Τετάρτη, 23 Ιουλίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΤάσος Κορφιάτης «Εφυγε» η φωνή της Blue Star Ferries

Τάσος Κορφιάτης «Εφυγε» η φωνή της Blue Star Ferries

|

Πριν από λίγο έγινε γνωστό ότι έφυγε από τη ζωή ο Τάσος Κορφιάτης, ο «λογιστής των λογιστών» ο άνθρωπος που συνέδεσε τα ταξίδια μας στις γραμμές των Κυκλάδων με τη χαρακτηριστική φωνή του 

 

«Κυρίες και κύριοι καλησπέρα σας…. Ο πλοίαρχος, οι αξιωματικοί και το πλήρωμα σάς καλωσορίζουν στο “Blue Star Delos” και σας εύχονται καλό ταξίδι! Ο καιρός αναμένεται καλός και υπολογίζουμε να φτάσουμε στο λιμάνι του Πειραιά στις έντεκα και είκοσι τρία…..” Αλήθεια πόσες φορές δεν έχουμε ακούσει αυτή την ανακοίνωση. Και πόσες φορές δεν έχουμε χαμογελάσει ή και χειροκροτήσει από τον .. επίλογο του ταξιδιού όταν η ίδια χαρακτηριστική φωνή μας ενημέρωνε «και ήδη φτάσαμε στην είσοδο του λιμανιού του Πειραιά, 2 λεπτά νωρίτερα, από ότι σας είχαμε ενημερώσει»

Αστείο δεν ακούγεται… Όμως, η χροιά της φωνής είναι τόσο οικεία… Φέτος, η αλήθεια είναι ότι δεν την ακούσαμε στα πλοία της Blue Star Ferries… Μας έλλειψε. Όμως, το χειρότερο είναι ότι δεν θα την ξανακούσουμε.. Ενδεχομένως και οι περισσότεροι ποτέ δεν μπήκαν στο …τρυπάκι να ταυτίσουν τη φωνή με το πρόσωπο του Τάσου Κορφιάτη. Του …λογιστή των λογιστών όπως τον έλεγαν. Τον χαμογελαστό κυρ – Τάσο που ταύτισε όχι μόνο τη φωνή του αλλά και την εν γένει παρουσία του με την εταιρία Blue Star Ferries.. Τριάντα πέντε και πλέον χρόνια. Έως πέρυσι όταν και βρεθηκε στο Andros όσο διάστημα το είχε ναυλώσει η Blue Star Ferries. Σήμερα όμως έγινε γνωστό ότι έφυγε από κοντά μας… Αν και δεινός ναυτικός νικήθηκε και πήρε το δρόμο για άλλα λιμάνια…

Αν και Συριανός είχε πάθος με τη γραμμή της Παροναξίας. Α και είχε πάθος και με τον Παναθηναϊκό. Παρά το γεγονός ότι έγραφε στην αθλητική εφημερίδα «ΦΩΣ των Σπορ» του Θόδωρου Νικολαϊδη…

Μέσα από συνέντευξη που είχε δώσει το 2011 στην ιστοσελίδα ellinikiaktoploia.net κρατάμε ορισμένα πράγματα για τον Τάσο Κορφιάτη που έφυγε τόσο γρήγορα από το χώρο της Ελληνικής Ακτοπλοίας και σίγουρα είναι πιο φτωχή, ειδικά εδώ στις Κυκλάδες…

Προσέξτε αυτά που ανέφερε… Αξίζει το κόπο.

« Κατάγομαι από την πρωτεύουσα των Κυκλάδων, είμαι Συριανός. Η θάλασσα είναι λατρεία για μένα. Ξεκίνησα το 1974 με το ΙΟΝΙΟ των Αδελφών Στρίντζη. Είχα τελειώσει την σχολή ασυρματιστών και είχα μπαρκάρει σαν Δόκιμος Ασυρματιστής. Στην συνέχεια πήρα το δίπλωμα του Β’ και έπειτα πήγα στο Ναυτικό για να υπηρετήσω. Βλέποντας τις οικονομικές δυσκολίες εκείνης της εποχής, έκανα μία κίνηση που πιστεύω για μένα ήταν πολύ καλή, ν’ αλλάξω και ν’ ασχοληθώ με το λογιστήριο. Η όλη μου θητεία είναι σε μία και μοναδική εταιρία. Αδελφοί Στρίντζη, Παναγόπουλος και τώρα η ATTICA GROUP. Η θητεία μου στα πλοία ξεκίνησε με το ΙΟΝΙΟ, ακολούθησαν το ΑΙΝΟΣ στην γραμμή Ραφήνα-Σύρος-Πάρος, στη συνέχεια το ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ και το IONIAN GLORY στην γραμμή της Ιταλίας. Ακολουθεί μια 15ετία στην Ραφήνα με τα αλησμόνητα ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ και ΔΗΛΟΣ. Από δω και πέρα αρχίζει και η συμμετοχή μου στις  μετασκευές και στα ξεκινήματα πλοίων. ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ, ΔΗΛΟΣ, IONIAN SUN στην γραμμή της Ρόδου, IONIAN BRIDGE στην γραμμή Ηγουμενίτσα-Μπρίντιζι, το IONIAN VICTORY, το SUPERFERRY HELLAS(νυν BLUE HORIZON) το 1998. Ακολουθεί η ιστορία των νέων πλοίων ξεκινώντας το 2000 με το BLUE STAR ITHAKI και το 2002 με το BLUE STAR PAROS».

Αγαπημένο σας βαπόρι?

« Το ΙΟΝΙΟ, το πρώτο βαπόρι που ξεκίνησα σαν δόκιμος ασυρματιστής. Έπειτα το ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ και τέλος το SUPERFERRY HELLAS(νυν BLUE HORIZON), στο οποίο ήμουν από την πρώτη ημέρα της μετασκευής του στην Ελλάδα και ν αναφέρω ότι η μετασκευή του διήρκεσε 98 μόλις ημέρες.

BLUE STAR PAROS?

Για το BLUE STAR PAROS δεν μπορώ να πω τίποτα. 9 χρόνια μέσα δεν το συγκρίνω με τα άλλα. Είναι μία ζωή κι αυτό. Αρσενικό βαπόρι, 24 μιλίων, ιδανικό όσον αφορά το μήκος του για τα νησιά του Αιγαίου μας.

Οικογένεια και ναυτικός?

Τα κατάφερα. Το σπίτι δεν μου έλειψε, μου έλειψε η ζωή έξω από το πλοίο.

Ολυμπιακός?

Όχι Βάζελος εκ γενετής και δεν το έχω μετανιώσει γι αυτό. Αν και γράφω ερασιτεχνικά εδώ και πολλά χρόνια στο ΦΩΣ του κ. Νικολαϊδη.

Οι νέοι άνθρωποι το αγαπάνε το επάγγελμα?

Πιστεύω ότι έχει εκλείψει ο ρομαντισμός. Οι νέοι έρχονται καθαρά για το βιοποριστικό αφού οι εποχές είναι δύσκολες.

Οι σχέσεις σας με τους επιβάτες?

Οι προσωπικές μου σχέσεις με τους επιβάτες είναι πολύ καλές και μάλιστα με τους επιβάτες της Παροναξίας. Από νησί σε νησί οι επιβάτες έχουν διαφορετικό ταπεραμέντο. Και μιλάω για τους επιβάτες που ταξιδεύουν συνέχεια όχι γι αυτούς που θα μπουν δύο και τρεις φορές το χρόνο. Ν αναφέρω εδώ ότι στο μισό χρονικό διάστημα που βρίσκομαι στο BLUE STAR PAROS ασχοληθήκαμε με την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών. Εκεί να δει κανείς πως αισθάνεσαι που πιάνει στα λιμάνια της Δονούσας, της Σχοινούσας, της Ηρακλειάς… Να βλέπεις το χειμώνα να επιβιβάζεται ή ν αποβιβάζεται ένα και μοναδικό άτομο ή ν’ αποβιβάζεις ένα τσουβάλι αλεύρι για τις ανάγκες των συγκεκριμένων νησιών. Ο κόσμος εκεί σε βλέπει σαν μάνα εξ ουρανού και τα νησιά αυτά και ιδιαίτερα οι ανατολικές μικρές  Κυκλάδες τα τελευταία χρόνια αναβαθμίστηκαν.

Εάν σας έβαζαν το ερώτημα να επιλέξετε ανάμεσα σε Αιγαίο και Αδριατική?

Δεν το συζητάω, Αιγαίο! Άλλο ταπεραμέντο.

Σε λίγο καιρό έρχεται το BLUE STAR DELOS. Σε ποιους τομείς θα μπορούσαμε να εντοπίσουμε τις διαφορές σε σχέση με τα BLUE STAR ITHAKI,PAROS και NAXOS?

Μην ξεχνάμε ότι το BLUE STAR DELOS  είναι ένα πλοίο 11 χρόνια νεώτερο από το BLUE STAR ITHAKI και 9 χρόνια νεότερο από το BLUE STAR PAROS. Σίγουρα υπάρχουν διαφορές αλλά ας περιμένουμε….. Θέλω να πιστεύω ότι θα είναι ένα καταπληκτικό πλοίο, θ’ αλλάξει πάρα πολλά πράγματα στην γραμμή της Παροναξίας αλλά λίγη υπομονή.

Σαν παλιά καραβάνα της ακτοπλοΐας θυμάστε κάποια παραδοσιακή εικόνα από τα λιμάνια ή τα πλοία μας?

Έχω να θυμηθώ μια εικόνα που τείνει να εξαλείψει στις ημέρες μας, της εικόνας του μικροπωλητή στο λιμάνι της Σύρου. Κάτι που μέχρι τα 18 μου έκανα κι εγώ. Πουλούσα λουκούμια στα καράβια και πραγματικά όταν τους βλέπω συγκινούμαι. Αλλά δυστυχώς ξέφτισε και το κομμάτι αυτό. Χαρακτηριστικά ν’ αναφέρω περιμέναμε το ΑΙΓΑΙΟ του Τυπάλδου για να έρθει να πουλήσουμε 20 κιλά λουκούμια. Ο κόσμος τότε αγόραζε, τώρα η κρίση τον έχει αναγκάσει να μην μπορεί ν’ αγοράσει.

Πες μας δύο λόγια για την πατρίδα σου την Σύρο

Η Σύρος μια ζωή τουριστικά δεν ήταν και στην καλύτερη θέση. Όταν έκλεισε το Νεώριο και ξανάνοιξε  με λιγότερο κόσμο, τότε άρχισε ν’ αναπτύσσεται και τουριστικά. Μην ξεχνάμε ότι η Σύρος την δεκαετία του ‘70 και του ‘80 δεν είχε ένα αξιοπρεπές ξενοδοχείο. Αυτή την στιγμή αναπτύσσεται αλλά ακόμα πιστεύω ότι είναι στην ανάπτυξη. Δεν έχει την υποδομή που έχουν άλλα νησιά, όπως π.χ. η Μύκονος ή η Πάρος. Η Σύρος είναι ένας καταπληκτικός προορισμός, ένας προορισμός ιδανικός και για τον Χειμώνα γιατί έχει το πλεονέκτημα να είναι κοντά στο κλεινόν άστυ και παρέχει τα πάντα. Είναι μια πολιτεία, έχει το καζίνο της, έχει την βιβλιοθήκη της, έχει το θέατρο της, έχει το καλό της φαγητό. Μην ξεχνάμε ότι η Σύρος έχει 25000 μόνιμους κατοίκους».

Όλη η συνέντευξη στην ιστοσελίδα ellinikiaktoploia.net


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Kαλοκαιρινή Σχολή Ιστιοπλοΐας για παιδιά στη Νάξο – Δίπλα στην Πορτάρα, με άνεμο και φαντασία

Για 16η χρονιά το Naxos Water Sports προσκαλεί παιδιά 7–14 ετών σε ένα μαγικό ταξίδι ιστιοπλοΐας στο Βίντσι – Από 28 Ιουλίου έως 8 Αυγούστου.

Πανναξιακός ΑΟΚ: Έτοιμος για νέες μάχες στη National League 2! (πρόγραμμα αγώνων)

Με βλέμμα στην κορυφή, ο Πανναξιακός ΑΟΚ ξεκινά στις 5 Οκτωβρίου τη φετινή του πορεία στον 3ο όμιλο της National League 2, απέναντι σε μεγάλους αντιπάλους και με αφοσιωμένο κοινό στο πλευρό του.

Σχέδιο «συγχώνευση»: Η Ελλάδα επανασχεδιάζει τη διαχείριση του νερού εν μέσω ξηρασίας

Μπροστά στο φάσμα της λειψυδρίας και των συνεχών καυσώνων, η χώρα ετοιμάζει τη μεγαλύτερη αναδιάρθρωση στον τομέα ύδρευσης εδώ και δεκαετίες – Τρεις υπερ-φορείς διαχείρισης, νέο ταμείο έργων και νέα στρατηγική.

Κυκλάδες: Δημοπρατούνται προσεχώς οι νέες μονάδες διαχείρισης απορριμμάτων σε Σύρο, Μύκονο και Πάρο

Ένα έργο-ορόσημο για τη βιωσιμότητα και την κυκλική οικονομία στα νησιά μας – Με προϋπολογισμό 194,92 εκατ. ευρώ, κλείνει ο κύκλος των «σκληρών» υποδομών διαχείρισης αποβλήτων στο Νότιο Αιγαίο

Οζι Όσμπορν 1948–2025: Ο Πρίγκιπας του Σκότους έσβησε… με τα φώτα στραμμένα πάνω του

Αποχαιρετισμός σε μια από τις πιο ακραίες, αγαπημένες και ειλικρινείς μορφές της παγκόσμιας ροκ σκηνής – Ο Όζι Όσμπορν έφυγε στα 76 του, όπως έζησε: μέσα στο θρύλο.

Οι Κούροι δεν φεύγουν: Ομόφωνο “όχι” του Δημοτικού Συμβουλίου στη μετακίνηση (video)

Μια ιστορική συνεδρίαση με φόντο την πολιτιστική ταυτότητα της Νάξου – Ολόκληρη η τοπική κοινωνία τάσσεται υπέρ της παραμονής των Κούρων στο Φλεριό

Νάξος: Παραίτηση Φλεριανού από τη θέση του Αντιδημάρχου Ισότητας, ποιους λόγους επικαλείται (έγγραφο παραίτησης)

Ο Βασίλης Φλεριανός παραιτήθηκε από την προεδρία της Δημοτικής Επιτροπής Ισότητας, επικαλούμενος αντικειμενική αδυναμία άσκησης των καθηκόντων του – Συζητείται η αντικατάστασή του στο σημερινό (23/07) Δημοτικό Συμβούλιο.

Κύστη Κόκκυγος: Πώς αντιμετωπίζεται σήμερα με σύγχρονες μεθόδους όπως το λέιζερ

Κύστη κόκκυγος: Μία πολυπαραγοντική νόσος με πολλαπλές θεραπευτικές προσεγγίσεις

Σε πύρινο κλοιό η Κορινθία – Εκκενώνονται οικισμοί λόγω μεγάλης φωτιάς στο δάσος της Καστανιάς

Δραματικές ώρες για την ορεινή Κορινθία – Μπαράζ εκκενώσεων μέσω του 112, με τις πυροσβεστικές δυνάμεις να ενισχύονται συνεχώς

Αμοργός: Σε κατάσταση επιφυλακής λόγω λειψυδρίας, έκκληση του Δήμου για συνετή κατανάλωση νερού

Ο Δήμος Αμοργού καλεί πολίτες και επιχειρήσεις να αποφύγουν τη σπατάλη νερού ενόψει της δύσκολης θερινής περιόδου λόγω χαμηλών αποθεμάτων

Νάξος – «Τέλος στα πρόστιμα, Δήμαρχε – Πεζοδρόμηση τώρα»: Η κραυγή μίας πόλης που πνίγεται

Αδικημένοι επαγγελματίες κρεμούν πανό αγανάκτησης στην καρδιά της Νάξου και ζητούν κάτι απλό: Ίδιους όρους για όλους.

Έκτακτα μέτρα στη Σέριφο λόγω υπερκατανάλωσης νερού – Απαγορεύσεις και πρόστιμα

Ο Δήμος Σερίφου καλεί τους πολίτες να περιορίσουν τη χρήση νερού λόγω αυξημένης κατανάλωσης και περιορισμένων αποθεμάτων – Πρόστιμα έως και 1.000€ για παραβάτες.

Όταν το GPS σε οδηγεί… σε αδιέξοδο: Τουρίστας σφήνωσε όχημα σε σοκάκι της Νάξου

Αμερικανός οδηγός ακολούθησε πιστά τις οδηγίες πλοήγησης και κατέληξε… στα στενά της Φουντάνας – Η φωτογραφία που έγινε viral και η ανάγκη για καλύτερη καθοδήγηση στους τουρίστες

Καμπανάκι Γιαννάκου για το Νοσοκομείο Σύρου: “Αν εφαρμοστεί το πρωτόκολλο, κλείνει”

Σοβαρές ελλείψεις σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό – Η υπερπροσπάθεια των βοηθών νοσηλευτών κρατά όρθιο το νοσοκομείο αναφοράς των Κυκλάδων

Αλυκό Νάξου: Κατεδαφίζεται το φάντασμα του ξενοδοχείου – Σώζεται το κεδροδάσος

Υπεγράφη η σύμβαση κατεδάφισης των ερειπίων στο Αλυκό – Ένα διαχρονικό «τραύμα» για τη Νάξο οδεύει προς θεραπεία μετά από δεκαετίες αδράνειας

Ηρακλειά: Ειρηνική διαμαρτυρία στο λιμάνι με επίκεντρο την μη έλευση του Tera Jet 2

Μεγάλη αναστάτωση στην Ηρακλειά λόγω της αιφνίδιας διακοπής του καθημερινού δρομολογίου της SeaJets. Εκατοντάδες επισκέπτες χωρίς εισιτήρια, καταλύματα με ακυρώσεις και οι κάτοικοι σε κινητοποιήσεις για να σωθεί η τουριστική σεζόν.

Η SEAJETS εξασφαλίζει δωρεάν μετακίνηση από και προς Ηρακλειά για όλους τους επιβάτες

Πρωτοβουλία ευθύνης από την εταιρεία και το Ίδρυμα Τάκης Ηλιόπουλος για τη στήριξη της τουριστικής σύνδεσης με τις Μικρές Κυκλάδες

Κυκλάδες – Ανατροπή στο τουριστικό χάρτη: Νάξος και Πάρος ανεβαίνουν, Μύκονος και Σαντορίνη «κατεβαίνουν»

Το καλοκαίρι του 2025 φέρνει ανακατατάξεις στους δημοφιλείς νησιωτικούς προορισμούς – Η Νάξος και η Πάρος «λάμπουν» με αύξηση ζήτησης, ενώ Σαντορίνη και Μύκονος μετρούν απώλειες και ανησυχίες

Θλίψη στη Σχοινούσα: Το ύστατο χαίρε στη Ρίτα Μούρτζη από τον Σύλλογο Σχοινουσιωτών

Μια αγαπημένη παρουσία του νησιού έφυγε πρόωρα – Συγκινητικό μήνυμα αποχαιρετισμού και κάλεσμα για στήριξη στη μνήμη της

Πανναξιακός ΑΟΚ: Μεταγραφικό restart με τέσσερα νέα πρόσωπα και στόχος η κορυφή

Νέα πρόσωπα, νέο πάθος, μία αποστολή: η επιστροφή στη National League 1 – Σβάρνας, Μαραβέγιας, Καλαμπογιάς και Μιλόσεβιτς έρχονται για τη μεγάλη ανατροπή