“….Οι αναφερόμενες εκπτώσεις δεν μπορούν να αποτελέσουν έστω και μια μικρή ανάσα για τους επιβάτες οι οποίοι είναι αντιμέτωποι με ένα όργιο ακρίβειας και κερδοσκοπίας στα βασικά καταναλωτικά αγαθά που καταβροχθίζουν μισθούς και συντάξεις. Και βέβαια τα Ακτοπλοϊκά εισιτήρια αποτελούν την κορυφή του παγόβουνου…”.
Μέρος, της ανακοίνωσης με θέμα τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, και η οποία εκδόθηκε από την ΠΕΝΕΝ, υποστηρίζοντας ότι «τα πλοία με την μεγαλύτερη επιβατική κίνηση και τζίρο δεν μείωσαν καθόλου τις τιμές των εισιτηρίων!».
Η ανακοίνωση της ΠΕΝΕΝ
“Ήδη έχει παρέλθει ένα ικανό χρονικό διάστημα από τον σάλο που προκλήθηκε μετά την δημόσια παρέμβαση της ΠΕΝΕΝ και των ΜΜΕ για τις τιμές των εισιτηρίων της ευρύτερης Ακτοπλοΐας.
Ο λόγος γίνεται για το γεγονός ότι φέτος υπήρξε τεράστια μείωση στις τιμές των Ναυτιλιακών καυσίμων (έως 45%) τις οποίες οι Ακτοπλόοι εφοπλιστές καρπώθηκαν στο σύνολο τους, ενώ πέρυσι λόγω των αυξήσεων στα καύσιμα προχώρησαν τρεις φορές σε αναπροσαρμογή προς τα πάνω!
Από τις σχετικές εκπτώσεις που ανακοίνωσαν διαφορετικές εταιρίες προκύπτουν τα εξής ενδιαφέροντα στοιχεία:
Η μέση μείωση εισιτηρίων για το σύνολο των πλοίων είναι περίπου 16,5% δηλαδή πολύ λιγότερο από το ήμισυ των διαμορφωμένων νέων μειωμένων τιμών στα καύσιμα!
Από τα μέλη του ΣΕΕΝ μόνο 7 είναι οι Ναυτιλιακές εταιρίες που έκαναν εκπτώσεις…
Είναι αληθές ότι αυτές κατέχουν μερίδιο 60% στα ετήσια εκδιδόμενα εισιτήρια.
Το υπόλοιπο 40% κρύβεται χωρίς να αναζητείται!
Παράλληλα έξω από αυτή την ανεπαίσθητη μείωση των τιμών εξακολουθούν να βρίσκονται τουλάχιστον 26 Ναυτιλιακές εταιρίες!
Οι αναφερόμενες εκπτώσεις δεν μπορούν να αποτελέσουν έστω και μια μικρή ανάσα για τους επιβάτες οι οποίοι είναι αντιμέτωποι με ένα όργιο ακρίβειας και κερδοσκοπίας στα βασικά καταναλωτικά αγαθά που καταβροχθίζουν μισθούς και συντάξεις. Και βέβαια τα Ακτοπλοϊκά εισιτήρια αποτελούν την κορυφή του παγόβουνου.
Επίσης, η κυβέρνηση και το ΥΕΝ έχουν αφήσει στο απυρόβλητο σημαντικό αριθμό εταιριών που δραστηριοποιούνται στο Ιόνιο και σε δεκάδες ενδο-κυκλαδικές, δωδεκανησιακές ευβοϊκές και άλλες πορθμειακές γραμμές καθώς και στις γραμμές Κέρκυρα – Ηγουμενίτσα, Καβάλα – Θάσο, Κυλλήνη – Ζάκυνθο κλπ.!
Η πιο χαρακτηριστική και κραυγαλέα περίπτωση που δεν έγιναν μειώσεις – εκπτώσεις είναι η γραμμή του Αργοσαρωνικού η οποία από την αρχή του χρόνου σπάει το ένα μετά το άλλο τα ρεκόρ των τελευταίων χρόνων στην αύξηση τόσο των επιβατών όσο και των μεταφερόμενων οχημάτων!
Να σημειωθεί ότι αυτή η γραμμή εξυπηρετεί στην πλειοψηφία επιβάτες που είναι μόνιμοι χρήστες και πολλές φορές χρησιμοποιούν καθημερινά αυτά τα πλοία προκειμένου να μεταβούν στην εργασία τους ή να διεκπεραιώσουν άλλου είδους υποχρεώσεις τους!
Η κυβέρνηση όπως αναμενόταν περιορίστηκε σε παραινέσεις και οδηγίες προς τους εφοπλιστές να μειώσουν οι ίδιοι τις τιμές των εισιτηρίων και τώρα ο Υπουργός Ε.Ν. γυρίζει από κανάλι σε κανάλι να δηλώνει τη ικανοποίηση της κυβέρνησης για την ανταπόκριση των εφοπλιστών!
Εάν κρίνουμε από το τελικό αποτέλεσμα δικαιώνονται οι επιβάτες που με την εμπειρία τους και τις τσουχτερές νέες τιμές στα Ακτοπλοϊκά εισιτήρια κάνουν εύστοχα λόγο για κοροϊδία και επικοινωνιακή φούσκα που κατέληξε σε ημίμετρα….!
Κατά τ΄άλλα καλούνται και σήμερα να βάλουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη τους για να πληρώσουν τα πανάκριβα εισιτήρια”.