Πέμπτη, 17 Ιουλίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΣΑΣ: "πάγωσαν" οι αλλαγές που ήθελε η SeaJets, στα όρια τα λιμάνια...

ΣΑΣ: “πάγωσαν” οι αλλαγές που ήθελε η SeaJets, στα όρια τα λιμάνια λόγω αυξημένης κίνησης

|

Οι προτάσεις της SeaJets για αλλαγές ώρες δρομολογίων και η δρομολόγηση του Naxos Jet δεν πέρασαν από το Συμβούλιο – Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών – Τι ζήτησε ο δήμαρχος Άνδρου κος Σουσούδης και το Συμβούλιο του Σεπτεμβρίου που ενδεχομένως να δώσει λύση αλλά για τη νέα χρονιά 

Η αλήθεια είναι ότι όλοι περίμεναν με αγωνία τη χθεσινή συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών… Ο λόγος; Οι προτάσεις που είχε καταθέσει κυρίως η ακτοπλοϊκή εταιρεία Sea Jets για αλλαγή ωραρίων από Ραφήνα προς Κυκλάδες, η παρουσία του Tera Jet στην Άνδρο από τα μέσα Σεπτεμβρίου και η δρομολόγηση του Naxos Jet από την Ραφήνα προς την Σίκινο μέσω Μυκόνου και Πάρου… Και όπως αναφέρει η «Καθημερινή» το όλο σκηνικό θύμιζε κάτι από ηφαίστειο έτοιμο προς έκρηξη. Ο λόγος; Τα περισσότερα εκ των θεμάτων που βρίσκονταν στην ημερήσια διάταξη έθιγαν τη μια ή την άλλη επιχείρηση και έκριναν τη συχνότητα και την ποιότητα σύνδεσης των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα. Και να σκεφτεί κανείς ότι νησιά όπως τα Κύθηρα περιμένουν ακόμα νέες δρομολογήσεις για να λύσουν τα προβλήματα που προέκυψαν έπειτα από αβαρίες των πλοίων που τα εξυπηρετούσαν.

Με την καλοκαιρινή σεζόν να βρίσκεται στην κορύφωσή της, λιμάνια όπως της Ραφήνας και της Νάξου έχουν ξεπεράσει τα όριά τους. Καταδεικνύοντας την επί δεκαετίες απουσία επενδύσεων στην αναβάθμιση της δυναμικότητας και τον ανταγωνισμό μεταξύ των ακτοοπλόων. Όπως αναφέρει η εφημερίδα, η αυξημένη επιβατική κίνηση που ενισχύεται και από την αύξηση των τουριστών και η προσπάθεια των ακτοοπλόων να καρπωθούν το δυνατόν μεγαλύτερο κομμάτι από την αγορά. Αποτέλεσμα είναι οι μεγάλες καθυστερήσεις στα λιμάνια της χώρας.

Εκπρόσωποι των τριών μεγάλων εταιρειών ακτοπλοΐας που δραστηριοποιούνται στις Κυκλάδες (Seajets, Hellenic Seaways και Blue Star) ζήτησαν την μεταβολή των ωραρίων προσέγγισης της πρώτης στη Νάξο για να υπάρχει επαρκής χρόνος. Αλλά προσέκρουσε στις αντιρρήσεις μικρότερων ανταγωνιστών της όπως η Golden Star Ferries και η Fast Ferries οι οποίες χάνουν επιβατική κίνηση από τη δρομολόγηση φέτος μεγάλου ταχύπλοου στις γραμμές που εξυπηρετούν κι αυτές.

Αποτέλεσμα; Τελικά τα αιτήματα της Seajets για αλλαγή ώρας επιστροφής αλλά και νέων δρομολογήσεων σε Άνδρο και Σίκινο απορρίφθηκαν καθώς θεωρήθηκαν σημαντικές αλλαγές μεσούσης της καλοκαιρινής περιόδου. Αντιθέτως αποφασίστηκε να «σπάσει» η άγονη γραμμή των Κυθήρων -και μαζί της η αποζημίωση δημόσιας υπηρεσίας με την οποία χρηματοδοτείται- σε δύο. Μια για τη σύνδεση με τον Πειραιά και μια με τον τοπικό λιμένα.

Δήμαρχος Ανδρου «Ικανοποιημένοι»

Σχολιάζοντας δε τις αποφάσεις του Συμβουλίου, ο Δήμαρχος Ανδρου Θόδωρος Σουσούδης μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Aegean Voice 107.5 “Η Φωνή του Αιγαίου» τόνισε ότι «Εμείς αυτό που θέλουμε είναι σταθερότητα… Είμαστε ευχαριστημένοι που πέρασε στο χθεσινό Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) η γνωμοδότησάη μας ώστε να μην αλλάξει τώρα κάτι. Γιατί υπάρχουν κρατήσεις και σε μία αυξημένη τουριστική κίνηση, η όποια αλλαγή δημιουργεί προβλήματα». Τόνισε δε ότι όλες αυτές οι κινήσεις γίνονται ώστε να προλάβουν καταστάσεις και θεωρεί ότι οι όποιες αλλαγές θα πρέπει να γίνουν στα τέλη Σεπτεμβρίου όταν και θα καθίσουν στο ίδιο τραπέζι για τα δρομολόγια της επόμενης περιόδου.

Και βέβαια παραθέτουμε την επιστολή που έστειλε ο κος Σουσούδης όπου εκθέτει τις απόψεις της Άνδρου…

 «Αξιότιμοι κύριοι – μέλη του ΣΑΣ

Είχα προγραμματίσει για σήμερα να παρευρίσκομαι στη συνάντησή σας, όμως –δυστυχώς- λόγοι υπηρεσιακοί με υποχρεώνουν να παραμείνω στην Άνδρο.

Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι γιατί φέτος η Άνδρος παρουσιάζει αυξημένη επισκεψιμότητα, μεγάλο μερίδιο της οποίας οφείλεται στα πλοία της ακτοπλοΐας μας, που εξυπηρετούν πολλά  χρόνια τώρα τις ανάγκες του νησιού και ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια καθόλη την διάρκεια του έτους, με τα εξαιρετικά –τόσο σε ασφάλεια όσο και σε ποιότητα- πλοία που έχουν δρομολογηθεί στη γραμμή. Συνεισφέροντας έτσι σημαντικά στην οικονομική ανάπτυξη του νησιού μας και βοηθώντας στη διασφάλιση της υγείας κατοίκων και επισκεπτών.

Κυρίες και Κύριοι

Τον τελευταίο καιρό παρακολουθούμε με μεγάλη αγωνία τις εξελίξεις στην γραμμή Ραφήνας-Άνδρου-Τήνου-Μυκόνου.

Προς τούτο, τόσο στη συνάντηση των Δημάρχων με τον Υφυπουργό κ. Σαντορινιό στις 10 Ιουλίου, στην οποία συμμετείχα, όσο και μετά στην κατ΄ ιδίαν συνάντηση με τον Υφυπουργό, στις 18 Ιουλίου στο γραφείο του, μετέφερα την αγωνία των κατοίκων της Άνδρου σχετικά με το θέμα.

Το λιμάνι της Ραφήνας είναι το μοναδικό λιμάνι από το οποίο εξασφαλίζεται η επικοινωνία της Άνδρου με την ηπειρωτική Ελλάδα, αφού δεν υπάρχει σύνδεση με τον Πειραιά, ενώ όπως είναι γνωστό, το νησί μας δεν διαθέτει αεροδρόμιο. Παράλληλα η ακτοπλοϊκή σύνδεση με τη Σύρο είναι τραγική.

Τα συμβατικά πλοία της γραμμής  εξυπηρετούν καθ΄ όλη την διάρκεια του χρόνου τις ανάγκες του νησιού. Έτσι έχει εδραιωθεί ένα συναίσθημα ασφάλειας στους κατοίκους -ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια με τα εξαιρετικά πλοία που μας συνδέουν με την Αττική πρωί και απόγευμα.

Αξιότιμα μέλη του ΣΑΣ

Προκειμένου να συνεχιστεί η απρόσκοπτη επικοινωνία με το λιμάνι της Ραφήνας, θεωρούμε ότι δεν πρέπει να διαμορφώνονται συνθήκες πρόσκαιρου ή σε κάποιες περιπτώσεις, αθέμιτου  ανταγωνισμού. Το τοπίο, όσον αφορά στα δρομολόγια, πρέπει να γίνει σαφές σχετικά με τις αναχωρήσεις των πλοίων, συμβατικών και ταχυπλόων.

Θα ήταν ωφέλιμο, οι αναχωρήσεις των ταχυπλόων να έπονται για κάποιο λογικό χρονικό διάστημα των αναχωρήσεων των συμβατικών, ενώ συγχρόνως τα δρομολόγια μεταξύ των συμβατικών θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερη χρονική απόσταση μεταξύ τους, για λόγους εξυπηρέτησης του επιβατηγού κοινού και λόγους ασφαλείας στα λιμάνια.

Κάθε δυσλειτουργία στα συμβατικά πλοία δημιουργεί τον κίνδυνο αρνητικών συνεπειών στη γραμμή, ιδιαίτερα τους δύσκολους μήνες του χειμώνα,  που οι Ανδριώτες τα έχουμε απόλυτη ανάγκη, για τους λόγους που προανέφερα.

Φημολογείται ότι υπάρχει  κίνδυνος μείωσης δρομολογίων, ακόμα και απόσυρσης πλοίων από τη γραμμή.

Αυτό καταλαβαίνετε ότι θα είχε ολέθρια αποτελέσματα στη ζωή των νησιωτών, θα καλλιεργούσε συναισθήματα ανασφάλειας και θα δημιουργούσε επιπρόσθετα προβλήματα στην οικονομική ανάπτυξη του τόπου.

Είμαστε σίγουροι ότι θα επικρατήσει η λογική και οι όποιες αποφάσεις σας θα είναι προς όφελος των νησιωτών.

Η οποιαδήποτε αναταραχή ή δυσλειτουργία, στη γραμμή Ραφήνας-Άνδρου-Τήνου-Μυκόνου, θα επέφερε ενδεχομένως αρνητικά αποτελέσματα στην διασύνδεση του νησιού μας με την Αττική.

Κλείνοντας, θέλω να τονίσω ότι με την παρούσα επιστολή εκφράζουμε την ανησυχία μας  και σε καμιά περίπτωση δεν επιδιώκουμε να εμπλακούμε σε αποφάσεις, που εσείς ως αρμόδιο όργανο θα πάρετε.

Αναμένουμε όμως την πρόσκληση από το Υπουργείο μέχρι τέλος Σεπτέμβρη προκειμένου να σχεδιάσουμε από κοινού τα επόμενα βήματα.

Ζητάμε σε κάθε περίπτωση, την δέσμευση του Υπουργείου και του ΣΑΣ, ότι τα νησιά μας και η Άνδρος, θα εξυπηρετούνται με το λιμάνι της Ραφήνας τουλάχιστον ΔΥΟ φορές την ημέρα, με πρωινό και απογευματινό δρομολόγιο, ΔΩΔΕΚΑ μήνες τον χρόνο, με πλοία που να είναι  αξιόπλοα και ασφαλή».


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Σύμη: Ειδικό τέλος 3 ευρώ για ημερήσιους επισκέπτες ζητά ο Δήμος, αντίδοτο στην υπερτουριστικοποίηση

Πρόταση για θεσμική κατοχύρωση εισιτηρίου 3€ για κάθε ημερήσιο επισκέπτη – Στόχος η ενίσχυση υποδομών και η προστασία του νησιού από τις επιπτώσεις του μαζικού τουρισμού.

Νάξος (Βίντσι) – Συνάντηση με προοπτική: Ο Γιάννης Βρούτσης με τους νέους ναυταθλητές της Νάξου

Κατά την αναχώρησή του από το νησί, ο Αναπληρωτής Υπουργός Αθλητισμού συνομίλησε με τους μικρούς αθλητές και τους προπονητές του Naxos WaterSports, ενθαρρύνοντας την ίδρυση επίσημου ναυταθλητικού σωματείου.

ΕΛΣΤΑΤ: Τα λιμάνια με τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση στην Ελλάδα, στην κορυφή οι Κυκλάδες

Από το Πέραμα και τη Σαλαμίνα έως την Πάρο, τη Νάξο και τη Μύκονο – Οι πιο πολυσύχναστες γραμμές και οι επιδόσεις των λιμανιών σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

Πάρος είπε «όχι» στα πλαστικά, oλοκληρώθηκε με επιτυχία η δράση Plastic Free Greece

Υποθαλάσσιοι και παράκτιοι καθαρισμοί, εμβληματικοί πρεσβευτές και ενεργή συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας ανέδειξαν τη σημασία της συλλογικής δράσης για ένα νησί απαλλαγμένο από πλαστικά.

Πράσινο φως για πλοηγικό σταθμό στη Μύκονο, σε τι δεσμεύτηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας

Ο Υπουργός Ναυτιλίας αναγνώρισε την ανάγκη ίδρυσης σταθμού για τα κρουαζιερόπλοια, ενώ επανέλαβε τη δέσμευση κάλυψης των απωλειών από τα μειωμένα λιμενικά τέλη.

Δυναμική παρουσία του Πανναξιακού AO στο Πανελλήνιο Κ16 – Έρχονται τα «Μηλώσεια 2025»

Σπουδαίες επιδόσεις από τους νεαρούς αθλητές του Πανναξιακού στη Χαλκίδα – Συγχαρητήρια και ευχαριστίες από το Δ.Σ. για τη στήριξη των χορηγών ενόψει των αγώνων «Μηλώσεια 2025» στη Νάξο.

Η κεραμική της Σίφνου: Παράδοση αιώνων, τέχνη ζωντανή

15 εργαστήρια, εκατοντάδες φόρμες και μια πολιτιστική κληρονομιά ενταγμένη στην UNESCO που συνεχίζει να γράφει ιστορία, στο χέρι, στον τροχό, στο καμίνι.

Κέα: Ανακύκλωση ελαστικών με οικολογική συνείδηση και υπευθυνότητα

Ο Δήμος Κέας σε συνεργασία με την Ecoelastica έδωσε νέα ζωή σε εκατοντάδες παλιά ελαστικά – Μια πράξη περιβαλλοντικής ευθύνης και πρότυπο διαχείρισης αποβλήτων για τα νησιά.

Κάναβα Ρούσσος: Ο Καραγκιόζης και οι Πειρατές κάτω απ’ τα αστέρια της Σαντορίνης

Μια βραδιά γεμάτη φως, γέλιο και μνήμες από τα παλιά στο Οινοποιείο Canava Roussos — εκεί που η παράδοση δεν ξεθωριάζει, αλλά ζει.

Σαντορίνη – ΔΕΔΔΗΕ: Διακοπές ρεύματος – Ο προγραμματισμός μέχρι την Τρίτη 22 Ιουλίου

Προγραμματισμένες διακοπές στο δίκτυο ηλεκτροδότησης από την ΔΕΔΔΗΕ λόγω τεχνικών εργασιών. Το πρόγραμμα μέχρι την Τρίτη 22 Ιουλίου

Απίστευτο: Πήδηξε από τον καταπέλτη του “Champion Jet 3” στην Πάρο

ναστάτωση στο λιμάνι της Παροικιάς όταν 24χρονος ημεδαπός πήδηξε από τον καταπέλτη πλοίου κατά τον απόπλου – Παρενέβη το Λιμενικό, χωρίς να υπάρξει τραυματισμός

Νάξος: Πέντε «κρυμμένες» παραλίες για ήσυχες (!!!) αποδράσεις

Από τον εξωτικό Πάνορμο μέχρι τη μυστική Χαβάη, ανακαλύψτε πέντε μοναδικές ακτές της Νάξου που προσφέρουν αυθεντική νησιωτική εμπειρία, μακριά από την πολυκοσμία.

Νάξος – Σύλλογος Αποφοίτων Γυμνασίου: Αντίο στον Στέλιο Ζαφειρόπουλο, ένα δάσκαλο με ψυχή και φως

Ο Σύλλογος Αποφοίτων Γυμνασίου Νάξου αποχαιρετά με συγκίνηση τον αγαπημένο εκπαιδευτικό και επιστήμονα, που άφησε ανεξίτηλο αποτύπωμα στη μαθητική και τοπική κοινότητα.

Νάξος – Ορφέας Παπαδόπουλος: Από την υποκριτική στο τατουάζ και… στην Παναγία των Παρισίων (video)

Ο γνωστός ηθοποιός και tattoo artist μιλά αποκλειστικά στο Naxospress για την τέχνη, τη ζωή του στη Νάξο, τα παράξενα τατουάζ και τη νέα του θεατρική πρόκληση

Νάξος: Σύλληψη 70χρονου κυβερνήτη για παράνομο απόπλου σκάφους στον Πάνερμο

Παρά τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες, επιβατηγό τουριστικό σκάφος απέπλευσε χωρίς άδεια από το Λιμεναρχείο

Νάξος – Κεραμωτή: Σήμερα το τελευταίο αντίο στην Σοφία Φυρογένη

Η Κεραμωτή Νάξου αποχαιρετά μια αγαπημένη μορφή της τοπικής κοινωνίας – Αντί στεφάνου, δωρεά στον Ιερό Ναό από τον Σύλλογο Κεραμωτής

Εκρηκτική αύξηση επιβατών στο λιμάνι Νάξου τον Ιούνιο (πίνακας)

Οι αριθμοί αυξάνονται, οι υποδομές όμως όχι. Η Νάξος «ασφυκτιά» και χρειάζεται λύση τώρα.

Golden Plates 2025: Ο chef Νίκος Δημητροκάλης και το Dal Professore σε Νάξο και Αττική έκλεψαν τη παράσταση

Με φόντο τη θάλασσα και πρώτη ύλη την αυθεντικότητα, οι Κυκλάδες σάρωσαν στα φετινά βραβεία γαστρονομίας Golden Plates, αποσπώντας σημαντικές διακρίσεις που επιβεβαιώνουν το διεθνές γευστικό αποτύπωμά τους.

SeaJets: Το “TERA JET 2” ξεκινά τα δρομολόγια του, πρώτη αναχώρηση από Πειραιά στις 11 Ιουλίου

Το νέο ταχύπλοο της SEAJETS φτάνει Νάξο, Πάρο, Κουφονήσια, Σχοινούσα και Ηρακλειά με διπλή επιστροφή – Αναλυτικό πρόγραμμα του πρώτου δρομολογίου

Νάξος: Πωλείται πέτρινο ακίνητο 37τ.μ. με αυλή στο Καστράκι, πολύ κοντά στη θάλασσα

Αναζητάτε επένδυση δίπλα στη θάλασσα; Ένα γοητευτικό πέτρινο ακίνητο με δυνατότητα αναβάθμισης και επέκτασης διατίθεται προς πώληση στο Καστράκι, κοντά σε μία από τις ομορφότερες παραλίες της Νάξου