«Ναι» της Επιτροπής Ανταγωνισμού στην εξαγορά της Hellenic Seaways από τον Όμιλο Attica και σήμερα (26/04) περιμένουμε τις επίσημες ανακοινώσεις
Ολοκληρώθηκε αργά χθες το βράδυ η διαδικασία έγκρισης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της εξαγοράς της Hellenic Seaways από τον Όμιλο της Attica group. Η συνεδρίαση της ΕΠΑΝΤ που θα εξέταζε την εξαγορά είχε οριστεί για τις 19 Απριλίου ενώ στο διάστημα που μεσολάβησε προηγήθηκαν διαπραγματεύσεις, με στόχο να δοθούν από την πλευρά του νέων ιδιοκτητών της ακτοπλοϊκής, οι απαραίτητες διασφαλίσεις για θέματα ανταγωνισμού και αποφυγής δημιουργίας δεσπόζουσας θέσης. Σχετικές ανακοινώσεις αναμένονται σήμερα Πέμπτη (26/04) οπότε και θα έχουμε ολοκληρωμένη εικόνα .
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Νaftemporiki.gr», η απόφαση της Επιτροπή Ανταγωνισμού ζητεί από τον Όμιλο Attica να «παραχωρήσει χώρο» στον ανταγωνισμό, σε δυο ακτοπλοϊκές γραμμές, στην Παροναξία (φωτό “Νήσος Χίος” από το Naxos Tours) και το Βόρειο Αιγαίο, εφόσον όμως ο ανταγωνισμός καλύψει τις γραμμές με πλοία και υπηρεσίες που θα συγκεντρώνουν ανάλογα ποιοτικά χαρακτηριστικά με αυτά των Attica και HSW.
Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι η Attica Group κατέληξε σε συμφωνία με την τράπεζα Πειραιώς για την εξαγορά του 50,3% της HSW έναντι 30,61 εκατ. ευρώ ενώ στη συνέχει συμφώνησε και με την Minoan για την απόκτηση του μεριδίου που κατείχε στην Hellenic (48,53%).
Σύμφωνα με τα στοιχεία του 2016 Attica και HSW διαθέτουν από κοινού στόλο 33 πλοίων αξίας 800 εκατ. ευρώ, ενώ ο συνδυασμένος κύκλος εργασιών φτάνει τα 400 εκατ. ευρώ. Οι εταιρείες δραστηριοποιούνται στις Κυκλάδες, το Β. Αιγαίο και τα Δωδεκάνησα, και σε κοινοπραξία με την ΑΝΕΚ στην Κρήτη. Επίσης η Attica (15 πλοία) δραστηριοποιείται εκτός Ελλάδος στην Αδριατική και στη γραμμή Ταγγέρη Αλχεθίρας, εξυπηρετώντας συνολικά 40 προορισμούς εντός και εκτός Ελλάδος (κύκλος εργασιών 268,6 εκατ. ευρώ, κέρδη EBITDA 46,22 εκατ. ευρώ). Αντίστοιχα η HSW με 18 πλοία προσεγγίζει 36 προορισμούς (κύκλος εργασιών 2016 131,5 εκατ. κέρδη EBITDA 18,4 εκατ).
Μετά, πάντως, την ολοκλήρωση των αποφάσεων – διαδικασιών των αρχών για την HSW, η Attica Group, έχει ως στόχο να προχωρήσει στη χάραξη μιας νέας στρατηγικής με αξιοποίηση του διαθέσιμου στόλου αλλά και υλοποίηση ενός στρατηγικού σχεδίου για τις θαλάσσιες μεταφορές με βέλτιστη αξιοποίηση των διαθέσιμων πλοίων. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρία πριν την εξαγορά είχε στα σκαριά ένα επενδυτικό πλάνο ναυπηγήσεων που ωστόσο προσωρινά έχει παγώσει λόγω των εξελίξεων στο μέτωπο με την HSW.
Σε κάθε περίπτωση, η απόφαση -η οποία χαρακτηρίζεται σκληρή αλλά δίκαιη- επιτρέπει στην Attica να υλοποιήσει απερίσπαστη τα επιχειρησιακά της σχέδια αξιοποιώντας και την HSW, παρέχοντας δυνατότητα περαιτέρω ενίσχυσης του ανταγωνισμού χωρίς όμως να διακινδυνεύσει το επίπεδο των παρεχόμενων ήδη υπηρεσιών προς τους επιβάτες και τις μεταφορικές εταιρείες.