Σάββατο, 29 Μαρτίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΛιμενικές Υποδομές: βελτιώστε τα λιμάνια ζητούν επιτακτικά οι πλοίαρχοι

Λιμενικές Υποδομές: βελτιώστε τα λιμάνια ζητούν επιτακτικά οι πλοίαρχοι

|

H είσπραξη του λιμενικού τέλους, που αποδίδεται μέσα από το ακτοπλοϊκό εισιτήριο στους φορείς των λιμένων, θα πρέπει να έχει αποκλειστικά ανταποδοτικό χαρακτήρα στους χρήστες, επισημαίνει ο πρόεδρος των ακτοπλόων Διονύσης Θεοδωράτος.

Με αφορμή την παρουσίαση της ετήσιας έκθεσης της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού ναυτικού όπου παρουσιάστηκαν  οι σημαντικότερες ελλείψεις σε 102 λιμένες της χώρας σε ειδική εκδήλωση στο ΕΒΕΠ,  ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας,  ζήτησε να σταματήσουν οι ποινικές διώξεις και συλλήψεις των πλοιάρχων,που ασκούνται και πραγματοποιούνται σε  όλες τις περιπτώσεις όταν υπάρχουν καταγγελίες για ναυτικά συμβάντα η μικροατυχήματα που προκαλούνται όμως από  παραλείψεις και ανεπάρκειες στις λιμενικές υποδομές .

Ο κ. Θεοδωράτος χαρακτήρισε την μελέτη των πλοιάρχων πολύ εμπεριστατωμένη ενώ είπε ότι  “πολλά χρόνια συζητάμε τα ίδια πράγματα αλλά  δεν γίνεται τίποτα”.

Είπε ότι “ο Έλληνας και ξένος επιβάτης αλλά και ο μεταφορέας, πληρώνουν το ακτοπλοϊκό τους εισιτήριο, στο οποίο περιλαμβάνεται και το τέλος για το λιμενικό ταμείο, και  αυτό το έσοδο από όλα τα πλοία μέλη του ΣΕΕΝ φτάνει ετησίως  περίπου τα 30 με 35 εκατ. ευρώ.”

“Σε ένα μόνο κεντρικό νησί των Κυκλάδων το λιμενικό ταμείο εισπράττει πάνω από 1,7 εκατ. ευρώ το χρόνο και το ίδιο συμβαίνει και για άλλα νησιά. Φανταστείτε αυτά τα χρήματα κάθε τρία χρόνια να επενδύονταν αποκλειστικά μόνο σε λιμενικές υποδομές πόσο πράγματα θα είχαν αλλάξει” υπογράμμισε ο πρόεδρος των ακτοπλόων.

Εθεσε επίσης το σημαντικό ζήτημα της γραφειοκρατίας και των πολλών συναρμοδιοτήτων που αφορούν το θέμα των λιμενικών υποδομών, αναφέροντας ως παράδειγμα ότι το έργο για την  αποκατάσταση του λιμανιού της Αστυπάλαιας, που έχει υποστεί καθίζηση εδώ και τέσσερα χρόνια ακόμα δεν έχει αδειοδοτηθεί.

«Αισθάνομαι ότι γυρίζουμε γύρω από τον εαυτό μας», καθώς έρχονται οι ακτοπλοϊκές εταιρείες όταν υποβάλλουν δήλωση δρομολόγησης και περιμένουν έγκριση, ενώ την ίδια ώρα οι  εκπρόσωποι των εταιρειών υπογράφουν ότι τα λιμάνια είναι κατάλληλα σε υποδομές, με τους πλοιάρχους τελικά να παίρνουν την ευθύνη, ενώ κανείς άλλος δεν έχει καμία υποχρέωση για το θέμα της ασφάλειας”, δήλωσε ο κ. Θεοδωράτος.

«Αυτό πρόσθεσε έχει ως αποτέλεσμα, βάσει του άρθρου 291 του Ποινικού Κώδικα, οτιδήποτε καταγγελθεί και ειπωθεί ως επικίνδυνο για την ασφάλεια, να συλλαμβάνεται ο πλοίαρχος, στη συνέχεια να λοιδορείται η ακτοπλοϊκή εταιρεία και η ελληνική σημαία αλλά και ο ελληνικός τουρισμός στη συνέχεια».

Ο πρόεδρος των ακτοπλόων αναφερόμενος στα σημαντικά προβλήματα των λιμενικών υποδομών είπε ότι δεν είναι μόνο οι πλοίαρχοι που αντιμετωπίζουν τις πολύ δύσκολες συνθήκες λόγω των απρόβλεπτων καιρικών συνθηκών στα λιμάνια.

“Η έλλειψη οργανωμένων χώρων παραμονής για έναν επιβάτη στο λιμάνι  που είναι ώρα κάτω από το λιοπύρι τη βροχή και το κρύο και  δίνει μάχη για να μπει στο πλοίο λόγω του έντονου κυματισμού έχει ως αποτέλεσμα τον εκνευρισμό του κάτι που το αντιμετωπίζουν καθημερινώς όλα τα πληρώματα”.

Σε αυτό το σημείο ο κ.Θεοδωράτος είπε ότι ο σύνδεσμος των ακτοπλόων είναι πολύ υπερήφανος για τους Ελληνες ναυτικούς και τους πλοιάρχους και τους εκφράζει πάντα την απεριόριστη ευγνωμοσύνη του αλλά θα πρέπει να υπάρξει κοινή προσπάθεια όλων ώστε να λυθούν τα απλά θέματα της καθημερινότητας.

Τι ανέφερε ο πρόεδρος των πλοιάρχων Π. Γιγής

Αναγκαία χαρακτήρισε  τη βελτίωση των λιμενικών υποδομών στα βασικότερα λιμάνια της χώρας με καθημερινή χρήση και με στόχο τη μέγιστη ασφάλεια επιβατών και πληρωμάτων, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ) Παναγιώτης Γιγής. Παρουσιάζοντας την ετήσια έκθεση της ΠΕΠΕΝ  ο κ. Γιγής ανέφερε ορισμένα από τα βασικότερα ζητήματα τα οποία προσδιορίζονται στην έρευνα, είναι η επαναφορά των λειτουργικών βαθών σε λιμένες όπου απαιτείται, η τοποθέτηση προσκρουστήρων όπου στις περισσότερες περιπτώσεις τοποθετούνται ελαστικά, η αντικατάσταση αρκετών σιδερένιων δέστρων «μπίντες»,  η βελτίωση του ηλεκτροφωτισμού και της σήμανσης αλλά και στεγάστρων αναμονής επιβατών.

Π.Ε.Π.Ε.Ν.: “Μόνο για φέτος το καλοκαίρι είχαμε 7 συλλήψεις Πλοιάρχων”

Έκανε λόγο για τεκμηριωμένες προτάσεις των πλοιάρχων της ακτοπλοΐας που προσεγγίζουν καθημερινά τα νησιά, ενώ κάλεσε την πολιτεία να αλλάξει το νομοθετικό ποινικό πλαίσιο, που όταν υπάρχουν καταγγελίες για ανεπάρκειες και παραλείψεις και για τις οποίες ευθύνονται άλλοι, διώκονται ποινικά οι πλοίαρχοι.

Τόνισε ότι «μόνο για φέτος το καλοκαίρι υπήρξαν επτά συλλήψεις πλοιάρχων, κάποιες εξ αυτών με την αυτόφωρη διαδικασία, που είχε ως αποτέλεσμα την παραμονή ορισμένων εξ αυτών στο κρατητήριο για αρκετές ημέρες μέχρι να οριστεί τακτική δικάσιμος».

Η πολιτική ηγεσία  

Το υπουργείο Ναυτιλίας δεν είναι καθόλου αδιάφορο στην τελευταία έκθεση που κατατέθηκε από την Ένωση Πλοιάρχων και πολλές από τις επισημάνσεις της μελέτης υλοποιούνται ως έργα και άλλα δρομολογούνται, τόνισε από την πλευρά της η σύμβουλος του υπουργού Ναυτιλίας Χρήστου Στυλιανίδη, Βασιλική Μπόγρη. Τόνισε ότι προτεραιότητα για το υπουργείο είναι να υπάρχει συνδυασμός έργων υποδομών και ουσίας, που προφανώς θα προσφέρουν υψηλότερες προδιαγραφές και υπηρεσίες στους επιβάτες και θα εξασφαλίσουν μια ευκολότερη καθημερινότητα για τους ανθρώπους που εργάζονται καθημερινώς στα λιμάνια.

Σε αυτό το σημείο επεσήμανε ότι πράγματι τα δημοτικά Λιμενικά Ταμεία όπου έχουν αρμοδιότητες λιμένων έχουν περιορισμένες δυνατότητες και αυτό οφείλεται, όπως είπε, στους μειωμένους πόρους και στο μειωμένο ανθρώπινο δυναμικό.

Ναυτεργασία

Ο γ.γ. της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) Μανώλης Τσικαλάκης είπε ότι όλοι διαπιστώνουμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι πλοίαρχοι, αλλά λόγω της ικανότητάς τους και της τεχνογνωσίας τους έχουμε ακτοπλοϊκές γραμμές και συγκοινωνία που ενώνει τη νησιωτική Ελλάδα με την ηπειρωτική, αλλά και ανάπτυξη του τουρισμού.

Ο κ. Τσικαλάκης ζήτησε, επίσης, πιο έντονη παρουσία των λιμενικών αρχών και να βοηθούν το έργο των Ελλήνων πλοιάρχων, καθώς και να ακουστούν οι βελτιωτικές τους προτάσεις για τα λιμάνια των οποίων είναι και οι κατεξοχήν χρήστες.

Το ΕΒΕΠ

«Μια ναυτιλιακή χώρα, μια χώρα όπου ο θαλάσσιος τουρισμός συνεισφέρει στην τοπική και εθνική οικονομία, μια χώρα χωρίς τις κατάλληλες πλέον λιμενικές υποδομές είναι ένα θέμα που πρέπει να μας απασχολήσει» δήλωσε ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης.

Πρόσθεσε ότι η ετήσια έκθεση της Π.Ε.Π.Ε.Ν, για τα προβλήματα στα ελληνικά λιμάνια δεν πρέπει να είναι μία ακόμη έρευνα που θα «πρυμνοδετηθεί» στα συρτάρια των αρμοδίων αλλά μία έρευνα η οποία πρέπει να δρομολογήσει παρεμβάσεις.

“Ουδείς σήμερα μπορεί να ισχυριστεί ότι κατέχει τις αδυναμίες και τις ελλείψεις στις λιμενικές μας υποδομές όσο οι καπετάνιοι της ακτοπλοΐας. Αυτοί οι «σύγχρονοι ήρωες», θα έλεγα, που καλούνται να ρεμετζάρουν ή να πρυμνοδετήσουν τα σύγχρονα πλοία της ακτοπλοΐας μας, συμβατικά και μη, σε νησιωτικά λιμάνια εκτεθειμένα στους ανέμους και τους κυματισμούς με λιμενολεκάνες και ντόκους που θα ήταν ιδανικοί για τρεχαντήρια… Όλοι έχουμε δει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τις προσπάθειες να πρυμνοδέσουν σε κακές καιρικές συνθήκες. Όλοι μας έχουμε δει αλλά και γνωρίσει τους «ανύπαρκτους χώρους αναμονής» για τους επιβάτες στα ταξίδια των διακοπών ή τα ταξίδια για τη δουλειά μας” τόνισε ο ίδιος .

Είπε ότι  η τελευταία εικόνα που αποκομίζει ένας τουρίστας από ένα νησιωτικό λιμάνι είτε κινούμενος με τα πλοία της ακτοπλοΐας είτε  με κρουαζιερόπλοια είναι εκείνη που «κουβαλάει μαζί του» για να κλείσει το πάζλ των εικόνων από τις διακοπές του.

Ο κ. Κροκίδης συμπλήρωσε ότι  αν θέλουμε να βελτιώσουμε την ναυτιλιακή εικόνα της χώρας μας και προ πάντων την ασφάλεια πλοίων και επιβατών οφείλουμε να ακούσουμε τους καπετάνιους μας.

Με πληροφορίες από το ΑΠΕ – ΜΠΕ 

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Τζώρτζια Αργυροπούλου: “Εφυγε” από τη ζωή η σύντροφος του Μανώλη Γλέζου

Σε ηλικία 79 ετών έφυγε πριν από λίγο από τη ζωή η "Τζώρτζια", το στήριγμα του Μανώλη Γλέζου...

ΠΑΣΟΚ: Με Σαλτερή, Πολυχρονάκο και Χάλαρη από Νάξο, η “σκιώδης” κυβέρνηση

Ο Νίκος Ανδρουλάκης προχώρησε σε αλλαγές στους τομείς του Κινήματος και Σαλτερή - Πολυχρονάκος και Χάλαρης ανέλαβαν σημαντικούς τομείς

Πάρος: Επίσκεψη Διευθύντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων και Προϊσταμένου του ΚΕΔΑΣΥ Νάξου

Επίσκεψη της Διευθύντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων και του Προϊσταμένου του ΚΕΔΑΣΥ Νάξου στην Πάρο

Νάξος – Λιμενικό Σώμα: Η ανακοίνωση για τον θάνατο του Στέλιου Δεγαϊτα

Η επίσημη ανακοίνωση του Λιμενικού Σώματος για τον αιφνίδιο θάνατο του Στέλιου Δεγαϊτα...

Νάξος – “Σώστε τις παραλίες”: Τα ευρήματα της αυτοψίας στη παραλία του Αγίου Προκοπίου (photos)

Ποια είναι τα ευρήματα από την πρώτη αυτοψία για το 2025 στην παραλία του Αγίου Προκοπίου. Ποιες προτάσεις κατατέθηκαν προς αρμόδιους (photos)

Εμμ. Λιανόπουλος: «Ο προληπτικός καρδιολογικός έλεγχος είναι απαραίτητος, πρέπει να γίνεται μετά από ώριμη σκέψη» (video)

Ο καρδιολογικός έλεγχος θα πρέπει να γίνεται για όλους του πολίτες ανεξαρτήτως ηλικίας ακόμα και για μικρά παιδιά

Αμοργός – Κέντρο Υγείας: Επέστρεψε και έπιασε δουλειά, η γιατρός Αναστασία Κιοσσέ

Η Γενική Ιατρός Κιοσσέ Αναστασία επιστρέφει στο Κέντρο Υγείας Αμοργού! - Με ποιο .. καθεστώς θα εργάζεται

Νάξος – Δημοτική Επιτροπή: Συνεδρίαση Πρωτοπριλιά με θέμα το δίκτυο πεζοπορικού τουρισμού

Πρώτη Απριλίου και συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής Νάξου και Μικρών Κυκλάδων με οκτώ θέματα

Νάξος: Ενα ακόμη ξενοδοχείο παίρνει .. πράσινο φως

Επενδύσεις: "Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο στη Νάξο - Που βρίσκεται; τι αλλάζει;

Νάξος: Εφυγε από τη ζωή ο Στέλιος Δεγαϊτας

Ενας νέος άνθρωπος - ο Στέλιος Δεγαίτας - έφυγε από τη ζωή το πρωί της Παρασκευής σε ηλικία μόλις 63 ετών

Νάξος: Εφυγε από τη ζωή ο Στέλιος Δεγαϊτας

Ενας νέος άνθρωπος - ο Στέλιος Δεγαίτας - έφυγε από τη ζωή το πρωί της Παρασκευής σε ηλικία μόλις 63 ετών

Νάξος – Εγγαρές: Εφυγε από τη ζωή η Ελενα Κοντοπίδη, αύριο (26/03) η εξόδιος ακολουθία

Σε ηλικία 45 ετών έφυγε από τη ζωή η Ελενα Κοντοπίδη, σύζυγος του γιατρού Δημήτρη Μπάκαλου - Αύριο (26/03) η εξόδιος ακολουθία στις Εγγαρές

Νάξος: Παιδική Χαρά Αγ. Μηνά ή, αλλιώς, “γήπεδο εκρήξεων”…

Παιδική Χαρά Αγ. Μηνά: Ή, αλλιώς, «γήπεδο εκρήξεων»… Το σπασμένο τζάμι και η πετρούκλα μες στο σπίτι…

Νάξος – Σκαδό: Πένθος με την απώλεια του Νίκου Φάρκωνα

Φτωχότερη από σήμερα η τοπική κοινωνία του Σκαδού Νάξου - Πότε θα γίνει η εξόδιος ακολουθία του Νίκου Φάρκωνα

Νάξος – Αεροδρόμιο: Ανανεωμένο ανοίγει …πύλες την Δευτέρα 31 Μαρτίου (Photos)

Το Αεροδρόμιο "Απόλλων" της Νάξου ανοίγει τις.. πόρτες από την Δευτέρα 31 Μαρτίου - Τα έργα που γίνονται κι έρχονται (Photos)

“HighSpeed 3”: θα ενώνει καθημερινά τον Πειραιά με την Κρήτη μέσω Κυκλάδων

Τα δρομολόγια του HIGHSPEED 3 στην γραμμή Ηράκλειο-Κυκλάδες-Πειραιά (πίνακας)

Εκτακτο – Αμοργός: Ισχυρός σεισμός 4.5 R με μικρό εστιακό βάθος

Σεισμός 4,5 Ρίχτερ στο γνωστό ρήγμα Ανύδρου πιο κοντά όμως στην Σαντορίνη - Το εστιακό βάθος του σεισμού εντοπίζεται στα 5,6 χιλιόμετρα

Νάξος – Σπ. Παπαδόπουλος: “Πολλοί λένε πως το τρέξιμο είναι προπόνηση, για μένα είναι ψυχανάλυση”

Κυριακάτικη ψυχοθεραπεία - Ο Σπύρος Παπαδόπουλος μοιράζεται τις σκέψεις του για το τρέξιμο στην επαρχεία και δη στη Νάξο

Προεδρική Φρουρά- Εύζωνας: Ο Ναξιώτης Δημήτρης Μουστάκης μιλάει για την εμπειρία του

"Έρχονται όσοι θέλουν, μένουν όσοι μπορούν": Ο Δημήτρης Μουστάκης από τη Νάξο και το Φιλώτι μιλάει για την εμπειρία του στην Προεδρική Φρουρά

Νάξος – Λιμενικό Σώμα: Η ανακοίνωση για τον θάνατο του Στέλιου Δεγαϊτα

Η επίσημη ανακοίνωση του Λιμενικού Σώματος για τον αιφνίδιο θάνατο του Στέλιου Δεγαϊτα...