Σάββατο, 11 Ιανουαρίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΣαντορίνη - Sea Diamond: Καταγγελία εις βάρος του Υπουργείου Ναυτιλίας και έκτακτο...

Σαντορίνη – Sea Diamond: Καταγγελία εις βάρος του Υπουργείου Ναυτιλίας και έκτακτο Δημοτικό Συμβούλιο

|

η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Θηραίων Πολιτών για την Ανέλκυση του Sea Diamond με ανοιχτή επιστολή ζητεί την άμεση ανέλκυση του πλοίου από τον βυθό της Καλντέρας και καταγγέλει την προκλητική όπως χαρακτηρίζει συμπεριφορά του Υπουργείου Ναυτιλίας – Τη Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου το έκτακτο Δημοτικό Συμβούλιο με θέμα μόνο τη συγκεκριμένη υπόθεση 

Με επιστολή της η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Θηραίων Πολιτών για την Ανέλκυση του Sea Diamond καταγγέλλει το υπουργείο Ναυτιλίας για προκλητική συμπεριφορά λόγω της ρύπανσης της περιοχής με βαρά μέταλλα (Κάδμιο και Μόλυβδο).  «Με την πάροδο του χρόνου η διάβρωση θα καταστρέφει όλο και περισσότερο το ναυάγιο και η ρύπανση θα γίνεται όλο και εντονότερη», αναφέρουν και σημειώνουν:  

«Η χρονική έκταση στο μέλλον των επιβλαβών εκπομπών από το πλοίο και το χρονικό σημείο κατά το οποίο αυτό θα καταστεί αδρανές είναι τα 420 ΧΡΟΝΙΑ. Ως βέλτιστη λύση (από περιβαλλοντικής απόψεως), προκρίνεται η ολική ανέλκυση του σκάφους».

Η Συντονιστική Επιτροπή μάλιστα αναφέρεται στην απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, σύμφωνα με την οποία, «η ευθύνη διαχειρίσεως και αντιμετωπίσεως του κινδύνου που απορρέει από το ναυάγιο του Sea Diamond για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και το θαλάσσιο περιβάλλον ανήκει εκτός από το Λιμενικό Ταμείο Θήρας και στην Κεντρική Διοίκηση (Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας)».

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ με λίγα λόγια:

1. Στις 8/8/2019 παραδόθηκε πραγματογνωμοσύνη σχετικά με τη ρύπανση που διέταξε το Αστικό Εφετείο Πειραιά, σύμφωνα με την οποία: Υπάρχουν αυξημένες τιμές ρύπανσης από τα επικίνδυνα βαρέα μέταλλα Κάδμιο και Μόλυβδο. Ειδικά σε σημεία κοντά στο ναυάγιο, τα επίπεδα ρύπανσης ήταν πολύ υψηλά. Με την πάροδο του χρόνου η διάβρωση θα καταστρέφει όλο και περισσότερο το ναυάγιο και η ρύπανση θα γίνεται όλο και εντονότερη. Η χρονική έκταση στο μέλλον των επιβλαβών εκπομπών από το πλοίο και το χρονικό σημείο κατά το οποίο αυτό θα καταστεί αδρανές είναι τα 420 ΧΡΟΝΙΑ. Ως βέλτιστη λύση (από περιβαλλοντικής απόψεως), προκρίνεται η ολική ανέλκυση του σκάφους. Η τελευταία κατόπτευση του ναυαγίου (Ιούλιος 2019), μέσω της χρήσης του ROV, κατέδειξε ότι το ναυάγιο του Sea Diamond ευρίσκεται σε εξαιρετική κατάσταση γεγονός το οποίο ενισχύει την ως άνω αναφερόμενη επιλογή.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Η επιβάρυνση που έχει επιφέρει το ναυάγιο στην περιοχή είναι σαφής και ο μοναδικός τρόπος αποτροπής της, είναι η οριστική απομάκρυνση του. Κάθε άλλη καθυστέρηση ή ενέργεια θα έχει ως αποτέλεσμα την οικολογική και όχι μόνον καταστροφή της Καλντέρας

2. Στις 30/1/2020 παραδόθηκε η πραγματογνωμοσύνη σχετικά με το εφικτό ή όχι της ανέλκυσης του πλοίου και το κόστος αυτής που διέταξε επίσης το Αστικό Εφετείο Πειραιά, σύμφωνα με την οποία: Με βάση τα υπάρχοντα δεδομένα, η ανέλκυση του ναυαγίου SEA DIAMOND είναι πρακτικώς εφικτή… ”Το κόστος της ανέλκυσης μπορεί να είναι από 550 εκατομμύρια Ευρώ μέχρι και να ξεπεράσει το ένα (1) δισεκατομμύριο Ευρώ”, και “Ο χρόνος σταθεροποίησης και ανέλκυσης μπορεί να είναι από 5 έως 14 μήνες”.

3. Στις 2/10/2019 εκδόθηκε η απόφαση 1820/2019 του Συμβουλίου της Επικρατείας, ύστερα από προσφυγή κατοίκων της Σαντορίνης τον Μάρτιο 2011. Σύμφωνα με την απόφαση αυτή η ευθύνη διαχειρίσεως και αντιμετωπίσεως του κινδύνου που απορρέει από το ναυάγιο του Sea Diamond για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και το θαλάσσιο περιβάλλον ανήκει εκτός από το Λιμενικό Ταμείο Θήρας και στην Κεντρική Διοίκηση (Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας), ως αυτοτελή της υποχρέωση, επιβαλλόμενη τόσο από το άρθρο 24 του Συντάγματος, όσο και από τις διατάξεις των π.δ. 55/1998 και 11/2002, και συγκεκριμένα στις λιμενικές αρχές (κεντρικές ή τοπικές, ανάλογα με το μέγεθος του ναυαγίου και των συνεπειών του) ως κρατικές υπηρεσίες (σήμερα υπαγόμενες στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής), δοθέντος άλλωστε ότι η προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος δεν αποτελεί αμιγώς τοπική υπόθεση.

4. Η Δημόσια Αρχή Λιμένων (ΔΑΛ), ως αποκεντρωμένη, αυτοτελής και ανεξάρτητη υπηρεσιακή μονάδα του Υπουργείου Ναυτιλίας, υπακούοντας στην απόφαση του ΣτΕ, προκήρυξε στις αρχές Νοεμβρίου 2019 διεθνή ανοιχτό μειοδοτικό διαγωνισμό ανέλκυσης του ναυαγίου SEA DIAMOND, αρχικά με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 50 εκατ. ευρώ που απέβη άκαρπος, και στη συνέχεια αποφασίστηκε η διακήρυξη επαναληπτικού ανοικτού μειοδοτικού διαγωνισμού για την ανέλκυση και απομάκρυνση του ναυαγίου με δαπάνες των κατά το άρθρο 2 του Ν. 2881/2001 υπόχρεων προσώπων (πλοιοκτήτριας και ασφαλιστών), προϋπολογιζόμενης δαπάνης 350.000.000,00 ευρώ. Ως αποτέλεσμα της διαγωνιστικής διαδικασίας προέκυψε η εκδήλωση ενδιαφέροντος και η σφραγισμένη προσφορά δύο αντιστοίχως μεγάλων εταιρειών ανελκύσεων του Δημοσίου της Κίνας.

5. Στις 16/1/2020 ο κ. Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, μόλις 4 ημέρες πριν την λήξη της προθεσμίας υποβολής προφορών και την αποσφράγιση των φακέλων, απέστειλε προς τη ΔΑΛ έγγραφο, με το οποίο έδωσε την εντολή ανάκλησης της διαγωνιστικής διαδικασίας και την ακύρωση οποιασδήποτε άλλης συναφούς πράξεώς της, με το επιχείρημα ότι «…η αρμοδιότητα ανέλκυσης και απομάκρυνσης ναυαγίων ασκείται από τους οικείους φορείς διοίκησης και διαχείρισης λιμένων κατά τα οριζόμενα στο ν. 2881/2001…. Ως εκ τούτου στην προκειμένη περίπτωση αρμόδιος φορέας για τη διενέργεια των σχετικών διαδικασιών είναι το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας.»

Η απόφαση αυτή του Υπουργού Ναυτιλίας έρχεται σε αντίθεση με την ανωτέρω απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας.

6. Έτσι η ΔΑΛ ανέστειλε οποιαδήποτε περαιτέρω ενασχόλησή της με την ανέλκυση του ναυαγίου SEA DIAMOND, και το Λιμενικό Ταμείο Θήρας έχοντας δηλώσει επανειλημμένα στο παρελθόν την αδυναμία του να φέρει εις πέρας μία τόσο δύσκολη διαδικασία όπως αυτή της ανέλκυσης του SEA DIAMOND, δεν ασχολείται καθόλου πλέον με την υπόθεση. Χαρακτηριστικά, στις 29-10-2018 σε επιστολή του Προέδρου του Λιμενικού Ταμείου Θήρας, προς τον Υπουργό Ναυτιλίας, δηλώθηκε πως σχετικά με το ναυάγιο του SEA DIAMOND «…το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας έχει εξαντλήσει τα νομικά εργαλεία, τα οποία προσφέρονται δυνάμει της οικείας εθνικής νομοθεσίας και σας καλεί να συμβάλλετε στην εξεύρεση λύσης για την αντιμετώπιση του ζητήματος…»

7. Σήμερα πλέον, μετά την προκλητική συμπεριφορά του Υπουργού Ναυτιλίας, ζητήσαμε και καθορίστηκε ΕΚΤΑΚΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ την Παρασκευή 14/2/2020 στις 14:00 στο ΔΑΠΠΟΣ με μοναδικό θέμα τη διαχείριση του ναυαγίου του SEA DIAMOND. Σ’ αυτό το Δημοτικό Συμβούλιο είναι πολύ σημαντικό να πάρουμε μέρος όλοι μας και να απαιτήσουμε ομόφωνα από την Κεντρική Διοίκηση και το Υπουργείο Ναυτιλίας και επωμιστεί την ευθύνη της διαχείριση του ναυαγίου του Sea Diamond, για το οποίο φέρει και αυτοτελή ευθύνη, και να συνεχιστούν οι διαδικασίες που με επιτυχία ξεκίνησε η Δημόσια Αρχή Λιμένων προς την ανέλκυση του ναυαγίου που συνεχίζει να ρυπαίνει και να απειλεί εδώ και 13 χρόνια τη Σαντορίνη μας.

ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΕΚΕΙ, Η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗΣ ΕΙΝΑΙ ΕΥΘΥΝΗ ΟΛΩΝ ΜΑΣ!

Με τιμή,

Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Θηραίων Πολιτών για την Ανέλκυση του Sea Diamond


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Airbnb: Εκτός μένουν ημιυπόγεια, ημιόροφοι, βιοτεχνικά κτήρια

Με ταχείς ρυθμούς αυξάνονται οι βραχυχρόνιες μισθώσεις στην Ευρώπη - Τι αλλάζει στην Ελλάδα με το νομοσχέδιο του υπ. Τουρισμού - Πώς το σχολιάζουν οι φορείς της αγοράς

Ελλάδα: Εφυγε από τη ζωή η ιστορικός Χρύσα Μαλτέζου

Σε ηλικία 84 ετών έφυγε από τη ζωή η Ιστορικός Χρύσα Μαλτέζου - Από το 2012 μέλος της Ακαδημίας Αθηνών

Νάξος: Καταγγελία το 1924 για την κατασκευή του Εναερίου Σιδηροδρόμου Μεταφοράς Σμύριδας

καταγγελία για την κατασκευή του Εναερίου Σιδηροδρόμου Μεταφοράς Σμύριδας Νάξου - Πότε έγινε και από ποιον.. Ποιοι ήταν οι λόγοι

Αντίπαρος: Προχωρά επένδυση για νέο ξενοδοχείο

Το νέο ξενοδοχείο θα αναπτυχθεί σε έκταση 15,7 περίπου στρεμμάτων στην περιοχή Ασπριές, στην Αντίπαρο και θα διαθέτει 41 κλίνες

ΠΝΑΙ: Πρόσκληση συμμετοχής στην Διεθνή Έκθεση Τροφίμων και Ποτών Food Expo Greece 2025

Πρόσκληση συμμετοχής στην Διεθνή Έκθεση Τροφίμων και Ποτών Food Expo Greece 2025 - Χρονοδιάγραμμα

ΕΟΚ – Final 8: Η καρδιά του εφηβικού πρωταθλήματος θα χτυπήσει στη Νάξο

Η Νάξος θα φιλοξενήσει το Final 8 του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Εφήβων μπάσκετ από τις 23 έως τις 28 Απριλίου

Eurovision 2025: Ανακοινώθηκαν τα 12 τραγούδια για τον μεγάλο τελικό

Eurovision 2025: Αυτά είναι τα 12 τραγούδια που θα παρουσιαστούν στον ελληνικό τελικό - Ανάμεσά τους και εκπρόσωπος της Νάξου

ΕΠΣ Κυκλάδων: Πρωταθλήτρια ομάδα Αιγαίου η Μικτή Κ16

Με νίκη 2-0 επί της ΕΠΣ Δωδεκανήσων και η ΕΠΣ Κυκλάδων σε επίπεδο Μικτών 16 είναι πρωταθλήτρια Αιγαίου

Σέριφος – ΠΠΙ: Ο γιατρός Θανάσης Κοντάρης αποχωρεί μετά από επτά χρόνια

Αποχαιρέτησε μετά από 7 χρόνια την ομάδα του ΠΠΙ Σερίφου ο ιατρός Θανάσης Κοντάρης

Εκτακτο: Στο χειρουργείο ο Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος

Εκτάκτως στο χειρουργείο ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος

Νάξος: Το Laguna Coast Resort στα 20 ξενοδοχεία που θα ξεχωρίσουν τη φετινή χρονιά

Ανάμεσα στις 20 πιο .. ηχηρές αφίξεις στο χώρο των καταλυμάτων και το Laguna Coast Resort που βρίσκεται στη Νάξο

Νάξος – Αεροδρόμιο: Τον Σεπτέμβριο βγαίνει στο …σφυρί

Τον Σεπτέμβριο η έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για τα 22 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια της ΥΠΑ

Νάξος – Θεοφάνια: Με λαμπρότητα ο εορτασμός, μέλος του ΕΚΑΒ ο Ιορδάνης που έπιασε το Σταυρό (video)

Με λαμπρότητα και ανοιξιάτικο καιρό ο εορτασμός των Θεοφανίων - Ποιος έπιασε τον Τίμιο Σταυρό και τι δήλωσε στον Γιάννη Βλαχάκη (video)

Θεοφάνια – Κωμιακή: Ο Σταυρός έπεσε στη στέρνα της Ανεβάλλουσας, τον έπιασε ο Μάριος Βενιέρης (video)

Για 3η σερί χρονιά η στέρνα της Ανεβάλλουσας λειτουργεί ως το σημείο αναφοράς για τους κατοίκους της Κωμιακής τα Θεοφάνια - Ποιος έπιασε το σταυρό (video)

Νάξος – Cine Naxos: Ερχεται το “Υπάρχω” (10/01) που σπάει ταμεία σε όλη την Ελλάδα

Η Ελληνική ταινία "Υπάρχω" που αναφέρεται σε στιγμές από τη ζωή του Στέλιου Καζαντζίδη από την Παρασκευή 10 Ιανουαρίου στο Cine Naxos - Διπλές προβολές (19:30 και 22:00) και δεν αποκλείεται να την δούμε και 2η εβδομάδα (video)

Blue Star Ferries: Από αύριο (09/01) το Blue Star 1 επιστρέφει στη γραμμή της Παροναξίας

Από αύριο Πέμπτη (09/01) το Blue Star 1 επιστρέφει στη Παροναξία - Μέχρι πότε θα είναι στη γραμμή, το Blue Star Delos πάει .. Καβάλα

Λ. Ελευθερίου: “Χαίρομαι που ο γιος μου, θέλει να ερχόμαστε Νάξο” (video)

Ο Λευτέρης Ελευθερίου μιλάει στο NaxosPress και τον Νίκο Σκορδιαλό για τον Καμπανέλλη, τον Ημελλο και βέβαια τη Νάξο (video)

Νάξος – Αγιος Αρσένιος: Γλέντι τα Θεοφάνια και κοπή πρωτοχρονιάτικης πίτας

Πρόσκληση στην κοπή Πρωτοχρονιάτικης πίτας και στο γλέντι του Πολιτιστικού και Οικολογικού Συλλόγου Αγίου Αρσενίου - Πότε και που

Νάξος: Ενός λεπτού σιγή στη μνήμη Οικονομοπούλου στον αγώνα Πανναξιακός ΑΟΚ – Πικέρμι

Στην αναμέτρηση μπάσκετ Πανναξιακός ΑΟΚ - Πικέρμπι θα τηρηθεί ενός λεπτού σιγή στη μνήμη της Μαργαρίτας Οικονομοπούλου

ΕΠΣ Κυκλάδων: Ένα μεγάλο ευχαριστώ στον cpt Μακάριο Λύρα και την Blue Star Ferries (photos)

Τα μέλη των Μεικτών Ομάδων της ΕΠΣ Κυκλάδων εν πλω.. Το ευχαριστώ προς τους αρμόδιος και δη την Blue Star Ferries