Ευρεία σύσκεψη πραγματοποιήθηκε χθες στο Υπουργείο Ναυτιλίας για τον συντονισμό των ενεργειών για την ανέλκυση του ναυαγίου του Sea Diamond
Πριν από είκοσι ημέρες είχαμε την υπογραφή της εντολής από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προς το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας για την άμεση ανέλκυση του κρουαζιερόπλοιου sea Diamond< το οποίο έχει ..στοιχειώσει στο βυθό της Καλντέρας… Και όπως είχαμε διαβάσει στο σχετικό δελτίο Τύπου «Με τις ανωτέρω γραπτές εντολές ο κ. Κουρουμπλής παραμένει σταθερός στη δέσμευσή του να συγκρουστεί με την αδράνεια των προηγουμένων ετών στα ζητήματα της ανέλκυσης των ναυαγίων, αλλά και με τα συμφέροντα που επιμελώς κρύβονται πίσω και από τα ναυάγια και από την αδράνεια. Η πορεία προς την αποκατάσταση της νομιμότητας, αλλά και της προβλεπόμενης από τη νομοθεσία προστασίας του περιβάλλοντος συνεχίζεται με αμείωτη αποφασιστικότητα, στο πλαίσιο μιας καλά σχεδιασμένης πολιτικής της οποίας τα αποτελέσματα θα συνεχίσουν να αναδεικνύονται και τις επόμενες ημέρες».
Και χθες είχαμε τη δεύτερη … πράξη. Κάτι που δείχνει ότι μπορεί να γίνει πραγματικότητα, η ανέλκυση του ναυαγίου. Και στο γραφείο του Υπουργου Ναυτιλίας υπό τον αρμόδιο υπουργό κο Κουρουμπλή είχαμε ευρεία σύσκεψη για τον συντονισμό των ενεργειών που πρέπει να γίνουν…
Στη σύσκεψη συμμετείχαν, ο γενικός γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Χρήστος Λαμπρίδης, ο διοικητής της Δημόσιας Αρχής Λιμένων (ΔΑΛ), Δημοσθένης Μπακόπουλος, ο δήμαρχος Σαντορίνης, Αναστάσιος Νικόλαος Ζώρζος, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, Ηλίας Πελέκης, ο υπεύθυνος Ασφάλειας Λιμενικών Εγκαταστάσεων, Αναστάσιος Κονιδάρης, καθώς και η νομική σύμβουλος του Ταμείου, Ιφιγένεια Βουρδούνη.
Ο κ. Ζώρζος χαιρέτισε την πρωτοβουλία του κ. Κουρουμπλή να ζητήσει την ανέλκυση του κρουαζιερόπλοιου που βυθίστηκε στην Καλντέρα το 2017. Αντικείμενο της σύσκεψης ήταν ο συντονισμός των ενεργειών που πρέπει να γίνουν για να προχωρήσει η ανέλκυση – έργο για το οποίο το Λιμενικό Ταμείο Θήρας ζήτησε τη συνδρομή του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Κατά τη σύσκεψη, έγινε απολογισμός των ενεργειών που έχουν γίνει μέχρι στιγμής και διαπιστώθηκε ότι η ασφαλιστική εταιρία του πλοίου πληρώνει κάθε μήνα τις απαιτούμενες εργασίες για την απορρύπανση της Καλντέρας. Κατόπιν αυτών, συμφωνήθηκε ο συντονισμός της ΔΑΛ και της Νομικής Υπηρεσίας του Λιμενικού Ταμείου Θήρας, ώστε να τηρηθούν οι νομικές διαδικασίες που προβλέπονται για την ανέλκυση των ναυαγίων και φυσικά ο κανόνας ότι “ο ρυπαίνων πληρώνει”.