Τρίτη, 4 Μαρτίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐα"Ναυμαχία" της Ραφήνας... Η κόντρα μόλις ξεκίνησε

“Ναυμαχία” της Ραφήνας… Η κόντρα μόλις ξεκίνησε

|

“Καυτοί” διάλογοι και έντονη αντιπαράθεση των ακτοπλόων που δρομολογούν πλοία από τη Ραφήνα προς τις Κυκλάδες – Απειλή του Στεφάνου να σταματήσει τα πρωινά δρομολόγια και να μην έχει πλοία το χειμώνα – Τι απάντησε ο κος Ηλιόπουλος – Αύριο Παρασκευή (21/07) συνάντηση στην Ραφήνα με επαγγελματίες  

Ήταν λίγο πολύ αναμενόμενο… Από την αρχή του καλοκαιριού μιλάμε για τη «Ναυμαχία» της Ραφήνας… Για την κόντρα που υπάρχει ανάμεσα σε συμβατικά και ταχύπλοα… Για τη υποβόσκουσα αντιπαλότητα σε επαγγελματικό επίπεδο ανάμεσα στους ακτοπλόους. Οι ..ουδέτεροι και δη από την Άνδρο είχαν σημειώσει ότι αυτοί στο τέλος θα πληρώσουν την όλη διαμάχη. Και δεν αποκλείεται να δικαιωθούν… Κι αυτό γιατί χθες στη διάρκεια της παρουσίας της μελέτης της εταιρείας XRTC για την ακτοπλοΐα η οποία πραγματοποιήθηκε στη Ναυτιλιακή Λέσχη, οι τόνοι ανέβηκαν… Και είχαμε απειλές και αποκαλύψεις. Για τη κίνηση των πλοίων και την μάχη για την επιβίωση… Λέτε να έχουμε εξελίξεις;

Στεφάνου: Σταματάω το πρωινό δρομολόγιο

Όταν ήρθε η ώρα των ερωτήσεων και των τοποθετήσεων τον λόγο πήρε ο Δημήτρης Στεφάνου, Γενικός Διευθυντής της Golden Star Ferries που έχει τρία συμβατικά πλοία στη Ραφήνα και άρχισε ένα μπαράζ λεκτικών αντιπαραθέσεων με την ένταση να ανεβαίνει όσο περνούσε η ώρα: «Απευθύνομαι τόσο στον πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλη Σακέλλη  όσο και στον γ.γ. του υπουργείου Ναυτιλίας Διονύση Καλαματιανό. Είναι απαραίτητη  η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου  για τα συμβατικά πλοία και για τα ταχύπλοα.  Τα συμβατικά είναι οι πυλώνες  των νησιών αφού εξυπηρετούν την ανάπτυξή τους 12 μήνες τον χρόνο, κουβαλώντας τις νταλίκες. Το ταχύπλοο το διέπει ειδικό καθεστώς που προβλέπει την 4μηνη δραστηριοποίησή του.  Τα ταχύπλοα ήρθαν για να βοηθήσουν τα συμβατικά τους καλοκαιρινούς μήνες που η κίνηση είναι αυξημένη. Ήρθαν για να λειτουργήσουν συμπληρωματικά» και συνέχισε λέγοντας ότι δεν ξέρει αν θα συνεχίσει τα δρομολόγια των πλοίων τον χειμώνα:

«Όμως τα ταχύπλοα πέταξαν στην άκρη τα συμβατικά και μαζεύουν την κρέμα του καλοκαιριού απορροφώντας την επιβατική κίνηση του καλοκαιριού και τον Σεπτέμβρη… άντε γειά. Μην τα είδατε. Δεν ξέρω αν τον χειμώνα  θα κάνω δρομολόγια. Μπαίνω μέσα κάθε ημέρα 50.000 ευρώ. Φθάσαμε να κουβαλάμε μόλις 100 επιβάτες την ημέρα το καλοκαίρι. Θέλω τη βοήθεια του υπουργείου Ναυτιλίας και τα  ζητώ ταπεινά. Κάναμε μία επένδυση 32 εκατομμυρίων ευρώ για να φέρω πλοίο-στολίδι. Δεν πήγα ούτε στα ναυπηγεία της Κίνας ούτε της Τουρκίας. Ήρθα στην πατρίδα μου και επένδυσα τα λεφτά αυτά. Δεν ζητάω έλεος αλλά τη νόμιμη υποστήριξη του κράτους. Σταματώ το πρωινό δρομολόγιο».

Στο σημείο αυτό έκανε παρέμβαση ο γγ του ΥΝΑ, Διονύσης Καλαματιανός: « Αυτό το θέμα θα τα συζητήσουμε την Παρασκευή. Έχουμε συνάντηση με όλους τους επαγγελματίες της Ραφήνας. Τουλάχιστον το υπουργείο ακούει.»

Αμέσως μετά τον λόγο ζήτησε ο Μάριος Ηλιόπουλος, της  εταιρείας Seajets που έχει δρομολογημένα δύο ταχύπλοα στη Ραφήνα,  το TeraJet που είναι το μεγαλύτερο ταχύπλοο στον κόσμο και το  ParosJet.

 «Η ακτοπλοΐα θέλει προϋποθέσεις για να αναπτυχθεί. Σεβασμό και κοινή λογική. Όταν υπάρχει κοινή λογική  από του 10 συμφωνούν οι εννέα.  Όμως όταν υπάρχει κρίση στους 10 συμφωνούν οι δύο γατί ο καθένας κοιτάζει τα δικά του. Ο κος Στεφάνου πέταξαν μία πέτρα και όποιον πάρει… Πρέπει να υπάρχει όραμα και συνέχεια. Αν τη μία μιλάμε για βοριά και την άλλη για νοτιά θα δημιουργήσουμε πρόβλημα. Επί 27 χρόνια έχουμε προσπαθήσει πολύ. Η ακτοπλοΐα έχει έρθει σε πολύ καλό επίπεδο. Δεν μπορούμε να λέμε ότι ήρθε το ταχύπλοο και μας έκανε ζημιά και η εταιρεία του κυρίου Στεφάνου να κάνει μείωση στην τομή του εισιτηρίου κατά 30%. Όλες οι εταιρείες στο πλαίσιο του ανταγωνισμού έχουν δημιουργήσει συνθήκες ειρήνης. Ας μην πυροδοτούμε τα ο κλίμα. Όχι να σπάμε τις τιμές’.

Οι διάλογοι

Τότε παρενέβη ο Δημήτρης Στεφάνου απευθυνόμενος στον Μάριο Ηλιόπουλο: «Ποιος σπάει τις τιμές; Εξήγησέ μας».

Ο Μ. Ηλιόπουλος απάντησε: «Να μην προκαλούμε. Να κοιτάξουμε το κοινό συμφέρον.»

Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Μιχάλης Σακέλλης σηκώθηκε εκείνη την ώρα και προσπάθησε να ηρεμήσει τα πνεύματα: «Θέματα τα οποία έχουν σχέση με τα προβλήματα  της κάθε εταιρείας δεν έπρεπε να συζητιούνται εδώ, κακώς έγινε αυτό».

Ακολούθησε σχόλιο του γγ του ΥΝΑ Διονύση Καλαματιανού με νόημα: «Τώρα ζητάτε την παρέμβαση του υπουργείου.»

Ένας από τους παρευρισκόμενους ακτοπλόους που το άκουσε είπε: «Κάναμε αμήν και πώς να πετύχουμε την απελευθέρωση της ακτοπλοΐας στις ελεύθερες γραμμές εκτός από εκείνες του δημοσίου συμφέροντος και τώρα πάμε να τα μπλέξουμε.»

Ο χάρτης της… Ραφήνας

Στη Ραφήνα είναι δρομολογημένα δέκα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία.

– Δύο της εταιρείας Seajets του Μάριου Ηλιόπουλου το TeraJet που είναι το μεγαλύτερο ταχύπλοο στον κόσμο και το  ParosJet

– Τρία πλοία  της Golden Star Ferries των αδελφών Στεφάνου. To «Super ferry 2» το οποίο αγόρασαν από τη Blue Star, το «SuperFerry 1»  και το οποίο είναι νεότευκτο   και το «SuperRunner»  πρώην «Speedrunner IV» το οποίο αγόρασαν από την Aegean Speed Lines  συμφερόντων Λεωνίδα Δημητριάδη-Ευγενίδη.

– Τρία πλοία της Fast Ferries του Θεολόγου Παναγιωτάκη: Το «Θεολόγος Π», το «Αικατερίνη Π» και το «Άνδρος»

Σε αυτά πρέπει να προσθέσουμε και τα δύο πλοία που κάνουν το δρομολόγιο για Μαρμάρι, το «Πανόραμα» και το «Εύβοια Σταρ».

Τα προβλήματα  για τους επιβάτες συνεχίζονται αφού δέκα πλοία αναχωρούν για τον προορισμό τους μέσα σε μια ώρα.  Το ίδιο γίνεται και με τις αφίξεις. Η πολιτεία αδυνατεί να ρυθμίσει καλύτερα τα δρομολόγια, ενώ ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Μιχάλης Σακέλλης  επεσήμανε ότι το λιμάνι, όπως είναι σήμερα,  δεν  θα μπορέσει να εξυπηρετήσει  ούτε τα δρομολόγια γα το 2018.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Ο κόσμος του τζόγου στη “μεγάλη οθόνη”, ποιες είναι οι καλύτερες ταινίες

Οι καλύτερες ταινίες με θέμα τα καζίνο: Ο κόσμος του τζόγου στη μεγάλη οθόνη

Αιγιαλός – Μπετόν: Οι παραλίες που είναι υπό … κατασκευή και ο κίνδυνος (χάρτης)

Η καταγραφή μέσω δορυφόρου των παράκτιων ζωνών που έχουν «τσιμεντωθεί» και οι κίνδυνοι - Η κατάσταση στο Νότιο Αιγαίο (χάρτης)

Νότιο Αιγαίο: Πρωταθλητής στην ανέγερση πολυτελών ξενοδοχειακών μονάδων

Ξενοδοχεία: Πόσες νέες πολυτελείς μονάδες άνοιξαν στην Ελλάδα – Πρωταθλητής το Νότιο Αιγαίο - Η άνοδος της Δυτικής Ελλάδας

Τέμπη: Ερχονται νέα συλλαλητήρια στις 5 και 7 Μαρτίου

Νέες συγκεντρώσεις στις 5 Μαρτίου προγραμματίζονται για τα Τέμπη σε διάφορες περιοχές στην Ελλάδα, την ώρα που στη Βουλή θα είναι σε εξέλιξη η προ ημερησίας διάταξης συζήτηση.

Blue Carrier 1: Προσεγγίσεις σε Νάξο και Πάρο από Πειραιά και Χανιά

BLUE CARRIER 1: Τροποποίηση δρομολογίων την χρονική περίοδο 05/03/2025 έως 06/04/2025

Αυστραλία – Αιμοδοσία: Εφυγε από τη ζωή ο Τζέιμς Χάρισον, είχε δώσει αίμα περισσότερες από 1100 φορές (!!!)

Ο Αυστραλός αιμοδότης που τιμήθηκε από τη χώρα του για την προσφορά στον συνάνθρωπο είχε δώσει αίμα 1.173 φορές μέσα σε 60 χρόνια σώζοντας εκατομμύρια ζωές - Ήλπιζε ότι κάποιος θα έσπαγε το ρεκόρ του...

ΚΚΕ: Μίλησε ο λαός και επιτέλους έβγαλαν τον σκασμό οι ρήτορες της κυβέρνησης

Ανακοίνωση του πολιτικού γραφείου της ΚΕ του ΚΚΕ για τις μεγαλειώδεις απεργιακές συγκεντρώσεις της 28ης Φλεβάρη

Naxos island wildlife protection: Το μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα Αγριας Ζωής

Ο Σύλλογος Προστασίας Άγριας Ζωής Νάξου εδώ και χρόνια δίνει τον δικό του καθημερινό αγώνα - Ποιο είναι το μήνυμα για την σημερινή ημέρα

Ελλάδα: Ο Λευτέρης από τη Δράμα που “σαρώνει” στα τηλεπαιχνίδια γνώσεων

Έφυγε από το «Πες τη λέξη» με το ποσό – ρεκόρ των 226.000 ευρώ

Νάξος – Κωμιακή: Αναλαμβάνει δράση η νέα αγροτικός γιατρός

Ο πρόεδρος της Κοινότητας Κορωνίδας υποδέχεται τη νέα γιατρό στα όρια της Κοινότητας

Τέμπη : Ηχηρό μήνυμα από την πανέμορφη Ηρακλειά (photos)

Ούτε στην Ηρακλειά ξεχνούν - Και το Μήνυμα τους ηχηρό προς κάθε κατεύθυνση (Photos)

Εύη Νομικού – SANTORY: Οι μετρήσεις στην καλδέρα της Σαντορίνης θα εμπλουτίσουν τη βάση δεδομένων των Επιτροπών

Θα συνδυαστούν με τις μετρήσεις που θα γίνουν στο ενεργό υδροθερμικό πεδίο του Κολούμπου κ στη ΒΑ πλευρά της καλδερας της Σαντορίνης με ρομποτικό όχημα κ ειδικούς δειγματολήπτες τις επόμενες ημέρες

Εκτακτο: Black out στη πόλη της Νάξου

Χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα η πόλη της Νάξου λόγω προβλήματος σε πυλώνα της ΔΕΗ κοντά στο Δημαρχείο

Απόκριες – Νάξος: “Πάρκινγκ” ο χώρος μπάσκετ δίπλα στο Δημαρχείο;

Μία εικόνα ... χίλιες λέξεις και αρκετές αντιδράσεις δημιουργήθηκαν από το γεγονός ότι δεκάδες αυτοκίνητα γέμισαν τον ανοιχτό χώρο μπάσκετ δίπλα από το Δημαρχείο

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” φεύγει, το “Hellenic HighSpeed” έρχεται

Για την ετήσια ακινησία του το “Άρτεμις” ξεκινάει στις 10 Μαρτίου – Στη θέση του το “HELLENIC HIGHSPEED”

Βαγγ. Κατσαράς: “Τα τελευταία χρόνια η Νάξος είναι στις πρώτες θέσεις που επιλέγουν να έρθουν για την Αποκριά” (video)

Ναξιώτικη αποκριά-Μια γιορτή γεμάτη μυσταγωγία και κέφι - Τι ανέφερε ο Βαγγέλης Κατσαράς σε εκπομπή της ΕΡΤ (video)

ΑΜΣ Φιλωτίου: Αγιοβασιλόπιττα αφιερωμένη σε Δημήτρη Ημελλο και Μαργαρίτα Οικονομοπούλου

Την Αγιοβασιλόπιττα του Α.Μ.Σ. Φιλωτίου ευλόγησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης κ. Καλλίνικος - Ποιοι έδωσαν το "παρών" (φωτογραφίες)

Κυκλάδες – Εφορεία Αρχαιοτήτων: “Stop” σε τουριστικά καταλύματα σε Νάξο και Κύθνο

Δύο μη εγκρίσεις αιτημάτων για τουριστικά καταλύματα σε Νάξο και Κύθνο και μία μετατροπή

Δονούσα – Express Skopelitis: Γιατί συνεχίζετε η συνεχιζόμενη διάκριση στα δρομολόγια σε βάρος του νησιού μας;

Επιχειρηματίες και κάτοικοι της Δονούσας ζητούν απαντήσεις στην συνεχιζόμενη διάκριση στα δρομολόγια του Express Skopelitis σε σχέση με τα άλλα νησιά των Μικρών Κυκλάδων;

Σαντορίνη – Αμοργός: Πρόταση Λέκκα να ανοίξουν τα σχολεία

Σαντορίνη: Πρόταση Λέκκα να ανοίξουν τα σχολεία - Ανάλογη πρόταση και για Αμοργό, Ιο και Ανάφη