Πέμπτη, 28 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΠΕΝΕΝ: Πάμε σε παμπειραϊκή απεργία πλοίων την 24η Σεπτεμβρίου

ΠΕΝΕΝ: Πάμε σε παμπειραϊκή απεργία πλοίων την 24η Σεπτεμβρίου

|

Ανακοίνωση εξέδωσε η Πανελλήνια Ενωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) με την οποία ενημερώσει ότι προχωρεί σε κήρυξη 24ωρης παμπειραϊκής απεργίας την 24η Σεπτεμβρίου – Ποιους αφορά η απεργία

«Mε το τυπικό κλείσιμο της καλοκαιρινής περιόδου οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν βάλει ρότα να αποδρομολογήσουν την πλειοψηφία των πλοίων τους και το φάσμα της ανεργίας είναι και πάλι υπαρκτό» τονίζει σε σημερινή της ανακοίνωση η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), η οποία αποφάσισε ομόφωνα την κήρυξη 24ωρης παμπειραϊκής απεργίας, στις 24/9/2020. Κίνηση που έρχεται ως αποτέλεσμα (όπως αναφέρει) της κατάργησης των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, ενώ διεκδικεί ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς αλλά και επίλυση οξυμένων συνταξιοδοτικών και εργασιακών προβλημάτων του κλάδου.

Η απεργία αφορά τους ναυτεργάτες των πλοίων που θα βρίσκονται σε όλη την γεωγραφική έκταση και περιοχή του Πειραιά. Η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, κάνει λόγο στην ανακοίνωσή της για «αξιοποίηση της υγειονομικής κρίσης» από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, ενώ αναφέρει ότι με την πρόσφατη τροπολογία του υπουργείου Ναυτιλίας στη Βουλή, «επιχειρείται η κατάργηση της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας στην ποντοπόρο ναυτιλία, ενώ ανοίγει διάπλατα ο δρόμος, αυτή η αντεργατική μεταβολή να επεκταθεί σε όλες τις κατηγορίες πλοίων και για όλους τους ναυτεργάτες».

Η διοίκηση του σωματείου τονίζει ότι οι συνέπειες αυτής της απόφασης για τα εργασιακά δικαιώματα θα είναι καταστροφικές, ενώ επισημαίνει ότι παράλληλα «οι εφοπλιστές αξιοποιώντας την υγειονομική κρίση ακινητοποιούν και αποδρομολογούν δεκάδες πλοία από την ακτοπλοΐα, τις διεθνείς γραμμές και στα πορθμεία οδηγώντας σε μαζική ανεργία τους ναυτεργάτες». Την ίδια ώρα, όπως υπογραμμίζει, «η κυβέρνηση με διαδοχικά πακέτα εκατομμυρίων ευρώ τους στηρίζει και τους ενισχύει γενναιόδωρα με ζωντανό κρατικό χρήμα ενώ για τους ναυτεργάτες που τους αναστέλλεται η σύμβαση επιφυλάσσει τα ψίχουλα των 534 ευρώ και για τους ανέργους η κατάσταση και το σχετικό επίδομα είναι σε ακόμη χαμηλότερα επίπεδα».

Αναλυτικά η ανακοίνωση αναφέρει:
 
Κυβέρνηση και εφοπλιστές στο διάστημα της υγειονομικής κρίσης κλιμάκωσαν την επίθεση ενάντια στα ναυτεργατικά δικαιώματα με αποκορύφωμα την επαίσχυντη και αντιδραστική τροπολογία που έφερε στην Βουλή κατ’ εντολή της ΕΕΕ ο Πλακιωτάκης και ψήφισε η κυβερνητική κοινοβουλευτική πλειοψηφία και με την οποία επιχειρούν την κατάργηση της ΣΣΕ στην ποντοπόρο ναυτιλία ανοίγοντας παράλληλα διάπλατα τον δρόμο αυτή η αντεργατική μεταβολή να επεκταθεί σε όλες τις κατηγορίες πλοίων και για όλους τους Ναυτεργάτες.

Η κυβερνητική αυτή απόφαση συνιστά θεμελιακής σημασίας αρνητική εξέλιξη αφού με αυτή μεθοδεύεται η κατάργηση όλων των ΣΣΕ, η ριζική ανατροπή των εργασιακών δικαιωμάτων που θεσπίζονται στις ΣΣΕ και κατ’ επέκταση στην ναυτική νομοθεσία.

Οι συνέπειες θα είναι καταστροφικές για τα Ναυτεργατικά δικαιώματα!!!

Η στρατηγική κυβέρνησης – εφοπλιστών με αυτό το αντιδραστικό τερατούργημα είναι σαφείς, θέλουν τους Ναυτεργάτες με εργασιακές συνθήκες γαλέρας και με διαλυμένα δικαιώματα έτσι ώστε να αυξηθεί ακόμη περισσότερο η εφοπλιστική κερδοφορία , η ανταγωνιστικότητά τους και στην κατεύθυνση αυτή αδίστακτα και βάζοντας μπροστά τα δικά τους συμφέροντα καταργούν την 76χρονη ΣΣΕ που αποτέλεσε τον θεσμό πάνω στον οποίο θεσπίστηκαν – κατοχυρώθηκαν με αγώνες δεκαετιών τα ναυτεργατικά δικαιώματα στους μισθούς και την ναυτική εργασία.

Την ίδια στιγμή οι εφοπλιστές αξιοποιώντας την υγειονομική κρίση ακινητοποιούν και αποδρομολογούν δεκάδες πλοία από την Ακτοπλοΐα, τις διεθνείς γραμμές και στα Πορθμεία οδηγώντας σε μαζική ανεργία τους Ναυτεργάτες ενώ ταυτόχρονα η κυβέρνηση με διαδοχικά πακέτα εκατομμυρίων ευρώ τους στηρίζει και τους ενισχύει γενναιόδωρα με ζωντανό κρατικό χρήμα ενώ για τους Ναυτεργάτες που τους αναστέλλεται η σύμβαση επιφυλάσσει τα ψίχουλα των 534 ευρώ και για τους ανέργους η κατάσταση και το σχετικό επίδομα είναι σε ακόμη χαμηλότερα επίπεδα!!!

Παράλληλα οι εργασιακές συνθήκες και τα προβλήματα αυξάνονται και γιγαντώνονται και η παραβατικότητα των ναυτιλιακών εταιριών χτυπάει κόκκινο μέσα στα πλοία. Περικοπές σε υπερωρίες, επιδόματα, έξτρα εργασίες, μπόνους, εκτεταμένες παραβιάσεις στα ωράρια εργασίας και στις ώρες ανάπαυσης, τα δρομολόγια των πλοίων αυξάνονται και η εντατικοποίηση αυξάνεται δραματικά, τα ναυτικά ατυχήματα το ίδιο, οι καθυστερήσεις στην καταβολή των μισθών και άλλα, αποδείχνουν μεταξύ των άλλων ότι οι μειώσεις των συνθέσεων και η αριθμητική ανεπάρκεια στην επάνδρωση θέτουν σε θανάσιμο κίνδυνο την ζωή των Ναυτεργατών, οι ΣΣΕ και τα εργασιακά δικαιώματα έχουν κυριολεκτικά κουρελιαστεί ενώ οι λιμενικές αρχές και οι υπηρεσίες του ΥΕΝ σιωπούν, αδρανούν δείχνοντας ξεκάθαρα ποιανού συμφέροντα εξυπηρετούν.

Ήδη με το τυπικό κλείσιμο της καλοκαιρινής περιόδου οι εφοπλιστές έχουν βάλει ρότα να αποδρομολογήσουν την πλειοψηφία των πλοίων τους και το φάσμα της ανεργίας είναι και πάλι υπαρκτό μπροστά σε χιλιάδες Ναυτεργάτες.

Επίσης η κατάσταση των συνταξιούχων Ναυτεργατών και ιδιαίτερα όσων έχουν καταθέσει αίτηση συνταξιοδότησης τα τελευταία χρόνια, αυτοί βιώνουν τον δικό τους Γολγοθά, αφού πέρα από τις δρακόντειες περικοπές που υπέστησαν την περίοδο της οικονομικής κρίσης και της μνημονιακής επέλασης βρίσκονται αντιμέτωποι με πρωτοφανείς καθυστερήσεις στην απονομή των ασφαλιστικών τους δικαιωμάτων, έως και 10 μήνες η καθυστέρηση στις προσωρινές συντάξεις, έως 2 χρόνια η κύρια σύνταξη, πάνω από τα 4 χρόνια το επικουρικό, 5 χρόνια το εφάπαξ και ακόμη περισσότερο η αναβάθμιση και η εξαγορά!!!

Από όλα τα παραπάνω που συνοπτικά παραθέτουμε βγαίνει αβίαστα το συμπέρασμα ότι τα προβλήματα των Ναυτεργατών τόσο των εν ενεργεία όσο και των απόμαχων αντικειμενικά είναι περισσότερο από ποτέ οξυμένα και αυτό οφείλεται στην συντονισμένη επίθεση κυβέρνησης – εφοπλιστών.

Από την άλλη αυτή την περίοδο της υγειονομικής κρίσης η κατάσταση στο Ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα εμφανίζεται παραλυτική, εκφυλιστική και διαλυτική, φαινόμενο το οποίο αξιοποιούν στο έπακρο κυβέρνηση και εφοπλιστές εντείνοντας την επίθεσή τους ενάντια στα εναπομείναντα ναυτεργατικά δικαιώματα.

Ο Χαλάς αφού απώλεσε εδώ και 10 μήνες την εμπιστοσύνη των δυνάμεων που τον στήριζαν όλα αυτά τα χρόνια στον δρόμο του ξεπουλήματος των ναυτεργατικών δικαιωμάτων, παραμένει αγκιστρωμένος στην καρέκλα της ΠΝΟ και στα προνόμια που αυτή του εξασφαλίζει και με τον τρόπο αυτό βάζει άλλη μια φορά το “λιθαράκι” του στην καταβαράθρωση των δικαιωμάτων των Ναυτεργατών.

Οι 9 όλο αυτό το διάστημα εκείνο το οποίο παράγουν είναι η ανακύκλωση της ίδιας αδιέξοδης και χρεοκοπημένης τακτικής που ακολουθούσαν και την περίοδο που ήταν απόλυτα προσκολλημένοι στον Χαλά και την γραμμή του.

Χαρακτηριστικά σημειώνουμε ότι ακόμη δεν έχουν πάρει δημόσια θέση για την κατάργηση της ΣΣΕ ενώ κατέστησαν σαφές ότι δεν επιθυμούν αγωνιστικές και απεργιακές κινητοποιήσεις εν μέσω θέρους για να μην προκληθεί πρόβλημα στις Ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες!!!

Παρόμοια ήταν και η θέση του Χαλά στην σχετική πρόταση της ΠΕΝΕΝ…

Οι τρεις του κομματικού συνδικαλισμού (ΠΑΜΕ) ΠΕΜΕΝ – Στέφενσων – ΠΕΕΜΑΓΕΝ απέρριψαν όλες τις προτάσεις και πρωτοβουλίες της ΠΕΝΕΝ για αγωνιστική δράση (με ή χωρίς τον Χαλά) και την οργάνωση απεργιακής απάντησης!

Και όχι μόνο αυτό, ανοιχτά υπονόμευσαν και επέβαλαν (μαζί με τις δυνάμεις του εργοδοτικού κυβερνητικού συνδικαλισμού) στο Ε. Κ. Πειραιά αυτό να απέχει από οποιαδήποτε αγωνιστική και απεργιακή απόφαση και με τον τρόπο αυτό απέδειξαν ποιά ήταν η αξία των φανφαρονισμών και της “επαναστατικής” ρητορικής τους περί ναυτεργατικού συναγερμού και αγωνιστικών δράσεων……

Το έργο τους ήταν να παρουσιαστούν 2 μέρες στο λιμάνι και ακολούθως εξαφανίστηκαν, σιώπησαν αναδιπλώθηκαν και τελικά με την στάση τους έβαλαν πλάτη το ιδιότυπο μορατόριουμ των άλλων δυνάμεων ενάντια σε κάθε αγωνιστική κινητοποίηση να το προσυπογράψουν και αυτοί!!!

Η ΠΕΝΕΝ, μετά την αντιναυτεργατική νομοθετική ρύθμιση της κυβέρνησης στην Βουλή, κινήθηκε άμεσα προς την ΠΝΟ, τα 9 Σωματεία καθώς και στους τρεις ζητώντας να συνεδριάσουν τα όργανα και να ληφθούν αποφάσεις απεργιακών δράσεων.

Η πρωτοβουλία αυτή όπως σημειώνουμε παραπάνω συνάντησε την αρνητική θέση όλων αυτών των δυνάμεων, κατόπιν τούτου η ΠΕΝΕΝ μπήκε στον δικό της αυτοτελή αγωνιστικό σχεδιασμό θέτοντας σε προτεραιότητα την ενημέρωση του κλάδου και όλων των Ναυτεργατών γύρω από τις εξελίξεις και τα προβλήματα της περιόδου.

Όλον τον μήνα Αύγουστο κλιμάκια της ΠΕΝΕΝ είχαν καθημερινή επαφή με συσκέψεις καράβι – το καράβι στην Ακτοπλοΐα, σε Ραφήνα, Λαύριο, Πάτρα, Κέρκυρα κ.λπ ακολουθώντας έναν δύσκολο δρόμο, αυτόν της ενημέρωσης – προετοιμασίας και της οργάνωσης του κλάδου για την ανάγκη απάντησης στα σχέδια κυβέρνησης – εφοπλιστών.

Ήμασταν το μοναδικό ναυτεργατικό σωματείο το οποίο έδωσε αμέσως το αγωνιστικό του στίγμα και προσανατολισμό αποστέλλοντας εξώδικο προς ΥΕΝ – εφοπλιστές όπου με τρόπο τεκμηριωμένο, βάσιμο αναπτύσσουμε τα δίκαια αιτήματά μας.

Οι άλλες δυνάμεις επέλεξαν τον Αύγουστο την αυτοπροστασία τους…. από τον Κορωνοϊό, είτε να πάνε τις καλοκαιρινές διακοπές τους….

Η αγωνιστική πρωτοβουλία της ΠΕΝΕΝ συνιστά ένα καθοριστικό βήμα μιας συλλογικής συμμετοχικής και δημοκρατικής διαδικασίας από τα κάτω η οποία κατέληξε να εκφράσουν την γνώμη τους όλα τα μέλη της ΠΕΝΕΝ η οποία συμπίπτει με αυτήν της Διοίκησης της ιστορικής μας Ένωσης ότι: η επίθεση κυβέρνησης – εφοπλιστών πρέπει να απαντηθεί οργανωμένα – συντονισμένα σπάζοντας έτσι την βρώμικη συναλλαγή των άλλων δυνάμεων που υποτάσσονται και πειθαρχούν στην αντιλαϊκή πολιτική και στην εφοπλιστική βαρβαρότητα, ότι ο δρόμος της πάλης και της διεκδίκησης είναι ο μόνος που μπορεί να δημιουργήσει ρωγμές σε αυτή την πολιτική ενώ ο συμβιβασμός και η υποταγή οδηγεί στην διάλυση των εργατικών δικαιωμάτων.

Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ μετά από αυτή την επίμονη αλλά και επίπονη προσπάθεια αποφάσισε ομόφωνα την κήρυξη 24ωρης Παμπειραϊκής απεργίας στις 24/9/2020 .

Η σημασία της απεργίας, τα αιτήματα και οι στόχοι της έχουν πολύ ευρύτερη απήχηση και για τον σκοπό αυτό πρέπει να την “αγκαλιάσουν” όλοι οι Ναυτεργάτες όλων των κλάδων και πρακτικά να συνεισφέρουν στην επιτυχία της.

Καλούμε το αγωνιστικό συνδικαλιστικό κίνημα καθώς και κάθε έντιμο συνδικαλιστή να εκφράσει την αλληλεγγύη του στον αγώνα του κλάδου μας και των Ναυτεργατών και στην απεργία της ΠΕΝΕΝ, καθώς αποτελεί ένα σημαντικό βήμα στην κατεύθυνση οργάνωσης – αντίστασης και πάλης της εργατικής τάξης ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική κυβέρνησης – κεφαλαίου.

Καλούμε τα μέλη μας που αποτελούν την ραχοκοκαλιά του Ναυτεργατικού κόσμου μέσα στα καράβια να δώσουν μέχρι τέλους τον αγώνα για τα δικαιώματά τους.

 

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Κουφονήσια: Μία ακόμη επένδυση στον ξενοδοχειακό τομέα

Δρομολογείται νέα επένδυση για ξενοδοχείο στα Κουφονήσια

Μανώλης Κουτουλάκης: Χαρακτηρίζω το παράδειγμα της Νάξου ως “τέλεια καταιγίδα” (video)

«Η νησιωτικότητα δεν είναι μια θεωρία, η νησιωτική πολιτική είναι ένα πουκάμισο κενό αν δεν το συσχετίσεις με συγκεκριμένα πράγματα.."

Σύρος: Εφυγε από τη ζωή ο Μάρκος Πρίντεζης

Θλίψη στην Σύρο για τον θάνατο του Μάρκου Πρίντεζη - Το "αντίο" από τον Δήμαρχο Αλέξη Αθανασίου

Πανελλαδικές 2025: Ξεκινούν αύριο (29/11) οι δηλώσεις συμμετοχής

Πανελλαδικές 2025: Ξεκινούν αύριο Παρασκευή (29/11) οι δηλώσεις συμμετοχής - Πότε ολοκληρώνονται

Νάξος – Δαμαριώνας: Με λουκουμάδες γιορτάζουν τον Αγιο Ανδρέα

Γιορτάζουμε τον Άγιο Ανδρέα με παραδοσιακούς λουκουμάδες στον Δαμαριώνα!

Νάξος: Ημέρα γενεθλίων (02/12) με “Ο Καμπανέλλης των θαυμάτων”

"Ο Καμπανέλλης των θαυμάτων" θα ανέβει και πάλι στο Δημοτικό Θέατρο «Ιάκωβος Καμπανέλλης» στη Νάξο

Νάξος – Νοσοκομείο: Θα εξετάζει ασθενείς ουρολόγος γιατρός έως την 4η Δεκεμβρίου

Ο Ουρολόγος Δρ. Ιωάννης Γαβριήλ από 29 Νοεμβρίου έως 4 Δεκεμβρίου στο Νοσοκομείο Νάξου

Κρουαζιέρα – Costa Cruises: Το “Costa Fortuna” θα έχει περισσότερες επισκέψεις στα ελληνικά νησιά

Περισσότερες κρουαζιέρες του Costa Fortuna στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2026

ΥΠΕΝ: Δεν αλλάζει κάτι στις Κυκλάδες, οι ΔΕΥΑ παραμένουν ως έχουν

Ατολμες αλλαγές στη διαχείριση νερού - Τι αλλάζει, τι παραμένει σταθερό

Ανάφη – Ένωση Τουριστικών Επιχειρήσεων: Εκ νέου στα κάγκελα για την ακτοπλοϊκή σύνδεση

Ένωση Τουριστικών Επιχειρήσεων Ανάφης: “Πυρά” κατά του Υπουργείου Ναυτιλίας για το ακτοπλοϊκό πρόβλημα του νησιού

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

Νάξος: Το “Blue Star Delos” δεν μπόρεσε να παραμείνει στο λιμάνι, έφυγε νωρίτερα για Πάρο

Το Blue Star Delos το απόγευμα του Σαββάτου δεν μπόρεσε να παραμείνει με ασφάλεια στο λιμάνι της Νάξου

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Νάξος: Επίσκεψη – αστραπή Αργυρού και γυρίσματα videoclip

Τι κάνει ο Κωνσταντίνος Αργυρός στη Νάξο;

Σίκινος: Η Νεικώ πάει Λονδίνο, ποιος ο λόγος;

Η Επισκοπή Σικίνου και η Νεικώ ταξιδεύουν στη βρετανική πρωτεύουσα

Νάξος – Δρυμαλία: Ηλικιωμένος δέχτηκε επίθεση από σκύλο

Νάξος: Σκύλος επιτέθηκε σε ηλικιωμένο - Τι συνέβη;

Γ. Φωστιέρης: Αμοργός και Μικρές Κυκλάδες τίμησαν τον “καπετάνιο της καρδιάς μας” (photos – video)

Σε μία έντονα φορτισμένη εκδήλωση Αμοργός και Μικρές Κυκλάδες τίμησαν τον cpt Γιάννη Φωστιέρη .. Ποιοι έδωσαν το παρών (video)

Ενδοκυκλαδικά – Αρτεμις: Σύνδεση Σαντορίνη – Σύρος κάθε Τετάρτη, εκτός η Νάξος από το δρομολόγιο

Νέες αλλαγές στα δρομολόγια του "Αρτεμις" έως τέλος του Δεκεμβρίου - Η Σαντορίνη έχει σύνδεση με τη Σύρο κάθε Τετάρτη αντί για Τρίτη - χάνει τη σύνδεση η Νάξος για 2ο δρομολόγιο με τη Σύρο (πίνακας)

Η Γραβιέρα Νάξου Π.Ο.Π. Πιτταρά το καλύτερο Ελληνικό τυρί στα World Cheese Awards 2024! (video)

Η διάκριση αυτή έρχεται σε συνέχεια της προηγούμενης από το περιοδικό "Γαστρονόμος" για το τυροκομείο Πιτταράς