Η νέα βελτιωμένη πρόταση από τους ακτοπλόους (ανέβηκαν στο 2% όσον αφορά τις αυξήσεις των ναυτεργατών) δεν βρήκε ανταπόκριση και η νέα 24ωρη απεργία αφήνει ανοχτό το ενδεχόμενο κλιμάκωσης κάτι που θα σημάνει και ουκ ολίγα προβλήματα… Τι αναφέρει η ΠΕΝΕΝ στην ανακοίνωσή της
Ηταν λίγο πολύ δεδομένο. Δεν γίνεται να μην βγάλουμε με μία 24ωρη απεργία… Το ζητούμενο όμως είναι η επόμενη ημέρα. Και οκ.. Θα είναι η απεργία των πλοίων έως το πρωί της Τετάρτης ή μήπως θα έχουμε κλιμάκωση; Αναμονή έως αύρο το μεσημέρι που θα έχουμε νεώτερα… Ομως, η νέα απεργία που γίνεται, μεταξύ άλλων, και για την υπογραφή νέων συλλογικών συμβάσεων εργασίας για τους εργαζόμενους στην ακτοπλοΐα, έγινε μετά και τη δεύτερη βελτιωμένη πρόταση της εργοδοσίας για αυξήσεις 2% αρχής γενομένης από την 1η Σεπτεμβρίου του 2018.
Η πρόταση αυτή υποβλήθηκε στην ΠΝΟ πριν τη συνεδρίαση της εκτελεστικής επιτροπής της Δευτέρας που αποφάσισε παράταση της απεργίας και σε συνέχεια άλλης πρότασης που προέβλεπε αυξήσεις 1% από 1 Σεπτεμβρίου το 2018 και επιπλέον 1% από 1 Ιουνίου του 2019, η οποία επίσης απερρίφθη,
Ομως, οι εμπλεκόμενοι με την ναυτιλία έχουν αρκετούς φορείς. Και η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ είχε ανακοινώσει την πρότασή της για νέα 24ωρη απεργία από νωρίς το πρωί σε διαδοχικές συσκέψεις που πραγματοποίησε σε διάφορα καράβια της Ακτοπλοΐας. Στην τοποθέτησή του ο Πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ υπογράμμισε την ευθύνη κυβέρνησης – εφοπλιστών που με την αδιαλλαξία τους αρνούνται να ικανοποιήσουν τα αιτήματα των Ναυτεργατών, γεγονός που αναπόφευκτα μας οδηγεί στην κλιμάκωση του απεργιακού αγώνα.
Ταυτόχρονα άσκησε κριτική στην πλειοψηφία της ΠΝΟ που έχει δώσει βήμα και πρωτοβουλίες στο ΥΕΝ να καπηλεύεται το θέμα των ΣΣΕ και παράλληλα να αποσιωπά τις ευθύνες της από την άσκηση μιας αντιδραστικής – αντιλαϊκής πολιτικής η οποία από την μία παρέχει νέα προνόμια στο εφοπλιστικό κεφάλαιο και από την άλλη τσακίζει τα δικαιώματα των Ναυτεργατών. Σημείωσε ότι για την ΠΕΝΕΝ το ποσοστό αύξησης που προτείνει η ΠΝΟ δεν καλύπτει ούτε τις ανάγκες ούτε τις προσδοκίες του Ναυτεργατικού μας κόσμου.
Επανέλαβε το τρίπτυχο των διεκδικήσεων της ΠΕΝΕΝ για ΣΣΕ με ουσιαστικές αυξήσεις που θα καλύπτουν μεγάλο μέρος των απωλειών, κοινωνικοασφαλιστικό και εργασιακό. Σε αυτό το πλαίσιο καλεί η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ να αναπτυχθεί μια πλατιά μαζική αγωνιστική συσπείρωση και δράση όλων των Ναυτεργατών με σκοπό να οδηγήσουμε σε υποχώρηση, σε ρηγμάτωση και ανατροπή την αντιλαϊκή κυβερνητική πολιτική. Η Διοίκηση της Ένωσής μας καλεί όλο το συνεπές αγωνιστικό και λαϊκό κίνημα να εκφράσει με κάθε δυνατό τρόπο την αλληλεγγύη του στους Ναυτεργάτες, τις δίκαιες διεκδικήσεις και τον απεργιακό αγώνα τους.
Αντιδράσεις
Και βέβαια αυτή παράταση δημιουργεί προβλήματα.. Ηδη την Κυριακή χθες είχαμε ακυρώσεις κρατήσεις στα ξενοδοχεία για να μπορέσουν να φύγουν οι ταξιδιώτες από τα νησιά για την ηπειρωτική Ελλάδα, ενώ σήμερα αρχίζει η … μάχη των αλλαγών στα εισιτήρια και με το φόβο κλιμάκωσης… Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), υπολογίζει ότι κατά μέσο όρο το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου διακινούνται ημερησίως 150.000 επιβάτες (έναντι 200.000 τον Αύγουστο), 25.000 τόνοι εμπορευμάτων από και προς τα νησιά (οι προμήθειες – εξαγωγές) και δεκάδες χιλιάδες ΙΧ.
Με δομένου ότι τη Δευτέρα, πρώτη μέρα απεργίας, τα πλοία παρέμειναν δεμένα στα λιμάνια, σωρευτικά οι αποκλεισμένοι στα νησιά παραθεριστές, νησιώτες, φορτία αλλά και τα εμπορεύματα και οι επιβάτες που θέλουν να επιστρέψουν προς τα νησιά, υπερβαίνουν τις 300.000. Ακόμα και αν η απεργία λήξει την Τρίτη, κάτι που επί του παρόντος δεν πιθανολογείται, η εξυπηρέτηση του σωρευμένου μεταφορικού φόρτου εκτιμάται ότι θα χρειαστεί αρκετά 24ωρα για να ολοκληρωθεί.
Με πληροφορίες από την Ellinikiaktoploia.net