Κυριακή, 17 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΠειραιάς: Ανατροπές στην κρουαζιέρα με την πρόταση της Ε.Ε. για το νέο...

Πειραιάς: Ανατροπές στην κρουαζιέρα με την πρόταση της Ε.Ε. για το νέο προβλήτα

|

Σύμφωνα με την  πρόταση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων θα μεταφέρονται με «λάντζες» από τον Πειραιά στο ΣΕΦ, ώστε να μετακινούνται στη συνέχεια προς την Αθήνα, όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή του νέου σταθμού κρουαζιέρας κι εφόσον παραμείνουν σε ισχύ οι απαιτήσεις της ΕΕ προκριμένου να εγκρίνει την περαιτέρω χρηματοδότηση του έργου.

Η κρουαζιέρα

Η πρόταση αυτή της ΕΕ που στηρίζεται στη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την έγκριση του έργου και αφορά στη μη περαιτέρω επιβάρυνση του κυκλοφοριακού του Πειραιά έχει προκαλέσει απορία και δυσφορία στο μεγάλο λιμάνι. Εκπρόσωποι του κλάδου της κρουαζιέρας μιλώντας στον ΟΤ αναφέρουν ότι αυτή δεν είναι λύση και θα υποβαθμίσει τις προσφερόμενες υπηρεσίες από τον κλάδο, ενώ ο Δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης εστιάζει στην ενίσχυση της τάσης του home porting, για το οποίο όπως δηλώνει δεν θα πρέπει να το αφορά η πρόταση αυτή.

«Μιλάμε για ταλαιπωρία χιλιάδων επιβατών κάθε μέρα και μάλιστα δεν επιτρέπεται η κατευθείαν επιβίβαση σε πλοιάρια αλλά πρώτα θα πρέπει οι επιβάτες κρουαζιέρας να αποβιβάζονται από το κρουαζιερόπλοιο» σημειώνουν οι παράγοντες του κλάδου της κρουαζιέρας.

Αν είναι τα πλοία να παραμένουν ουσιαστικά αρόδο αυτό θα μπορούσε να γίνει και στο ΣΕΦ, προσθέτουν, δεν χρειάζεται ολόκληρος προβλήτας.

Η ΕΕ θέτει ακόμη τρεις παραμέτρους για την έγκριση, την ηλεκτροδότηση των πλοίων από τη στεριά όσο παραμένουν στο λιμάνι, την χρήση οικολογικών λεωφορείων για τη μεταφορά των επιβατών και την κατασκευή επιβατηγού σταθμού, έργα που τα προωθεί η διοίκηση του ΟΛΠ.

Η θέση του δημάρχου Πειραιά Γιάννη Μώραλη

Η μεταφορά των ταξιδιωτών κρουαζιέρας είναι ένα ιδιαίτερα κρίσιμο ζήτημα, το οποίο δεν πρέπει να προσεγγίζεται πρόχειρα σχολιάζει ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης στον ot.gr, που εξετάζει το όλο θέμα που έχει δημιουργηθεί και από την πλευρά των ενδιαφερόντων του Δήμου και των δημοτών του μεγάλου λιμανιού.

«Εάν μιλάμε για τους ταξιδιώτες που ξεκινούν ή ολοκληρώνουν την κρουαζιέρα τους στον Πειραιά, προφανώς και η Δημοτική Αρχή επιθυμεί να επιβιβάζονται και να αποβιβάζονται στο λιμάνι κρουαζιέρας. Ο Πειραιάς εδώ και μια δεκαετία οργανώνεται για να αποτελέσει τουριστικό προορισμό και κρίσιμη μάζα για να επιτευχθεί αυτό είναι οι ταξιδιώτες του home port. Τόσο η κεντρική διοίκηση, με τις δημόσιες επενδύσεις, όπως η έλευση του Μετρό στον Πειραιά και η επικείμενη δημιουργία του Μουσείου Ενάλιων Αρχαιοτήτων στο λιμάνι, όσο και ιδιωτικές επενδύσεις, όπως είναι η δημιουργία νέων ξενοδοχειακών μονάδων, καθώς και οι δικές μας προσπάθειες ως δημοτική αρχή, σε αυτό οδηγούν, στην σταδιακή ανάδειξη του Πειραιά σε προορισμό.

Υπάρχουν όμως και κρουαζιέρες, στο πρόγραμμα των οποίων ο Πειραιάς είναι ένας σταθμός. Συνεπώς οι ταξιδιώτες αυτής της κατηγορίες δεν έχουν τη δυνατότητα στις 8-10 ώρες που τα κρουαζιερόπλοια παραμένουν στο λιμάνι να περιηγηθούν στην πόλη μας. Δεδομένου ότι ο Πειραιάς δεν αποκομίζει οφέλη από αυτή την κατηγορία τουριστών, οι οποίοι προφανώς κατευθύνονται προς την Ακρόπολη ή την Πλάκα, γι’ αυτούς τους ταξιδιώτες θα μπορούσε να συζητηθεί το μέτρο να αποβιβάζονται σε άλλο σημείο και όχι στο κεντρικό λιμάνι κρουαζιέρας. Είναι κάτι το οποίο ίσως αποδεικνυόταν και ωφέλιμο για την πόλη του Πειραιά, η οποία επιβαρύνεται τόσο περιβαλλοντικά όσο και συγκοινωνιακά από αυτού του είδους τις μεταφορές ταξιδιωτών κρουαζιέρας προς την Αθήνα.

Όσον αφορά στις υπόλοιπες παραμέτρους που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέτει, δηλαδή τον εξηλεκτρισμό των πλοίων και τα οικολογικά λεωφορεία για τη μεταφορά των επιβατών, είναι προφανές ότι κινούνται στη σωστή κατεύθυνση και αποτελούν εδώ και χρόνια και θέσεις του Δήμου Πειραιά».

Ο νέος προβλήτας κρουαζιέρας

Έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που «προικοδοτήθηκε» ο Πειραιάς, επί προεδρίας Γιώργου Ανωμερίτη, με την κατασκευή του νέου προβλήτα κρουαζιέρας προκειμένου να διευκολυνθεί η ιδιωτικοποίηση του. Μάλιστα όπως σημειώνουν άνθρωποι κοντά στην υπόθεση οι Κινέζοι που τελικά ανέλαβαν τον ΟΛΠ ποτέ δεν έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο έργο ύψους 130 εκατ. ευρώ, το οποίο ωστόσο περιελήφθη στις υποχρεωτικές επενδύσεις. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το 95% του έργου χρηματοδοτείται από την ΕΕ.

Επίσης άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι ήδη διερευνήθηκε από στελέχη του λιμανιού η συνεργασία με εταιρείες που μπορούν να διαθέσουν πλοία (shuttle boat) αλλά μέχρι τώρα δεν υπάρχει κάποιο αποτέλεσμα, επίσημα τουλάχιστον καθώς φαίνεται να υπήρξαν και αντιδράσεις εντός του ΟΛΠ.

Πληροφορίες από: https://www.ot.gr

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νάξος: Ενημέρωση και δωρεάν μετρήσεις για τον Σακχαρώδη Διαβήτη

Με επιτυχία η ενημέρωση και πρόληψη για τον Σακχαρώδη Διαβήτη από τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

Πρόταση ημέρας: Τηγανιά χοιρινή με φέτα

Μία πρόταση με αρκετή αγάπη και αίσθηση χωριάτικου απλού φαγητού....

Νάξος: Πρόσκληση για συζήτηση γύρω από τα μηνύματα του Πολυτεχνείου

Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών Νοτίων Κυκλάδων Πρόσκληση για ενημέρωση και συζήτηση γύρω από τα μηνύματα του Πολυτεχνείου

Νάξος – Μέλανες: Σήμερα (17/11) Για πρώτη φορά διοργανώνεται η “Γιορτή Λαδιού”

Στις Μέλανες και στο ελαιοτριβείο "Ξενάκη" σήμερα (17/11) έχουμε τη πρώτη γιορτή λαδιού...

Νάξος “Σώστε τις παραλίες”: Πάμε Πλάκα; Ενημέρωση και καθαρισμός

Πρόσκληση συμμετοχής στην σημερινή (17/11) ενημέρωση και καθαρισμό της παραλίας στη Πλάκα της Νάξου από τα μέλη του κινήματος "Σώστε τις παραλίες της Νάξου"

Νέα Δημοκρατία: Εκτός κόμματος ο Σαμαράς, ποιος ο λόγος

Η Νέα Δημοκρατία διέγραψε τον Σαμαρά. Ποιος ο λόγος;

Στο “παιχνίδι” των προσφορών μπαίνει και η Travel Tuesday, τι είναι;

Travel Tuesday: Έρχεται και φέτος με προσφορές – Τι δείχνει έκθεση

Ικαρία: Αναψε το πράσινο φως για καταδυτικό πάρκο στους Φούρνους

Θαλάσσιο καταδυτικό πάρκο στους Φούρνους Κορσεών

Ελαιόλαδο: Βουτιά στην τιμή, ακόμη και στα 5 ευρώ το λίτρο (!!!!)

Ερχεται μεγάλη πτώση στις τιμές του ελαιολάδου Αναμένεται να μειωθούν στο μισό σε σχέση με τα πρόσφατα ιστορικά υψηλά - Τι γίνεται στην Ισπανία

Αμοργός – Φεστιβάλ Κινηματογράφου: Αυλαία πρώτης ημέρας με ιδιαίτερη επιτυχία

Η μέρα ξεκίνησε με πολιτιστική εκδήλωση, που περιελάβανε επίσκεψη στο γραφικό χωριό Θολάρια, και στο μουσείο και στην εκκλησία του χωριού

Ακτοπλοϊα – Παρατηρητήριο Τιμών: Αυξήθηκε η τιμή στο εισιτήριο Πειραιάς – Ρόδος, μείωση στο Πειραιάς – Πάρος

Πώς διαμορφώνεται ο χάρτης των τιμών στην ακτοπλοΐα με βάση το Παρατηρητήριο Τιμών - Η εικόνα στις Κυκλάδες σε συμβατικά και ταχύπλοα

Taste Atlas: Αρσενικό Νάξου, το ημίσκληρο τυρί, 2ο καλύτερο στον κόσμο

Με βαθμολογία 4.6/5: Το ελληνικό ημίσκληρο τυρί που είναι 2ο καλύτερο στον κόσμο – Το μέλλον του Αρσενικού Νάξου αβέβαιο

Κώστας Τέο: Ενιωσε αδιαθεσία, δεν πρόλαβε, η καρδιά του τον πρόδωσε στα 44 του χρόνια

Πέθανε ο αθλητικογράφος Κώστας Τέο - Κάλυπτε το ρεπορτάζ της ΑΕΚ

Blue Star Ferries – Απεργία: Αλλαγές στα δρομολόγια, τι ώρα αναχωρούν Blue Star Paros και Αρτεμις

Τα δρομολόγια των πλοίων της Blue Star Ferries όπως διαμορφώνονται με βάση την απεργία της 20ης Νοεμβρίου

JYSK: Ερχεται Κυκλάδες, σε ποιο νησί ανοίγει κατάστημα;

Συνεχίζει τη στρατηγική των μικρών καταστημάτων τύπου «σούπερ μάρκετ» - Τι είπε ο διευθυντής μάρκετινγκ της JYSK στην Ελλάδα, κ. Κώστας Δημόπουλος.

Νάξος: Ξημέρωμα μετά την βροχή στην Κωμιακή ή μήπως όχι;

Μία εικόνα χίλιες λέξεις.. Ξημέρωμα μετά τη βροχή στη Κωμιακή της Νάξου

Επιτέλους βροχή…. “Πρωτοβρόχια” στις Κυκλάδες αλλά με διακοπές ηλεκτρικού ρεύματος

Μετά από σχεδόν επτά μήνες είχαμε την πρώτη βροχή στις Κυκλάδες - Σε Φολέγανδρο και Ιο το μεγαλύτερο ποσοστό βροχόπτωσης

Νάξος – Πετράκης: Αγάπησε το κρασί, δημιούργησε το δικό του οινικό καταφύγιο

Ο Μανώλης Πετράκης - πρώτης γενιάς οινοποιός - αγάπησε το κρασί και δημιούργησε το δικό του οινικό καταφύγιο στη Νάξο ..

Ινδία: Ποιο νησί των Κυκλάδων δίνει το όνομά του σε αυτοκίνητο; (video)

Το ελληνικό κυκλαδίτικο νησί που θα δώσει το όνομά του στο νέο SUV (εικόνες & βίντεο)

Αμοργός: Ποια δώρισε 198.000 ευρώ στο Δήμο για κατασκευή σχολείου στην Αρκεσίνη;

Δωρεά από Σοφία Κέλερη στον Δήμο Αμοργού για την κατασκευή σχολείου ή άλλου έργου στην Αρκεσίνη