Διεθνείς εταιρείες που διαχειρίζονται μεγάλα τουριστικά λιμάνια, ανάμεσά τους και δύο τουρκικές, κατασκευαστικές της ελληνικής αγοράς και μια… ΚΟΙΝΣΕΠ, ένα σχήμα «συλλογικής και κοινωνικής ωφέλειας για δομές ελλιμενισμού σκαφών», για το οποίο δεν υπάρχουν άλλα στοιχεία, ξεχωρίζουν ανάμεσα στις 10 κοινοπραξίες που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για τη μαρίνα Αλίμου.
Δέκα επενδυτικά σχήματα, στα οποία μετέχουν μεταξύ άλλων ξένοι και εγχώριοι όμιλοι όπως η Lamda Development, η Ακτωρ Παραχωρήσεις, η Dogus, η J&P Avax, η Koç Holding, η Ιντρακόμ και η Αρχιρόδον, εξεδήλωσαν επίσημα ενδιαφέρον στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης της μαρίνας Αλίμου. Σημειώνεται πως στην παραχώρηση της μαρίνας του Αλίμου προβλέπεται και δυνατότητα ανέγερσης ξενοδοχειακού συγκροτήματος.
Η σχετική προθεσμία εξέπνευσε χθες και μαζί της η πρώτη φάση του διαγωνισμού. Το ΤΑΙΠΕΔ τώρα, συνεπικουρούμενο από τους συμβούλους του Ernst & Young, Marnet και Δικηγορικά Γραφεία Δρακόπουλος – Βασαλάκης & Your Legal Partners, θα αξιολογήσει τους 10 υποψηφίους προκειμένου να επιλέξει ποιους θα προκρίνει στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, η οποία θα ολοκληρωθεί με την υποβολή των δεσμευτικών οικονομικών προσφορών.
Η μαρίνα του Αλίμου είναι η μεγαλύτερη των Βαλκανίων με 1.246 θέσεις ελλιμενισμού, αρκετές εκ των οποίων για σκάφη μέχρι και 45 μέτρα σε μήκος. Η στρατηγική της θέση ως μέρος του αστικού ιστού της Αθήνας και η μεγάλη χερσαία ζώνη της που εκτείνεται σε 210 στρέμματα αποτελούν σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα για την αξιοποίησή της.
Η στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, την οποία έχει εκπονήσει το ΤΑΙΠΕΔ, προβλέπει δομήσιμη επιφάνεια 18,5 χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων και, σε τρεις από τις χερσαίες ζώνες (1,3 και 4) της συνολικής έκτασης των 210 στρεμμάτων που παραχωρούνται, χρήσεις τουρισμού. Αν και το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος δεν προβλέπει περισσότερους από δύο ορόφους, εξακολουθεί να θεωρείται αξιοποιήσιμη για χρήσεις φιλοξενίας και διανυκτέρευσης.
Κι από τα δέκα επενδυτικά σχήματα ξεχωρίζουν
Η πρώτη τουρκική συμμετοχή έρχεται μέσω της Lamda Dogus, με παρουσία στη χώρα μας από το 2012 μέσα από τη συνεργασία της με τη Lamda Development του ομίλου Λάτση, που διαχειρίζονται ήδη τη μαρίνα Φλοίσβου.
Η παρουσία τους συνδέεται άμεσα με το επενδυτικό σχέδιο για το Ελληνικό, στο οποίο τη μεγάλη μερίδα των μετοχών έχουν κινεζικά και αραβικά κεφάλαια.
Η δεύτερη έρχεται σε κοινοπραξία με την εταιρεία «Ακτωρ» και αφορά εταιρεία του πανίσχυρου ομίλου Κοτς.
Η γαλλική Port Adhoc SAS διαχειρίζεται σημαντικά λιμάνια και μαρίνες σε όλη τη Μεσόγειο και εκδήλωσε ενδιαφέρον σε συνεργασία με την ελληνοκυπριακή «J&P-Αβαξ» του ομίλου Ιωάννου-Παρασκευαΐδη.
Την ελληνική παρουσία συμπληρώνουν η εταιρεία «Πόρτο Καρράς» της οικογένειας Στέγγου, η «Ιντρακόμ» του Σ. Κόκκαλη, οι τεχνικές «Στήριξις» και ΑΤΕΣΕ, η τουριστική «Κάσος», ο όμιλος παροχής υπηρεσιών «Aviareps» και η «Αρχιρόδον» που εδρεύει στην Ολλανδία.