Πρωινές επισκέψεις στο λιμάνι της Σίφνου καθότι έφτασε νωρίς σήμερα (24/06) το πανέμορφο Sea Cloud έχοντας αφήσει πίσω του την βαριά κληρονομία καθότι έχει μετατραπεί σε ένα υπέρ σύγχρονο κρουαζιερόπλοιο
Μπορεί οι περισσότεροι από εμάς να προτιμάμε τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια, όμως οι Κυκλάδες λόγω της ιδιομορφίας των νησιών και των λιμανιών που έχουν, ενδεχομένως θα μπορούσαν να φιλοξενήσουν μικρότερα κρουαζιερόπλοια. Και δη ιστιοφόρα. Με ικανότητα μεταφοράς μάξιμουμ 200 επισκεπτών, οι οποίοι θα μπορούν να μείνουν περισσότερες από 12 ώρες σε ένα νησί και να το γνωρίσουν στη … πράξη και όχι μέσα από μία γρήγορη περιήγηση ώστε να προλάβουν την επιστροφή…
Ένα από τα κρουαζιερόπλοια που βλέπουμε στα νησιά μας είναι το Sea Cloud, το οποίο όμως έχει μία βαριά κληρονομιά, Βρέθηκε σήμερα το πρωί (24/06) στην Σίφνο και εκεί το συνάντησε ο αρθρογράφος του kaipoutheos.gr ο οποίος μας έδωσε την είδηση αλλά και την ιστορία του…
«Στo λιμάνι της Σίφνου αγκυροβόλησε το πρωί το κρουαζιερόπλοιο «Sea Cloud», το οποίο δεν αποτελεί ένα απλό σκάφος και αυτό όχι γιατί είναι ιστιοφόρο, αλλά επειδή κάποτε υπήρξε γιοτ, χώρος για μυστικές διπλωματικές συζητήσεις, σχολή ωκεανολογίας αλλά και πολεμικό σκάφος.
Το θρυλικό σκάφος έχει μήκος 109 μέτρα, πλάτος 15, ενώ το ύψος του κεντρικού καταρτιού του φτάνει τα 54 μέτρα. Διαθέτει 32 πολυτελείς καμπίνες.
Το Sea Cloud είναι το πρώτο πολεμικό των ΗΠΑ,που μετά τον αμερικανικό εμφύλιο, έπλευσε με τη βοήθεια φυλετικά μεικτού πληρώματος.
Ο ιστορικός Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ρούζβελτ, είχε απορρίψει αρχικά την ιδέα της χρήσης του ως πολεμικού πλοίου κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο εξαιτίας της αίγλης του, ωστόσο οι αυξημένες ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού τον έκαναν να αλλάξει γνώμη.
Το 1942 την ευθύνη του πλοίου ανέλαβε η αμερικανική ακτοφυλακή, που «κούρεψε» το σκάφος αφαιρώντας τα κατάρτια του, ενώ το έβαψε γκρι ώστε να μπει σε πλήρη πολεμική δράση.
Το πανέμορφο σκαρί, που είχε ναυπηγηθεί στο Κίελο, το 1931 για χάρη του Αμερικανού χρηματιστή της Wall Street, Εντ Χάτον και της συζύγου του Μάρτζορι Μεριγοθέδερ, αρχικά είχε το όνομα «Hussar» και παρέμεινε σχεδόν αλώβητο και σε καλή κατάσταση μετά τον πόλεμο.
Με το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, η ακτοφυλακή αποκατέστησε το λευκό και χρυσό χρώμα του πλοίου και επανέφερε τον αετό που ήταν αρχικά τοποθετημένος στην πλώρη του και είχε αφαιρεθεί.
Το 1949 η χήρα του Χάτον, μαζί με τον σύζυγό της, δικηγόρο, Τζόζεφ Ντέιβις, πλήρωσαν ένα αμύθητο ποσό για να κατασκευάσουν νέα κατάρτια για το πλοίο που αποτελούσε πλέον κομμάτι της αμερικανικής ιστορίας.
Την δεκαετία του ’50 η ιδιοκτήτρια του σκάφους Μάρτζορι Μεριγοθέδερ, που εν τω μεταξύ έχει παντρευτεί για τρίτη φορά, δεν έχει χρήματα να το συντηρήσει και το πουλά στον Δομινικανό δικτάτορα, Ραφαέλ Τρουχίγιο Μολίνο, το 1955, ο οποίος του δίνει το όνομα «Angelita».
Μετά τη δολοφονία του Τρουχίγιο στις 30 Μαΐου 1961 μέσα στο αυτοκίνητό του, το πολυτελές σκάφος πωλείται ξανά αυτή τη φορά με το όνομα «Patria» με αποτέλεσμα να το αποκτήσει η Operation Sea Cruises Inc. και να επιστρέψει ξανά στις ΗΠΑ»