Κυριακή, 20 Απριλίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΣύρος: Ερχονται περίπου 200 προσλήψεις έως τέλος Οκτωβρίου στο Νεώριο

Σύρος: Ερχονται περίπου 200 προσλήψεις έως τέλος Οκτωβρίου στο Νεώριο

|

Οσον αφορά στο business plan για το Νεώριο, ο Π. Ξενοκώστας σημειώνει πως βασίζεται στο τρίπτυχο επισκευαστικό – αναβαθμίσεις – συντηρήσεις με συνεργασίες με κορυφαίους οίκους όπως η MAN που θα καταστήσουν το ναυπηγείο κομβικό για σειρά υπηρεσιών και προϊόντων.

Νέο κεφάλαιο στην 157χρονη ιστορία του ενδέχεται να ξεκινήσει το Νεώριο Σύρου (φωτογραφία insider.gr) στα τέλη του επόμενου μήνα, οπότε και αναμένεται να εκδοθεί από το Μονομελές Πρωτοδικείο Σύρου η απόφαση επικύρωσης του σχεδίου εξυγίανσης που προβλέπει την είσοδο νέου επενδυτή που θα κατέχει το 100% της εταιρείας. Η αίτηση, που προσυπογράφεται από την πλειοψηφία των πιστωτών, Δημόσιο και τράπεζες αλλά και τον μέχρι σήμερα βασικό μέτοχο Νίκο Ταβουλάρη, συζητήθηκε προ ολίγων ημερών.

Του Ηλία Μπέλλου (Καθημερινή) 

Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομίας αλλά και τον επικεφαλής της ελάχιστα γνωστής μέχρι πρόσφατα επιχείρησης με έδρα στις ΗΠΑ Onex Shipyards, Πάνο Ξενοκώστα, η οποία βρίσκεται ένα βήμα πριν από την απόκτηση των παλαιότερων ναυπηγείων της χώρας, δεν αναμένεται να υπάρξει κανένα απρόοπτο. Αλλωστε ήδη από τα μέσα Μαρτίου, με μια συμφωνία-γέφυρα μεταξύ Onex και ομίλου Ταβουλάρη η Onex είναι αυτή που λειτουργεί τα ναυπηγεία που είχαν παραμείνει κλειστά χωρίς καν ρεύμα επί σχεδόν ένα χρόνο.

Τώρα ο Πάνος Ξενοκώστας φιλοδοξεί να προσελκύσει όχι μόνον επισκευές ποντοπόρων αλλά και mega yachts, πλατφόρμες και υποστηρικτικά σκάφη της υπεράκτιας βιομηχανίας εξορύξεων πετρελαίου, αλλά και εξοπλιστικά προγράμματα για νέες ναυπηγήσεις. Και, τουλάχιστον όπως δείχνει η μέχρι στιγμής διαδρομή, το business plan έχει αρχίσει να «περπατάει»: μέχρι σήμερα έχουν εξυπηρετηθεί στο Νεώριο 32 πλοία και με τους ρυθμούς αύξησης της ζήτησης και επιστροφής των ναυτιλιακών στη Σύρο αναμένεται να φθάσουν στα τέλη του 2018 τα 75.

«Η ανταπόκριση των Ελλήνων εφοπλιστών στην αναγέννηση του ιστορικού ναυπηγείου είναι συγκλονιστική», αναφέρουν πηγές της διοίκησης. Σημαντική είναι όμως η στήριξη που εμφανίζεται να απολαμβάνει από τις ΗΠΑ. Χαρακτηριστική είναι η αναφορά του Αμερικανού υπουργού Εμπορίου Γ. Ρος στη ΔΕΘ πως «η ONEX έχει αποκτήσει το Νεώριο στη Σύρο και ψάχνει να αγοράσει ένα ακόμη ναυπηγείο εδώ στην Ελλάδα». Νωρίτερα εκείνη την ημέρα είχε γίνει γνωστό πως η ONEX κατέθεσε επιστολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την εξαγορά των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ) αλλά και των Ναυπηγείων Ελευσίνας.

Η εξυγίανση των τριών μεγάλων αυτών ναυπηγείων, Νεωρίου, Σκαραμαγκά και Ελευσίνας, είναι από τα βασικά projects που έχει αναλάβει ο Στέργιος Πιτσιόρλας ήδη από το 2017. Το ιστορικό ναυπηγικό συγκρότημα της Σύρου σύμφωνα με το σχέδιο εξυγίανσης θα λάβει ρευστότητα 14,3 εκατ. ευρώ μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου και σωρευτικές επενδύσεις 29,8 εκατ. σε βάθος 25ετίας από την Onex, η οποία πάντως ακόμα δεν έχει δημοσιοποιήσει το χρηματοδοτικό της σχήμα. Προβλέπεται επίσης μεταβίβαση μέρους του ενεργητικού και του παθητικού στη νέα εταιρεία, την Onex Ναυπηγεία Σύρου. Συνολικά, επενδύσεις και αποπληρωμή υποχρεώσεων ανεβάζουν την αξία της συμφωνίας στα 110,9 εκατομμύρια ευρώ.

Οι οφειλές του Νεωρίου ανέρχονταν στις 30 Απριλίου του 2018, λίγες μέρες αφού τα επαναλειτούργησε ο Π. Ξενοκώστας στα 71.057.905,46 ευρώ. Μετά τις προσαρμογές και συμψηφισμούς στο πλαίσιο του σχεδίου εξυγίανσης διαμορφώθηκαν στα 66.817.586,78 ευρώ. Προς τις τράπεζες η εταιρεία οφείλει 7,183 εκατ. ευρώ, στον ΕΦΚΑ 26,814 εκατ. ευρώ, 9,935 εκατ. ευρώ στο Δημόσιο, 5,518 εκατ. ευρώ στο προσωπικό, 4,189 για αποζημιώσεις προσωπικού, 5,617 εκατ. ευρώ είναι οι οφειλές προς τους προμηθευτές, και 7,475 εκατ. ευρώ οι υποχρεώσεις προς συνδεδεμένες εταιρείες. Προβλέπεται διαγραφή 100% των τόκων, προστίμων, προσαυξήσεων και λοιπών επιβαρύνσεων προς τον ΕΦΚΑ και το ελληνικό Δημόσιο και αποπληρωμή του υπόλοιπου ποσού σε 280 δόσεις όπως και ρύθμιση των οφειλών προς τις τράπεζες και εξόφληση του υπολοίπου σε 30 εξαμηνιαίες δόσεις.

Αυτούς τους στόχους πρέπει να εξυπηρετήσει ο επίδοξος αγοραστής όλων των μεγάλων ναυπηγείων της χώρας. Και βατήρας για αυτό είναι η ανάπτυξη της Σύρου πέραν της ποντοπόρου. Πρόσφατα η Onex υπέγραψε συμφωνία στρατηγικής συνεργασίας για τη ναυπήγηση πλοίων από αλουμίνιο με τη γαλλική Ocea Construction Navale, η οποία ειδικεύεται στον τομέα, με αντικείμενο τη συμπαραγωγή νεότευκτων σκαφών για την ακτοπλοΐα και ιδιώτες πελάτες (yachts) αλλά και για ρόλους ακτοφυλακής και πολεμικού ναυτικού. Πλοία δηλαδή όπως το αμερικανικό πολεμικό USNS Carson City που πέρασε διακριτικά από τη Σύρο τον Απρίλιο.

Επίσης η Onex έχει ήδη εξασφαλίσει την υποστήριξη της MAN Diesel & Turbo, για τα πλοία τα οποία είτε δεξαμενίζονται είτε επισκευάζονται στο Νεώριο. Και κατά πληροφορίες, έχει υπογράψει και επιστολές προθέσεων (Letters Of Intent) με άλλους μεγάλους πολυεθνικούς προμηθευτές εξοπλισμού και υποστήριξης. Μεταξύ αυτών και με μεγάλη εταιρεία που ειδικεύεται στις υπεράκτιες εκμεταλλεύσεις υδρογονανθράκων. Μένει, βέβαια, να φανεί στην πράξη η υλοποίηση όλων αυτών των φιλόδοξων στόχων. «Είμαστε ακριβώς στα επίπεδα που προβλέπει το business plan μας για την τρέχουσα φάση του σχεδίου», ανταπαντά ο Π. Ξενοκώστας.

Ξένος ανταγωνισμός και ελληνικές ευθύνες

Τα Ναυπηγεία της Σύρου, που λειτουργούν από το 1861, έχουν κλείσει τρεις φορές στην ιστορία τους. Η τελευταία ήταν από τον Απρίλιο του 2017 μέχρι φέτος τον Μάιο. Τι συνέβη και έφθασαν να χρωστούν 71 εκατ. ευρώ; Οι απαντήσεις πολλές και διαφορετικές ανάλογα από το πού προέρχονται. Ομως μια δίκαιη, κατά το δυνατόν, εξήγηση που προσμετρά όλες τις απόψεις πρέπει κατ’ αρχήν να περιλάβει τον εντονότατο διεθνή ανταγωνισμό και τις νέες δυνάμεις από την Ασία που εισήρθαν στην αγορά τις τελευταίες δεκαετίες. Πρέπει επίσης να συναξιολογήσει και τη διεθνή ναυτιλιακή κρίση που ξέσπασε στα τέλη του 2008 και οδήγησε σε δραματικές ζημίες το σύνολο της ποντοπόρου και σε μαζική έξοδο των ευρωπαϊκών τραπεζών από τις χρηματοδοτήσεις της ναυτιλίας.

Πιο κοντά στην Ελλάδα υπάρχουν και άλλες αιτίες. Σημαντικότερη αυτών, η μεγάλη ανταγωνιστικότητα των τουρκικών ναυπηγείων μετά και τις αλλεπάλληλες υποτιμήσεις της λίρας. Εντός τειχών, η οικονομική κρίση στην Ελλάδα αποτελεί και αυτή μέρος του προβλήματος και, αν μη τι άλλο, δημιούργησε τεράστια ζητήματα ρευστότητας για τους πελάτες των ναυπηγείων και τη ρευστότητα εν γένει.

Ομως δεν πρέπει κανείς να παραγνωρίζει και τον αρνητικό ρόλο που διαδραμάτισαν η κακώς νοούμενη αύξηση της επιρροής των συνδικαλιστικών σωματείων στη βιομηχανία και η πολιτικοποίησή τους. Συχνές απεργιακές κινητοποιήσεις, με εξωπραγματικές αξιώσεις, συνέθλιψαν την αξιοπιστία της ελληνικής ναυπηγικής και ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας που δεν μπορούσε πια να παραδώσει στους συμφωνημένους χρόνους τα πλοία που αναλάμβανε να επισκευάσει ή και να ναυπηγήσει. Αλλά και οι ελληνικές κυβερνήσεις, που επιχείρησαν να κρατήσουν όρθια, συχνά μη ανταγωνιστικά ναυπηγεία με εξοπλιστικά προγράμματα ή ακόμα και κατασκευές συρμών του ΟΣΕ, έχουν ευθύνη.

Ειδικά στον βαθμό που μετέτρεψαν άλλον ένα κλάδο σε κρατικοδίαιτο, ενώ παράλληλα δεν κατάφερναν πάντοτε να εξασφαλίσουν τα κεφάλαια για να πληρώσουν τις παραγγελίες που υπέγραφε το Δημόσιο. Φυσικά, ευθύνες αποδίδονται και στις διοικήσεις. Ορισμένοι εκ των ψυχραιμοτέρων που εργάζονται στο Νεώριο πιστεύουν πως η Σύρος έπεσε θύμα αποφάσεων του ομίλου Ταβουλάρη που έτειναν προς την ενίσχυση του έργου της Ελευσίνας εις βάρος της Σύρου. Κάτι το όποιο είναι αντιληπτό γιατί ενοχλεί τους εργαζομένους στη Σύρο, αλλά δεν επαναξιολογεί την ευρύτερη εικόνα. Υπάρχουν όμως και παλαιές αμαρτίες του Δημοσίου σε σχέση με το Νεώριο. Οταν το 1974, επί ιδιοκτησίας Γουλανδρή και σε απάντηση της ενεργειακής κρίσης που έπληξε και τη ναυπηγοεπισκευή, επιχειρήθηκε η δημιουργία γραμμής παραγωγής ηλεκτροκινήτων αυτοκινήτων με το σήμα της βρετανικής Enfield.

Αλλά τα οχήματα που κατασκευάστηκαν, περί τα 200, δεν μπόρεσαν ποτέ να πουληθούν στην Ελλάδα, επειδή το Δημόσιο δήλωσε αδυναμία να τα φορολογήσει, και έτσι δεν πήραν ποτέ άδεια κυκλοφορίας. Για τον ίδιο λόγο ναυάγησε και η απόπειρα κατασκευής πολυτελών SUV, που ονομαστήκαν Neorion Chicago και τα οποία, αν και αμφιλεγόμενης σχεδίασης, ήταν τα δεύτερα παγκοσμίως μετά τα Range Rover τέτοιου τύπου οχήματα.

Η ΕΑΒ, το ενδιαφέρον για τις ιχθυοκαλλιέργειες και οι άγνωστοι χρηματοδότες της Onex

Το δημόσιο πρόσωπο της Onex και διευθύνων σύμβουλός της είναι ο Πάνος Ξενοκώστας, πρώην αξιωματικός της πολεμικής αεροπορίας, με σπουδές σε αεροναυπηγική και μεταπτυχιακά σε Διοίκηση Επιχειρήσεων. Στην ελληνική αγορά έγινε γνωστός τα προηγούμενα χρόνια, κυρίως εξαιτίας δύο projects που επεδίωξε: την εξαγορά της ΕΑΒ που δεν «περπάτησε» λόγω μνημονιακών δεσμεύσεων, γραφειοκρατικών αγκυλώσεων και πολιτικής αμφιθυμίας, αλλά και την από κοινού με την Lockheed Martin είσοδο στις ιχθυοκαλλιέργειες με νέα μέθοδο υψηλής τεχνολογίας και δορυφορικής παρακολούθησης. Πολλοί στην αγορά εξεπλάγησαν όχι μόνον με την ανακοίνωση προ ημερών πως ενδιαφέρεται να αγοράσει Ελευσίνα και Σκαραμαγκά αλλά ακόμα και με την είσοδο της Onex στο Νεώριο. Ολοι οι εμπλεκόμενοι στη διαδικασία όμως, των τραπεζών και της κυβέρνησης συμπεριλαμβανομένων, δεν έχουν τίποτα το αρνητικό να σημειώσουν.

Στη Σύρο οι εργαζόμενοι αναφέρουν πως έχει δαπανήσει ήδη εκατομμύρια. Σε επικοινωνία της εφημεριδας «Καθημερινη» με τον Π. Ξενοκώστα, ο επιχειρηματίας αν και παρέμεινε φειδωλός στην αποκάλυψη ονομάτων ανέφερε πάντως πως «η χρηματοδότηση της Onex βασίζεται σε ίδια κεφάλαια, αμερικανικά private equity και debt instruments (σ.σ.: υβριδικά δάνεια) από αμερικανικούς οίκους, ενώ υπάρχει και συμμετοχή θεσμικού στρατηγικού εταίρου». Δεν θέλησε όμως να αποκαλύψει επί του παρόντος την ταυτότητα του θεσμικού επενδυτή επικαλούμενος ρήτρες εμπιστευτικότητας.

Οσον αφορά στο business plan για το Νεώριο, ο Π. Ξενοκώστας σημειώνει πως βασίζεται στο τρίπτυχο επισκευαστικό – αναβαθμίσεις – συντηρήσεις με συνεργασίες με κορυφαίους οίκους όπως η MAN που θα καταστήσουν το ναυπηγείο κομβικό για σειρά υπηρεσιών και προϊόντων. «Στοχεύουμε σε μερίδιο 2-3% της αγοράς της ευρύτερης περιοχής και θα χρειαστούμε το πολύ 3 έτη για να το πετύχουμε», προσθέτει.

Για τον πρωτογενή κατασκευαστικό τομέα (newbuildings) αναφέρει πως «προς το παρόν τόσο η στρατηγική συνεργασία με την Ocea όσο και η επιλογή για ναυπηγείο λειτουργίας 7/24/365 μας καθιστά άκρως ανταγωνιστικούς σε κατασκευές ειδικού τύπου. Αλλά είμαστε ήδη σε συνομιλίες εντός και εκτός Ελλάδας και ευελπιστούμε πως σε λίγα χρόνια από τώρα θα κάνει αίσθηση το αποτέλεσμα, τόσο στον εμπορικό τομέα όσο και σε αυτόν της άμυνας και ασφαλείας».

Εντός πλάνου είναι βέβαια και τα σκάφη αναψυχής μεγάλου μεγέθους (mega yachts), που σύμφωνα με τον Π. Ξενοκώστα «λόγω γεωγραφίας αλλά και υποδομής, ποιότητας και κοστολογίου παρουσιάζουμε ισχυρά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα και έχουμε ήδη πάρει μεγάλες επισκευαστικές δουλείες που θα φανούν τον χειμώνα ενώ για τις νέες ναυπηγήσεις βρισκόμαστε σε προχωρημένες συζητήσεις με οίκους του εξωτερικού για ανάληψη έργου».

Περνώντας στον εξειδικευμένο τομέα των υπεράκτιων πλατφορμών έρευνας και εκμετάλλευσης κοιτασμάτων υδρογονανθράκων, αποκαλύπτει πως «έχουμε επενδύσει εδώ και δύο έτη σε τεχνογνωσία μέσω στρατηγικής συνεργασίας με εταιρεία εξειδικευμένη στον χώρο και το ναυπηγείο μπορεί και θα αναλάβει σύντομα σημαντικό επισκευαστικό έργο».

«Ο στόχος των 100 και πλέον πλοίων σε ετήσια βάση έχει αποδειχθεί ρεαλιστικός και μάλιστα έχει αναθεωρηθεί αυξητικά», λέει με αυτοπεποίθηση το νέο αφεντικό του Νεωρίου Πάνος Ξενοκώστας. «Από τον Απρίλιο απασχολούνται περίπου 310 εργαζόμενοι, ενώ προς τα τέλη Οκτωβρίου αναμένουμε να φθάσουμε τους 500 εργαζομένους», προσθέτει.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα από το NaxosPress.gr! 

Η Ανάσταση του Χριστού ας γεμίσει τα σπίτια μας με χαρά και το νησί μας με χαμόγελα και αισιοδοξία.

Ημερομηνία Πάσχα: Μπορούν τελικά να εορτάσουν όλοι οι Χριστιανοί μαζί;

Για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια, Καθολικοί και Ορθόδοξοι θα γιορτάσουν μαζί το Πάσχα — την Ανάσταση του Χριστού — την ίδια Κυριακή.

Times: “Πάρος: Το κυκλαδίτικο νησί που θα σε κάνει να το ερωτευτείς”

Όχι τόσο πολύβουη όσο η Μύκονος ή η Σαντορίνη, αλλά με απαράμιλλη γοητεία – ένας κυκλαδίτικος παράδεισος που συνδυάζει το παραδοσιακό με το κοσμοπολίτικο

Νάξος – Απόλλων: Συνάντηση διοίκησης και αθλητριών στο ΔΑΚ με Γιάννη Βρούτση (video – photos)

Επίσκεψη του Υπουργού Γιάννη Βρούτση στον Πρωταθλητή Αιγαίου Απόλλων Νάξου (pics-video)

Σίφνος: Παραδοσιακό Πάσχα με κατάνυξη και αυθεντικότητα

Η παραδοσιακή φιλοξενία των Σιφνιών και η μοναδική ομορφιά του τοπίου καθιστούν τη Σίφνο ιδανικό προορισμό για όσους αναζητούν κάτι παραπάνω από μια απλή εξόρμηση.

Ελλάδα: Τα έθιμα του Πάσχα σε κάθε γωνιά της χώρας (videos)

Το σταθερό σε όλη την Ελλάδα τελετουργικό, συμπληρώνεται με πολλά ιδιαίτερα έθιμα σε κάθε γωνιά της χώρας

Στην λειτουργία της πρώτης Ανάστασης στην Τήνο ο Πρωθυπουργός

Χθες ο Κυριάκος Μητσοτάκης παρακολούθησε την ακολουθία και περιφορά του Επιταφίου επίσης στο νησί

Καμπανάκι για τους κινδύνους από τη χρήση βεγγαλικών και φωτοβολίδων. Ας επιλέξουμε το φως και όχι τη φλόγα

Η χρήση φωτοβολίδων και βεγγαλικών αποτελεί πολλαπλή απειλή. Η πρόληψη και η συνειδητή αποφυγή χρήσης τους είναι ευθύνη όλων μας.

Μεξικό: Νέος «μνηστήρας» για τον Γιώργο Γιακουμάκη 

Ο Έλληνας φορ δεν διάγει την καλύτερή του περίοδο στο Μεξικό – Ξανά στο προσκήνιο MLS ομάδες

Νάξος – Γ. Βρούτσης: πρωινός καφές με τους Μανωλά – Σιόβα

Ο Υπουργός Αθλητισμού Γιάννης Βρούτσης βρίσκεται στη Νάξο και απολαμβάνει τον πρωινό του καφέ με τους Κώστα Μανωλά και Δημήτρη Σιόβα

Αμοργός: Με πυροτεχνήματα και λουλούδια, η υποδοχή του “Express Skopelitis” (video)

Αργά το βράδυ της Μεγάλης Τρίτης (15/04) το Express Skopelitis μετά από σαράντα και πλέον ημέρες έφτασε στα Κατάπολα - δείτε την υποδοχή από τους κατοίκους (video)

Νάξος: Ενα ακόμη ξενοδοχείο 4 αστέρων “έρχεται” στο νησί

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Νάξο

Νάξος – Πανναξιακό τουρνουά Τάβλι: Παν. Σορώκος ή Κοντόπουλος ο νέος πρωταθλητής;

Ο μεγάλος τελικός του 11ου Πανναξιακού Τουρνουά Τάβλι ξεκινάει: Παναγιώτης Σορώκος ή Πέτρος Κοντόπουλος ο μεγάλος νικητής; Η πορεία έως την κατάκτηση του τροπαίου

Φιλώτι: Εφυγε από τη ζωή ανήμερα της ονομαστικής του εορτής ο Λεωνίδας Ανωμερίτης

Ο ΣΦΕΑ αποχαιρετά τον συναγωνιστή του Λεωνίδα Δ. Ανωμερίτη - Μεγάλη Πέμπτη η κηδεία του στο κοιμητήριο της Νέας Σμύρνης

Fast Ferries – Νάξος: Ξεκίνησαν οι προσεγγίσεις του “Andros” δύο φορές την εβδομάδα

Ξεκίνησε τις προσεγγίσεις του στην Νάξο το FAST FERRIES ANDROS - Μέχρι πότε θα έρχεται στη Νάξο, ποιο πλοίο θα το αντικαταστήσει

Νάξος – Καστράκι: Πότε θα γίνει η περιφορά του Επιταφίου την Μεγάλη Παρασκευή (video)

Νάξος - Καστράκι: Πότε θα γίνει η περιφορά του Επιταφίου στο Καστράκι στην Παναγία Γρηγορούσα (χρονοδιάγραμμα)

Πρέβελης: Το πλοίο που αγαπήθηκε και μισήθηκε όσο κανένα άλλο

Το "Πρέβελις" βρίσκεται στην Ελευσίνα, έτοιμο για το τελευταίο του ταξίδι προς τη Τουρκία και μία αναπληρώτρια καθηγήτρια στην Ανάφη μοιράζεται τις σκέψεις της για το πλοίο

Κυκλάδες – Πάσχα: “Κόντρες” μεταξύ SeaJets και Attica Group για τα έκτακτα δρομολόγια

«Η ενέργεια της Attica δεν αποτελεί απλώς μία επιθετική επιχειρηματική κίνηση, αλλά μια ευθεία υπονόμευση του κοινωνικού ρόλου της ακτοπλοΐας και πλήγμα στην νησιωτικότητα», δηλώνει ο Όμιλος Sea Jets - Η απάντηση της Attica Group

Αμοργός- Χοζοβιώτισσα: Ένας μοναχός, ένα παιδί, μια εικόνα χίλιες λέξεις

Πολύς κόσμος επιλέγει τους Ιερούς χώρους των μοναστηριών για να ζήσει τις μέρες της Μ. Εβδομάδας και του Πάσχα σιωπηλά και ήρεμα όπως ακριβώς αρμόζει στη μεγαλύτερη γιορτή της Χριστιανοσύνης.

Νάξος: Οι Γερμανοί απολαμβάνουν την φιλοξενία και την ομορφιά του νησιού μας (video)

Ύμνοι της γερμανικής τηλεόρασης για το «ονειρεμένο» Πάσχα στη Νάξο (video) - Τι λέει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Βαγγέλης Κατσαράς