Τετάρτη, Ιανουάριος 22, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΛιμενικές Υποδομές: βελτιώστε τα λιμάνια ζητούν επιτακτικά οι πλοίαρχοι

Λιμενικές Υποδομές: βελτιώστε τα λιμάνια ζητούν επιτακτικά οι πλοίαρχοι

|

H είσπραξη του λιμενικού τέλους, που αποδίδεται μέσα από το ακτοπλοϊκό εισιτήριο στους φορείς των λιμένων, θα πρέπει να έχει αποκλειστικά ανταποδοτικό χαρακτήρα στους χρήστες, επισημαίνει ο πρόεδρος των ακτοπλόων Διονύσης Θεοδωράτος.

Με αφορμή την παρουσίαση της ετήσιας έκθεσης της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού ναυτικού όπου παρουσιάστηκαν  οι σημαντικότερες ελλείψεις σε 102 λιμένες της χώρας σε ειδική εκδήλωση στο ΕΒΕΠ,  ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας,  ζήτησε να σταματήσουν οι ποινικές διώξεις και συλλήψεις των πλοιάρχων,που ασκούνται και πραγματοποιούνται σε  όλες τις περιπτώσεις όταν υπάρχουν καταγγελίες για ναυτικά συμβάντα η μικροατυχήματα που προκαλούνται όμως από  παραλείψεις και ανεπάρκειες στις λιμενικές υποδομές .

Ο κ. Θεοδωράτος χαρακτήρισε την μελέτη των πλοιάρχων πολύ εμπεριστατωμένη ενώ είπε ότι  “πολλά χρόνια συζητάμε τα ίδια πράγματα αλλά  δεν γίνεται τίποτα”.

Είπε ότι “ο Έλληνας και ξένος επιβάτης αλλά και ο μεταφορέας, πληρώνουν το ακτοπλοϊκό τους εισιτήριο, στο οποίο περιλαμβάνεται και το τέλος για το λιμενικό ταμείο, και  αυτό το έσοδο από όλα τα πλοία μέλη του ΣΕΕΝ φτάνει ετησίως  περίπου τα 30 με 35 εκατ. ευρώ.”

“Σε ένα μόνο κεντρικό νησί των Κυκλάδων το λιμενικό ταμείο εισπράττει πάνω από 1,7 εκατ. ευρώ το χρόνο και το ίδιο συμβαίνει και για άλλα νησιά. Φανταστείτε αυτά τα χρήματα κάθε τρία χρόνια να επενδύονταν αποκλειστικά μόνο σε λιμενικές υποδομές πόσο πράγματα θα είχαν αλλάξει” υπογράμμισε ο πρόεδρος των ακτοπλόων.

Εθεσε επίσης το σημαντικό ζήτημα της γραφειοκρατίας και των πολλών συναρμοδιοτήτων που αφορούν το θέμα των λιμενικών υποδομών, αναφέροντας ως παράδειγμα ότι το έργο για την  αποκατάσταση του λιμανιού της Αστυπάλαιας, που έχει υποστεί καθίζηση εδώ και τέσσερα χρόνια ακόμα δεν έχει αδειοδοτηθεί.

«Αισθάνομαι ότι γυρίζουμε γύρω από τον εαυτό μας», καθώς έρχονται οι ακτοπλοϊκές εταιρείες όταν υποβάλλουν δήλωση δρομολόγησης και περιμένουν έγκριση, ενώ την ίδια ώρα οι  εκπρόσωποι των εταιρειών υπογράφουν ότι τα λιμάνια είναι κατάλληλα σε υποδομές, με τους πλοιάρχους τελικά να παίρνουν την ευθύνη, ενώ κανείς άλλος δεν έχει καμία υποχρέωση για το θέμα της ασφάλειας”, δήλωσε ο κ. Θεοδωράτος.

«Αυτό πρόσθεσε έχει ως αποτέλεσμα, βάσει του άρθρου 291 του Ποινικού Κώδικα, οτιδήποτε καταγγελθεί και ειπωθεί ως επικίνδυνο για την ασφάλεια, να συλλαμβάνεται ο πλοίαρχος, στη συνέχεια να λοιδορείται η ακτοπλοϊκή εταιρεία και η ελληνική σημαία αλλά και ο ελληνικός τουρισμός στη συνέχεια».

Ο πρόεδρος των ακτοπλόων αναφερόμενος στα σημαντικά προβλήματα των λιμενικών υποδομών είπε ότι δεν είναι μόνο οι πλοίαρχοι που αντιμετωπίζουν τις πολύ δύσκολες συνθήκες λόγω των απρόβλεπτων καιρικών συνθηκών στα λιμάνια.

“Η έλλειψη οργανωμένων χώρων παραμονής για έναν επιβάτη στο λιμάνι  που είναι ώρα κάτω από το λιοπύρι τη βροχή και το κρύο και  δίνει μάχη για να μπει στο πλοίο λόγω του έντονου κυματισμού έχει ως αποτέλεσμα τον εκνευρισμό του κάτι που το αντιμετωπίζουν καθημερινώς όλα τα πληρώματα”.

Σε αυτό το σημείο ο κ.Θεοδωράτος είπε ότι ο σύνδεσμος των ακτοπλόων είναι πολύ υπερήφανος για τους Ελληνες ναυτικούς και τους πλοιάρχους και τους εκφράζει πάντα την απεριόριστη ευγνωμοσύνη του αλλά θα πρέπει να υπάρξει κοινή προσπάθεια όλων ώστε να λυθούν τα απλά θέματα της καθημερινότητας.

Τι ανέφερε ο πρόεδρος των πλοιάρχων Π. Γιγής

Αναγκαία χαρακτήρισε  τη βελτίωση των λιμενικών υποδομών στα βασικότερα λιμάνια της χώρας με καθημερινή χρήση και με στόχο τη μέγιστη ασφάλεια επιβατών και πληρωμάτων, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ) Παναγιώτης Γιγής. Παρουσιάζοντας την ετήσια έκθεση της ΠΕΠΕΝ  ο κ. Γιγής ανέφερε ορισμένα από τα βασικότερα ζητήματα τα οποία προσδιορίζονται στην έρευνα, είναι η επαναφορά των λειτουργικών βαθών σε λιμένες όπου απαιτείται, η τοποθέτηση προσκρουστήρων όπου στις περισσότερες περιπτώσεις τοποθετούνται ελαστικά, η αντικατάσταση αρκετών σιδερένιων δέστρων «μπίντες»,  η βελτίωση του ηλεκτροφωτισμού και της σήμανσης αλλά και στεγάστρων αναμονής επιβατών.

Π.Ε.Π.Ε.Ν.: “Μόνο για φέτος το καλοκαίρι είχαμε 7 συλλήψεις Πλοιάρχων”

Έκανε λόγο για τεκμηριωμένες προτάσεις των πλοιάρχων της ακτοπλοΐας που προσεγγίζουν καθημερινά τα νησιά, ενώ κάλεσε την πολιτεία να αλλάξει το νομοθετικό ποινικό πλαίσιο, που όταν υπάρχουν καταγγελίες για ανεπάρκειες και παραλείψεις και για τις οποίες ευθύνονται άλλοι, διώκονται ποινικά οι πλοίαρχοι.

Τόνισε ότι «μόνο για φέτος το καλοκαίρι υπήρξαν επτά συλλήψεις πλοιάρχων, κάποιες εξ αυτών με την αυτόφωρη διαδικασία, που είχε ως αποτέλεσμα την παραμονή ορισμένων εξ αυτών στο κρατητήριο για αρκετές ημέρες μέχρι να οριστεί τακτική δικάσιμος».

Η πολιτική ηγεσία  

Το υπουργείο Ναυτιλίας δεν είναι καθόλου αδιάφορο στην τελευταία έκθεση που κατατέθηκε από την Ένωση Πλοιάρχων και πολλές από τις επισημάνσεις της μελέτης υλοποιούνται ως έργα και άλλα δρομολογούνται, τόνισε από την πλευρά της η σύμβουλος του υπουργού Ναυτιλίας Χρήστου Στυλιανίδη, Βασιλική Μπόγρη. Τόνισε ότι προτεραιότητα για το υπουργείο είναι να υπάρχει συνδυασμός έργων υποδομών και ουσίας, που προφανώς θα προσφέρουν υψηλότερες προδιαγραφές και υπηρεσίες στους επιβάτες και θα εξασφαλίσουν μια ευκολότερη καθημερινότητα για τους ανθρώπους που εργάζονται καθημερινώς στα λιμάνια.

Σε αυτό το σημείο επεσήμανε ότι πράγματι τα δημοτικά Λιμενικά Ταμεία όπου έχουν αρμοδιότητες λιμένων έχουν περιορισμένες δυνατότητες και αυτό οφείλεται, όπως είπε, στους μειωμένους πόρους και στο μειωμένο ανθρώπινο δυναμικό.

Ναυτεργασία

Ο γ.γ. της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) Μανώλης Τσικαλάκης είπε ότι όλοι διαπιστώνουμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι πλοίαρχοι, αλλά λόγω της ικανότητάς τους και της τεχνογνωσίας τους έχουμε ακτοπλοϊκές γραμμές και συγκοινωνία που ενώνει τη νησιωτική Ελλάδα με την ηπειρωτική, αλλά και ανάπτυξη του τουρισμού.

Ο κ. Τσικαλάκης ζήτησε, επίσης, πιο έντονη παρουσία των λιμενικών αρχών και να βοηθούν το έργο των Ελλήνων πλοιάρχων, καθώς και να ακουστούν οι βελτιωτικές τους προτάσεις για τα λιμάνια των οποίων είναι και οι κατεξοχήν χρήστες.

Το ΕΒΕΠ

«Μια ναυτιλιακή χώρα, μια χώρα όπου ο θαλάσσιος τουρισμός συνεισφέρει στην τοπική και εθνική οικονομία, μια χώρα χωρίς τις κατάλληλες πλέον λιμενικές υποδομές είναι ένα θέμα που πρέπει να μας απασχολήσει» δήλωσε ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης.

Πρόσθεσε ότι η ετήσια έκθεση της Π.Ε.Π.Ε.Ν, για τα προβλήματα στα ελληνικά λιμάνια δεν πρέπει να είναι μία ακόμη έρευνα που θα «πρυμνοδετηθεί» στα συρτάρια των αρμοδίων αλλά μία έρευνα η οποία πρέπει να δρομολογήσει παρεμβάσεις.

“Ουδείς σήμερα μπορεί να ισχυριστεί ότι κατέχει τις αδυναμίες και τις ελλείψεις στις λιμενικές μας υποδομές όσο οι καπετάνιοι της ακτοπλοΐας. Αυτοί οι «σύγχρονοι ήρωες», θα έλεγα, που καλούνται να ρεμετζάρουν ή να πρυμνοδετήσουν τα σύγχρονα πλοία της ακτοπλοΐας μας, συμβατικά και μη, σε νησιωτικά λιμάνια εκτεθειμένα στους ανέμους και τους κυματισμούς με λιμενολεκάνες και ντόκους που θα ήταν ιδανικοί για τρεχαντήρια… Όλοι έχουμε δει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τις προσπάθειες να πρυμνοδέσουν σε κακές καιρικές συνθήκες. Όλοι μας έχουμε δει αλλά και γνωρίσει τους «ανύπαρκτους χώρους αναμονής» για τους επιβάτες στα ταξίδια των διακοπών ή τα ταξίδια για τη δουλειά μας” τόνισε ο ίδιος .

Είπε ότι  η τελευταία εικόνα που αποκομίζει ένας τουρίστας από ένα νησιωτικό λιμάνι είτε κινούμενος με τα πλοία της ακτοπλοΐας είτε  με κρουαζιερόπλοια είναι εκείνη που «κουβαλάει μαζί του» για να κλείσει το πάζλ των εικόνων από τις διακοπές του.

Ο κ. Κροκίδης συμπλήρωσε ότι  αν θέλουμε να βελτιώσουμε την ναυτιλιακή εικόνα της χώρας μας και προ πάντων την ασφάλεια πλοίων και επιβατών οφείλουμε να ακούσουμε τους καπετάνιους μας.

Με πληροφορίες από το ΑΠΕ – ΜΠΕ 

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νάξος: Παρουσιάστηκε η πρώτη ποιητική συλλογή της Παρασκευής Ανεβλαβή (video + Photos)

Δείτε την παρουσίαση της πρώτης ποιητικής συλλογής της Ναξιώτισσας συγγραφέα Παρασκευής Ανεβλαβή - Που έγινε και πότε

Νάξος – Απείρανθος: Ερχεται η 1η βραδιά ΠεριΠοίησης για το 2025

Πότε και που θα γίνουμε μύστες της 1ης βραδιάς ΠεριΠοίησης για το 2025 στην Απείρανθο

Τρίποδες – Δημοτικό Σχολείο: Κάλεσμα συμμετοχής στον μαθητικό διαγωνισμό «Πυθαγόρας»

Το Δημοτικό Σχολείο Βίβλου Νάξου καλεί μαθητές (Δημοτικού και Γυμνασίου) να συμμετάσχουν στο μαθητικό διαγωνισμό «Πυθαγόρας» - Χρονοδιάγραμμα

Λέσβος – Σεισμός: Ενταση 5,1 R, αισθητός έως Κομοτηνή, κλειστά τα σχολεία σήμερα

Σεισμός 5,1 Ρίχτερ στη Λέσβο: Έπεσαν βράχοι, κλειστά σήμερα τα σχολεία -Τι λένε οι σεισμολόγοι

Επιμελητήριο Κυκλάδων: Παραδόθηκε στον Στυλιανίδη το σχέδιο αναβάθμισης των άγονων γραμμών

Επιμελητήριο Κυκλάδων: Πρώτη διευρυμένη συνάντηση με την ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Υποθηκοφυλακεία: Μπήκε λουκέτο σε 392 γραφεία σε όλη την Ελλάδα

Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης: Οριστικό τέλος για 392 υποθηκοφυλακεία σε όλη τη χώρα - Πέρασαν στο ψηφιακό Κτηματολόγιο

Αεροδρόμια Κυκλάδες: Διπλάσια η επιβατική κίνηση της Πάρου σε σχέση με τη Νάξο

Mtc Group: Η εικόνα των αεροδρομίων στις Κυκλάδες το τελευταίο τρίμηνο του 2024 με βάση την επιβατική κίνηση - Η "μάχη" Σαντορίνης - Μυκόνου και η πίεση από .. Πάρο και Μήλο προς τη Νάξο

Τήνος: Επίσκεψη του Αντιπεριφερειάρχη Πρωτογενούς Τομέα, Φιλήμονα Ζαννετίδη

Ενημέρωση από τον Δήμο Τήνου για την επίσκεψη του Αντιπεριφερειάρχη Πρωτογενούς Τομέα, Φιλήμονα Ζαννετίδη

Minoan Lines: Το …κέρδος της παρουσίας της με τη προσθήκη της Μήλου

Tα δυο πλοία της Minoan, η Μήλος και η «σφήνα» στη Sea Jets

Νάξος – Εμβολιασμός: Ενημέρωση για τις ευάλωτες ομάδες σχετικά με τα προτεινόμενα εμβόλια

Εμβολιασμός - με βάση την επίσημη εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας έναντι λοιμώξεων του αναπνευστικού για τη περίοδο 2024-2025

Αποκλειστικό: Ο ΣΚΑΙ μετέτρεψε το λιμάνι της Νάξου σε αεροδρόμιο (video)

Απίστευτο... Ο ΣΚΑΙ μετέδωσε ρεπορτάζ από νερά που μπάζει το αεροδρόμιο της Νάξου με φωτογραφίες από το λιμάνι και μάλιστα άσκησε και κριτική (video)

Μεταφορικό Ισοδύναμο: Ερχονται αλλαγές και δη τον προσεχή Μάιο

Έρχονται αλλαγές στο Μεταφορικό Ισοδύναμο. Κατατίθεται νομοσχέδιο τον Μάιο

Νάξος – ΔΕΔΔΗΕ: Πολύωρη πρωινή διακοπή ρεύματος (17/01) στη πόλη

Χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα για τέσσερις ώρες περίπου αύριο η πόλη της Νάξου... Δείτε σε ποιες γειτονιές

Ελληνικά Λιμάνια: Επενδύσεις σε Αμοργό, Σίκινο, Φολέγανδρο, απουσιάζει η Νάξος

Το σχέδιο για τις επενδύσεις στα ελληνικά λιμάνια - Τι προβλέπεται για τις Κυκλάδες

Ανδρος: Στα .. σκαριά ένα ακόμη 5αστερο ξενοδοχείο

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στην Άνδρο - Σε ποια περιοχή

Νάξος – Κεραμωτή: Εφυγε από τη ζωή ο Πατέρας Γεώργιος Φυρογένης

Εφυγε από τη ζωή ο παπά Γιώργης Φυρογένης - Πότε θα γίνει η εξόδιος ακολουθία

SeaJets: Τα δρομολόγια που προτείνει για το φετινό καλοκαίρι

Αυτά είναι τα δρομολόγια που έχει θέσει ως προτεραιότητα η SeaJets για το φετινό καλοκαίρι

Σίφνος: Σε ποια περιοχή εγκρίθηκε κατασκευή 4αστερου ξενοδοχείου

“Στα σκαριά” επένδυση για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Σίφνο

Eurovision 2025: Στην 12αδα του τελικού το “High Road” του Ναξιώτη John Βλασερού και της Georgina Kalais (video)

Στον τελικό της 30ης Ιανουαρίου για την πρόκριση στην φετινή Eurovision ο Ναξιώτης John Vlasseros με την Georgina Kalais και το τραγούδι "High Road" (video)

Νάξος – Αρχαίος μόλος: Ανάγκη για σωστή ενημέρωση μέσω πινακίδας

Ο μοναχικός αρχαϊκός μόλος στο λιμάνι της Νάξου - Η πρόταση από τον Γιώργο Καρνέζη