Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης αποκάλυψε το βράδυ της Δευτέρας (04/06) ότι δρομολογείτε εκ νέου η γραμμή Θεσσαλονίκης – Κρήτης μέσω Κυκλάδων (20/06) και πριν από λίγο ο Υφυπουργός Ναυτιλίας κος Σαντορινιός επιβεβαίωσε την είδηση και πρόσθεσε τη Σύρο στο δρομολόγιο που θα είναι δύο φορές την εβδομάδα – Το πάλαι ποτέ Ιεράπετρα (νυν Aqua Blue) των 1300 επιβατών και 400 οχημάτων θα αναλάβει το βάρος της μετακίνησης
Την είδηση την γνωρίζαμε εδώ και μέρες… Αυτό που περιμέναμε ήταν η επιβεβαίωση .. και ήρθε εις τριπλούν. Αρχικά από τη Θεσσαλονίκη διά στόματος Δημάρχου κου Ιωάννη Μπουτάρη. Ο οποίος χθες το βράδυ στη διάρκεια της συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου, ανέφερε ότι εγκρίθηκε η δρομολόγηση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με τις Κυκλάδες και το Ηράκλειο Κρήτης. «Δρομολογείται η σύνδεση με τις Κυκλάδες και το Ηράκλειο και επιστροφή, με συμβατικό πλοίο», τόνισε ο δήμαρχος, σημειώνοντας ότι η ενημέρωση έγινε από τον υφυπουργό Ναυτιλίας, Νεκτάριο Σαντορινιό. Το δρομολόγιο αναμένεται να πραγματοποιείται δύο φορές την εβδομάδα με συμβατικό πλοίο.
Και το πρωί σήμερα ήρθε η πρώτη επιβεβαίωση από την αντιπεριφερειάρχη της Μητροπολιτικής Αντιπεριφέρειας Θεσσαλονίκης και πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού, Βούλα Πατουλίδου που μάλιστα αποκάλυψε και το πλοίο… Aqua Blue ή πρώην Ιεράπετρα (foto nautilia.gr). Σύμφωμα με όσα ανέφερε η κ. Πατουλίδου, τα δρομολόγια θα πραγματοποιούνται από το πλοίο “Aqua Blue” της εταιρείας SeaJets, το οποίο θα εκτελεί κάθε Τρίτη και Παρασκευή το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Σκιάθο – Άνδρο – Σύρο – Τήνο – Μύκονο – Πάρο – Νάξο – Σαντορίνη – Κρήτη (Ηράκλειο) από τις 20 Ιουνίου και κάθε Δευτέρα (πιθανόν από τις 25 Ιουνίου) θα έχει προσεγγίσεις και στις Σποράδες, ήτοι Σκιάθο – Σκόπελο και Αλόννησο.
Όπως ανάφερε στη Voria.gr ο διευθυντής της Seajets Νίκος Καβαλιέρος, οι συζητήσεις με τους φορείς της Θεσσαλονίκης για αυτά τα δρομολόγια έχουν ξεκινήσει εδώ και ένα χρόνο και βρίσκονται σε τελικά ευθεία, αλλά οι επίσημες ανακοινώσεις αναμένονται από το αρμόδιο υπουργείο. Σύμφωνα με τον ίδιο, το “Aqua Blue”, παρότι παλαιό πλοίο (ναυπηγήθηκε το 1975), έχει ανακαινισθεί πλήρως και καλύπτει στο έπακρο τις απαιτούμενες προδιαγραφές, διαθέτει 400 κλίνες και μπορεί να μεταφέρει πάνω από 1.000 επιβάτες, αλλά και 75 φορτηγά αυτοκίνητα. Μάλιστα, σύμφωνα με τον κ. Καβαλιέρο, το δρομολόγιο που θα καταλήγει στην Κρήτη έχει και εμπορικό ενδιαφέρον, καθώς στόχος είναι η διευκόλυνση της διακίνησης των κρητικών προϊόντων προς τη Θεσσαλονίκη αλλά και των προϊόντων της Β. Ελλάδας προς την Κρήτη.
Και τέλος, είχαμε από το βήμα του Περιφερειακού Αναπτυξιακού Συνεδρίου που ξεκίνησε στη Σύρο, την επίσημη επιβεβαίωση… Διά στόματος του αρμόδιου Υφυπουργού Ναυτιλίας κου Σαντορινιού ο οποίος τόνισε ότι μετά από συζητήσεις με τους αρμόδιους φορείς και τους Δημάρχους προχωρήσαμε στην κίνηση αυτή και πλέον όλα θα κριθούν στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών της 11ης Ιουνίου και με τον κο Μαργαρίτη – αρμόδιο αντιπεριφεριάρχη Νοτίου Αιγαίου σε θέματα ακτοπλοϊας να προσθέτει ότι το ένα μέρος της γραμμής είναι επιδοτούμενο της τάξης των 1,2 εκατομμυρίων ευρώ…