Τετάρτη, Ιανουάριος 22, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΣύρος: Και πάλι στο .... κόκκινο το Νεώριο ελέω οφειλών

Σύρος: Και πάλι στο …. κόκκινο το Νεώριο ελέω οφειλών

|

Αισιοδοξία υπάρχει απ όλες τις πλευρές ότι τελικά θα υπάρξουν εξελίξεις στο θέμα του Νεωρίου Σύρου αν και το τελευταίος έλεγχος έδειξε ότι τα χρέη είναι αυξημενα κατά 27 εκατομμύρια ευρώ σε σχέση με την αρχική εκτίμηση – Τι γίνεται με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας 

Χρονοδιάγραμμα για την κατάθεση στα τέλη Φεβρουαρίου αίτησης επικύρωσης συμφωνίας μετόχων και πιστωτών για την είσοδο στρατηγικού επενδυτή στα Ναυπηγεία του Νεώριου Σύρου, με βάση τη διαδικασία του άρθρου 106 β΄ του πτωχευτικού κώδικα, επιδιώκουν η κυβέρνηση και η αμερικανικών συμφερόντων εταιρεία ONEX Shipyards. Ομως ο οικονομικός έλεγχος όπως αναφέρει η εφημερίδα
“Καθημερινή”
 και η σύνταξη των ισολογισμών του 2015 και του 2016, καθώς και οι οικονομικές καταστάσεις του 2017, αποκάλυψαν οφειλές που υπερβαίνουν τα ποσά που είχαν υπολογιστεί αρχικώς. Ειδικότερα, ανεβάζουν τις συνολικές υποχρεώσεις των ναυπηγείων σε ποσό της τάξης των 67,5 εκατ. ευρώ, σημαντικά υψηλότερα δηλαδή από τα 40 εκατ. που εμφανίζεται να έχει προϋπολογίσει ο επενδυτής. Αν και μεγάλο μέρος της διαφοράς προκύπτει, όπως επισημαίνουν πηγές της κυβέρνησης και του επενδυτή, από τις προσαυξήσεις τόκων και άλλων επιβαρύνσεων που έχουν προστεθεί στο αρχικό κεφάλαιο των οφειλών, κυρίως προς ΕΦΚΑ και ΑΑΔΕ, αλλά και από απαιτήσεις προμηθευτών που χρονολογούνται έως και δεκαπέντε έτη παλαιότερα, γεγονός παραμένει πως η διαμόρφωση των λεπτομερειών της τελικής συμφωνίας μεταξύ Δημοσίου, τραπεζών και επενδυτή αποδεικνύεται πιο περίπλοκη υπόθεση από ό,τι αρχικά είχε εκτιμηθεί. Ακόμα και έτσι, όμως, όλες οι πλευρές εμφανίζονται αισιόδοξες ότι οι όποιες δυσκολίες θα ξεπεραστούν.

Η ατζέντα της κυβέρνησης

Η κυβέρνηση επιδιώκει να διαφυλάξει τις θέσεις εργασίας, να εισπράξει τις απαιτήσεις των ασφαλιστικών ταμείων και της εφορίας, αλλά και να κρατήσει βιώσιμο ένα ναυπηγείο σε κρίσιμο γεωπολιτικά σημείο, στο κέντρο του Αιγαίου και στις ρότες που ενώνουν τη Μαύρη Θάλασσα με την Ανατολική Μεσόγειο. Πόσο μάλλον που η συγκεκριμένη επένδυση συγκεντρώνει την προσοχή της Ουάσιγκτον. Είναι χαρακτηριστικό πως ο Αμερικανός πρέσβης στην Ελλάδα Τζέφρεϊ Πάιατ πριν από τρεις μήνες, μιλώντας στο πλαίσιο συνεδρίου, αναφέρθηκε στην επιχειρούμενη εξαγορά του Νεωρίου Σύρου από την ONEX Shipyards, τονίζοντας πως «θα γιορτάσουμε τη μεγάλη αυτή αμερικανική επένδυση».

Με την ολοκλήρωση της κατάρτισης των ισολογισμών, ανοίγει ο δρόμος για την τελική διαπραγμάτευση της συμφωνίας κυρίως με το Δημόσιο και με τις τράπεζες Alpha Bank και Πειραιώς. Εφόσον αυτή καταλήξει, ο επενδυτής θα πρέπει να προσκομίσει και τα απαραίτητα έγγραφα που θα πιστοποιούν την ύπαρξη των κεφαλαίων με τα οποία θα συμμετάσχει. Η συμφωνία του ομίλου Νεώριον, συμφερόντων Ν. Ταβουλάρη, για την πώληση του 100% είναι δεδομένη.

Αν και οι αρχικές εκτιμήσεις του επισπεύδοντος επενδυτή ONEX Shipyards είναι πως το σύνολο των υποχρεώσεων των ναυπηγείων της Σύρου ανέρχονται περίπου στα 40 εκατ. ευρώ και το επιχειρηματικό του σχέδιο προέβλεπε την αποπληρωμή αυτών των 40 εκατ., πλέον επενδύσεων 20 εκατ. για την ανακαίνιση και την περιβαλλοντική συμμόρφωση της ναυπηγικής μονάδας της Σύρου, ενδέχεται τελικά να κληθεί να καταβάλει περισσότερα κεφάλαια. Και αυτό διότι υπάρχουν πρόστιμα από τις οφειλές σε ασφαλιστικά ταμεία και Δημόσιο που δεν είναι δυνατόν να απαλειφθούν, με εξαίρεση ίσως κάποιες προσαυξήσεις. Είναι για αυτό τον λόγο που οι συνολικές απαιτήσεις που βρήκαν οι ορκωτοί ελεγκτές αλλά και η KPMG, που λειτουργεί για λογαριασμό της Alpha Bank, αυξήθηκαν στα 67,5 εκατ. ευρώ από 55-60 εκατ. προηγουμένως, αναφέρουν πηγές του επενδυτή.

Αυτές τις απαιτήσεις απαλλαγμένες από προσαυξήσεις και σε δόσεις προτείνει να πληρώσει ο επενδυτής. Αν συναξιολογηθεί πως ο κύκλος εργασιών του 2017 ήταν 3,8 εκατ. ευρώ (από τον περασμένο Απρίλιο τελούν ουσιαστικά υπό επίσχεση εργασίας από τους εργαζομένους και άνευ ηλεκτρικού ρεύματος) έναντι 20 περίπου εκατ. προ δεκαετίας, γίνεται αντιληπτό γιατί τα ναυπηγεία κινδυνεύουν να κλείσουν. Με αυτά τα δεδομένα, οι επόμενες εβδομάδες είναι κρίσιμες, ώστε το σχέδιο να γίνει συμφωνία και να επικυρωθεί έως τον Μάρτιο ή τον Απρίλιο από το Μονομελές Πρωτοδικείο Σύρου, όπου και θα υποβληθεί.

Εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά και καταβληθούν τα χρήματα, εκτιμάται πως κάπου το καλοκαίρι θα μπορεί να αναλάβει η ONEX τα ναυπηγεία. Αλλά τότε θα αρχίσει το δυσκολότερο κομμάτι: αυτό της αναμόρφωσής τους και της προσέλκυσης πελατών. Ο Πάνος Ξενοκώστας, επικεφαλής της ONEX, που, κατά δήλωσή του, στηρίζεται από αμερικανικά ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια, εμφανίζεται αισιόδοξος. Αναφέρει, άλλωστε, με αυτοπεποίθηση στην προσωπική του σελίδα σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης πως «σύντομα τα φώτα θα ανάψουν, σύντομα οι δεξαμενές θα έχουν βαπόρια, σύντομα οι εργαζόμενοι θα πάρουν τα χρήματά τους». Μέχρι τώρα, πάντως, πληρώνει λογαριασμούς ορκωτών λογιστών, ελεγκτών, ανεξάρτητων αποτιμητών, καυσίμων, νηογνωμόνων και άλλων που, κατά πληροφορίες, προσεγγίζουν πλέον αθροιστικά το 1 εκατ. ευρώ. Είναι, βέβαια, αυτές οι δαπάνες που υλοποιεί οι οποίες έχουν ενισχύσει την εμπιστοσύνη τραπεζών, Δημοσίου και εργαζομένων στην επενδυτική του πρόταση.

Εν αναμονή απόφασης για τον Σκαραμαγκά

Σε κομβικό σημείο βρίσκεται η προσπάθεια της κυβέρνησης να θέσει τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ) σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης και να εκπλειστηριάσει μέσω διεθνούς διαγωνισμού αρχικά το εμπορικό τμήμα τους και κατόπιν το στρατιωτικό. Ενας διαγωνισμός στον οποίο, εφόσον προχωρήσει, η Cosco θα υποβάλει προσφορά τουλάχιστον για την κτιστή δεξαμενή 5, που είναι η μεγαλύτερη της Μεσογείου, όπως επιβεβαιώνουν στην «Κ» κορυφαία της στελέχη. Τόσο η εξυγίανση και η ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας όσο και η είσπραξη των απαιτήσεων του Δημοσίου αποτελούν τους προφανείς λόγους των ενεργειών της κυβέρνησης.

Ομως η απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, όπου Δημόσιο και Τράπεζα Πειραιώς ως βασικοί πιστωτές έχουν υποβάλει αίτηση για ένταξη της εταιρείας σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης του νόμου 4307/2014, αναμένεται «από μέρα σε μέρα», αναφέρουν πηγές του επισπεύδοντος υπουργείου Οικονομίας. Πρόκειται για ενέργεια που έχει αποφασίσει η κυβέρνηση, με στόχο την απεμπλοκή των ναυπηγείων από το αδιέξοδο λόγω των χρόνιων προβλημάτων με τον βασικό τους μέτοχο, αλλά και το ζήτημα των κρατικών επιδοτήσεων. Η αίτηση συζητήθηκε στις 17 Νοεμβρίου και ο φάκελος έκλεισε στις 22 Νοεμβρίου, αλλά η απόφαση δεν βγήκε εντός της ενδεικτικής από τον νόμο διάρκειας του ενός μηνός.

Νομικές πηγές αποδίδουν την όποια καθυστέρηση αφενός στην παύση της εορταστικής περιόδου και αφετέρου –και κυρίως– στην περιπλοκότητα της υπόθεσης: Κρατικές επιδοτήσεις που πρέπει να ανακτηθούν, μια απόφαση της διεθνούς διαιτησίας που επιδικάζει αποζημίωση 155 εκατ. ευρώ πλέον τόκων υπέρ του βασικού μετόχου Privinvest, άλλα και μια διαιτησία υπό εξέλιξη και συγκεκριμένες δεσμεύσεις τόσο έναντι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής όσο και διά νόμου στον μέτοχο καθιστούν την έκδοση απόφασης δύσκολη.

Ορισμένοι κύκλοι της αγοράς, μάλιστα, τείνουν να πιστέψουν πως ενδέχεται να χρειαστεί άλλη διαδικασία για να λειτουργήσει τελικά η λύση της ειδικής διαχείρισης που επιδιώκεται. Σε κάθε περίπτωση, για να συμμετέχουν επενδυτές στους διαγωνισμούς (το εμπορικό κομμάτι θα πουληθεί τμηματικά και όχι συνολικά), είναι σαφές πως δεν πρέπει να υπάρχει καμία νομική εκκρεμότητα ή αξίωση τρίτου.

Σύμφωνα με την έκθεση της Deloitte που κατατέθηκε στο δικαστήριο στα τέλη του πρώτου τριμήνου του 2017, οι υποχρεώσεις των ΕΝΑΕ ανέρχονταν σε 1,37 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 247,75 εκατ. αποτελούν ανεκτέλεστο έργο προς το Πολεμικό Ναυτικό, 661,9 εκατ. είναι οι κρατικές ενισχύσεις που πρέπει να ανακτηθούν από το Δημόσιο βάσει απόφασης της Ε.Ε., 24,39 εκατ. είναι οφειλές προς την Τράπεζα Πειραιώς και 175 εκατ. υποχρεώσεις προς τους εργαζομένους. Η Deloitte υπολογίζει πως, ακόμα και αν η απόφαση της διαιτησίας, κατά της οποίας ήδη στρέφεται το Δημόσιο, ισχύσει και πληρωθούν 155 εκατ. στην ΕΝΑΕ, τα χρέη της παραμένουν στα δυσθεώρητα επίπεδα των 864,8 εκατ. ευρώ.

Ενώ πάντως κυβέρνηση και Privinvest βρίσκονται πλέον σφικτά εναγκαλισμένοι στην πολυετή μάχη τους για τον έλεγχο των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, η αξία των περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας απαξιώνεται: Την προηγούμενη εβδομάδα οι ισχυροί άνεμοι προκάλεσαν τη βύθιση μιας εκ των πλωτών δεξαμενών των ΕΝΑΕ.

Συνολικές υποχρεώσεις 237 εκατ. ευρώ «βουλιάζουν» τα Ναυπηγεία Ελευσίνας

Ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις της εταιρείας Nαυπηγεία Ελευσίνας Α.Ε. και της μητρικής της, Νεώριων Α.Ε. Συμμετοχών, προς ασφαλιστικά ταμεία και Δημόσιο της τάξης των 80 εκατ. ευρώ, και άλλων 25 εκατ. ευρώ προς τις τράπεζες, προσανατόλισαν την κυβέρνηση στην αναζήτηση λύσης εξυγίανσης, με ή χωρίς τη συμμετοχή στρατηγικού επενδυτή. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ» οι νομικές υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομίας διερευνούν ήδη τις διαθέσιμες εναλλακτικές, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται και η διαδικασία βολιδοσκόπησης της αγοράς για τη διαπίστωση ενδεχόμενου επενδυτικού ενδιαφέροντος. Εάν κάτι τέτοιο δεν τελεσφορήσει, το οποίο στην παρούσα φάση εμφανίζεται ως το πιθανότερο σενάριο, δεδομένης και της ανυπαρξίας ενδιαφέροντος από την Cosco, εξετάζεται η κεφαλαιοποίηση των απαιτήσεων και η ανάληψη του μετοχικού κεφαλαίου από τους πιστωτές. Σε δεύτερη φάση θα αξιολογηθούν οι επόμενες ενδεικνυόμενες κινήσεις, δηλαδή η διενέργεια διαγωνισμού ή πλειστηριασμού με γνώμονα την επιβίωση των ναυπηγείων αλλά και τη μεγιστοποίηση της ανάκτησης των απαιτήσεων του Δημοσίου και των τραπεζών, αναφέρουν οι ίδιες πηγές.

Τα Nαυπηγεία Ελευσίνας, που βρίσκονται στον κόλπο της Ελευσίνας, έχουν τρεις πλωτές δεξαμενές όπου μπορούν να κατασκευαστούν εμπορικά πλοία των 100.000 τόνων και να γίνουν ναυπηγήσεις πολεμικών πλοίων έως το μέγεθος Κορβέτας. Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας ιδρύθηκαν το 1968 από τον Ανδρέα Ανδρεάδη. Η τελευταία ετήσια έκθεση χρήσης που αφορά το έτος 2015 συντάχθηκε στις 29 Ιουνίου 2017 και δημοσιοποιήθηκε στο ΓΕΜΗ στις 15 Ιανουαρίου του 2018. Η Εκθεση Ελέγχου Ανεξάρτητων Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών αναφέρει πως «τα ίδια κεφάλαια της εταιρείας έχουν καταστεί αρνητικά και συνεπώς συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής του άρθρου 48 του ν. 2190/1920», ενώ υπογραμμίζει πως «η εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία συμφωνίας με ποσοστό άνω του 60% των πιστωτών της, προκειμένου να καταλήξει σε αμοιβαία αποδεκτό επιχειρησιακό σχέδιο για την αναδιάρθρωσή της, η οποία πρόκειται να κατατεθεί για έγκριση στο αρμόδιο δικαστήριο σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 106 του Πτωχευτικού Κώδικα».

Επισημαίνεται πως κατά την ημερομηνία σύνταξης της έκθεσης ελέγχου «το ύψος των πληρωτέων αποδοχών προς το προσωπικό της εταιρείας ανέρχεται σε περίπου 12.900.000 ευρώ, το δε ύψος των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων ανέρχεται, προς το ΙΚΑ, σε περίπου 51.000.000 ευρώ και προς το Ελληνικό Δημόσιο σε περίπου 17.000.000 ευρώ. Κατά τη γνώμη μας, το πρόβλημα ύπαρξης αρνητικών ιδίων κεφαλαίων της εταιρείας, το ύψος των ληξιπρόθεσμων οφειλών της καθώς και η μη ύπαρξη εγκεκριμένης από το αρμόδιο δικαστήριο συμφωνίας με τους πιστωτές της εταιρείας, στο πλαίσιο του άρθρου 106 του Πτωχευτικού Κώδικα, στην οποία ορίζεται το σύνολο των απαιτούμενων προϋποθέσεων για την υλοποίηση του προγράμματος εξυγίανσης, προκειμένου η επιβίωση της εταιρείας να μην καθίσταται προβληματική, αποτελούν σημαντική ένδειξη για ενδεχόμενη αδυναμία συνέχισης των δραστηριοτήτων της εταιρείας». Οι συνολικές υποχρεώσεις στα τέλη του 2015 (Δημόσιο, Ταμεία, τράπεζες, προμηθευτές κ.λπ.) ανέρχονταν, σύμφωνα με τον δημοσιευθέντα προ ολίγων ημερών ισολογισμό, στα 237 εκατομμύρια ευρώ.

Έντυπη


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

ΔΕΔΔΗΕ: Αυξήσεις που …τρομάζουν ζητάει στα τέλη για τα τιμολόγια του ηλεκτρικού ρεύματος

Ρεύμα: Μεγάλη αύξηση τελών ζητάει ο ΔΕΔΔΗΕ - Ποιοι είναι οι λόγοι αυτών των αιτημάτων

Δημοτική Επιτροπή: Στο τραπέζι (24/01) ο προϋπολογισμός του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

Ποια είναι τα θέματα συζήτησης στην Δημοτική Επιτροπή Νάξου και Μικρών Κυκλάδων που θα συνεδριάσει για 2η φορά μέσα σε μία εβδομάδα

Βουλή των Ελλήνων: Με 247 “ναι” ο Νικήτας Κακλαμάνης, νέος πρόεδρος

Νικήτας Κακλαμάνης: Με 247 «ναι» νέος πρόεδρος της Βουλής - Ποιοι τον ψήφισαν

Μουσική Βραδιά με τον Γιάννη Τεργιάκη και την Άννα Μαρία Ντεληγιώργη στο AMEN Nightclub στη Νάξο

Το Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2025, η καρδιά της μουσικής χτυπά στη Νάξο! Ο Γιάννης Τεργιάκης και η Άννα Μαρία Ντεληγιώργη ενώνουν τις δυνάμεις τους για μια εκρηκτική εμφάνιση στο AMEN Nightclub, το απόλυτο hot spot του νησιού.

Εταιρεία Κυκλαδικών Μελετών: Το Σεπτέμβριο ανοίγει τις εργασίες του το Ε΄ Διεθνές Κυκλαδολογικό Συνέδριο

Στον Αδάμαντα της Μήλου από την Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2025 έως και το Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου 2025 με τίτλο: ΚΥΚΛΑΔΕΣ : Αειφορία - Πολιτισμός

Μήλος: Η κίνηση της Δημοτικής Αρχή με βάση το περιβάλλον και τη προστασία του

Επείγον δημοτικό κάλεσμα για την περιβαλλοντική προστασία της Μήλου - Ποιος ο λόγος; τι θέλει να πετύχει;

Με την ηγεσία των Υπουργείων Αγροτικής Ανάπτυξης και Εργασίας συναντήθηκε ο Πρόεδρος του Περιφερειακού Φυτωρίου

Στη συνάντησή του με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, ο Πρόεδρος έθεσε ζητήματα του πρωτογενούς τομέα της εταιρίας και ενημέρωσε τον Υπουργό για τις δραστηριότητες του φυτώριου.

Ξενοδοχεία: Επενδύσεις ύψους 8 εκ. ευρώ σε μονάδες στην Σχοινούσα και Μήλο

Πέντε (5) νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Ρόδο, Κω, Μήλο, Σχοινούσα, Χαλκίδα

Εγγραφή στο «Μητρώο 11» για την αποφυγή ανεπιθύμητων κλήσεων – Η διαδικασία

Ασπίδα για τις ενοχλητικές κλήσεις αυτού του είδους αποτελεί η ένταξη των συνδρομητών στο ειδικό «μητρώο 11» των εταιρειών κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας

Τουρισμός: 1.300 νέες απευθείας πτήσεις σε 8 μεγάλα Ελληνικά αεροδρόμια φέτος

Το μεγαλύτερο αριθμό νέων πτήσεων το 2025 συγκεντρώνει το αεροδρόμιο Ηρακλείου, με συνολικά 343 νέες πτήσεις και 10 νέες συνδέσεις

Αποκλειστικό: Ο ΣΚΑΙ μετέτρεψε το λιμάνι της Νάξου σε αεροδρόμιο (video)

Απίστευτο... Ο ΣΚΑΙ μετέδωσε ρεπορτάζ από νερά που μπάζει το αεροδρόμιο της Νάξου με φωτογραφίες από το λιμάνι και μάλιστα άσκησε και κριτική (video)

Μεταφορικό Ισοδύναμο: Ερχονται αλλαγές και δη τον προσεχή Μάιο

Έρχονται αλλαγές στο Μεταφορικό Ισοδύναμο. Κατατίθεται νομοσχέδιο τον Μάιο

Νάξος – ΔΕΔΔΗΕ: Πολύωρη πρωινή διακοπή ρεύματος (17/01) στη πόλη

Χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα για τέσσερις ώρες περίπου αύριο η πόλη της Νάξου... Δείτε σε ποιες γειτονιές

Ελληνικά Λιμάνια: Επενδύσεις σε Αμοργό, Σίκινο, Φολέγανδρο, απουσιάζει η Νάξος

Το σχέδιο για τις επενδύσεις στα ελληνικά λιμάνια - Τι προβλέπεται για τις Κυκλάδες

Ανδρος: Στα .. σκαριά ένα ακόμη 5αστερο ξενοδοχείο

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στην Άνδρο - Σε ποια περιοχή

Νάξος – Κεραμωτή: Εφυγε από τη ζωή ο Πατέρας Γεώργιος Φυρογένης

Εφυγε από τη ζωή ο παπά Γιώργης Φυρογένης - Πότε θα γίνει η εξόδιος ακολουθία

SeaJets: Τα δρομολόγια που προτείνει για το φετινό καλοκαίρι

Αυτά είναι τα δρομολόγια που έχει θέσει ως προτεραιότητα η SeaJets για το φετινό καλοκαίρι

Eurovision 2025: Στην 12αδα του τελικού το “High Road” του Ναξιώτη John Βλασερού και της Georgina Kalais (video)

Στον τελικό της 30ης Ιανουαρίου για την πρόκριση στην φετινή Eurovision ο Ναξιώτης John Vlasseros με την Georgina Kalais και το τραγούδι "High Road" (video)

Νάξος – Ευαγγελία Γατσωτή: Πρεμιέρα σήμερα (17/01) για τη παράσταση “Γιάννης το βούδι”

Δύο παραστάσεις έργων με την υπογραφή της ανερχόμενης συγγραφέα από τη Νάξο Ευαγγελίας Γατσωτή ανεβαίνουν αυτή την εβδομάδα: «Κόκκινες γραμμές ή Λέξεις που κάνουν τζιζ» (Θέατρο του Νέου Κόσμου, από 20/1) και «Γιάννης το βούδι» (Ίδρυμα «Μιχάλης Κακογιάννης», από 17/1)

Νάξος – Αρχαίος μόλος: Ανάγκη για σωστή ενημέρωση μέσω πινακίδας

Ο μοναχικός αρχαϊκός μόλος στο λιμάνι της Νάξου - Η πρόταση από τον Γιώργο Καρνέζη