Και το… “πάρτυ” της Ραφήνας καλά κρατεί… Δύο ακόμα συμβατικά δηλώθηκαν για βόρειες Κυκλάδες, το «Νήσος Χίος» και το «Aqua Blue» κάτι που σημαίνει ότι για το καλοκαίρι του 2019 θα έχουμε επτά συμβατικά από Ραφήνα προς Κυκλάδες – Οι δρομολογήσεις για το 2018 – 19 όπως τέθηκαν στην διάθεση του Υπουργείου Ναυτιλίας κρύβουν … εκπλήξεις και για τη Νάξο
Η χθεσινή ημέρα ήταν ιδιαίτερα σημαντικά για την ελληνική ακτοπλοΐα κι αυτό γιατί ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, οι τακτικές δηλώσεις δρομολόγησης πλοίων της επόμενης ακτοπλοϊκής περιόδου, από 1 Νοεμβρίου 2018 έως και 31 Οκτωβρίου 2019. Τώρα θα μου πείτε που είναι το σημαντικό; Ειδικά όταν έχουμε τον … πόλεμο που έχει ξεσπάσει στις Κυκλάδες ανάμεσα στις ακτοπλοϊκές εταιρείες με το πρώτο λόγο σε Golden Star Ferries και SeaJets και με αφορμή τη μη ένταξη στα δρομολόγια των δύο ταχύπλοων που έχει φέρει η Οικογένεια Στεφάνου και θέλει να τα εντάξει εντός Κυκλάδων…
Όπως επίσης, που πάμε, όταν ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατικών Πλοίων (ΣΕΕΝ) κος Σακέλλης μιλάει για υποδομές που δεν αντέχουν και για την επικείμενη ακόμη μεγαλύτερη αύξηση στις τιμές καυσίμων που θα δοκιμάσουν τις εταιρείες… Κι όμως οι ακτοπλοϊκές άνοιξαν τα χαρτιά τους. Όχι ότι θα γίνουν πραγματικότητα οι περισσότερες εξ αυτών, αλλά αν μη τι άλλο έχει …πλάκα.
Τι βλέπουμε; Τη Ραφήνα να υποδέχεται δεκατρία (13) πλοία σε ημερήσια βάση. Όχι δεν είναι αστείο και είναι και γρουσούζικο νούμερο Γιατί εκτός από τα ήδη υπάρχοντα (πέντε συμβατικά και έξι ταχύπλοα) δρομολογούνται δύο ακόμη… Το «Νήσος Χίος» της Hellenic Seaways και το «AqouaBlue» της SeaJet. Σύμφωνα με τις αιτήσεις δρομολόγησης στο ΣΑΣ, που ισχύουν από 1.11.2018 έως 31.10 2019, το πρώτο θα εκτελεί την γραμμή Ραφήνα – Άνδρος – Τήνος – Μύκονος – Πάρος – Νάξος – Ioς – Σαντορίνη και το δεύτερο τη γραμμή: Ραφήνα – Άνδρος – Τήνος – Μύκονος. Και έχουμε και σε εκκρεμότητα τα δύο της Golden Star Ferries. Περισσότερο για μορφή πίεσης λειτουργεί και όχι τίποτα άλλο.
Από εκεί και πέρα βλέπουμε για την SeaJet το “AndrosJet” από Πειραιά για Σύρο – Μύκονο – Νάξο – Κουφονήσι και Αμοργό το “Blue Power” από Πειραιά για Μύκονο – Νάξο – Θήρα και το “SeaSpeed Jet” από Πειραιά προς Κεντρικό Αιγαίο (Πάτμο – Σάμο – Ικαρία) μέσω Παροναξίας. Και ένα ακόμη πλοίο (IFT) από Ρέθυμνο για Σαντορίνη – Νάξο… Όπως και το «Kalli P.» που μπαίνει από Ηράκλειο για Σαντορίνη – Πάρο – Μύκονο… Αντίθετα, έχουμε το SuperRunner που θα κάνει τη διαδρομή Ηράκλειο – Θήρα – Μύκονος για λογαριασμό της Golden Star Ferries. Επίσης, το «Νήσος Σάμος» από τον Πειραιά για Πάρο – Νάξο και Σαντορίνη για την Hellenic Seaways
Και τέλος να σημειώσουμε ότι έχουμε και ενημέρωση μέσω της ιστοσελίδας ellinikiaktoploia.net για το ταχύπλοο “Villum Clausen” (ανήκει στην δανική εταιρία Faergen και δραστηριοποιείται στην γραμμή Ystad-Bornholm) πρόκειται να περάσει στα χέρια της SeaJets την 1η Σεπτεμβρίου 2018. Και με βάση τη δρομολόγηση του 2018 – 19 πάει από Πειραιά προς Χίο – Μυτιλήνη.
Τώρα; Πόσες από τις 255 δρομολογήσεις θα γίνουν πραγματικότητα το 2018 – 19 αυτό είναι μία άλλη ιστορία…