Από την Ισπανία στην Ελλάδα… Το ταχύπλοο Incat 045 ή Champion Jet 3 όπως αναμένεται να είναι η νέα του ονομασία, χθες το πρωί άφησε το λιμάνι του Βίγκο στην Ανατολική Ισπανία και μέσω Γιβραλτάρ (σ.σ. αναμένεται να περάσει) θα φτάσει στην Ελλάδα..
Αναφερόμαστε στο νέο απόκτημα της SeaJets που όπως δείχνουν θα πάρει το όνομα Champion Jet 3 καθότι είναι το 3ο αδελφάκι των άλλων δύο ταχύπλοων που ανήκουν ήδη στην εταιρεία του Μάριου Ηλιόπουλου. Κάλυψε για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα τα δρομολόγια προς τις Βαλεαρίδες Νήσους μπορεί να αναπτύσσει ταχύτητες έως και 37 μίλια και δεν αποκλείεται να το δούμε το επόμενο καλοκαίρι στις Κυκλάδες…
Το συγκεκριμένο σκάφος, ναυπηγήθηκε το 1997 από τα φημισμένα Incat (Tasmania) στην Αυστραλία, με το όνομα INCAT 045. Αρχικά, ναυλώθηκε στην TT-Line Tasmania που το δρομολόγησε στη γραμμή Victoria – Tasmania για μερικές μόνο ημέρες και στη συνέχεια επέστρεψε στο ναυπηγείο. Τον Μάιο του 1999, ναυλώθηκε από το Βασιλικό Ναυτικό της Αυστραλίας, μετονομάστηκε σε HMAS Jervis Bay και υπήρξε το πρώτο μεγάλο ταχύπλοο καταμαράν στην υπηρεσία του στρατού.
Το πλοίο χρησιμοποιήθηκε κυρίως για μεταφορά στρατευμάτων και εξοπλισμού μεταξύ Darwin και Dili, με στόχο την υποστήριξη της ειρηνευτικής επιχείρησης της Διεθνούς Δύναμης για το Ανατολικό Τιμόρ (INTERFET). Η υπηρεσία του ολοκληρώθηκε στις 11 Μαΐου 2001.
Το 2002, το INCAT 045 ναυλώθηκε στην ιταλική εταιρεία TRIS και ταξίδεψε στη γραμμή Γένοβα – Παλάου, ως Winner, μέχρι την κατάρρευση της εταιρείας στα τέλη του ιδίου έτους. Στη συνέχεια, το πλοίο παροπλίστηκε στο λιμάνι του Portland (Dorset) στο Η.Β. μέχρι το 2004. Τότε ναυλώθηκε από την SpeedFerries, που το μετονόμασε σε HSC SpeedOne και το δρομολόγησε στη γραμμή Dover (Αγγλία) – Boulogne-sur-Mer (Γαλλία), μέχρι και τα τέλη του 2008 που κατασχέθηκε από τις γαλλικές αρχές για φορολογικές οφειλές. Στις 26 Μαρτίου του 2010, το πλοίο αγοράστηκε από την Condor Ferries, που το μετονόμασε σε Condor Rapide και το δρομολόγησε στη γραμμή Guernsey/Jersey – St.Malo, σε αντικατάσταση του HSC Condor 10.
Τον Ιούλιο του 2021, το πλοίο πουλήθηκε στην Ισπανική εταιρεία Trasmapi, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί στη γραμμή Algeciras – Tanger.
Το HSC INCAT45 έχει χωρητικότητα 5.007gt (415 dwt), μήκος 86,62 μέτρα, πλάτος 26 μέτρα και βύθισμα 3,63 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 700 επιβάτες και 200 Ι.Χ.. Διαθέτει 4 κύριες μηχανές Ruston 20cyl.-20RK270 diesel συνολικής ισχύος 28.320 kw και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 40 κόμβων.
Με πληροφορίες από τη σελίδα arxipelagos.gr