Παρασκευή, 12 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΣαντορινιός για άγονες γραμμές: Λογιστικά τρικ και τίποτα περισσότερο

Σαντορινιός για άγονες γραμμές: Λογιστικά τρικ και τίποτα περισσότερο

|

«Η καθυστερημένη προκήρυξη των άγονων γραμμών, αποκάλυψε τα ψέματα της Κυβέρνησης για τη δήθεν αύξηση του προϋπολογισμού. Δεν συμπεριέλαβαν τις νέες γραμμές που είχε προβλέψει ο ΣΥΡΙΖΑ», καταγγέλλει ο πρώην υπουργός και βουλευτής Δωδεκανήσου, Νεκτάριος Σαντορινιός  

«Η προκήρυξη των άγονων γραμμών στις 24/9/2019 αποκάλυψε σε όλο το μεγαλείο την πολιτική εξαπάτηση που επιχειρεί η Κυβέρνηση της ΝΔ, μέσω του Υπουργείου Ναυτιλίας, απέναντι στα νησιά και τους νησιώτες», δηλώνει ο αρμόδιος τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ, βουλευτής Δωδεκανήσου και πρώην υπουργός Νεκτάριος Σαντορινιός… 

«Πρόκειται για μια προκήρυξη, που ενώ όλα ήταν έτοιμα όταν ο ΣΥΡΙΖΑ πέρασε στην Αντιπολίτευση, εντούτοις καθυστέρησε τουλάχιστον δυο μήνες, φτάνοντας έτσι στο σημείο να μην μπορούν να ανατεθούν οι συμβάσεις άγονων γραμμών μέχρι τις 31/10/2019, οπότε και λήγουν οι ετήσιες εν ισχύ συμβάσεις. Η προχειρότητα αυτή θα έχει άμεσο αποτέλεσμα να καθυστερήσει τουλάχιστον δύο μήνες η δυνατότητα κράτησης εισιτηρίων από και προς τα νησιά, ιδίως για το καλοκαίρι, πλήττοντας τον τουρισμό αλλά και τις μετακινήσεις των ίδιων των νησιωτών.

Παράλληλα, με μια σειρά επικοινωνιακού τύπου ανακοινώσεις επιχειρήθηκε να καλυφθεί η αδυναμία διαχείρισης των άγονων γραμμών, η προχειρότητα της Κυβέρνησης αλλά και η ίδια η πραγματικότητα.
Συγκεκριμένα:

1. Η πολυθρύλητη αύξηση του Προϋπολογισμού για τις Άγονες Γραμμές δεν είναι παρά ένα κουτοπόνηρο λογιστικό τρικ, χωρίς ουσιαστικό αντίκρισμα στη βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών. Πολύ απλά το Υπουργείο προκηρύσσει όλες τις γραμμές με προϋπολογισμό για πλοία Κατηγορίας 1 (κάτω των 12 ετών). Ωστόσο ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ επαρκή πλοία Κατηγορίας 1 ή Κατηγορίας 2 (κάτω των 20 ετών), επομένως ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ να καλυφθεί ο προϋπολογισμός, γιατί απλά οι γραμμές και πάλι θα καλυφθούν στην πλειονότητά τους από πλοία Κατηγορίας 3. Έτσι απλά, το Υπουργείο εξαπατά τους νησιώτες παρουσιάζοντας ένα προϋπολογισμό «φουσκωμένο» κατά μέσο όρο 30% που όμως δεν αντιστοιχεί σε πραγματικές πολιτικές.

2. Η πολυθρύλητη ρήτρα «πλοίου αντικατάστασης» δεν ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑ αντίκρισμα, αφού περιορίζεται στο να προτιμάται το πλοίο που η εταιρεία δηλώνει ως πλοίο αντικατάστασης, ρύθμιση που έτσι και αλλιώς προϋπήρχε σαν πρακτική και στις προκηρύξεις των προηγούμενων ετών. Ωστόσο ΔΕΝ ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ πλοίο για το οποίο δεν δηλώνεται πλοίο αντικατάστασης, αφού σχεδόν πάντα (πλην της γραμμής Χάλκη- Σκάλα Καμείρου) για κάθε γραμμή υποβάλλεται ένα υποψήφιο πλοίο. Οπότε η ρήτρα «αντικατάστασης πλοίου» είναι απλά μια ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΕΞΑΓΓΕΛΙΑ χωρίς αντίκρισμα.

3. Η προκήρυξη των άγονων γραμμών βασίζεται στην απόφαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών της 27/6/2019, όταν ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν ακόμη Κυβέρνηση. Σε αυτή την απόφαση δεν προστέθηκε καμία νέα γραμμή από την νέα ηγεσία του Υπουργείου. Αντίθετα της Κυβέρνηση της ΝΔ έκοψε προτάσεις για 3 νέες γραμμές που ο ΣΥΡΙΖΑ είχε εγκρίνει.

i. ΚΑΒΑΛΑ – ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ και επιστροφή, Τρία (03) δρομολόγια την εβδομάδα καθόλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου.

ii. ΚΩΣ-ΝΙΣΥΡΟΣ-ΤΗΛΟΣ-ΣΥΜΗ-ΡΟΔΟΣ και επιστροφή, Τρία (03) δρομολόγια την εβδομάδα καθόλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου.

iii. ΡΟΔΟΣ- ΚΑΣΤΕΛΟΡΙΖΟ και επιστροφή, ΜΕ ΤΑΧΥΠΛΟΟ, Τρία (3) δρομολόγια την εβδομάδα καθόλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου.

Το έχουμε επισημάνει πολλές φορές, ότι η ακτοπλοΐα είναι πολύ σοβαρή υπόθεση για να αντιμετωπίζεται με όρους επικοινωνίας. Ας σταματήσει το Υπουργείο να προσπαθεί να κοροϊδέψει τους νησιώτες και τα νησιά και ας εξηγήσει στους πολίτες γιατί δεν προκήρυξε τις ακτοπλοϊκές γραμμές που αποτελούν αίτημα των τοπικών κοινωνιών των νησιών της Σαμοθράκης, Νισύρου, Τήλου, Σύμης και Καστελόριζου.

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Έκτακτο δρομολόγιο του “HIGHSPEED 4” για την Αμοργό στις 15 Σεπτεμβρίου

Ενημέρωση για έκτακτο δρομολόγιο από τον δήμο Αμοργού

Minoan Lines: Δύο νέα πλοία στη γραμμή Ηράκλειο–Μήλος–Πειραιάς μέχρι το 2028

«Στολίδια για το Ηράκλειο» τα χαρακτήρισε ο διευθύνων σύμβουλος Λουκάς Σιγάλας – Στόχος η αύξηση της επιβατικής κίνησης και η πράσινη μετάβαση στη ναυτιλία

“Μια βραδιά κάτω από την ελιά 2025”: Το 4ο Πολιτιστικό Φεστιβάλ Νάξου συνδέει γαστρονομία, μουσική και παράδοση (αφίσα)

Το 4ο Πολιτιστικό Φεστιβάλ «Μια βραδιά κάτω από την ελιά» (1–3 Οκτωβρίου 2025) στη Νάξο συνδυάζει γαστρονομία, μουσική και παράδοση με διεθνείς σεφ και τον Μανώλη Μητσιά.

Νάξος – Rugby League επιστρέφει: Ο Μανώλης Παπαντωνίου και το νέο ξεκίνημα με το Naxos Sphinx Rugby Club (video)

Στη Ραδιοφωνία Κυκλάδων (101,3) ο προπονητής μίλησε για την προσπάθεια δημιουργίας νέας ομάδας με έδρα τη Μονή και όνειρο συμμετοχής στη Β’ Εθνική.

«Ο Μπαμπάς ο Πόλεμος»: Ο Ιάκωβος Καμπανέλλης ζωντανεύει στη σκηνή του Κηποθεάτρου Νίκαιας

Το Θεατρικό Εργαστήρι του Ωδείου Τερψιθέας παρουσιάζει την κλασική σάτιρα του μεγάλου Ναξιώτη συγγραφέα, σε σκηνοθεσία Μάνου Χατζηγεωργίου.

Με την Ιωάννα Συνοδινού από την Αμοργό, η νέα σύνθεση του Δ.Σ. του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας

Με απόφαση του αναπληρωτή Υπουργού Γιάννη Βρούτση, ανανεώθηκε η σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου του Σ.Ε.Φ., με συμμετοχή του παλαίμαχου μπασκετμπολίστα Σταύρου Ελληνιάδη και της φοιτήτριας Μαρούσας Σιδέρη.

Νάξος – δήμος: Ορισμός νέου Προέδρου στη Δημοτική Κοινότητα Κεραμωτής

Το Δημοτικό Συμβούλιο Νάξου & Μικρών Κυκλάδων συνεδριάζει την Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου, με πρώτο θέμα την πλήρωση της θέσης Προέδρου της Κοινότητας Κεραμωτής, μετά τον θάνατο του προκατόχου.

«Τι είναι αγάπη;» – Διαδραστικές μουσικοθεατρικές παραστάσεις στη Νάξο

Η Κατερίνα Γαβαλά και η θεατρική ομάδα Φ.Α.Κ.Α. φέρνουν στη σκηνή του Ιάκωβου Καμπανέλλη μια εμπειρία καρδιάς

Big Bag: Ο απόλυτος οδηγός για τη σωστή αποθήκευση και μεταφορά υλικών

Το Big Bag αποτελεί την πιο αξιόπιστη και πρακτική λύση για αποθήκευση και μεταφορά υλικών. - Ποιοι είναι οι βασικοί λόγοι

Κέα: Η πρώτη τρισδιάστατη αποτύπωση του σπηλαίου «Τρυποσπηλιές»

Αποστολή του ΕΚΠΑ με επικεφαλής τον καθηγητή Εμμανουήλ Βασιλάκη κατέγραψε με τεχνολογία αιχμής το σπήλαιο και άνοιξε τον δρόμο για την ανάδειξη ενός μνημείου γεωλογικής κληρονομιάς.

Η Παπαβασιλείου αλλάζει όψη: Έρχεται η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων στη Νάξο

Μετά την «παύση» λόγω σεισμών, ξεκινούν τα έργα υπογείωσης καλωδίων και ανακατασκευής πεζοδρομίων – Προϋπολογισμός 2,15 εκατ. ευρώ.

Νάξος – Εντοπίστηκε ζωντανός ο αγνοούμενος στο Προφήτη Ηλία μετά από 4 ημέρες

Συγκλονιστική διάσωση από το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Νάξου – Στο σημείο σπεύδει ελικόπτερο για τη μεταφορά του στο Νοσοκομείο.

Μείωση ΦΠΑ κατά 30% σε νησιά με λιγότερους από 20.000 κατοίκους – Εκτός σχεδιασμού οι Κυκλάδες

Η εξαγγελία από τη ΔΕΘ και ο πίνακας με τα νησιά που εντάσσονται - Δείτε ποια νησιά εντάσσονται και συνολικά κερδισμένοι είναι 67.000 κάτοικοι

Το στυγερό έγκλημα του Φλώριου Σοϊλέ «Σκιά» στο Φιλώτι

Πώς μια ερωτική ιστορία κατέληξε σε βασανιστήρια, δολοφονία και λαϊκή εξέγερση στη Νάξο του 1902

Νάξος – Κεραμωτή: Εφυγε από τη ζωή ο πρόεδρος της κοινότητας, Εμμανουήλ Φακίνος

Μεγάλη θλίψη στην τοπική κοινωνία για την ξαφνική απώλεια του Προέδρου της Κεραμωτής, που υπήρξε σύμβολο ανθρωπιάς και προσφοράς. - Σήμερα η εξόδιος ακολουθία

Κακαβιά: Συνελήφθη 37χρονη με ένταλμα από τον Ανακριτή Πλημμελειοδικών Νάξου

Η γυναίκα, υπήκοος Βουλγαρίας, εντοπίστηκε στο συνοριακό σημείο ελέγχου Κακαβιάς και οδηγήθηκε στην Εισαγγελία Ιωαννίνων

Μ. Κουτουλάκης: «Ιστορική μείωση ΦΠΑ 30% στα νησιά έως 20.000 κατοίκους»

Ο Γενικός Γραμματέας Νησιωτικής Πολιτικής σχολιάζει τις ανακοινώσεις του Πρωθυπουργού στη ΔΕΘ και μιλά για «μια νέα αρχή» στην ολοκληρωμένη νησιωτική πολιτική.

Στη Δράμα κάνει πρεμιέρα σήμερα το ντοκιμαντέρ «Σμύριδα, μάρμαρο και αμπέλι» με επίκεντρο τη Νάξο (video)

Η μικρού μήκους ταινία του Ορέστη Ρούσκα καταγράφει ιστορίες ανθρώπων που αντιστέκονται στον υπερτουρισμό και δείχνουν τον δρόμο για έναν βιώσιμο τουρισμό στο νησί.

«Βιώσιμες Κυκλάδες»: Το Φιλώτι της Νάξου στο πρώτο ντοκιμαντέρ της Πρωτοβουλίας για τη Δημοσιογραφία (video)

Η καρδιά της κτηνοτροφίας, η κρίση νερού και η μάχη για διατήρηση της ταυτότητας