Πέμπτη, 13 Μαρτίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΣΔΙΤ για την ανανέωση του στόλου στις ακτοπλοϊκές εταιρείες - Το σχέδιο...

ΣΔΙΤ για την ανανέωση του στόλου στις ακτοπλοϊκές εταιρείες – Το σχέδιο για νέα πλοία στις άγονες γραμμές

|

Το σήμα εκκίνησης υλοποίησης ενός φιλόδοξου στόχου αυτού τη σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα για την ανανέωση του στόλου που θα εξυπηρετεί τις λεγόμενες άγονες ακτοπλοϊκές  γραμμές έδωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης.

Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Στυλιανίδης, είχε στις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας διαδοχικές συναντήσεις με εκπροσώπους του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, και άλλου φορείς σε συνέχεια της έναρξης της προμελέτης για το έργο Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) “Consultant for the Pre-feasibility study for a Green Ferries PPP” που πραγματοποιήθηκε στις 05.09.2024.

Κατά τη διάρκεια των συναντήσεων ο κ. Στυλιανίδης μαζί με τους εκπροσώπους των ανάδοχων εταιρειών ενημέρωσε τα ενδιαφερόμενα μέρη για το έργο ΣΔΙΤ που αφορά στις άγονες γραμμές και ειδικότερα στη μελέτη ακτοπλοϊκών συνδέσεων δημόσιας υπηρεσίας και τη χρήση «πράσινων» πλοίων.

Ανάλογες ενημερωτικές συναντήσεις θα συνεχιστούν καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου, στο πλαίσιο διαβούλευσης με τα ενδιαφερόμενα μέρη (stakeholders consultation).

Ακτοπλοϊκές εταιρείες: Οι όροι

Το σχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας προβλέπει τη σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (υπουργείου και ακτοπλοϊκών εταιρειών) να κατασκευασθούν πλοία τα οποία θα ανήκουν ουσιαστικά στο κράτος αλλά θα τα διαχειρίζεται η ακτοπλοϊκή εταιρεία.

Η ναυπήγηση του πλοίου θα χρηματοδοτηθεί εν μέρει από κεφάλαια του ΕΣΠΑ και από την ακτοπλοϊκή εταιρεία που θα δρομολογήσει για 12 χρόνια υποχρεωτικά στη συγκεκριμένη γραμμή που θα έχει επιλεγεί. Επίσης το πλοίο θα δικαιούται και το μίσθωμα για την εκτέλεση τη άγονης γραμμής.

Για το πρόγραμμα αυτό το Υπουργείο ναυτιλίας έχει εξασφαλισμένα 80 εκατ. ευρώ ενώ υπό προϋποθέσεις μπορεί να φτάσουν τα 360 εκατ. ευρώ.

Οι διαδικασίες θα πρέπει να τρέξουν γρήγορα για να μην χαθούν τα κονδύλια του ΕΣΠΑ. Για να μην συμβεί αυτό η σχετική αίτηση από την ενδιαφερόμενη ακτοπλοϊκή εταιρεία θα πρέπει να υποβληθεί μέχρι 31/12/2027.

Προς το παρόν πάντως αναμένεται η ολοκλήρωση της μελέτης από την εταιρεία Hydrus Engineering κάτι που θα γίνει μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2025 η οποία θα εξετάσει το τι πλοία χρειάζονται, το οικονομικό μοντέλο αλλά και τα εναλλακτικά καύσιμα που θα χρησιμοποιούν.

Η εταιρεία αναμένεται να λάβει τα δεδομένα όλων των υφιστάμενων άγονων γραμμών, και σε συνεργασία με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες θα προχωρήσει στην κατάρτιση της σχετικής μελέτης.

Από την ποιότητα της θα εξαρτηθεί ουσιαστικά και η επιτυχής ολοκλήρωση του έργου που σε πρώτη φάση θα φορά πιλοτικά τρεις γραμμές.

Αυτό που θα «απαντήσει» η μελέτη και από τα οποία εξαρτάται η επιτυχία του εγχειρήματος είναι το ποσοστό συμμετοχής του δημοσίου και του ιδιώτη (ακτοπλοϊκής εταιρείας) στο πρόγραμμα, η διάρκεια των συμβάσεων, το ύψος των μισθωμάτων, οι υποχρεώσεις και τα δικαιώματα της εταιρείας και του δημοσίου, κ.λ.π.

Οι ακτοπλόοι αν και όπως δηλώνουν υπάρχουν ακόμη πολλά θέματα προς διερεύνηση θεωρούν ωστόσο ότι η πρόκειται για ένα θετικό βήμα προς τα μπρος στην κατεύθυνση ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου.

Να σημειωθεί ότι η αξιοποίηση των ΣΔΙΤ γίνεται για πρώτη φορά στην ακτοπλοΐα. Όπως εκτιμάται η επιτυχία του προγράμματος έγκειται στο να είναι ελκυστικό δεδομένου ότι και ο ακτοπλοϊκός κλάδος στη χώρα μας ειδικά στο τομέα των αγόνων γραμμών περιλαμβάνει και μικρομεσαίες επιχειρήσεις οι οποίες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη χρηματοδότησης τους.

Μειωμένα κονδύλια

Αν στα μεσομακροπρόθεσμα σχέδια το υπουργείο παίρνει «καλό βαθμό» από την ακτοπλοϊκή αγορά δεν συμβαίνει το ίδιο στα άμεσα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος.

Για παράδειγμα όπως αναφέρουν κύκλοι του κλάδου η νέα προκήρυξη για τις άγονές γραμμές της δρομολογιακής περιόδου 1/11/2024- 31/10/2025, δεν περιλαμβάνει τη ρήτρα καυσίμων ενώ και το συνολικό κονδύλιο είναι μειωμένο κατά 5 εκατ., ευρώ σε σύγκριση με την περυσινή. Η συνολική δαπάνη χωρίς ΦΠΑ, για 74 «άγονες» γραμμές κυμαίνεται φέτος από τα 107,14 εκατ. ευρώ μέχρι τα 119,42 εκατ. ευρώ ενώ για την προηγούμενη δρομολογιακή περίοδο η δαπάνη για 73 «άγονες» γραμμές κυμαίνονταν από 106,56 εκατ. ευρώ 124,42 εκατ. ευρώ.

Επίσης το Υπουργείο Ναυτιλίας «αρνείται» να αυξήσει το κρατικό ναυλολόγιο το οποίο παραμένει το ίδιο από το 2018.

Πληροφορίες από: https://www.ot.gr

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

ΔΕΗ: Ενισχύει την παραγωγή στα νησιά, προτεραιότητα σε Σαντορίνη, Αμοργό

Η ΔΕΗ ενισχύει την παραγωγή στα νησιά: Ρεκόρ ζέστης αναμένεται φέτος - Σε ποια νησιά θα υπάρχει επιπλέον ενίσχυση

Νάξος – Βιολογικός Γλινάδου: Ξεκινάει η διαδικασία για μετατροπή σε 3βαθμια επεξεργασία λυμάτων

Νάξος: Ξεκίνησαν οι διαδικασίες για τη μετατροπή του βιολογικού καθαρισμού του Γλινάδου σε τριτοβάθμιας επεξεργασίας λυμάτων

Τήνος: Κάλεσμα για Διαπαραταξιακό διάλογο σχετικά με το Τοπικό Πολεοδομικό Σχέδιο

Διαπαραταξιακός διάλογος για το Τοπικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Δήμου Τήνου, με πρωτοβουλία του Δημάρχου Τήνου Παναγιώτη Κροντηρά.

Aegean Air: Συνδέει την Θεσσαλονίκη με τη Σύρο και την Σμύρνη

Η Aegean Air θα συνδέσει το αεροδρόμιο «Μακεδονία» και τη Θεσσαλονίκη με την Σμύρνη και την Σύρο - Πότε ξεκινούν τα δρομολόγια

Νάξος – 2ο Γυμνάσιο: Επίσκεψη της Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρείας

Επίσκεψη της Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρείας στο 2ο Γυμνάσιο - Ενημέρωση και ερωτήσεις

Νάξος – ΔΕΔΔΗΕ: Πεντάωρη (!!!) πρωινή διακοπή ρεύματος αύριο σε περιοχές της Νάξου

Που και πότε θα γίνει πεντάωρη διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος στην Νάξο...

Champions League: Πρόταση με βάση τα πολλά γκολ στο Αρσεναλ – Αϊντχόφεν

Champions League απόψε (12/03) επαναληπτικός και Άρσεναλ - Αϊντχόφεν: «Βομβαρδίζει» ξανά στο 2.50!

Χρυσοί Σκούφοι 2025: Δεκατέσσερις (14) σκούφοι σε εστιατόρια Κυκλάδων και Δωδεκανήσων (λίστα)

Γ. Χατζημάρκος: Η Περιφέρεια μας, με διακρίσεις, τίτλους και δικό της σήμα γαστρονομίας, έχει συμβάλει καθοριστικά στο κτίσιμο αυτής της κουλτούρας που την φέρνει ψηλά κάθε χρόνο στα βραβευθέντα εστιατόρια

Μύκονος – Λιμενικό Ταμείο: Ανοίγει νωρίτερα φέτος η περίοδος της Κρουαζιέρας

Ανοίγει νωρίτερα (14/03) φέτος η περίοδος Κρουαζιέρας στη Μύκονο - Η αναμονή για το ρεκόρ αφίξεων

Πάρος – Δήμος: Σύμβαση για συντήρηση και επισκευή μεταφορικών μέσων

Υπογραφή Δημοσίων Συμβάσεων για την παροχή υπηρεσιών συντήρησης και επισκευής μεταφορικών μέσων του Δήμου Πάρου

Καστράκι: Πωλείται ακίνητο με μικρή αυλή κοντά στη θάλασσα

Ακίνητο πωλείται στο Καστράκι - Διαθέτει αυλή και είναι σε απόσταση .. αναπνοής από τη θάλασσα (δείτε εντός πληροφορίες)

Εκτακτο: Εφυγε από τη ζωή ο αγαπημένος Κώστας Κατσουρός

Φτωχότερη από σήμερα η Νάξος, καθότι έφυγε από τη ζωή ο Κώστας Κατσουρός

Νάξος – Υδρομετρητές: Ενεργοποιήθηκε ο “Big Brother”, έπιασε τους .. νεροκλέφτες

Οι νεροκλέφτες, τα πειραγμένα υδρόμετρα / υδρομετρητές και το άγρυπνο «μάτι» του Big Brother που «δούλεψε» καλά!

Νάξος – Zas Travel: Το “αντίο” στο Blue Star 1 που αφήνει τη Παροναξία

Το Blue Star 1 ύστερα από δύο μήνες παραμονής στη Παροναξία αύριο θα κάνει το τελευταίο του ταξίδι ... Πότε θα το ξαναδούμε

Νάξος – Νοσοκομείο: Ανακοινώθηκε η πρόληψη επικουρικού ουρολόγου

Το Νοσοκομείο Νάξου στελεχώνεται συνεχώς - Νέος επικουρικός ουρολόγος ορκίστηκε και πιάνει .. δουλειά

Fast Ferries: “Επιστρέφει” με καθημερινό δρομολόγιο στη Νάξο, πότε;

Με το "Andros" αρχικά και με το "Αικατερίνη Π" στη συνέχεια και πάλι φέτος η Fast Ferries θα πιάσει Νάξο.. Δείτε πότε;

Fast Ferries σε Επιτροπή Ανταγωνισμού: “Το μοναδικό “εμπόδιο” στην δημιουργία απολύτου μονοπωλίου είναι η εταιρεία μας”

Νέες καταγγελίες από την Fast Ferries στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για την επιθετική πολιτική που ακολουθεί η Seajets του Μάριου Ηλιόπουλου στις τιμές των εισιτηρίων

Νάξος: Ερυθρόλευκο υπερθέαμα απόψε για τα 100 χρόνια του Ολυμπιακού

Ερυθρόλευκο υπερθέαμα για τα 100 χρόνια του Ολυμπιακού ετοιμάζουν απόψε στη Νάξο - Πότε; Που;

Νάξος: Αναψε .. πράσινο φως για νέο 4αστερο ξενοδοχείο, σε ποια περιοχή

“Πράσινο φως” σε επένδυση για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Νάξο - Σε ποια περιοχή;

ΕΚΠΑ – Τσουνάμι: Αναθεώρηση και επικαιροποίηση στα σημεία καταφυγής, τι ισχύει σε Νάξο, Σαντορίνη και Αμοργό

ΕΚΠΑ - Τσουνάμι: Αναθεώρηση και επικαιροποίηση στα σημεία καταφυγής, τι ισχύει σε Νάξο, Σαντορίνη και Αμοργό