Παρασκευή, 3 Ιανουαρίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΣΑΣ: "πάγωσαν" οι αλλαγές που ήθελε η SeaJets, στα όρια τα λιμάνια...

ΣΑΣ: “πάγωσαν” οι αλλαγές που ήθελε η SeaJets, στα όρια τα λιμάνια λόγω αυξημένης κίνησης

|

Οι προτάσεις της SeaJets για αλλαγές ώρες δρομολογίων και η δρομολόγηση του Naxos Jet δεν πέρασαν από το Συμβούλιο – Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών – Τι ζήτησε ο δήμαρχος Άνδρου κος Σουσούδης και το Συμβούλιο του Σεπτεμβρίου που ενδεχομένως να δώσει λύση αλλά για τη νέα χρονιά 

Η αλήθεια είναι ότι όλοι περίμεναν με αγωνία τη χθεσινή συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών… Ο λόγος; Οι προτάσεις που είχε καταθέσει κυρίως η ακτοπλοϊκή εταιρεία Sea Jets για αλλαγή ωραρίων από Ραφήνα προς Κυκλάδες, η παρουσία του Tera Jet στην Άνδρο από τα μέσα Σεπτεμβρίου και η δρομολόγηση του Naxos Jet από την Ραφήνα προς την Σίκινο μέσω Μυκόνου και Πάρου… Και όπως αναφέρει η «Καθημερινή» το όλο σκηνικό θύμιζε κάτι από ηφαίστειο έτοιμο προς έκρηξη. Ο λόγος; Τα περισσότερα εκ των θεμάτων που βρίσκονταν στην ημερήσια διάταξη έθιγαν τη μια ή την άλλη επιχείρηση και έκριναν τη συχνότητα και την ποιότητα σύνδεσης των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα. Και να σκεφτεί κανείς ότι νησιά όπως τα Κύθηρα περιμένουν ακόμα νέες δρομολογήσεις για να λύσουν τα προβλήματα που προέκυψαν έπειτα από αβαρίες των πλοίων που τα εξυπηρετούσαν.

Με την καλοκαιρινή σεζόν να βρίσκεται στην κορύφωσή της, λιμάνια όπως της Ραφήνας και της Νάξου έχουν ξεπεράσει τα όριά τους. Καταδεικνύοντας την επί δεκαετίες απουσία επενδύσεων στην αναβάθμιση της δυναμικότητας και τον ανταγωνισμό μεταξύ των ακτοοπλόων. Όπως αναφέρει η εφημερίδα, η αυξημένη επιβατική κίνηση που ενισχύεται και από την αύξηση των τουριστών και η προσπάθεια των ακτοοπλόων να καρπωθούν το δυνατόν μεγαλύτερο κομμάτι από την αγορά. Αποτέλεσμα είναι οι μεγάλες καθυστερήσεις στα λιμάνια της χώρας.

Εκπρόσωποι των τριών μεγάλων εταιρειών ακτοπλοΐας που δραστηριοποιούνται στις Κυκλάδες (Seajets, Hellenic Seaways και Blue Star) ζήτησαν την μεταβολή των ωραρίων προσέγγισης της πρώτης στη Νάξο για να υπάρχει επαρκής χρόνος. Αλλά προσέκρουσε στις αντιρρήσεις μικρότερων ανταγωνιστών της όπως η Golden Star Ferries και η Fast Ferries οι οποίες χάνουν επιβατική κίνηση από τη δρομολόγηση φέτος μεγάλου ταχύπλοου στις γραμμές που εξυπηρετούν κι αυτές.

Αποτέλεσμα; Τελικά τα αιτήματα της Seajets για αλλαγή ώρας επιστροφής αλλά και νέων δρομολογήσεων σε Άνδρο και Σίκινο απορρίφθηκαν καθώς θεωρήθηκαν σημαντικές αλλαγές μεσούσης της καλοκαιρινής περιόδου. Αντιθέτως αποφασίστηκε να «σπάσει» η άγονη γραμμή των Κυθήρων -και μαζί της η αποζημίωση δημόσιας υπηρεσίας με την οποία χρηματοδοτείται- σε δύο. Μια για τη σύνδεση με τον Πειραιά και μια με τον τοπικό λιμένα.

Δήμαρχος Ανδρου «Ικανοποιημένοι»

Σχολιάζοντας δε τις αποφάσεις του Συμβουλίου, ο Δήμαρχος Ανδρου Θόδωρος Σουσούδης μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Aegean Voice 107.5 “Η Φωνή του Αιγαίου» τόνισε ότι «Εμείς αυτό που θέλουμε είναι σταθερότητα… Είμαστε ευχαριστημένοι που πέρασε στο χθεσινό Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) η γνωμοδότησάη μας ώστε να μην αλλάξει τώρα κάτι. Γιατί υπάρχουν κρατήσεις και σε μία αυξημένη τουριστική κίνηση, η όποια αλλαγή δημιουργεί προβλήματα». Τόνισε δε ότι όλες αυτές οι κινήσεις γίνονται ώστε να προλάβουν καταστάσεις και θεωρεί ότι οι όποιες αλλαγές θα πρέπει να γίνουν στα τέλη Σεπτεμβρίου όταν και θα καθίσουν στο ίδιο τραπέζι για τα δρομολόγια της επόμενης περιόδου.

Και βέβαια παραθέτουμε την επιστολή που έστειλε ο κος Σουσούδης όπου εκθέτει τις απόψεις της Άνδρου…

 «Αξιότιμοι κύριοι – μέλη του ΣΑΣ

Είχα προγραμματίσει για σήμερα να παρευρίσκομαι στη συνάντησή σας, όμως –δυστυχώς- λόγοι υπηρεσιακοί με υποχρεώνουν να παραμείνω στην Άνδρο.

Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι γιατί φέτος η Άνδρος παρουσιάζει αυξημένη επισκεψιμότητα, μεγάλο μερίδιο της οποίας οφείλεται στα πλοία της ακτοπλοΐας μας, που εξυπηρετούν πολλά  χρόνια τώρα τις ανάγκες του νησιού και ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια καθόλη την διάρκεια του έτους, με τα εξαιρετικά –τόσο σε ασφάλεια όσο και σε ποιότητα- πλοία που έχουν δρομολογηθεί στη γραμμή. Συνεισφέροντας έτσι σημαντικά στην οικονομική ανάπτυξη του νησιού μας και βοηθώντας στη διασφάλιση της υγείας κατοίκων και επισκεπτών.

Κυρίες και Κύριοι

Τον τελευταίο καιρό παρακολουθούμε με μεγάλη αγωνία τις εξελίξεις στην γραμμή Ραφήνας-Άνδρου-Τήνου-Μυκόνου.

Προς τούτο, τόσο στη συνάντηση των Δημάρχων με τον Υφυπουργό κ. Σαντορινιό στις 10 Ιουλίου, στην οποία συμμετείχα, όσο και μετά στην κατ΄ ιδίαν συνάντηση με τον Υφυπουργό, στις 18 Ιουλίου στο γραφείο του, μετέφερα την αγωνία των κατοίκων της Άνδρου σχετικά με το θέμα.

Το λιμάνι της Ραφήνας είναι το μοναδικό λιμάνι από το οποίο εξασφαλίζεται η επικοινωνία της Άνδρου με την ηπειρωτική Ελλάδα, αφού δεν υπάρχει σύνδεση με τον Πειραιά, ενώ όπως είναι γνωστό, το νησί μας δεν διαθέτει αεροδρόμιο. Παράλληλα η ακτοπλοϊκή σύνδεση με τη Σύρο είναι τραγική.

Τα συμβατικά πλοία της γραμμής  εξυπηρετούν καθ΄ όλη την διάρκεια του χρόνου τις ανάγκες του νησιού. Έτσι έχει εδραιωθεί ένα συναίσθημα ασφάλειας στους κατοίκους -ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια με τα εξαιρετικά πλοία που μας συνδέουν με την Αττική πρωί και απόγευμα.

Αξιότιμα μέλη του ΣΑΣ

Προκειμένου να συνεχιστεί η απρόσκοπτη επικοινωνία με το λιμάνι της Ραφήνας, θεωρούμε ότι δεν πρέπει να διαμορφώνονται συνθήκες πρόσκαιρου ή σε κάποιες περιπτώσεις, αθέμιτου  ανταγωνισμού. Το τοπίο, όσον αφορά στα δρομολόγια, πρέπει να γίνει σαφές σχετικά με τις αναχωρήσεις των πλοίων, συμβατικών και ταχυπλόων.

Θα ήταν ωφέλιμο, οι αναχωρήσεις των ταχυπλόων να έπονται για κάποιο λογικό χρονικό διάστημα των αναχωρήσεων των συμβατικών, ενώ συγχρόνως τα δρομολόγια μεταξύ των συμβατικών θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερη χρονική απόσταση μεταξύ τους, για λόγους εξυπηρέτησης του επιβατηγού κοινού και λόγους ασφαλείας στα λιμάνια.

Κάθε δυσλειτουργία στα συμβατικά πλοία δημιουργεί τον κίνδυνο αρνητικών συνεπειών στη γραμμή, ιδιαίτερα τους δύσκολους μήνες του χειμώνα,  που οι Ανδριώτες τα έχουμε απόλυτη ανάγκη, για τους λόγους που προανέφερα.

Φημολογείται ότι υπάρχει  κίνδυνος μείωσης δρομολογίων, ακόμα και απόσυρσης πλοίων από τη γραμμή.

Αυτό καταλαβαίνετε ότι θα είχε ολέθρια αποτελέσματα στη ζωή των νησιωτών, θα καλλιεργούσε συναισθήματα ανασφάλειας και θα δημιουργούσε επιπρόσθετα προβλήματα στην οικονομική ανάπτυξη του τόπου.

Είμαστε σίγουροι ότι θα επικρατήσει η λογική και οι όποιες αποφάσεις σας θα είναι προς όφελος των νησιωτών.

Η οποιαδήποτε αναταραχή ή δυσλειτουργία, στη γραμμή Ραφήνας-Άνδρου-Τήνου-Μυκόνου, θα επέφερε ενδεχομένως αρνητικά αποτελέσματα στην διασύνδεση του νησιού μας με την Αττική.

Κλείνοντας, θέλω να τονίσω ότι με την παρούσα επιστολή εκφράζουμε την ανησυχία μας  και σε καμιά περίπτωση δεν επιδιώκουμε να εμπλακούμε σε αποφάσεις, που εσείς ως αρμόδιο όργανο θα πάρετε.

Αναμένουμε όμως την πρόσκληση από το Υπουργείο μέχρι τέλος Σεπτέμβρη προκειμένου να σχεδιάσουμε από κοινού τα επόμενα βήματα.

Ζητάμε σε κάθε περίπτωση, την δέσμευση του Υπουργείου και του ΣΑΣ, ότι τα νησιά μας και η Άνδρος, θα εξυπηρετούνται με το λιμάνι της Ραφήνας τουλάχιστον ΔΥΟ φορές την ημέρα, με πρωινό και απογευματινό δρομολόγιο, ΔΩΔΕΚΑ μήνες τον χρόνο, με πλοία που να είναι  αξιόπλοα και ασφαλή».


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νότιο Αιγαίο: Το “Σαόνησος” επιστρέφει Πειραιά, ποια πλοία μπαίνουν στη θέση του

Το "Σαόνησος" επιστρέφει στον Πειραιά - Ποια πλοία αναλαμβάνουν να καλύψουν το κενό του μετά από παρέμβαση του Υπουργείου Ναυτιλίας

Κυκλάδες: Με 9 μεγάλες επενδύσεις ξενοδοχείων έκλεισε το 2024

Σε ποια νησιά έχουμε νέες επενδύσεις σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις - Κουφονήσια και Σαντορίνη στο προσκήνιο

Εκτακτο – Σύρος: Φωτιά σε κατοικία στην Ερμούπολη

Σύρος: Φωτιά σε κατοικία στην παραλία της Ερμούπολης - Επιχείρηση απεγκλωβισμού ατόμου

ΠΝΑΙ – Σύρος: Κοπή της Πρωτοχρονιάτικης πίτας, τι δήλωσε ο Λεονταρίτης

Υποδέχθηκαν το 2025 με ευχές σε Δήμο και Περιφέρεια με επίκεντρο την Σύρο - Τι δήλωσε ο Λεονταρίτης και ο Αθανασίου

Πάρος – Λαϊκή Συσπείρωση: Εφυγε από τη ζωή ο Κώστας Ροκονίδας.

Πέθανε ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Πάρου Κώστας Ροκονίδας

Αιγαίο: Σε ποια νησιά θα έχουμε νέες αεροπορικές συνδέσεις το φετινό (2025) καλοκαίρι

Οι νέες πτήσεις στους ελληνικούς ουρανούς το 2025 – Τι προβλέπεται για τα νησιά του Νοτίου Αιγαίου

Ιερά Μητρόπολη Παροναξίας: Πρωτοχρονιά με Αρχιερατική Θεία Λειτουργία στη Νάξο

Εορτασμός της Περιτομής του Κυρίου και η μνήμη του Μεγάλου Βασιλείου στη Νάξο

Σύρος: Νεκρή 86χρονη γυναίκα από αναθυμιάσεις

Νεκρή 86χρονη από αναθυμιάσεις στη Σύρο

Κέα – Ειρ. Βελισσαροπούλου: “Θέλουμε να εντάξουμε τη Κέα στην ομάδα των ECO νησιών” (video)

Συνέντευξη της Δημάρχου Κέας Ειρήνης Βελισσαροπούλου για τις υποδομές και την ανάπτυξη του νησιού (video)

Σίφνος: Ο Δήμος έκοψε τη πρωτοχρονιάτικη πίτα του, ευχές και κάλαντα

Ο Δήμος Σίφνου τήρησε τα έθιμα των εορτών και έκοψε χθες Τετάρτη (1η Ιανουαρίου) την πρωτοχρονιάτικη πίτα του - Διαβάστε τα κάλαντα που ακούστηκαν

«Εφυγε» από τη ζωή η βολεϊμπολίστρια (με καταγωγή από το Φιλώτι Νάξου) Μαργαρίτα Οικονομοπούλου

Σοκ στον ελληνικό αθλητισμό στο Φιλώτι στην Νάξο: «Εφυγε» από τη ζωή η βολεϊμπολίστρια Μαργαρίτα Οικονομοπούλου ( της Μαρίνας του Κοπανοβασιλη το γένος Βρούτση, )

Νάξος: Διέλυσε κάθε ρεκόρ (45 ετών) η βροχόπτωση τον φετινό Δεκέμβριο

Το ύψος βροχής Δεκεμβρίου είναι σχεδόν τριπλάσιο(!!!), από το κλιματικά μέσο μηνιαίο ύψος Δεκεμβρίου για τη Νάξο

Νάξος: “Τυφλό” το λιμάνι, το Blue Star Delos δεν… έβλεπε, ποιος ο λόγος;

Σβηστός ο φάρος δτη Νάξο, την ώρα που προσπαθούσε να δέσει το “Blue Star Delos” – Τον έψαχνε ο καπετάνιος με προβολέα (!!!)

Blue Star Delos: Αλλαγή ώρας αναχώρησης από Σαντορίνη ενόψει .. Πρωτοχρονιάς

Blue Star Delos: Πώς θα εκτελεστεί το τελευταίο δρομολόγιο της χρονιάς - Αναμένεται να μπει πρώτο στο λιμάνι του Πειραιά

Νάξος-Κακοκαιρία: Οκτώ μέρες σερί βροχής και τα +500 χιλιοστά βροχόπτωσης στην Κόρωνο

Δεκέμβριος 2024 και για οκτώ διαδοχικές ημέρες η βροχόπτωση κάλυψε τις ανάγκες της γης... Που έπεσε το περισσότερο νερό στη Νάξο;

Κακοκαιρία: Εκτακτο δελτίο επιδείνωσης, στο επίκεντρο οι Κυκλάδες

Νέο έκτακτο δελτίο για την κακοκαιρία – Στο επίκεντρο Κυκλάδες, ανατολικό Αιγαίο, Κρήτη και Δωδεκάνησα

Blue Star Ferries: Το “Delos” …φεύγει και το “Blue Star 1” επιστρέφει (09/01) στη Παροναξία

Αλλαγή φρουράς με τη νέα χρονιά για τα πλοία που ετοιμάζονται για την ετήσια ακινησία τους - Ποιο πλοίο θα πάρει τη θέση του Blue Star Delos και πότε;

Blue Star Delos: Ποδαρικό και το 2025 (4η σερί χρονιά) έκανε στο λιμάνι του Πειραιά (photos – video)

Το Blue Star Delos για 4η σερί χρονιά μπαίνει πρώτο στο λιμάνι του Πειραιά και κάνει ποδαρικό - Ποιοι το υποδέχτηκαν (photo - video)

Blue Star Paros: Επιστροφή αύριο (28/12) από Αμοργό προς Πειραιά

Λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών το δρομολόγιο του Blue Star Paros από την Αμοργό προς Πειραιά θα ξεκινήσει αύριο Σάββατο κι όχι την Κυριακή όπως προβλέπεται

Γ. Μαράκης για λιμάνι Νάξου: “Αμεση βελτίωση του υπάρχοντος λιμένα και χωροθέτηση νέου”

Γραπτή δήλωση του δημοτικού συμβούλου Γιάννη Μαράκη για το λιμάνι της Νάξου - Τι προτείνει