Τρίτη, 12 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΠειραιάς: Ανατροπές στην κρουαζιέρα με την πρόταση της Ε.Ε. για το νέο...

Πειραιάς: Ανατροπές στην κρουαζιέρα με την πρόταση της Ε.Ε. για το νέο προβλήτα

|

Σύμφωνα με την  πρόταση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων θα μεταφέρονται με «λάντζες» από τον Πειραιά στο ΣΕΦ, ώστε να μετακινούνται στη συνέχεια προς την Αθήνα, όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή του νέου σταθμού κρουαζιέρας κι εφόσον παραμείνουν σε ισχύ οι απαιτήσεις της ΕΕ προκριμένου να εγκρίνει την περαιτέρω χρηματοδότηση του έργου.

Η κρουαζιέρα

Η πρόταση αυτή της ΕΕ που στηρίζεται στη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την έγκριση του έργου και αφορά στη μη περαιτέρω επιβάρυνση του κυκλοφοριακού του Πειραιά έχει προκαλέσει απορία και δυσφορία στο μεγάλο λιμάνι. Εκπρόσωποι του κλάδου της κρουαζιέρας μιλώντας στον ΟΤ αναφέρουν ότι αυτή δεν είναι λύση και θα υποβαθμίσει τις προσφερόμενες υπηρεσίες από τον κλάδο, ενώ ο Δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης εστιάζει στην ενίσχυση της τάσης του home porting, για το οποίο όπως δηλώνει δεν θα πρέπει να το αφορά η πρόταση αυτή.

«Μιλάμε για ταλαιπωρία χιλιάδων επιβατών κάθε μέρα και μάλιστα δεν επιτρέπεται η κατευθείαν επιβίβαση σε πλοιάρια αλλά πρώτα θα πρέπει οι επιβάτες κρουαζιέρας να αποβιβάζονται από το κρουαζιερόπλοιο» σημειώνουν οι παράγοντες του κλάδου της κρουαζιέρας.

Αν είναι τα πλοία να παραμένουν ουσιαστικά αρόδο αυτό θα μπορούσε να γίνει και στο ΣΕΦ, προσθέτουν, δεν χρειάζεται ολόκληρος προβλήτας.

Η ΕΕ θέτει ακόμη τρεις παραμέτρους για την έγκριση, την ηλεκτροδότηση των πλοίων από τη στεριά όσο παραμένουν στο λιμάνι, την χρήση οικολογικών λεωφορείων για τη μεταφορά των επιβατών και την κατασκευή επιβατηγού σταθμού, έργα που τα προωθεί η διοίκηση του ΟΛΠ.

Η θέση του δημάρχου Πειραιά Γιάννη Μώραλη

Η μεταφορά των ταξιδιωτών κρουαζιέρας είναι ένα ιδιαίτερα κρίσιμο ζήτημα, το οποίο δεν πρέπει να προσεγγίζεται πρόχειρα σχολιάζει ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης στον ot.gr, που εξετάζει το όλο θέμα που έχει δημιουργηθεί και από την πλευρά των ενδιαφερόντων του Δήμου και των δημοτών του μεγάλου λιμανιού.

«Εάν μιλάμε για τους ταξιδιώτες που ξεκινούν ή ολοκληρώνουν την κρουαζιέρα τους στον Πειραιά, προφανώς και η Δημοτική Αρχή επιθυμεί να επιβιβάζονται και να αποβιβάζονται στο λιμάνι κρουαζιέρας. Ο Πειραιάς εδώ και μια δεκαετία οργανώνεται για να αποτελέσει τουριστικό προορισμό και κρίσιμη μάζα για να επιτευχθεί αυτό είναι οι ταξιδιώτες του home port. Τόσο η κεντρική διοίκηση, με τις δημόσιες επενδύσεις, όπως η έλευση του Μετρό στον Πειραιά και η επικείμενη δημιουργία του Μουσείου Ενάλιων Αρχαιοτήτων στο λιμάνι, όσο και ιδιωτικές επενδύσεις, όπως είναι η δημιουργία νέων ξενοδοχειακών μονάδων, καθώς και οι δικές μας προσπάθειες ως δημοτική αρχή, σε αυτό οδηγούν, στην σταδιακή ανάδειξη του Πειραιά σε προορισμό.

Υπάρχουν όμως και κρουαζιέρες, στο πρόγραμμα των οποίων ο Πειραιάς είναι ένας σταθμός. Συνεπώς οι ταξιδιώτες αυτής της κατηγορίες δεν έχουν τη δυνατότητα στις 8-10 ώρες που τα κρουαζιερόπλοια παραμένουν στο λιμάνι να περιηγηθούν στην πόλη μας. Δεδομένου ότι ο Πειραιάς δεν αποκομίζει οφέλη από αυτή την κατηγορία τουριστών, οι οποίοι προφανώς κατευθύνονται προς την Ακρόπολη ή την Πλάκα, γι’ αυτούς τους ταξιδιώτες θα μπορούσε να συζητηθεί το μέτρο να αποβιβάζονται σε άλλο σημείο και όχι στο κεντρικό λιμάνι κρουαζιέρας. Είναι κάτι το οποίο ίσως αποδεικνυόταν και ωφέλιμο για την πόλη του Πειραιά, η οποία επιβαρύνεται τόσο περιβαλλοντικά όσο και συγκοινωνιακά από αυτού του είδους τις μεταφορές ταξιδιωτών κρουαζιέρας προς την Αθήνα.

Όσον αφορά στις υπόλοιπες παραμέτρους που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέτει, δηλαδή τον εξηλεκτρισμό των πλοίων και τα οικολογικά λεωφορεία για τη μεταφορά των επιβατών, είναι προφανές ότι κινούνται στη σωστή κατεύθυνση και αποτελούν εδώ και χρόνια και θέσεις του Δήμου Πειραιά».

Ο νέος προβλήτας κρουαζιέρας

Έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που «προικοδοτήθηκε» ο Πειραιάς, επί προεδρίας Γιώργου Ανωμερίτη, με την κατασκευή του νέου προβλήτα κρουαζιέρας προκειμένου να διευκολυνθεί η ιδιωτικοποίηση του. Μάλιστα όπως σημειώνουν άνθρωποι κοντά στην υπόθεση οι Κινέζοι που τελικά ανέλαβαν τον ΟΛΠ ποτέ δεν έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο έργο ύψους 130 εκατ. ευρώ, το οποίο ωστόσο περιελήφθη στις υποχρεωτικές επενδύσεις. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το 95% του έργου χρηματοδοτείται από την ΕΕ.

Επίσης άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι ήδη διερευνήθηκε από στελέχη του λιμανιού η συνεργασία με εταιρείες που μπορούν να διαθέσουν πλοία (shuttle boat) αλλά μέχρι τώρα δεν υπάρχει κάποιο αποτέλεσμα, επίσημα τουλάχιστον καθώς φαίνεται να υπήρξαν και αντιδράσεις εντός του ΟΛΠ.

Πληροφορίες από: https://www.ot.gr

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Συναγερμός στο «Ιονίς», Μπλακ άουτ με 183 επιβάτες, πλέει με μία μηχανή προς το Λαύριο

Βλάβη προκάλεσε προσωρινή ακινητοποίηση του πλοίου μεταξύ Κέας και Μακρονήσου – Στο σημείο σπεύδουν δυνάμεις του Λιμενικού.

Ο ΑΠ.Α.Σ. Νάξου καλωσορίζει τον 18χρονο Γιάννη Νικολάου!

Ο νεαρός αθλητής ύψους 2,02 μ. ενισχύει τη ρακέτα της ομάδας – Προέρχεται από την ΑΕΚ με εμπειρία στη Stoiximan GBL.

Αιγαίο: Εκτακτα δρομολόγια των HighSpeed 3 και 4 αύριο Τετάρτη (13/08)

Έκτακτα δρομολόγια HIGHSPEED 3 & 4 στις 13 Αυγούστου μετά την άρση απαγορευτικού - Αναλυτικά οι ώρες αναχώρησης και άφιξης για την εξυπηρέτηση των νησιών

Β. Κικίλιας: 103 έργα για το νερό σε απομακρυσμένα και μικρά νησιά

Το Υπουργείο Ναυτιλίας ενισχύει την υδροδότηση 61 νησιωτικών δήμων με έργα αφαλάτωσης και τεχνική υποστήριξη

Ιατρικός Σύλλογος Ρόδου: Καμπανάκι για τα τροχαία στο νησί

Ο Ιατρικός Σύλλογος Ρόδου καλεί σε υπευθυνότητα, πρόληψη και αιμοδοσία για την προστασία της ανθρώπινης ζωής

Νάξος – Τα παλαιά πιάνα κελαηδούν ξανά, Ρεσιτάλ πιάνου και τραγουδιού στο Πολιτιστικό Κέντρο

Μια βραδιά γεμάτη μουσική και τέχνη στο Κάστρο της Χώρας Νάξου, με είσοδο ελεύθερη. (πρόγραμμα)

Το «μυστικό» πίσω από τον ήχο της θάλασσας στα κοχύλια

Οι επιστήμονες εξηγούν γιατί αυτό που ακούμε δεν είναι ο ωκεανός, αλλά ενισχυμένοι ήχοι του περιβάλλοντος

Γιάννης Στάνκογλου: Ελληνικό παραδοσιακό τραγούδι με την κόρη του στη Σρι Λάνκα, μπροστά στο μνημείο Sigiriya (video)

Ο ηθοποιός ταξίδεψε με τα παιδιά του στο νησί της Ασίας και μοιράστηκε μια τρυφερή μουσική στιγμή με φόντο Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO

Νάξος – Ταυτόχρονη άφιξη Blue Star Naxos και Blue Star Delos έφερε χιλιάδες επιβάτες και οχήματα (video)

Εντυπωσιακοί ελιγμοί, ασφυκτική κίνηση και δοκιμασία για τις υποδομές – Σε πλήρη εγρήγορση το Λιμεναρχείο Νάξου και η Δημοτική Αστυνομία. (video)

Οι Έλληνες «νομάδες» της μπύρας ταξιδεύουν τις γεύσεις τους σε όλο τον κόσμο

Από το γαλακτομπούρεκο μέχρι το τζατζίκι, η Seven Island Brewery κατακτά φεστιβάλ και ζυθοποιεία σε κάθε ήπειρο

Νάξος: Διάσωση δύο ηλικιωμένων κολυμβητών στον Άγιο Γεώργιο με πρωταγωνιστή τον Lennart Neubauer

Ο πρωταθλητής του windsurfing εντόπισε και κράτησε στην επιφάνεια δύο ηλικιωμένους που είχαν παρασυρθεί από ρεύματα και κύματα – Κίνδυνος στην περιοχή του «Πορτοκάλι».

Ένταση στο λιμάνι του Πειραιά: Επιβάτες για Νάξο ανέβηκαν στον καταπέλτη μετά από νέα ακύρωση δρομολογίου

Πάνω από 100 ταξιδιώτες αντέδρασαν έντονα μετά την αιφνιδιαστική ενημέρωση ότι δεν θα ταξιδέψουν ούτε σήμερα, παρά τις αρχικές διαβεβαιώσεις της εταιρείας.

Έκτακτο: Συλλήψεις υπευθύνων αρχαιολόγων και μελών της Εφορείας Κυκλάδων για τα πλέγματα στην Πορτάρα

Ραγδαίες εξελίξεις στην υπόθεση προστασίας του μνημείου – Αντιδράσεις και επόμενες κινήσεις της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων

Λιμεναρχείο Νάξου: Απαγόρευση κυκλοφορίας στην παραλιακή της Χώρας Νάξου από 9 Αυγούστου, ποιοι εξαιρούνται

Η Νάξος γεμίζει κόσμο και το Λιμεναρχείο λαμβάνει δράση για την αποφυγή κυκλοφοριακού εφιάλτη.

Κυκλάδες: Ταχύπλοα στο έλεος του καιρού, ποια δεν προσέγγισαν λιμάνια

Δεν προσέγγισε Ηρακλειά το Tera Jet 2 – Διπλό περιστατικό με το CAT I στη Σέριφο – Ακινητοποιήθηκε το Superjet στην Πάρο λόγω ισχυρών ανέμων

Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων: «Απαράδεκτη η καταγγελία του Δημάρχου Νάξου – Δεν θα μας εκφοβίσουν»

Σφοδρή αντίδραση για την προσαγωγή αρχαιολόγου και υπαλλήλων της ΕΦΑ Κυκλάδων – Ζητούν απόσυρση της καταγγελίας και μόνιμη λύση για την προστασία της Πορτάρας

Νάξος: Χάος στο λιμάνι μετά το απαγορευτικό – Οι λιμενικοί κράτησαν την τάξη

Μέρα-ρεκόρ με 5.000 επιβάτες και 1.000 οχήματα σε λίγες ώρες, αλλά το Λιμενικό Σώμα διασφάλισε ομαλή αποβίβαση και επιβίβαση παρά τις ελλείψεις υποδομών.

Attica Group: Ανεκτέλεστα τα δρομολόγια της Παρασκευής 8/8 λόγω απαγορευτικού απόπλου

Ανακοινώθηκε η αναστολή σημαντικών ακτοπλοϊκών δρομολογίων προς και από τις Κυκλάδες – Σε αναμονή νεότερων οδηγιών οι επιβάτες.

Blue Star Ferries: Αναστολή δρομολογίων για σήμερα (08/08), στις 4 το απόγευμα αναχωρεί το “Blue Star Delos”

Ακυρώνονται τα περισσότερα δρομολόγια της Blue Star λόγω απαγορευτικού – Το μόνο που ταξιδεύει είναι το Blue Star Delos με καθυστέρηση και τροποποιημένο δρομολόγιο

Απαγορευτικό απόπλου: Νυχτερινές λύσεις για Άνδρο από Ραφήνα

Καθηλωμένα 25 πλοία στον Πειραιά και 13 στη Ραφήνα – Τρία έκτακτα δρομολόγια μεταμεσονύχτια για Άνδρο για να εξυπηρετηθούν αποκλεισμένοι επιβάτες