Τετάρτη, Ιανουάριος 22, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΠΝΟ σε Ακτοπλόους: Προχωράμε κανονικά στην απεργία των πλοίων

ΠΝΟ σε Ακτοπλόους: Προχωράμε κανονικά στην απεργία των πλοίων

|

Ανεβαίνει η ένταση ανάμεσα σε Ακτοπλόους και μέλη της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) με αφορμή την επερχόμενο 48ωρη κλιμακούμενη απεργία του διημέρου 22 – 23 Οκτωβρίου..

Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) απαντά αρνητικά στο αίτημα του ΣΕΕΝ για αναστολή της 48ωρης απεργίας στις 22 και 23 Οκτωβρίου, υπογραμμίζοντας ότι έχει καταθέσει νόμιμα τα αιτήματά της για αύξηση 12% στις συλλογικές συμβάσεις και την κατάργηση του νόμου 4150/2013, ο οποίος προβλέπει την απόλυση μέρους του ξενοδοχειακού προσωπικού των πλοίων χωρίς αποζημίωση.

ΠΝΟ: Απόφαση για 48ωρη προειδοποιητική απεργία.. Πότε θα γίνει;

Η ΠΝΟ επικρίνει την πρόταση των ακτοπλόων για 3% αύξηση που κατατέθηκε σε προηγούμενη συνάντηση, θεωρώντας την ανεπαρκή. Επισημαίνει επίσης ότι οι αυξήσεις των προηγούμενων ετών ήταν μικρές και αναντίστοιχες με το αυξανόμενο κόστος ζωής. Η ΠΝΟ καλεί την πλευρά των ακτοπλόων να υποβάλουν νέα πρόταση που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους.

Απάντηση στην από 14/10/2024 επιστολή του ΣΕΕΝ με την υπογραφή του Γενικού Γραμματέα Εμμανουήλ Τσικαλάκη  

“Αναφορικά με την ανωτέρω επιστολή που μας αποστείλατε με την οποία μας ζητάτε να αναστείλουμε την προκηρυχθείσα απεργία μας και να καθίσουμε στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, σας υπενθυμίζουμε τα ακόλουθα:

Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία εγκαίρως σας είχε επιδώσει από την 1-8-2024, όπως προβλέπεται από την νομοθεσία, τα εξώδικα με τα αιτήματα για την ανανέωση και υπογραφή ΣΣΕ στα Ε/Γ-Ο/Χ-Α/Κ και στα Μ/Γ-Τ/Ρ-Ε/Γ διεθνών πλόων, με ποσοστό αύξησης 12% αλλά και μια σειρά πολύ σοβαρών θεσμικών αιτημάτων.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι το πρώτο και κύριο αίτημα μας είναι η κατάργηση του κατάπτυστου νόμου Ν.4150/2013 με τον οποίο 31 Οκτωβρίου απολύεται το 50% του πληρώματος του ξενοδοχειακού προσωπικού (Μάγειροι, Λογιστές, Θαλαμηπόλοι) χωρίς καν να αποζημιώνονται, αλλά και το υπόλοιπο πλήρωμα που παραμένει να επιβαρύνεται με πάρα πολλές ώρες εργασίας για να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις των δρομολογίων που παραμένουν οι ίδιες. Ο ίδιος νόμος έχει δώσει το δικαίωμα για τετράμηνη δρομολόγηση των ταχυπλόων σκαφών (κοινώς αρπαχτή τη θερινή σεζόν) αντί για επτάμηνο υποχρεωτικής δρομολόγησης που ίσχυε πριν τον Ν. 4150.

Η συντριπτική πλειοψηφία των Ναυτικών εργάζεται 6-7 μήνες τον χρόνο, αλλά το εισόδημα διαιρείται δια 12 μήνες. Ταυτόχρονα, βάσει των απαγορευτικών προϋποθέσεων που ισχύουν, είναι ελάχιστοι αυτοί που δικαιούνται το επίδομα ανεργίας από το ΓΕΝΕ, το οποίο κυμαίνεται στο εξευτελιστικό ποσό των 350€.

 

Με την πρόταση που καταθέσατε στα αιτήματα μας, στην συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στις 2 Οκτώβρη 2024 μεταξύ ΣΕΕΝ και Διοίκησης της ΠΝΟ, προτείνοντάς μας μια πενιχρή αύξηση της τάξεως του 3% και αρνούμενοι να συζητήσετε οποιοδήποτε άλλο πρόβλημα, ήταν ακριβώς αυτό που οδήγησε την Διοίκηση της Ομοσπονδίας να αποφασίσει ΟΜΟΦΩΝΑ την κήρυξη της προειδοποιητικής 48ωρης απεργίας, με προοπτική κλιμάκωσης στις 22 και 23 Οκτωβρίου 2024.

Μια απόφαση, η οποία, όπως έδειξε τις ημέρες που ακολούθησαν, κατά τη διάρκεια των οργανωτικών συσκέψεων στα πλοία στο λιμάνι του Πειραιά, της Πάτρας και των υπολοίπων λιμανιών, παρουσία του Γενικού Γραμματέα της ΠΝΟ, αλλά και όλων των μελών της Διοίκησης, είτε ταυτόχρονα είτε μεμονωμένα, ότι έχει αγκαλιαστεί από το σύνολο των Ναυτεργατών που εργάζονται στις συγκεκριμένες κατηγορίες πλοίων.

Και αφού αρέσκεστε να μας παρουσιάζετε αριθμούς, σας υπενθυμίζουμε ότι οι αυξήσεις μας το 2018 ήταν 2%, το 2019 ήταν 2%, το 2020 ήταν 0%, το 2021 ήταν 0%, το 2022 ήταν 3%, το 2023 ήταν 6% και το 2024 ήταν 5%, όταν όλοι οι δείκτες που απαρτίζουν το κόστος διαβίωσης των νοικοκυριών, έχουν πάει στα ύψη.

Προφανώς και γνωρίζετε όλα τα παραπάνω, γι’ αυτό λοιπόν μην προσπαθείτε να δημιουργήσετε αρνητικές εντυπώσεις στις αποφάσεις της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας για την απεργία που έχει εξαγγείλει, προβάλλοντας τεχνηέντως και χαρακτηρίζοντας εξωπραγματικό το ποσοστό της αύξησης 12% που περιλαμβάνουν τα εξώδικα μας.

Στο πλαίσιο λοιπόν όλων των ανωτέρω, σας καλούμε να αποστείλετε εγγράφως, μια ανανεωμένη πρόταση που θα ανταποκρίνεται και θα ικανοποιεί τις ανάγκες των Ναυτεργατών και των οικογενειών τους”.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Επιμελητήριο Κυκλάδων: Παραδόθηκε στον Στυλιανίδη το σχέδιο αναβάθμισης των άγονων γραμμών

Επιμελητήριο Κυκλάδων: Πρώτη διευρυμένη συνάντηση με την ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Υποθηκοφυλακεία: Μπήκε λουκέτο σε 392 γραφεία σε όλη την Ελλάδα

Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης: Οριστικό τέλος για 392 υποθηκοφυλακεία σε όλη τη χώρα - Πέρασαν στο ψηφιακό Κτηματολόγιο

Αεροδρόμια Κυκλάδες: Διπλάσια η επιβατική κίνηση της Πάρου σε σχέση με τη Νάξο

Mtc Group: Η εικόνα των αεροδρομίων στις Κυκλάδες το τελευταίο τρίμηνο του 2024 με βάση την επιβατική κίνηση - Η "μάχη" Σαντορίνης - Μυκόνου και η πίεση από .. Πάρο και Μήλο προς τη Νάξο

Τήνος: Επίσκεψη του Αντιπεριφερειάρχη Πρωτογενούς Τομέα, Φιλήμονα Ζαννετίδη

Ενημέρωση από τον Δήμο Τήνου για την επίσκεψη του Αντιπεριφερειάρχη Πρωτογενούς Τομέα, Φιλήμονα Ζαννετίδη

Minoan Lines: Το …κέρδος της παρουσίας της με τη προσθήκη της Μήλου

Tα δυο πλοία της Minoan, η Μήλος και η «σφήνα» στη Sea Jets

Νάξος – Εμβολιασμός: Ενημέρωση για τις ευάλωτες ομάδες σχετικά με τα προτεινόμενα εμβόλια

Εμβολιασμός - με βάση την επίσημη εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας έναντι λοιμώξεων του αναπνευστικού για τη περίοδο 2024-2025

Σύρος – Στυλιανίδης: Τι είπε για ενδοκυκλαδικά, Μεταφορικό Ισοδύναμο και αυξήσεις ακτοπλοϊκών εισιτηρίων

Χρήστος Στυλιανίδης: «Έως 2 δις ευρώ από δημόσιους ευρωπαϊκούς και ιδιωτικούς πόρους για επενδύσεις στις θαλάσσιες συγκοινωνίες και στη νησιωτική πολιτική»

Νάξος: Η καταγγελία για μη εξυπηρέτηση ασθενούς από το υγειονομικό σκάφος του Λιμενικού και η επίσημη απάντηση

Καταγγελία ότι δεν εξυπηρετήθηκε περιστατικό ασθενούς τις γιορτινές μέρες των Χριστουγέννων - Τι απαντάει το Λιμενικό σε επιστολή του

ΕΝΠΕ: Για τα οικονομικά των Περιφερειών συζήτησαν οι Περιφερειάρχες με Λιβάνιο και Παπαθανάση

Κρίσιμης σημασίας για τις Περιφέρειες η αύξηση των πόρων του νέου Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης

Αποκλειστικό: Ο ΣΚΑΙ μετέτρεψε το λιμάνι της Νάξου σε αεροδρόμιο (video)

Απίστευτο... Ο ΣΚΑΙ μετέδωσε ρεπορτάζ από νερά που μπάζει το αεροδρόμιο της Νάξου με φωτογραφίες από το λιμάνι και μάλιστα άσκησε και κριτική (video)

Μεταφορικό Ισοδύναμο: Ερχονται αλλαγές και δη τον προσεχή Μάιο

Έρχονται αλλαγές στο Μεταφορικό Ισοδύναμο. Κατατίθεται νομοσχέδιο τον Μάιο

Νάξος – ΔΕΔΔΗΕ: Πολύωρη πρωινή διακοπή ρεύματος (17/01) στη πόλη

Χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα για τέσσερις ώρες περίπου αύριο η πόλη της Νάξου... Δείτε σε ποιες γειτονιές

Ελληνικά Λιμάνια: Επενδύσεις σε Αμοργό, Σίκινο, Φολέγανδρο, απουσιάζει η Νάξος

Το σχέδιο για τις επενδύσεις στα ελληνικά λιμάνια - Τι προβλέπεται για τις Κυκλάδες

Σέριφος: Τα μεταλλεία εντάχθηκαν στο πρόγραμμα World Monuments Watch

Τα μεταλλεία Σερίφου εντάχθηκαν στα 25 μνημεία πολιτιστικής κληρονομίας στο πρόγραμμα World Monuments Watch

Ανδρος: Στα .. σκαριά ένα ακόμη 5αστερο ξενοδοχείο

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στην Άνδρο - Σε ποια περιοχή

Ακτοπλοϊκά Εισιτήρια: Εως 12% οι αυξήσεις στις γραμμές των Κυκλάδων, ποιος ο λόγος;

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Ερχονται «πράσινες» αυξήσεις έως 15% - Επιβαρύνσεις από το νέο πλαίσιο της Ε.Ε. για μείωση των ρύπων στη Μεσόγειο - Τι ισχύει στις Κυκλάδες

Νάξος – Κεραμωτή: Εφυγε από τη ζωή ο Πατέρας Γεώργιος Φυρογένης

Εφυγε από τη ζωή ο παπά Γιώργης Φυρογένης - Πότε θα γίνει η εξόδιος ακολουθία

SeaJets: Τα δρομολόγια που προτείνει για το φετινό καλοκαίρι

Αυτά είναι τα δρομολόγια που έχει θέσει ως προτεραιότητα η SeaJets για το φετινό καλοκαίρι

Σίφνος: Σε ποια περιοχή εγκρίθηκε κατασκευή 4αστερου ξενοδοχείου

“Στα σκαριά” επένδυση για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Σίφνο