Στο Πίσω Λιβάδι της Πάρου, ένα ταχύπλοο της ναυτιλιακής εταιρείας SeaJets αιτείται να εξυπηρετεί με εξαιρετικά μελετημένα δρομολόγια τους ταξιδιώτες από και προς την Πάρο.
To ζητούμενο θα ενώνει απευθείας το μικρό αυτό λιμάνι της Πάρου με τις υπόλοιπες Κυκλάδες. Τα δρομολόγια αυτά θα πραγματοποιούνται σε ώρες που κανένα άλλο πλοίο , καμίας άλλης ναυτιλιακής εταιρείας, δεν εκτελεί.
Η ουσία είναι πώς το ταχύπλοο της SeaJets θα ενώνει απευθείας το μικρό αυτό λιμάνι της Πάρου με το αεροδρόμιο της Σαντορίνης, δίνοντας μία λύση σε εκείνους τους ταξιδιώτες που είτε δεν επιθυμούν είτε δεν έχουν τη δυνατότητα να μετακινηθούν εγκαίρως με δρομολόγια από το λιμάνι της Παροικιάς.
Ταυτόχρονα το καθημερινό αυτό δρομολόγιο που ενώνει το Πίσω λιβάδι της Πάρου με τη Νάξο, την Ίο και τη Σαντορίνη θα συμβάλει σημαντικά στην αποσυμφόρηση του λιμανιού της Παροικιάς, που λειτουργεί στα όρια και δυσκολεύεται να σηκώσει αποτελεσματικά και με ασφάλεια τον θερινό φόρτο της ακτοπλοΐας.
Με αυτά τα δεδομένα θα ακουγόταν λογικό και οικονομικά ενδιαφέρον το γεγονός ότι μία ναυτιλιακή εταιρεία αναλαμβάνει να εξυπηρετήσει ένα πολυπληθές τουριστικό κοινό, που δεν είναι δυνατόν να εξυπηρετηθεί με άλλον τρόπο, δίνοντας μία μόνιμη λύση σε ένα υπαρκτό πρόβλημα.
Αυτά ως προς τη λογική. Διότι τελικά τα τοπικά συμφέροντα και ο ανορθολογισμός φαίνεται πώς φέρνουν εμπόδια σε κάποια αυτονόητα πράγματα που αφορούν την οικονομική ανάπτυξη αυτής της περιοχής του νησιού.
Κάποιοι επαγγελματίες που εκτελούν ημερήσιες εκδρομές σε συνεργασία με μία ομάδα γηγενών επαγγελματιών με μαγαζιά στην περιοχή του Πίσω Λιβαδιού εναντιώνονται στη χρήση του ομώνυμου αλιευτικού καταφυγίου με διάφορα προσχήματα.
Το θέμα βεβαίως έφθασε σε επίπεδο Δημοτικού Συμβουλίου της Πάρου, το οποίο καλείται την Τετάρτη 27 Μαρτίου να αποφασίσει, ενώ είχε προηγηθεί αίτηση της ναυτιλιακής εταιρείας την 1η Δεκεμβρίου του 2023. Τότε και είχε γνωμοδοτήσει θετικά η Κοινότητα της Μάρπησσας στις 8 Δεκεμβρίου του 2023 .
Τώρα έρχονται να ανατρέψουν, τέλη Μαρτίου, όλα τα παραπάνω. Το αστείο είναι ότι όπως προκύπτει, υπάρχει άδεια χρηματοδοτούμενης άγονης γραμμής, η οποία λειτουργεί όλον τον χρόνο με συγκεκριμένο πλοίο το οποίο «δένει» σε αυτό το ίδιο το αλιευτικό καταφύγιο.
Γιατί όμως αντιδρά αυτή η τοπική επαγγελματική ομάδα στη λειτουργία του ταχυπλόου της SeaJets και μάλιστα με την κάλυψη των τοπικών αρχών; Το πράγμα είναι απλό. Τα πλοιάρια που εκτελούν τις ημερήσιες εκδρομές επί της ουσίας εκτελούν δρομολόγια. Επιθυμούν δηλαδή να υφαρπάξουν κομμάτι ακτοπλοΐας.
Εντύπωση προκαλεί, πως το Κοινοτικό Συμβούλιο Μάρπησσας δεν έλαβε καθόλου υπόψη τα οφέλη της τοπικής κοινωνίας από την τουριστική ανάπτυξη που θα προσφέρει αυτή η σύνδεση, αφού το ταχύπλοο θα συνδέει την Πάρο με τη Σαντορίνη σε μόλις 1 ώρα και 20 λεπτά.
Και σε ώρες που δεν υπάρχει σύνδεση. Συγκεκριμένα η άφιξη του ταχύπλοου στη Σαντορίνη πριν από τις 9.00 (4 ώρες νωρίτερα από το επόμενο πλοίο) προσφέρει τη δυνατότητα παραμονής μίας επιπλέον ημέρας στη Πάρο, καθώς οι τουρίστες πλέον έχουν τον απαραίτητο χρόνο να φύγουν την ίδια μέρα (και όχι την προηγούμενη) από την Πάρο προς τη Σαντορίνη για να είναι έγκαιρα στο διεθνές αεροδρόμιο της Σαντορίνης για την πτήση τους.
Το συγκεκριμένο δρομολόγιο προσφέρει και το αντίστοιχο πλεονέκτημα με τις διεθνείς αεροπορικές αφίξεις, καθώς η αναχώρηση του ταχύπλοου από τη Σαντορίνη προς την Πάρο είναι στις 19.30 (4 ώρες αργότερα από το προηγούμενο πλοίο), προσφέροντας και πάλι τη δυνατότητα στους τουρίστες μίας επιπλέον ημέρας στην Πάρο, χωρίς το συγκεκριμένο δρομολόγιο θα έπρεπε να διανυκτερεύσουν στη Σαντορίνη.
Χωρίς το συγκεκριμένο δρομολόγιο και σε συνδυασμό με τη μειωμένη διαθεσιμότητα ξενοδοχείων στη Σαντορίνη αρκετοί από τους τουρίστες που αναφερόμαστε παραπάνω θα επιλέξουν άλλους προορισμούς, όπως Ίος, Νάξος, κτλ.
Είναι προφανές πώς εδώ κάτι το ύποπτο συμβαίνει για να συγκρούονται η λογική και το αυτονόητο με το παράλογο.
Αυτά και άλλα περίεργα συμβαίνουν όπως επί παραδείγματι ότι οι ιδιοκτήτες των πλοιαρίων ημερήσιων εκδρομών που αντιδρούν στην παρουσία του ταχυπλόου της SeaJets δεν είναι καν Παριανοί.
Κάποιοι λοιπόν στην ανατολική Πάρο έχουν πέσει θύματα περίεργων συμφερόντων και κακών συμβουλών που δεν έχουν σχέση ούτε με τον τόπο ούτε και με τους ανθρώπους του.
Επί παραδείγματι, από το ρεπορτάζ πληροφορούμεθα πώς μέλος του Λιμενικού Ταμείου, άκουσον – άκουσον, δηλώσε επαγγελματίας μπρόκερ ο οποίος κλείνει ταξιδάκια με τουριστικά σκάφη.
Αν λοιπόν με όλα αυτά τα οποία έχουν γίνει γνωστά, το δημοτικό συμβούλιο Πάρου δεν αποφασίσει να πραγματοποιηθεί το δρομολόγιο τότε είναι προφανές ότι κάτι ύποπτο συμβαίνει και θα πρέπει οι αρμόδιες αρχές να το εξετάσουν και να το διαλευκάνουν.
Με πληροφορίες από τη σελίδα zoogla.gr