Πέμπτη, 19 Σεπτεμβρίου, 2024
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΜύκονος - Λιμενικό Ταμείο: Αντιδράσεις για την αύξηση (60%) στο τέλος Κρουαζιέρας

Μύκονος – Λιμενικό Ταμείο: Αντιδράσεις για την αύξηση (60%) στο τέλος Κρουαζιέρας

|

«Η τοπική κοινωνία της Μυκόνου ανησυχεί και πιστεύει ότι με τις τεράστιές αυξήσεις τελών που έχουν αναγγελθεί θα υπάρξει άμεση δραματική μείωση των κρουαζιερόπλοιων αλλά και των επισκεπτών στον προορισμό μας», τονίζει ο πρόεδρος του δημοτικού λιμενικού ταμείου του νησιού, Αθανάσιος Κουσαθανάς Μέγας, με αφορμή την επικείμενη αύξηση του ειδικού τέλους στην κρουαζιέρα.

Σε επιστολή του προς τον πρωθυπουργό και τους συναρμόδιους υπουργούς, ζητεί την επανεξέταση της προτεινόμενης «δραστικής αύξησης των τελών, η οποία στοχοποιεί τόσο την κρουαζιέρα, όσο και τη Μύκονο, και η οποία θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του τουριστικού τομέα του τόπου μας».

Αντιπροτείνει ότι «μια πιο ισορροπημένη προσέγγιση, σε συνδυασμό με προσεκτικό σχεδιασμό και διαβούλευση με τα τοπικά ενδιαφερόμενα μέρη, θα μας επιτρέψει να διαχειριστούμε τον τουρισμό με υπευθυνότητα, συνεχίζοντας παράλληλα να προωθούμε την Ελλάδα ως κορυφαίο παγκόσμιο προορισμό».

Μύκονος – Χ. Βερώνης: “Η τιμωρητική αύξηση τελών στην Κρουαζιέρα μας βρίσκει αντίθετους”

Αναλυτικά, ο κ. Κουσαθανάς Μέγας αναφέρει:

«Αξιότιμε Κύριε Πρωθυπουργέ,

Σε συνέχεια της πρόσφατης ανακοίνωσης για την αύξηση του τέλους επιβατών κρουαζιέρας από το σημερινό ποσό των 0,35 ευρώ σε 20 ευρώ ανά επιβάτη κατά τις περιόδους αιχμής, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Μυκόνου θα ήθελε να εκφράσει σοβαρές ανησυχίες σχετικά με τις πιθανές επιπτώσεις αυτής της απόφασης τόσο στην τουριστική βιομηχανία της κρουαζιέρας, όσο και στην τοπική κοινωνία της Μυκόνου. Η απόφαση αυτή ανακοινώθηκε χωρίς προγενέστερη διαβούλευση ή προειδοποίηση, η οποία αφενός μας αιφνιδίασε και αφετέρου μας προκαλεί ιδιαίτερο προβληματισμό και ανησυχία.

Ενώ αναγνωρίζουμε την ανάγκη προσαρμογής της τρέχουσας δομής των τελών, η οποία είναι πράγματι χαμηλή σε σύγκριση με άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια, μια αύξηση όμως κατά 60 φορές παραπάνω – από 0,35 € σε 20 €- αποτελεί ένα πρωτοφανές άλμα. Ένα τέτοιο μέτρο, αν και αποσκοπεί στην αντιμετώπιση του σημειακού προβλήματος του υπερτουρισμού, θα μπορούσε να έχει μια σειρά από απρόβλεπτες και επιβλαβείς συνέπειες, ιδίως για τις μικρές επιχειρήσεις στη Μύκονο, που βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στα έσοδα που παράγουν οι επισκέπτες κρουαζιέρας.

Η προτεινόμενη αύξηση κινδυνεύει να καταστήσει τη Μύκονο λιγότερο ανταγωνιστική ως προορισμό κρουαζιέρας, με πιθανές αλυσιδωτές επιπτώσεις στην τοπική οικονομία. Ενώ ένα παρόμοιο μέτρο που υιοθετήθηκε στην Βενετία μπορεί να εισέφερε σε έσοδα, δεν απέτρεψε τον λόγο για τον οποίο επιβλήθηκε, δηλαδή τη ρύθμιση του αριθμού των επισκεπτών.

Το Λιμενικό Ταμείο Μυκόνου, με τη νέα διοίκησή του που ανέλαβε στις αρχές του έτους, φρόντισε έγκαιρα να αντιμετωπίσει το θέμα με ρεαλισμό και πάντα σε συνεννόηση με τις εταιρείες κρουαζιερόπλοιων. Με το berth allocation system που εφάρμοσε, κατάφερε να αποκεντρώσει και να κατανείμει ισομερώς τις αφίξεις του νέου χρόνου, περιορίζοντάς αυτές από τις αρχές του 2025 σε μέχρι 5-6 κρουαζιερόπλοια την ημέρα, ώστε και οι επιβάτες που αποβιβάζονται να κινούνται με άνεση και να μην υπάρχουν φαινόμενα συνωστισμού στη Χώρα και τις υπόλοιπες περιοχές του νησιού.

Η όποια αύξηση στα τέλη επιβατών κρουαζιέρας και αν αποφασιστεί τελικά, υποστηρίζουμε σθεναρά ότι τα έσοδα αυτά θα πρέπει να επανεπενδύονται άμεσα στις λιμενικές μας υποδομές και στη στήριξη της βιώσιμης ανάπτυξης του νησιού μας, για τη διατήρηση της Μυκόνου ως ανταγωνιστικού προορισμού, που αυτό θα ενισχύσει τόσο την ανταγωνιστικότητα όσο, και την ελκυστικότητα των λιμανιών μας, ωφελώντας όχι μόνο την τοπική κοινωνία, αλλά και τους επιβάτες κρουαζιέρας που επισκέπτονται τα όμορφα νησιά μας.

Η αύξηση αυτή θα πρέπει να είναι σε αρμονία με τις τιμές άλλων λιμανιών της ευρύτερης περιοχής και να εφαρμοστεί σταδιακά. Υπερβολικές αυξήσεις, θα οδηγήσουν σε μείωση της κίνησης των κρουαζιερόπλοιων, θα αποθαρρύνουν τις εταιρείες από το να επιλέγουν τη Μύκονο ως τακτικό σταθμό τους, και κατ’ επέκταση θα προκαλέσουν ύφεση στις τοπικές επιχειρήσεις. Η ισορροπία είναι κλειδί για τη διατήρηση της ελκυστικότητας και της οικονομικής προοπτικής του νησιού μας.

Η Μύκονος έχει αναπτύξει ένα μοναδικό οικοσύστημα όπου οι παραδοσιακοί τουρίστες και οι επισκέπτες κρουαζιέρας συνυπάρχουν αρμονικά, συμβάλλοντας στη ζωτικότητα του νησιού όλο το χρόνο. Η στρατηγική μας στοχεύει στην επέκταση της τουριστικής περιόδου μέχρι και τον Δεκέμβριο, διασφαλίζοντας ότι η κρουαζιέρα θα συνεχίσει να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην οικονομία του νησιού, προσφέροντας παράλληλα υψηλό επίπεδο υπηρεσιών στους επισκέπτες».


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Σίφνος: Ξεκινάει σήμερα το 16ο Φεστιβάλ Κυκλαδικής Γαστρονομίας “Νικόλαος Τσελεμεντές” (πρόγραμμα)

Ποιο είναι το πρόγραμμα των εκδηλώσεων στο 16ο Φεστιβάλ Κυκλαδικής Γαστρονομίας "Νικόλαος Τσελεμεντές" (πρόγραμμα)

Blue Star Paros: “Παρουσία” στην διάσωση έξι (6) ναυαγών μεταξύ Νάξου και Πάρου

Ταχύπλοο σκάφος με 6 επιβάτες, σήμανε συναγερμό για εισροή υδάτων ενώ βρίσκονταν μεταξύ Πάρου και Νάξου - "Παρουσία" από το Blue Star Paros για την διάσωση των επιβατών

Κέρος: “Εντοπίστηκαν νέα αρχαιολογικά ευρήματα”

“Νέα εντυπωσιακά ευρήματα εντοπίστηκαν στην Κέρο, στο αρχαιότερο νησιωτικό ιερό στον κόσμο” - Ποιος το αναφέρει ..

Τήνος – Αθλητικές εγκαταστάσεις: Έκδοση αδειών λειτουργίας μετά από επτά χρόνια

Έκδοση αδειών λειτουργίας μετά από επτά χρόνια στις αθλητικές εγκαταστάσεις της Τήνου - Τι αναφέρει ο Δήμαρχος

Κέα: Εγκρίθηκε η χρηματοδότηση δύο νέων σημαντικών έργων

Κέα: Εγκρίθηκε η χρηματοδότηση δύο νέων σημαντικών έργων για το νησί

ΠΑΣ Νάξου: Ο Ανδρέας Ορφανός με τα “κίτρινα” της ΑΕΚ

Τιμή για τον ΠΑΣ Νάξου με τον νεαρό Ανδρέα Ορφανό να αποτελεί έναν ακόμη κρίκο στην αλυσίδα .. εξαγωγής παικτών προς τις μεγάλες ομάδες...

Τέλος Κρουαζιέρας: “Εισπρακτικού χαρακτήρα” τα μέτρα και οι αντιδράσεις

Η επικείμενη αύξηση στο τέλος ανθεκτικότητας για την κλιματική αλλαγή μπορεί να φτάσει ανά είδος καταλύματος +400% σε λιγότερο από ένα έτος εφαρμογής του μέτρου, λέει ο ΣΕΤΕ

Ευρυτανία: Ο Ναξιώτης που μέσω .. Γερμανίας εγκαταστάθηκε με την οικογένειά του στα Φουρνά

Ένα δικό μας παιδί (από Νάξο) με την οικογένειά του είναι οι πρώτοι που μετακόμισαν στη Φουρνά Ευρυτανίας όπου τους παρείχαν στέγη και εργασία προκειμένου να εμπλουτισθεί το ανθρώπινο δυναμικό του χωριού....

Νάξος – Απόλλωνας: Επεσε αυτοκίνητο στη θάλασσα (!!!)

Πτώση αυτοκινήτου στη θάλασσα στον Απόλλωνα της Νάξου

Νάξος – Ben Slot: “Κρατάτε στα χέρια σας χρυσό, φροντίστε να το αξιοποιήσετε σωστά”

O Ολλανδός ιστορικός Μπεν Σλοτ γυρίζει το χρόνο πίσω... Μετράει 50 χρόνια επαφής με τη Νάξο.. Μιλάει από το Αγερσανί για αυτά που του αρέσουν, για αυτά που δεν του αρέσουν και εξηγεί με τον δικό του μοναδικό τρόπο ότι μας απασχολεί.. Κυκλαδική 2011.

Ευρυτανία: Ο Ναξιώτης που μέσω .. Γερμανίας εγκαταστάθηκε με την οικογένειά του στα Φουρνά

Ένα δικό μας παιδί (από Νάξο) με την οικογένειά του είναι οι πρώτοι που μετακόμισαν στη Φουρνά Ευρυτανίας όπου τους παρείχαν στέγη και εργασία προκειμένου να εμπλουτισθεί το ανθρώπινο δυναμικό του χωριού....

Hellenic Highspeed: Για δύο μέρες θα πάει Σύρο – Μύκονο – Ικαρία

Hellenic HighSpeed.. Δρομολογείται για δύο μέρες στη γραμμή Πειραιάς - Σύρος - Μύκονος - Ικαρία - Σάμος

Express Skopelitis – Γ. Φωστιέρης: “Σας ευχαριστώ…” και οι σκέψεις περί τιμής από το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

Ανάρτηση από το cpt Γιάννη Φωστιέρη ως δείγμα "ευχαριστώ" για τις ευχές που έχει λάβει αυτές τις ημέρες - Οι προθέσεις του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

Ben Slot: Ο Ολλανδός που έγινε Ναξιώτης (video)

ο κ. Κώστας Κατσουρός ιστορικός και  διευθυντής του περιοδικού ΦΛΕΑ και η κα Γενοβέφα Μανωλά, σύζυγος του αείμνηστου Μανώλη Μανωλά, δυο άνθρωποι που το γνώρισαν, δυο φίλοι του, μας μιλούν για τον άνθρωπο Ben Slot.

Πολυτάρχου: Με το δεξί στις υποχρεώσεις του στο κύπελλο και στο βάθος .. ΑΟ Μυκόνου

Δυνατό ξεκίνημα του Μιχάλη Πολυτάρχου με την Δάφνη Δαφνίου - Οι επιδόσεις του και ο .. ΑΟ Μυκόνου που έρχεται

Νάξος – Στ. Σέργης: “Ξέρεις τι είναι να βλέπεις την μπουλντόζα να καταστρέφει το καϊκι;”.

Περίπου 13.500 ξύλινα παραδοσιακά αλιευτικά σκάφη έχουν δοθεί για κόψιμο στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος που πριμοδότησε την καταστροφή τους

Νάξος: Μοναδικό παράδειγμα βιώσιμου και βιωματικού τουρισμού

Μικρά παραδείγματα και εικόνες που δείχνουν μία άλλη Νάξο...

Αμοργός: Το Ψηφιακό Οπτικοακουστικό Αρχείο της Παραδοσιακής Μουσικής είναι γεγονός (video)

Η παράδοση ταξιδεύει στο μέλλον μέσα από το cycladesfolkmusic.com - Τι λένε οι πρωταγωνιστές (video)