Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΑκτοπλοΐα#savekaikia: Συνεχίζει η ΠΝΑΙ τη μάχη για την διάσωση των καϊκιών

#savekaikia: Συνεχίζει η ΠΝΑΙ τη μάχη για την διάσωση των καϊκιών

|

Συνεργασία της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου με τον Σύνδεσμο Παραδοσιακών Σκαφών, με σκοπό τη διάσωσή τους- Στόχος της Περιφερειακής Αρχής είναι η διεύρυνση των συμμαχιών, για να σταματήσει το έγκλημα κατά της ναυτικής παράδοσης της χώρας”.

Με τον πρόεδρο του Ελληνικού Συνδέσμου Παραδοσιακών Σκαφών, Υποναύαρχο Λιμενικού (ε.α.), Νίκο Καβαλλιέρο, συναντήθηκε στην Αθήνα, ο Περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος, με σκοπό η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, όπως επισημαίνεται στο σχετικό δελτίο Τύπου, να ενώσει τη φωνή της και να συνδράμει την προσπάθεια του Συνδέσμου για την διάσωση των παραδοσιακών σκαφών.

Στην συνάντηση συμμετείχαν επίσης ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου, Μάνος Βερνίκος, η γραμματέας, Αννίκα Μπαρμπαρίγου και η γνωστή δημοσιογράφος, Μαργαρίτα Πουρνάρα, «στρατευμένη» εδώ και χρόνια στην προσπάθεια να σταματήσει το έγκλημα κατά της ναυτικής παράδοσης της χώρας, εξαιτίας του οποίου, η Ελλάδα έχει χάσει το μεγαλύτερο μέρος του αλιευτικού της στόλου, που ήταν και ο πολυπληθέστερος στην Ευρώπη, στο βωμό των κοινοτικών επιδοτήσεων.

“Ως γνωστό, εδώ και λίγες ημέρες, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου έχει ξεκινήσει την διαδικτυακή καμπάνια #savekaikia, επιδιώκοντας τη συνεργασία και την συνένωση των δυνάμεων όσων συμμερίζονται την αγωνία για την καταστροφή των παραδοσιακών αλιευτικών σκαφών, με στόχο τη διάσωση όσων έχουν απομείνει, μετά από μια 20ετία και πλέον, ισχύος της νομοθεσίας της ΕΕ, η οποία επιδοτεί την καταστροφή τους, προκειμένου να περιοριστεί η υπεραλίευση.

Η σημερινή συνάντηση είχε αντικείμενο την διεύρυνση των συμμαχιών στο πλαίσιο της καμπάνιας. Το επόμενο βήμα είναι η δημιουργία μιας ιστοσελίδας μέσα από το οποίο θα τρέξει η καμπάνια, με στόχο την άσκηση πολιτικής πίεσης προς τον πολιτικό κόσμο της χώρας, ώστε να σταματήσει η κταστροφή των παραδοσιακών σκαφών.

12.000 κατεστραμμένα καϊκια 

Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Παραδοσιακών Σκαφών που ιδρύθηκε στο Πέραμα, Αττικής τον Νοέμβριο 1999 από είκοσι πέντε λάτρεις της Ελληνικής Παραδοσιακής κατασκευής σκαφών, έχει στόχο να καταγράψει τα τελευταία εναπομείναντα παραδοσιακά σκάφη σε όλη την Ελλάδα, να διατηρήσει τα παλιά ξύλινα σκαριά και να τα αποκαταστήσει, να σταματήσει την εγκληματική καταστροφή των αλιευτικών παραδοσιακών σκαφών, που συντελείται εξαιτίας επιδοτήσεων και να προωθήσει νόμους που ευνοούν τη χρήση παραδοσιακών σκαφών για τουρισμό και νόμους που ευνοούν τις παραδοσιακές ναυπηγικές εγκαταστάσεις.

Αρωγός της προσπάθειας του Συνδέσμου, έρχεται η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, που με την διαδικτυακή καμπάνια #savekaikia, στοχεύει στην ενημέρωση και ευαισθητοποίση της κοινής γνώμης, τομέα, όπου τα τελευταία χρόνια δίνει με τρόπο επίμονο η δημοσιογράφος Μαργαρίτα Πουρνάρα.

Το «σπάσιμο» των ξύλινων αλιευτικών σκαφών ξεκίνησε από το 1996, οπότε τέθηκε σε ισχύ, με πρωτοβουλία της Ε.Ε., η νομοθεσία για τον περιορισμό της υπεραλίευσης, μέσω της επιδότησης της απόσυρσης της αλιευτικής αδείας. Από τότε, χιλιάδες αλιείς παρέδωσαν την άδειά τους και τα καΐκια τους καταστράφηκαν. Μέσα σε λίγα χρόνια, η Ελλάδα έχει χάσει το μεγαλύτερο μέρος του αλιευτικού της στόλου, που ήταν και ο μεγαλύτερος στην Ευρώπη. Χιλιάδες σκούνες, περάματα, τρεχαντήρια, καΐκια, μπρίκια, γολέττες , βαρκαλάδες, τσερνίκια έχουν λιώσει κάτω από τους βραχίονες μιας μπουλντόζας. Σκαριά που χρειάστηκαν τρία χρόνια να κτιστούν στα καρνάγια, με 80-90 χρόνια ζωής στα κύματα, θρυμματίζονται. Μαζί με τα παραδοσιακά σκαριά, χάνονται και οι έμπειροι καραβομαραγκοί των ταρσανάδων, το επάγγελμα των οποίων είναι μοναδικό και αναντικατάστατο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Ελληνικού Συνδέσμου Παραδοσιακών Σκαφών, από τα περίπου 14.500 έχουν καταστραφεί τα 12.500 κατά τα τελευταία 20 χρόνια. Προσφάτως ανακοινώθηκε ότι άλλα 763 πρόκειται να οδηγηθούν σε σπάσιμο, ενώ άλλες 522 αιτήσεις δεν έχουν προχωρήσει προσωρινά λόγω έλλειψης του διαθέσιμου χρηματικού ποσού για την καταστροφή τους. Συνολικά 45 εκατομμύρια ευρώ διατίθενται για τον σκοπό αυτό, ενώ τα σκαριά θα μπορούσαν να αλλάξουν χρήση και να παραμείνουν στο πέλαγος ως τουριστικά σκάφη”.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νάξος: Ενοικίαση γκαρσονιέρας στον Αγιο Πολύκαρπο

Ενοικίαζεται γκαρσονιέρα στον Αγιο Πολύκαρπο έξω από τη πόλη της Νάξου

Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) να πάρει την εξουσία από τα χέρια του ανθρώπου;

Σύμφωνα με τον ιδρυτή της PauseAI, ισχυρά συστήματα ΑΙ όπως το ChatGPT θα μπορούσαν σύντομα να γίνουν πιο έξυπνα από τους ανθρώπους ή ακόμη και να τους χειραγωγήσουν.

Πότε καταβάλλεται το δώρο Χριστουγέννων και πόσα χρήματα δικαιούνται οι εργαζόμενοι

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το Δώρο Χριστουγέννων και πώς μπορείτε να υπολογίσετε οnline το ποσό που δικαιούστε

Σαντορίνη: Ο Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος Θήρας για την κανονιστική κοινόχρηστων χώρων

Αντιδράσεις για τις αυξήσεις στα τέλη κατάληψης κοινόχρηστων χώρων, της τάξης του 500% για τραπεζοκαθίσματα και κατάληψη κοινόχρηστου χώρου

Νάντια Σαλτερή: “Για άλλη μια φορά η Ν.Δ “ξεχασε” να μας πει την αλήθεια”

Η Ν.Δ για μια ακόμα φορά, κατά την συνήθη πρακτική της επιλέγει να παρουσιάζει μια δική της πραγματικότητα, πανηγυρίζοντας και στήνοντας «φιέστες», για  αυτά που πέτυχε ο Νίκος Ανδρουλάκης

Νικ. Πιτταράς: “Με αγάπη και υπομονή ωριμάζει το τυρί μας γιατί είναι …ζωντανό” (video)

Η παρουσία του Νίκου Πιτταρά στην εκπομπή "Καλημέρα" του ΣΚΑΙ όπου μίλησε για την πορεία της τυροκομικής μονάδας αλλά και την διάκριση των Ναξιώτικων τυριών στον διαγωνισμό World Cheese Awards 2024 (video)

Νάξος: Το “Blue Star Delos” δεν μπόρεσε να παραμείνει στο λιμάνι, έφυγε νωρίτερα για Πάρο

Το Blue Star Delos το απόγευμα του Σαββάτου δεν μπόρεσε να παραμείνει με ασφάλεια στο λιμάνι της Νάξου

Καιρικές Συνθήκες: Στα 121 χιλιόμετρα την ώρα (ριπές) η ένταση ανέμου στην Κάρυστο (πίνακας)

Οι Κυκλάδες χθές Σάββατο βίωσαν μία παράξενη εμπειρία με την ένταση των ανέμων να περνάνε και τα 100 χιλιόμετρα την ώρα.. (πίνακας)

Κυκλάδες: Βλέποντας από ψηλά την Κύθνο

Απολαύστε το απίστευτο τοπίο του πανέμορφου νησιού των Κυκλάδων.

National League 1: Ο Λιανός τιμώρησε τον ΑΠΑΣ και νίκη για τον ΟΦΗ στη Νάξο

Ο ΟΦΗ επέστρεψε στις νίκες επικράτησε στη Νάξο του ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia με 63-60 - Ανησυχία στους Ναξιώτες για τον Οικονομόπουλο - Επόμενη αναμέτρηση εντός έδρας με Εσπερο Καλλιθέας

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Πάρος: Ο καπετάν – Χρήστος Τζουάνης “έφυγε” από την ζωή

Στα 42 του χρόνου ο cpt Χρήστος Τζουάνης έφυγε από τη ζωή ...

Δονούσα: Ανεμογεννήτριες καλύπτουν την Καλοταρίτισσα

φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για το πώς θα φαίνεται το συγκεκριμένο έργο στην πλήρη του ανάπτυξη (60 ανεμογεννήτριες) στη Δονούσα

Νάξος: Το “Blue Star Delos” δεν μπόρεσε να παραμείνει στο λιμάνι, έφυγε νωρίτερα για Πάρο

Το Blue Star Delos το απόγευμα του Σαββάτου δεν μπόρεσε να παραμείνει με ασφάλεια στο λιμάνι της Νάξου

Νάξος: Επίσκεψη εξπρές του Μητσοτάκη με συνοδεία αξιωματούχων σε τρία αεροπλάνα (!!!)

Τρία αεροσκάφη της Olympic Air θα μεταφέρουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους συνοδούς του στη Νάξο – Η ώρα άφιξης και αναχώρησης

MSC: Βάζει στο πρόγραμμα την Σύρο, “βλέπει” τις υποδομές στη Σαντορίνη

MSC: Αντί για τέλη, επενδύσεις σε υποδομές για ανάπτυξη της κρουαζιέρας