Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΣαντορίνη - Sea Diamond: Καταγγελία εις βάρος του Υπουργείου Ναυτιλίας και έκτακτο...

Σαντορίνη – Sea Diamond: Καταγγελία εις βάρος του Υπουργείου Ναυτιλίας και έκτακτο Δημοτικό Συμβούλιο

|

η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Θηραίων Πολιτών για την Ανέλκυση του Sea Diamond με ανοιχτή επιστολή ζητεί την άμεση ανέλκυση του πλοίου από τον βυθό της Καλντέρας και καταγγέλει την προκλητική όπως χαρακτηρίζει συμπεριφορά του Υπουργείου Ναυτιλίας – Τη Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου το έκτακτο Δημοτικό Συμβούλιο με θέμα μόνο τη συγκεκριμένη υπόθεση 

Με επιστολή της η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Θηραίων Πολιτών για την Ανέλκυση του Sea Diamond καταγγέλλει το υπουργείο Ναυτιλίας για προκλητική συμπεριφορά λόγω της ρύπανσης της περιοχής με βαρά μέταλλα (Κάδμιο και Μόλυβδο).  «Με την πάροδο του χρόνου η διάβρωση θα καταστρέφει όλο και περισσότερο το ναυάγιο και η ρύπανση θα γίνεται όλο και εντονότερη», αναφέρουν και σημειώνουν:  

«Η χρονική έκταση στο μέλλον των επιβλαβών εκπομπών από το πλοίο και το χρονικό σημείο κατά το οποίο αυτό θα καταστεί αδρανές είναι τα 420 ΧΡΟΝΙΑ. Ως βέλτιστη λύση (από περιβαλλοντικής απόψεως), προκρίνεται η ολική ανέλκυση του σκάφους».

Η Συντονιστική Επιτροπή μάλιστα αναφέρεται στην απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, σύμφωνα με την οποία, «η ευθύνη διαχειρίσεως και αντιμετωπίσεως του κινδύνου που απορρέει από το ναυάγιο του Sea Diamond για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και το θαλάσσιο περιβάλλον ανήκει εκτός από το Λιμενικό Ταμείο Θήρας και στην Κεντρική Διοίκηση (Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας)».

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ με λίγα λόγια:

1. Στις 8/8/2019 παραδόθηκε πραγματογνωμοσύνη σχετικά με τη ρύπανση που διέταξε το Αστικό Εφετείο Πειραιά, σύμφωνα με την οποία: Υπάρχουν αυξημένες τιμές ρύπανσης από τα επικίνδυνα βαρέα μέταλλα Κάδμιο και Μόλυβδο. Ειδικά σε σημεία κοντά στο ναυάγιο, τα επίπεδα ρύπανσης ήταν πολύ υψηλά. Με την πάροδο του χρόνου η διάβρωση θα καταστρέφει όλο και περισσότερο το ναυάγιο και η ρύπανση θα γίνεται όλο και εντονότερη. Η χρονική έκταση στο μέλλον των επιβλαβών εκπομπών από το πλοίο και το χρονικό σημείο κατά το οποίο αυτό θα καταστεί αδρανές είναι τα 420 ΧΡΟΝΙΑ. Ως βέλτιστη λύση (από περιβαλλοντικής απόψεως), προκρίνεται η ολική ανέλκυση του σκάφους. Η τελευταία κατόπτευση του ναυαγίου (Ιούλιος 2019), μέσω της χρήσης του ROV, κατέδειξε ότι το ναυάγιο του Sea Diamond ευρίσκεται σε εξαιρετική κατάσταση γεγονός το οποίο ενισχύει την ως άνω αναφερόμενη επιλογή.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Η επιβάρυνση που έχει επιφέρει το ναυάγιο στην περιοχή είναι σαφής και ο μοναδικός τρόπος αποτροπής της, είναι η οριστική απομάκρυνση του. Κάθε άλλη καθυστέρηση ή ενέργεια θα έχει ως αποτέλεσμα την οικολογική και όχι μόνον καταστροφή της Καλντέρας

2. Στις 30/1/2020 παραδόθηκε η πραγματογνωμοσύνη σχετικά με το εφικτό ή όχι της ανέλκυσης του πλοίου και το κόστος αυτής που διέταξε επίσης το Αστικό Εφετείο Πειραιά, σύμφωνα με την οποία: Με βάση τα υπάρχοντα δεδομένα, η ανέλκυση του ναυαγίου SEA DIAMOND είναι πρακτικώς εφικτή… ”Το κόστος της ανέλκυσης μπορεί να είναι από 550 εκατομμύρια Ευρώ μέχρι και να ξεπεράσει το ένα (1) δισεκατομμύριο Ευρώ”, και “Ο χρόνος σταθεροποίησης και ανέλκυσης μπορεί να είναι από 5 έως 14 μήνες”.

3. Στις 2/10/2019 εκδόθηκε η απόφαση 1820/2019 του Συμβουλίου της Επικρατείας, ύστερα από προσφυγή κατοίκων της Σαντορίνης τον Μάρτιο 2011. Σύμφωνα με την απόφαση αυτή η ευθύνη διαχειρίσεως και αντιμετωπίσεως του κινδύνου που απορρέει από το ναυάγιο του Sea Diamond για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και το θαλάσσιο περιβάλλον ανήκει εκτός από το Λιμενικό Ταμείο Θήρας και στην Κεντρική Διοίκηση (Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας), ως αυτοτελή της υποχρέωση, επιβαλλόμενη τόσο από το άρθρο 24 του Συντάγματος, όσο και από τις διατάξεις των π.δ. 55/1998 και 11/2002, και συγκεκριμένα στις λιμενικές αρχές (κεντρικές ή τοπικές, ανάλογα με το μέγεθος του ναυαγίου και των συνεπειών του) ως κρατικές υπηρεσίες (σήμερα υπαγόμενες στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής), δοθέντος άλλωστε ότι η προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος δεν αποτελεί αμιγώς τοπική υπόθεση.

4. Η Δημόσια Αρχή Λιμένων (ΔΑΛ), ως αποκεντρωμένη, αυτοτελής και ανεξάρτητη υπηρεσιακή μονάδα του Υπουργείου Ναυτιλίας, υπακούοντας στην απόφαση του ΣτΕ, προκήρυξε στις αρχές Νοεμβρίου 2019 διεθνή ανοιχτό μειοδοτικό διαγωνισμό ανέλκυσης του ναυαγίου SEA DIAMOND, αρχικά με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 50 εκατ. ευρώ που απέβη άκαρπος, και στη συνέχεια αποφασίστηκε η διακήρυξη επαναληπτικού ανοικτού μειοδοτικού διαγωνισμού για την ανέλκυση και απομάκρυνση του ναυαγίου με δαπάνες των κατά το άρθρο 2 του Ν. 2881/2001 υπόχρεων προσώπων (πλοιοκτήτριας και ασφαλιστών), προϋπολογιζόμενης δαπάνης 350.000.000,00 ευρώ. Ως αποτέλεσμα της διαγωνιστικής διαδικασίας προέκυψε η εκδήλωση ενδιαφέροντος και η σφραγισμένη προσφορά δύο αντιστοίχως μεγάλων εταιρειών ανελκύσεων του Δημοσίου της Κίνας.

5. Στις 16/1/2020 ο κ. Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, μόλις 4 ημέρες πριν την λήξη της προθεσμίας υποβολής προφορών και την αποσφράγιση των φακέλων, απέστειλε προς τη ΔΑΛ έγγραφο, με το οποίο έδωσε την εντολή ανάκλησης της διαγωνιστικής διαδικασίας και την ακύρωση οποιασδήποτε άλλης συναφούς πράξεώς της, με το επιχείρημα ότι «…η αρμοδιότητα ανέλκυσης και απομάκρυνσης ναυαγίων ασκείται από τους οικείους φορείς διοίκησης και διαχείρισης λιμένων κατά τα οριζόμενα στο ν. 2881/2001…. Ως εκ τούτου στην προκειμένη περίπτωση αρμόδιος φορέας για τη διενέργεια των σχετικών διαδικασιών είναι το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας.»

Η απόφαση αυτή του Υπουργού Ναυτιλίας έρχεται σε αντίθεση με την ανωτέρω απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας.

6. Έτσι η ΔΑΛ ανέστειλε οποιαδήποτε περαιτέρω ενασχόλησή της με την ανέλκυση του ναυαγίου SEA DIAMOND, και το Λιμενικό Ταμείο Θήρας έχοντας δηλώσει επανειλημμένα στο παρελθόν την αδυναμία του να φέρει εις πέρας μία τόσο δύσκολη διαδικασία όπως αυτή της ανέλκυσης του SEA DIAMOND, δεν ασχολείται καθόλου πλέον με την υπόθεση. Χαρακτηριστικά, στις 29-10-2018 σε επιστολή του Προέδρου του Λιμενικού Ταμείου Θήρας, προς τον Υπουργό Ναυτιλίας, δηλώθηκε πως σχετικά με το ναυάγιο του SEA DIAMOND «…το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας έχει εξαντλήσει τα νομικά εργαλεία, τα οποία προσφέρονται δυνάμει της οικείας εθνικής νομοθεσίας και σας καλεί να συμβάλλετε στην εξεύρεση λύσης για την αντιμετώπιση του ζητήματος…»

7. Σήμερα πλέον, μετά την προκλητική συμπεριφορά του Υπουργού Ναυτιλίας, ζητήσαμε και καθορίστηκε ΕΚΤΑΚΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ την Παρασκευή 14/2/2020 στις 14:00 στο ΔΑΠΠΟΣ με μοναδικό θέμα τη διαχείριση του ναυαγίου του SEA DIAMOND. Σ’ αυτό το Δημοτικό Συμβούλιο είναι πολύ σημαντικό να πάρουμε μέρος όλοι μας και να απαιτήσουμε ομόφωνα από την Κεντρική Διοίκηση και το Υπουργείο Ναυτιλίας και επωμιστεί την ευθύνη της διαχείριση του ναυαγίου του Sea Diamond, για το οποίο φέρει και αυτοτελή ευθύνη, και να συνεχιστούν οι διαδικασίες που με επιτυχία ξεκίνησε η Δημόσια Αρχή Λιμένων προς την ανέλκυση του ναυαγίου που συνεχίζει να ρυπαίνει και να απειλεί εδώ και 13 χρόνια τη Σαντορίνη μας.

ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΕΚΕΙ, Η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗΣ ΕΙΝΑΙ ΕΥΘΥΝΗ ΟΛΩΝ ΜΑΣ!

Με τιμή,

Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Θηραίων Πολιτών για την Ανέλκυση του Sea Diamond


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

ΣΥΡΙΖΑ – Κυκλάδες: Παραιτήσεις μελών από Τήνο και Σύρο

Ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ και ποια η σχέση του με τα μέλη… Νέες παραιτήσεις

Κίνα: Ρομπότ με AI «έπεισε» άλλα ρομπότ να… στασιάσουν (!!!)

Ρομπότ με Τεχνητή Νοημοσύνη στην Κίνα «έπεισε» άλλα ρομπότ να... στασιάσουν και να το ακολουθήσουν (video)

Νάξος: Γιατί ο Δημήτρης Λιανός μιλάει για “ιδιαίτερη τιμή”;

Η ανάρτηση που έγινε από τον Δήμαρχο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων με αφορμή την εκδήλωση χθες Πέμπτη (21/11) στη Νάξο

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Μητσοτάκης σε Λιανό “Είναι δέσμευσή μου το φράγμα αυτό επιτέλους να ολοκληρωθεί “

Τι είπε ο Μητσοτάκης για τα προβλήματα που υπάρχουν στα νησιά και δη στη Νάξο - Φθηνό ρεύμα και καλό, ποιοτικό, καθαρό νερό για τα νησιά μας

Μονογυιού: “Σημαντική η δέσμευση του Πρωθυπουργού για την ολοκλήρωση του φράγματος Τσικαλαριού”

Κατερίνα Μονογυιού: Στην εκδήλωση για την υπογραφή σύμβασης για τη σύσταση του Ταμείου Απανθρακοποίησης Ελληνικών Νησιών

Νάξος: Ο Γ. Λεονταρίτης στην τελετή υπογραφής της σύμβασης σύστασης Ταμείου Απανθρακοποίησης Νησιών

Η συμφωνία αποσκοπεί στην επιτάχυνση της απεξάρτησης των ελληνικών νησιών από τις εκπομπές άνθρακα κάνοντας πράξη την πράσινη μετάβαση και κλιματική προσαρμογή τους.

Νάξος – Στ. Γκίκας: “Θα αλλάξει η εικόνα των νησιών μας, στο σύνολό τους”

Μιλώντας για «το μοντέλο των “έξυπνων” και ”πράσινων” νησιών» ο Στέφανος Γκίκας δήλωσε πως «δημιουργεί σημαντική προστιθέμενη αξία για τα νησιά μας»

Νάξος – Μητσοτάκης: “Στεκόμαστε δίπλα στους νησιώτες” (video)

Ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και πως η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Αμοργός: Εννέα μέτρα μετακινήθηκε ο υποθαλάσσιος πυθμένας και έδωσε τον σεισμό του 1956

Διεθνής ερευνητική ομάδα ρίχνει «φως» στις αιτίες του καταστροφικού σεισμού του 1956 στην Αμοργό - Τι λέει η Εύη Νομικού

Πάρος: Ο καπετάν – Χρήστος Τζουάνης “έφυγε” από την ζωή

Στα 42 του χρόνου ο cpt Χρήστος Τζουάνης έφυγε από τη ζωή ...

Δονούσα: Ανεμογεννήτριες καλύπτουν την Καλοταρίτισσα

φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για το πώς θα φαίνεται το συγκεκριμένο έργο στην πλήρη του ανάπτυξη (60 ανεμογεννήτριες) στη Δονούσα

Νάξος: Επίσκεψη εξπρές του Μητσοτάκη με συνοδεία αξιωματούχων σε τρία αεροπλάνα (!!!)

Τρία αεροσκάφη της Olympic Air θα μεταφέρουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους συνοδούς του στη Νάξο – Η ώρα άφιξης και αναχώρησης

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Πανναξιακός ΑΟ: Με “τριπλό” Μανωλά το …τρίποντο κόντρα στον Πανθηραϊκό

Με χατ τρικ του Μανωλά ο Πανναξιακός 5-2 τον Πανθηραϊκό - Η αφιέρωση στην επέτειο του Πολυτεχνείου (video)

MSC: Βάζει στο πρόγραμμα την Σύρο, “βλέπει” τις υποδομές στη Σαντορίνη

MSC: Αντί για τέλη, επενδύσεις σε υποδομές για ανάπτυξη της κρουαζιέρας