μας – Ένα καθαριστήριο με επαγγελματισμό, αγάπη και ρίζες στον τόπο

Ουρές για μια αλλαγή εισιτηρίου στο λιμάνι της Νάξου, η κακοκαιρία φέρνει ταξιδιωτικό… μποτιλιάρισμα

Η απαγόρευση απόπλου λόγω των θυελλωδών ανέμων φέρνει αναστάτωση σε εκατοντάδες επισκέπτες που σχηματίζουν ουρές στα πρακτορεία της Νάξου για να αλλάξουν τα δρομολόγιά τους

Ρευματοκλοπές σε τουριστικά νησιά: Ξενοδοχεία, καφέ και σούπερ μάρκετ «φούσκωσαν» το ταμείο τους σε βάρος όλων

Eκατοντάδες παραβάσεις σε Κρήτη, Ρόδο, Νάξο, Μύκονο, Σαντορίνη και άλλα νησιά – Ηλεκτρική ενέργεια αξίας άνω του 1 εκατ. ευρώ κλάπηκε από επιχειρήσεις υψηλής κατανάλωσης

Λυσιστράτη στη Νάξο: Όταν το θέατρο γίνεται υπόθεση όλων (video)

Ο σκηνοθέτης Θανάσης Αντωνίου μιλά για την τέχνη, την ελευθερία και το κοινό όραμα του θεάτρου.

Ακυρώνονται τα δρομολόγια των HighSpeed 3 και 4 λόγω κακοκαιρίας

Η Hellenic Seaways ενημερώνει για την αναστολή των δρομολογίων της Κυριακής 29 Ιουνίου και τις προσωρινές αλλαγές στη ροή του προγράμματος των ταχυπλόων

Πάρος: Αποχαιρετισμός με δάκρυα για την Πρεσβυτέρα Ευαγγελία Βιώνη – Ανουσάκη

Σε συγκινησιακά φορτισμένο κλίμα η εξόδιος ακολουθία στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου στη Νάουσα – Συγκλονιστικά λόγια από τον Μητροπολίτη Λεοντοπόλεως

Algérie Ferries: Καθησυχαστική ανακοίνωση για την κράτηση του “El Venizelos” στη Μασσαλία

Η εταιρεία ξεκαθαρίζει ότι οι θερινές διαδρομές δεν επηρεάζονται – Πρόκειται για προγραμματισμένο τεχνικό έλεγχο.