Η ελληνική ακτοπλοΐα περνά σε νέα εποχή, καθώς το κράτος και οι ευρωπαϊκοί θεσμοί κινητοποιούν κεφάλαια που ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ για την αναβάθμιση του στόλου και των υπηρεσιών.
Το πρόγραμμα επικεντρώνεται σε τρεις μεγάλους άξονες: την κατασκευή νέων πλοίων, τη ριζική ενεργειακή αναβάθμιση των υπαρχόντων και τις εκτεταμένες μετασκευές. Από το Ταμείο Εκσυγχρονισμού προβλέπεται χρηματοδότηση 300 εκατ. ευρώ, ενώ μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων θα εξασφαλιστούν χαμηλότοκα δάνεια ύψους 700 εκατ. ευρώ, δίνοντας ώθηση σε βιώσιμες λύσεις που μειώνουν τις εκπομπές και ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα.
Παράλληλα, οι νέες τετραετείς συμβάσεις στις άγονες γραμμές (668 εκατ. ευρώ) υπόσχονται καλύτερες και πιο σταθερές υπηρεσίες, με κοινωνικά κριτήρια: δωρεάν μετακινήσεις δύο φορές τον μήνα για ΑμεΑ, νεφροπαθείς και καρκινοπαθείς, μειωμένα εισιτήρια για τρίτεκνους και συνταξιούχους του ΝΑΤ, καθώς και στήριξη αθλητικών συλλόγων.
Για τις μικρές ακτοπλοϊκές εταιρείες που δυσκολεύονται να αντλήσουν κεφάλαια, εξετάζεται η δημιουργία ειδικού Ταμείου που θα τους δίνει πρόσβαση σε πόρους με διαφανείς διαδικασίες.
Όπως τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας, η νησιωτικότητα είναι δύναμη και όχι μειονέκτημα, με στόχο έναν ακτοπλοϊκό χάρτη σύγχρονο, φιλικό στο περιβάλλον και πραγματικά χρήσιμο για τις τοπικές κοινωνίες.
#Ακτοπλοΐα #ΠράσινηΜετάβαση #Ναυτιλία #Νησιά #ΆγονεςΓραμμές #Ελλάδα