Το Υπουργείο ξεκινάει έλεγχο για το πλοίο που έχει ρυπάνει τον Σαρωνικό και η Blue Star Ferries προχώρησε σε σκληρή απάντηση προς τον πλοίαρχο του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη II» που… έδειξε το «Patmos» ως το πλοίο που ρύπανε τις θάλασσες της Αττικής
Αποκαρδιωτική παραμένει για πέμπτη ημέρα η εικόνα που παρουσιάζουν οι ακτές της Αττικής από τη Σαλαμίνα μέχρι και τη Βουλιαγμένη εξαιτίας της πετρελαιοκηλίδας που δημιουργήθηκε από τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου “Αγία Ζώνη ΙΙ”. Και ενώ σε πολιτικό επίπεδο η μπάλα μοιάζει να έχει χαθεί μέσα από δηλώσεις που προκαλούν και γέλιο, ανυπολόγιστη θεωρείται από τους περιβαλλοντολόγους η οικολογική καταστροφή και υπολογίζουν ότι θα χρειαστούν ακόμα και 10 χρόνια (!!!) για να επανέλθει η ισορροπία. Προς το παρών πάντως σε αρκετές παραλίες απαγορεύτηκε το μπάνιο ενώ οι ψαράδες μιλούν για οικονομική καταστροφή καθότι το 60% από τους επαγγελματίες έχουν σταματήσει το ψάρεμα…
Την δική τους “μάχη” για την απορρύπανση του παραλιακού μετώπου δίνουν με την σειρά τους οι Δήμοι, προσπαθώντας συνάμα να μην επεκταθεί η πετρελαιοκηλίδα. Παράλληλα, Δήμοι, καταστηματάρχες καθώς επίσης και περιβαλλοντικές οργανώσεις ετοιμάζουν μηνύσεις για την οικολογική “βόμβα” που έχει δημιουργηθεί.
Και μέσα σε όλα έχουμε και τη μάχη για την ευθύνη… Ο λόγος; Ο ιδιοκτήτης του πλοίου “Αγία Ζώνη ΙΙ”, Θεόδωρος Κουντούρης μιλώντας στον ΣΚΑΙ υποστήριξε ότι η ρύπανση προέρχεται από την διαρροή καυσίμων από το «Blue Star Patmos» κατά την διάρκεια ρυμούλκησης του προς πλωτή δεξαμενή στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος. «Δεν μπορεί τώρα το πετρέλαιο που έχει πάει Σαλαμίνα να φύγει να πάει Πειραϊκή μετά. Το πλοίο είναι στεγανοποιημένο από το μεσημέρι της Τρίτης. Την Παρασκευή ήρθε άλλο πλοίο που είχε πάθει ρήγμα και ήρθε στο Πέραμα. Ήδη έγινε ρύπανση στο λιμάνι του Περάματος από το συγκεκριμένο πλοίο. Τώρα έχουν φορτώσει όλη τη ρύπανση σε μας. Το Blue Star Πάτμος, πέρασε ρυμουλκούμενο, το οποίο ήρθε στο Πέραμα για επισκευές. Είχε διαρροή κατά την διάρκεια της μεθόρμισής του από την Ίο, εδώ»
Λίγο αργότερα βέβαια και σε άλλο ΜΜΕ, στον “Αlpha 989” άλλαξε άποψη και προσπάθησε να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα λέγοντας “Δεν είπα ότι η ρύπανση δημιουργήθηκε από το «Blue Star Patmos», το ανέφερα σαν παράδειγμα εννοώντας ότι μπορεί να έχει προκύψει και από άλλο πλοίο”. Και το Λιμενικό Σώμα, διέταξε έρευνα ζητώντας να γίνει έλεγχος τόσο στα καύσιμα του πλοίου “Αγία Ζώνη ΙΙ”, όσο και του πλοίου «Blue Star Patmos» ώστε να μπει ένα τέλος στην παραφιλολογία για το ποιος ευθύνεται…
Στις δηλώσεις πάντως του κου Κουντούρη για το ότι το Blue Star Patmos ευθύνεται για την πετρελαιοκηλίδα στον Σαρωνικό απάντησε ο επιτελικός εμπορικός διευθυντής της Blue Star Ferries Διονύσης Θεοδωράτος με δήλωσή του στην ιστοσελίδα paraskhnio.gr. Τι ανέφερε; «Με έκπληξη ακούσαμε τις δηλώσει του πλοιοκτήτη του «Αγία Ζώνη ΙΙ. Θεωρούμε τις κατηγορίες αυτές ανυπόστατες και αβάσιμες, και δεν έχουν καμμία σχέση με την πραγματικότητα. Ο κ. Κουντούρης προσπαθεί να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη από το πραγματικό συμβάν. Ως εταιρεία επιφυλασσόμεθα επί παντός νόμιμου δικαιώματός μας για τη συκοφαντική δυσφήμηση που δεχθήκαμε»…
Υπενθυμίζεται ότι το «Blue Star Patmos» είχε προσαράξει στο λιμάνι της Ιου στις 30 Αυγούστου και πραγματοποιήθηκε επιχείρηση για την αποκόλληση του πλοίου περίπου μία εβδομάδα αργότερα. Ωστόσο, νωρίτερα με τη συνδρομή ειδικού σκάφους είχαν απαντληθεί για προληπτικούς λόγους τα καύσιμα από τις δεξαμενές του πλοίου, ενώ έγιναν και πρόχειρες εργασίες στεγανοποίησης σε μικρορήγματα. Στη συνέχεια το Blue Star Patmos μεταφέρθηκε στο Πέραμα. Σύμφωνα με πληροφορίες, γύρω από τη μεγάλη πλωτή δεξαμενή του ΟΛΠ στο Πέραμα εντοπίστηκε θαλάσσια ρύπανση 350 τ.μ. και διάσπαρτες κηλίδες πετρελαιοειδών. Εδώ να σημειώσουμε ότι σε κάθε εφοδιασμό πλοίων υπάρχει ειδική μέριμνα ώστε να δίνεται δείγμα στις αρμόδιες αρχές και να υπάρχει αρχείο για περιπτώσεις όπως αυτές της θαλάσσιας ρύπανσης και συν τοις άλλοις υπάρχει η πληροφορία ότι τα δύο πλοία χρησιμοποιούν διαφορετικό τύπο καυσίμου…