Κυριακή, 7 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΠΑΣΟΚ για Ακτοπλοϊκά Εισιτήρια : Ηράκλειο - Μύκονος, τη μία μέρα 105...

ΠΑΣΟΚ για Ακτοπλοϊκά Εισιτήρια : Ηράκλειο – Μύκονος, τη μία μέρα 105 ευρώ την άλλη 79 (!!!)

|

Οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων επί των ημερών διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας έχουν εκτοξευτεί, όπως έχει συμβεί σε όλο το φάσμα των παραγόμενων αγαθών και υπηρεσιών», τόνιζαν οι Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, σε ερώτηση που είχαν καταθέσει προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Τόνιζαν, μάλιστα πως με μια πρόχειρη έρευνα οι τιμές στα εγχώρια ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ως και 60% υψηλότερες από τις τιμές για αντίστοιχες διαδρομές στην Βόρεια Ευρώπη. Για παράδειγμα στην διαδρομή Όσλο – Κοπεγχάγη που είναι οριακά μεγαλύτερη από την διαδρομή Πειραιάς – Ρόδος και συγκεκριμένα 316 ναυτικά μίλια, έναντι 296 στην διαδρομή Πειραιάς – Ρόδος, μια τετραμελής οικογένεια με εσωτερική καμπίνα και αυτοκίνητο ταξιδεύει με 696 όταν στην Ελλάδα για την αντίστοιχη διαδρομή το κόστος ανέρχεται σε 1105,50 ευρώ. Με άλλα λόγια στην Ελλάδα πληρώνουμε 58,8% ακριβότερα τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια από ότι οι Βορειοευρωπαίοι για μια διαδρομή μάλιστα οριακά έστω μικρότερη!

Απέναντι σε αυτήν την πραγματικότητα η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής απαντούν με “non paper” στο οποίο υιοθετούν την γραμμή των ακτοοπλόων περί ελάχιστων αυξήσεων και ψελλίζουν μια ελάχιστη κριτική για τις ενδονησιωτικές συνδέσεις και τις συνδέσεις μα ταχύπλοα σκάφη στα οποία παραδέχονται διψήφιες αυξήσεις όπως για παράδειγμα 11,76% στη Μύκονο και 32,8% στην γραμμή Πάρος-Νάξος με ταχύπλοο.

Ιδιαίτερα αναφορά, έκαναν οι Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής στο φαινόμενο που παρατηρείται με τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων όπου υπάρχει μια μόνο εταιρία στη γραμμή και όπως αυτές διαμορφώνονται όταν εισέλθει και δεύτερη εταιρεία στο ίδιο δρομολόγιο.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της γραμμής: Ηράκλειο – Μύκονος, τη μία ημέρα που το πλοίο που συνδέει τη γραμμή είναι ένα, η τιμή του εισιτήριου είναι 105,70 ευρώ, την επόμενη μέρα υπάρχει και δεύτερο ανταγωνιστικό πλοίο με τιμή εισιτηρίου στα 79 και αναγκάζεται έτσι η εταιρεία να ρίξει την τιμή του εισιτηρίου από τα 105.7 στα 83 ευρώ και της γραμμής Ηράκλειο – Σαντορίνη τις ημέρες που μόνο ένα πλοίο ή μια εταιρεία με δύο πλοία εξυπηρετεί τη γραμμή, η τιμή είναι 92.70 ευρώ. Όμως τις ημέρες που αλλά πλοία, άλλης εταιρείας μπαίνουν στη γραμμή αυτή η τιμή μειώνεται μέχρι και τα 59 ευρώ.

Από το Υπουργείο Ναυτιλίας στην απάντηση των Βουλευτών του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής τονίζεται μεταξύ άλλων: «στις τιμές των εισιτηρίων στις θαλάσσιες ενδομεταφορές, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 2932/2001 (Α’ 145), όπως κωδικοποιήθηκε με το ν.4948/2022 (Α’ 125), από την 1η Νοεμβρίου 2002 εφαρμόζεται η αρχή της ελεύθερης παροχής υπηρεσιών, με σκοπό την εναρμόνιση της εθνικής νομοθεσίας με τον Κανονισμό (ΕΟΚ) 3577/1992 του Συμβουλίου της 7ης Δεκεμβρίου 1992. Σε συμμόρφωση με το ως άνω θεσμικό πλαίσιο, έχει εκδοθεί η υπ΄ αριθμ. 3323.1/02/08/21-03-2008 απόφαση, σύμφωνα με την οποία δεν υφίσταται ανώτατη επιτρεπόμενη τιμολόγηση σε συνδέσεις λιμένων που πληρούν συγκεκριμένα-κριτήρια-προϋποθέσεις απελευθέρωσης των ναύλων, όπως ο ελάχιστος αριθμός διακινούμενων επιβατών και ο αριθμός των δραστηριοποιούμενων εταιρειών. […] Αντίθετα, τόσο στις συνδέσεις που δεν πληρούν τα κριτήρια απελευθέρωσης όσο και στις συνδέσεις που εξυπηρετούνται με σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας (επιδοτούμενα δρομολόγια) εφαρμόζεται το κρατικό τιμολόγιο, δηλαδή το Υπουργείο καθορίζει την ανώτατη επιτρεπόμενη τιμολόγηση της οικονομικής ή ενιαίας θέσης επιβατών, των Ι.Χ.Ε. οχημάτων μήκους μέχρι 4,25 μέτρα και την τιμή ανά μέτρο στα φορτηγά».

Το Υπουργείο επισημαίνει ότι μέχρι την 15η Σεπτεμβρίου 2024 ανώτατες επιτρεπόμενες τιμές έχουν εφαρμογή μόνο στα δρομολόγια που εκτελούνται με συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, δηλαδή στις επιδοτούμενες γραμμές. Για τα υπόλοιπα δρομολόγια, οι Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ ενημερώθηκαν ότι δεν τηρούνται αρχεία ποσοστιαίας μεταβολής των τιμών των ναύλων, καθώς ο πλοιοκτήτης είναι ελεύθερος να εφαρμόζει την τιμολογιακή πολιτική που επιθυμεί.

Στην ίδια απάντηση (01.08.2024/ αρ πρωτ.1500.1/56661/2024/207), αναφέρεται ότι στις επιδοτούμενες γραμμές δεν παρατηρείται αύξηση των τιμών των ναύλων, ενώ το Υπουργείο Ναυτιλίας υπενθυμίζει ότι απεστάλη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού στις 26 Ιουνίου 2024, έγγραφο, με το οποίο ζητείται η ανάπτυξη και βελτίωση της ταχύτερης δυνατής αμοιβαίας συνεργασίας των δύο Φορέων για την αντιμετώπιση τυχόν μελλοντικών υποθέσεων που αφορούν στον ελεύθερο ανταγωνισμό και στην αποφυγή περιπτώσεων κατάχρησης δεσπόζουσας θέσης στην αγορά από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες.

Ο Φραγκίσκος Παρασύρης, Βουλευτής Ηρακλείου του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, με σύντομη δήλωση του αναφέρει: «το αόρατο χέρι της αγοράς «ρυθμίζει» ελεύθερα τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. Τα αποτελέσματα τα αντιλαμβάνονται καλύτερα οι οικογένειες που το φετινό καλοκαίρι αντιμετώπισαν δυσκολίες ακόμα και ολιγοήμερων μετακινήσεων προς τα νησιά. Η ελεύθερη αγορά που επικαλείται το Υπουργείο δεν αφήνει περιθώρια παρέμβασης. Στις μεγάλες και περισσότερες γραμμές, οι τιμές των ναύλων τραβούν το ράλι της ανηφόρας.

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού, ενώ παρουσιάζει δεκάδες ελλείψεις οργανικών θέσεων, καλείται από το Υπουργείο Ναυτιλίας να συνεργαστεί για τον έλεγχο της αγοράς. Ουδεμία αντίληψη της πραγματικότητας, δηλαδή. Τα ίδια έλεγαν και για τις τιμές στα ράφια των super markets. Ελεύθερη αγορά και ανταγωνισμός. Μέχρι που έφτασαν στο σημείο να δημιουργήσουν έναν Big Brother, εκδίδοντας παράλληλα σειρά υπουργικών αποφάσεων για να ελέγξουν και να ρυθμίσουν τα ανώτατα όρια των τιμών σε βασικά καταναλωτικά αγαθά. Το ίδιο θα αναγκαστούν να πράξουν και για τα εισιτήρια των πλοίων. Να ρυθμίσουν και να παρέμβουν σε αυτά που τώρα θεωρούν ότι βαίνουν «όλα καλώς».

Πηγή: financialreport.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

«Οι Υφάντρες και οι Αναμνήσεις τους»: Το εργοστάσιο Ζησιμάτου ξαναζωντάνεψε στην Ερμούπολη

Μια βιωματική δράση του Cycladic Identity του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης και του Hermoupolis Heritage, που ζωντάνεψε τη μνήμη της κλωστοϋφαντουργίας στη Σύρο

Γ. Πολυχρονάκος: «Η κυβέρνηση αντιμετωπίζει τα νησιά σαν ενοχλητικές κουκίδες στον χάρτη»

Σφοδρή κριτική του Τομεάρχη Νησιωτικής Πολιτικής του ΠΑΣΟΚ στις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού στη ΔΕΘ

Bono, The Edge και Gavin Friday στην Αντίπαρο – Ιρλανδικό «άρωμα» ροκ στο Αιγαίο

Τρεις εμβληματικές μορφές της παγκόσμιας ροκ σκηνής απολαμβάνουν στιγμές χαλάρωσης στις Κυκλάδες

Μανιομανώλης: Ο παλικαράς ζωοκλέφτης από το Φιλώτι που έγραψε ιστορία στα Βουρλά

Απόγονος Κρητικών επαναστατών, μεγαλοβοσκός στη Νάξο και θρύλος για τα κατορθώματά του

Η ΕΑΣ Νάξου αποχαιρετά τον πρόεδρο της Κεραμωτής, Μανώλη Φακίνο

Συγκινητικό μήνυμα του Δημήτρη Καπούνη για την απώλεια ενός αγωνιστή της αυτοδιοίκησης και του αγροτικού κόσμου

Γ. Βρούτσης: «Ιστορική απόφαση η κατάργηση του ΕΝΦΙΑ για χωριά έως 1.500 κατοίκους – Μεγάλη ανάσα για τις Κυκλάδες»

Η εξαγγελία του Πρωθυπουργού στη ΔΕΘ για μείωση και πλήρη κατάργηση του ΕΝΦΙΑ σε μικρούς οικισμούς αποτελεί «δικαίωση της πολιτικής μας», τονίζει ο Υπουργός Αθλητισμού και Βουλευτής Κυκλάδων

Μείωση ΦΠΑ κατά 30% σε νησιά με λιγότερους από 20.000 κατοίκους – Εκτός σχεδιασμού οι Κυκλάδες

Η εξαγγελία από τη ΔΕΘ και ο πίνακας με τα νησιά που εντάσσονται - Δείτε ποια νησιά εντάσσονται και συνολικά κερδισμένοι είναι 67.000 κάτοικοι

Αλλαγή στο Δημοτικό Συμβούλιο Πάρου – Η Ευθαλία Σπανού αντικαθιστά τον Νικόλαο Μοστράτο

Η παραίτηση του Νικολάου Μοστράτου και η ορκωμοσία της πρώτης επιλαχούσας του συνδυασμού «Πάρος, με Ευθύνη και Ενότητα»

Νάξος – Θεαματική μανούβρα του Hellenic Highspeed στο λιμάνι (video)

Το ταχύπλοο προσεγγίζει από Πάρο και Πειραιά και δένει σε μόλις 3 λεπτά με εντυπωσιακή ακρίβεια

Προκριματικά Μουντιάλ 2026: Τουρκία – Ισπανία, το ντέρμπι κορυφής και ποντάρουμε στα .. γκολ

Δύσκολη αποστολή για τη «Φούρια Ρόχα» στην Κωνσταντινούπολη – Στοίχημα με αξία το 2 & G/G

Η Παπαβασιλείου αλλάζει όψη: Έρχεται η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων στη Νάξο

Μετά την «παύση» λόγω σεισμών, ξεκινούν τα έργα υπογείωσης καλωδίων και ανακατασκευής πεζοδρομίων – Προϋπολογισμός 2,15 εκατ. ευρώ.

Εκτακτο – Νάξος: Φωτιά στο ύψος του Τιμίου Σταυρού, στο δρόμος προς Γαλήνη

Φωτιά σε εξέλιξη στον επαρχιακό δρόμο Νάξου - Εγγαρών στο ύψος του Τιμίου Σταυρού

ΔΕΔΔΗΕ – Νάξος: Διακοπή ρεύματος το πρωί της Τρίτης 2 Σεπτεμβρίου, δείτε τις περιοχές

Ο ΔΕΔΔΗΕ ανακοίνωσε προγραμματισμένη διακοπή ηλεκτροδότησης λόγω τεχνικών εργασιών σε κεντρικές περιοχές της Χώρας Νάξου.

Blue Star Naxos: Φήμες για πώληση σε καναδική εταιρεία – Τι απαντά η Attica Group

Συζητήσεις στην ακτοπλοϊκή πιάτσα για τίμημα 36 εκατ. ευρώ – Η ιστορία του πλοίου που έγινε «σύμβολο» για τις Κυκλάδες

Νομική εκπροσώπηση για την «Αξιώτισσα» – Κ. Παπαδάκης: «Δεν θα περάσει ο εκφοβισμός και η συκοφαντία»

Ο γνωστός δικηγόρος αναλαμβάνει την υπόθεση της ταβέρνας στη Νάξο που βρίσκεται στο επίκεντρο διεθνούς εκστρατείας συκοφαντιών και απειλών.

ΑΜΠΕΛΙΦΕΣΤ 2025: Η Νάξος γιορτάζει με κρασί, μουσική και χορό στον αμπελώνα Τρανάμπελο

Δύο βραδιές (5 & 6 Σεπτεμβρίου) γεμάτες ρυθμούς, γεύσεις και φεγγαρόλουστες εμπειρίες στο πιο μεθυστικό φεστιβάλ του Αιγαίου.

Νάξος: Έντονες αντιδράσεις για την ακύρωση μίσθωσης ακινήτου και το μέλλον σχολικών μονάδων (video)

Συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο με αιχμές για «σπατάλη» 120.000 ευρώ, προτάσεις για τρεις νέες σχολικές μονάδες και διαφωνίες για το Δικαστικό Μέγαρο.

Νάξος: Διαδικτυακή επίθεση από Ισραηλινούς στη «Ταβέρνα Αξιώτισσα»

Μετά το επεισόδιο της 25ης Αυγούστου, το εστιατόριο δέχεται συντονισμένη επίθεση με fake reviews από το εξωτερικό, ενώ ο ιδιοκτήτης καταγγέλλει έλλειψη προστασίας από την Google.

Kεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο για το περιστατικό στη Νάξο «Σκηνές πογκρόμ του 19ου αιώνα»

Σκληρή ανακοίνωση του ΚΙΣ για τον αντισημιτισμό στην Ελλάδα – Κάνει λόγο για υπονόμευση της δημοκρατίας και καλεί σε μηδενική ανοχή στη ρητορική μίσους.

Σίφνος: Το νησί αποχαιρέτησε με δάκρυα και τραγούδια τον Λευτέρη Λουκατάρη (video)

Μια εξόδιος ακολουθία που έμοιαζε με γάμο – με λευκά ρούχα, βιολιά και λαούτα – για τον αρχηγό της Κ14 του Πανσιφναϊκού, που έφυγε πρόωρα.