Νεκτάριος Σαντορινιός: “Το Μεταφορικό Ισοδύναμο είναι η προσπάθεια της Κυβέρνησης να εξισορροπήσει στις αρνητικές συνέπειες της Νησιωτικότητας» – Ποιοι έδωσαν το παρών και ποια τα επόμενα βήματα
Δόθηκε η ευκαιρία να ακουστούν οι πρώτες σκέψεις των θεσμικών φορέων, πραγματοποιήθηκε ένας γόνιμος διάλογος, ενώ όλες οι πλευρές δεσμεύτηκαν στη συνέχιση και την πύκνωση της διαβούλευσης για το θέμα…. Αυτό αναφέρει η ανακοίνωση που εκδόθηκε από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής μετά το πέρας της πρώτης κλειστής διαβούλευσης, με αντικείμενο την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου στα νησιά της χώρας, και η οποία πραγματοποιήθηκε χθες το μεσημέρι στο υπουργείο Ναυτιλίας…
Εκδήλωση που έγινε υπό την προεδρία του υφυπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Νεκτάριου Σαντορινιού και με τη συμμετοχή εκπροσώπων των νησιωτικών επιμελητηρίων (Επαγγελματικό Επιμελητήριο Πειραιά, Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά, Επιμελητήριο Δωδεκανήσου, Κυκλάδων, Έβρου, Μαγνησίας, Χίου, Σάμου, Λέσβου, Ζακύνθου, Κέρκυρας, Κεφαλονιάς- Ιθάκης) και επιμελητηριακών ενώσεων (ΕΟΑΕΝ, ΕΕΣΥΜ) των νησιών. Στη συνάντηση παρέστησαν επίσης, ο γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Γιαννέλης, ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Καταναλωτή, Δημήτρης Αυλωνίτης, και ο υπεύθυνος του τομέα Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, Ηλίας Καματερός.
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Ν. Σαντορινιός, τόνισε ότι «σε συνέχεια των ανακοινώσεων του πρωθυπουργού, το υπουργείο σχεδιάζει την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου, που θα εξισορροπήσει τις αρνητικές συνέπειες της νησιωτικότητας, επιδοτώντας το κόστος μεταφοράς επιβατών και προϊόντων, από και προς τα νησιά. Η δική μας κυβέρνηση θέλει να απαντήσει αποτελεσματικά, άμεσα και δίκαια στην επιβάρυνση που έχει ο νησιώτης από τη νησιωτικότητα, προσπαθώντας να ζήσει, να προσεγγίσει τις δημόσιες υπηρεσίες και να λάβει τα οφέλη του κοινωνικού κράτους. Ήδη, όπως έχει ανακοινωθεί, το παρόν μέτρο θα εφαρμοστεί από 1/7/2018 στα 32 νησιά του Ανατολικού Αιγαίου και από 1/1/2019, καθολικά, σε όλη τη νησιωτική Ελλάδα. Το μέτρο αυτό θα επιδοτηθεί από εθνικούς πόρους, μέσω δηλαδή του ΠΔΕ».
Επισημαίνεται ότι η συνάντηση του υφυπουργού με τα νησιωτικά επιμελητήρια και τις επιμελητηριακές ενώσεις, κινήθηκε πιο συγκεκριμένα, στο σκέλος της εναρμόνισης του κόστους θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευμάτων από και προς τα νησιά, σε σχέση με το κόστος της χερσαίας μεταφοράς.
«Το ζητούμενο, είπε ο υφυπουργός, είναι να βρούμε και να ενισχύσουμε το πραγματικό μέγεθος της επιβάρυνσης του νησιώτη εμπόρου, λόγω της θαλάσσιας μεταφοράς, κόστος που μετακυλύεται τελικά στο καλάθι του νησιωτικού νοικοκυριού. Η πρόταση μας είναι να αγγίξουμε την κύρια αιτία των τιμών – το υψηλότερο κόστος της θαλάσσιας μεταφοράς, σε σχέση με τη χερσαία – που καλείται ο νησιώτης και ο επισκέπτης να πληρώνει τα προϊόντα των νησιών, αλλά ταυτόχρονα και την κύρια αιτία που εμποδίζει τα τοπικά προϊόντα από το να είναι ανταγωνιστικά σε μεγαλύτερες αγορές».
Τονίζεται ακόμη, ότι ζητούμενο της συνάντησης ήταν να ενεργοποιηθούν τα νησιωτικά επιμελητήρια στη διαδικασία θεσμοθέτησης του μέτρου, να διαδραματίσουν έναν βαρύνοντα ρόλο στη εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου και στο πλαίσιο ακόμη και της πιλοτικής εφαρμογής του, να αποτελέσουν κύτταρα παρακολούθησης και προστασίας της σωστής εφαρμογής του μέτρου.
Πηγή πληροφοριών: ΑΠΕ-ΜΠΕ