Βόμβα από τον Πλακιωτάκη “Φεύγουν από τον έλεγχο δήμων 71 λιμάνια ή λιμενικές εγκαταστάσεις και περνούν στον έλεγχο του Κράτους” – Τι είπε για το Μεταφορικό Ισοδύναμο
Σχέδιο νόμου για τον εκσυγχρονισμό του νομοθετικού πλαισίου στην ακτοπλοΐα, προωθεί ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, όπως προανήγγειλε μιλώντας σήμερα στο 5ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Ναυτεμπορικής.
“Στην ακτοπλοΐα προωθούμε σχέδιο νόμου για τη διόρθωση των κακώς κειμένων, αλλά και την εξάλειψη των πολλών γκρίζων ζωνών, που, υπάρχουν μέχρι σήμερα, επιτρέποντας διαφορετικές ερμηνείες, οι οποίες με την σειρά τους προκαλούν μια ακτοπλοΐα πολλών ταχυτήτων”, είπε ο κ. Πλακιωτάκης. Και πρόσθεσε «Στο θέμα αυτό θα είμαι κάθετος. Θα υπάρξουν κανόνες. Κανόνες κοινοί για όλους».
Αναφέρθηκε επίσης και στο μεταφορικό ισοδύναμο σημειώνοντας ότι θα διορθωθούν στρεβλώσεις για να καταστεί το μέτρο αυτό ένα πραγματικά αναπτυξιακό εργαλείο για τα νησιά μας, μέσο του οποίου θα επιτευχθεί κοινωνική συνοχή και οικονομική ανάπτυξη. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι πρόσφατα από το βήμα της Βουλής είχε μιλήσει για απορόφηση μόλις του 10% από τον προϋπολογισμό δύο ετών όσον αφορά τη χρήση του Μεταφορικού Ισοδύναμου… Και πρόσθεσε «Ειδικά στον τομέα της νησιωτικότητας τα όσα θα συμβούν στην διάρκεια του 2020 θα είναι πρωτόγνωρα μιας και είμαστε αποφασισμένοι να χρησιμοποιήσουμε κάθε πρόσφορο μέσο και τρόπο, ώστε να ενισχύσουμε και να ενδυναμώσουμε την νησιωτική επιχειρηματικότητα».
Νηολόγιο
Αναφερόμενος στο ελληνικό νηολόγιο ο υπουργός Ναυτιλίας υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση προχώρησε στην τροποποίηση των διατάξεων του Ν.27/75 και πλέον τυγχάνουν των ευεργετικών φορολογικών διατάξεων όχι μόνο οι πλοιοκτήτες αλλά και οι ναυλωτές γυμνών πλοίων. Με αυτό τον τρόπο εκσυγχρονίσαμε το θεσμικό πλαίσιο ώστε να συμβαδίζει με τα όσα συμβαίνουν στην παγκόσμια ναυτιλία εδώ και χρόνια…. Εξάλλου, συνέχισε, «είμαστε από τις πρώτες χώρες που με διάταξη νόμου υιοθετήσαμε πλήρως την σύσταση του ΙΜΟ και προβλέψαμε διοικητικές κυρώσεις κατά εκείνων των προμηθευτών καυσίμων που προμηθεύουν ναυτιλιακά καύσιμα που δεν καλύπτουν την απαίτηση για αποθεωμένα καύσιμα». Παραλλήλως, μέσα στο 2020, όπως είπε, θα έχει ολοκληρωθεί η πλήρης ψηφιοποίηση της διαδικασίας νηολόγησης πλοίων, εξαλείφοντας κυριολεκτικά την γραφειοκρατία και καθιστώντας με τον τρόπο αυτό ισχυρά ανταγωνιστική την γαλανόλευκη και το εθνικό νηολόγιο.
Λιμενικά ταμεία
Ο κ. Πλακιωτάκης αναφερόμενος στον λιμενικό τομέα είπε ότι ολοκληρώθηκαν οι μελέτες βιωσιμότητας για κάθε ένα από τα δέκα περιφερειακά λιμάνια ανώνυμες εταιρείες «και μέσα στο 2020 προχωράμε στο διαγωνιστικό μέρος, εκκινώντας από τα λιμάνια εκείνα που ήδη γνωρίζουμε πως έχουν προκαλέσει σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον». «Με τον τρόπο αυτό, αντί για το μοντέλο των υποπαραχωρήσεων, που όπως ευθύς εξ αρχής είχα δηλώσει, έτσι όπως ήταν σχεδιασμένο δεν θα απέδιδε, διασφαλίζουμε την ανάπτυξη κάθε λιμανιού, με βάση τα πλεονεκτήματα και τις ιδιαιτερότητες του». Κι έριξε την βόμβα τονίζοντας εντός του έτους θα υπάρξει και άλλη μια σημαντική εξέλιξη, καθώς «θα περάσουν στον έλεγχο της Πολιτείας, τα 71 λιμάνια ή λιμενικές εγκαταστάσεις υποδοχής πλοίων την διαχείριση των οποίων έχουν Δήμοι και Κοινότητες σε όλη την Ελλάδα».
Τι σημαίνει αυτό; Θάνατος για την Τοπική Αυτοδιοίκηση… Κι αυτό γιατί όπως είναι γνωστό στις Κυκλάδες, τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία, λειτουργούν κυρίως ως μηχανισμοί είσπραξης χρημάτων με αποτέλεσμα να έχουμε μεγάλα αποθεματικά, προϋπολογισμούς απλά για εργασίας καθημερινότητας και καμία προοπτική σε έργα υποδομών. Οπότε; Μην ξεχνμάμε άλλωστε ότι δεν είναι η πρώτη φορά που η Κυβέρνηση επιχειρεί να βάλει χέρι στα λεφτά των Λιμενικών Ταμείων (σ.σ. μόνο για τη Νάξο και τις Μικρές Κυκλάδες το αποθεματικό είναι κοντά στα 5 εκατομμύρια ευρώ) αλλά δεν τα είχε καταφέρει έως τώρα…
Εκπαίδευση
Για τον ιδιαίτερα κρίσιμο τομέα της ναυτικής εκπαίδευσης, ο κ. Πλακιωτάκης είπε ότι «αναλάβαμε πρωτοβουλίες ώστε να ενεργοποιηθεί άμεσα το ΚΕΣΕΝ Μακεδονίας το οποίο παρέμενε ανενεργό, ενώ ολοκληρώσαμε και όλες τις αναγκαίες εργασίες αποκατάστασης των ζημιών που είχαν υποστεί οι κτιριακές υποδομές της Σχολής Πλοιάρχων της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού Ασπροπύργου».
Ευχαρίστησε στο σημείο αυτό τόσο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, όσο και προσωπικά τον πρόεδρο της κ. Θεόδωρο Βενιάμη «για την σημαντική συμβολή του στα έργα αυτά» σημειώνοντας πως «αν δεν είχε στηρίξει την προσπάθεια μας τίποτε δεν θα ήταν εφικτό». Υπενθύμισε επιπλέον ότι η κυβέρνηση αύξησε τον αριθμό των εισερχομένων σπουδαστών, ενώ ήδη, όπως είπε, έχει ξεκινήσει η διαδικασία του πλήρους εκσυγχρονισμού των κτιριακών και άλλων υποδομών της ΑΕΝ Ασπροπύργου με απώτερο στόχο να καταστεί Ακαδημία πρότυπο.
«Η ναυτική εκπαίδευση είναι ένας τομέας στον οποίον στην διάρκεια του 2020 θα δώσουμε ξεχωριστή βαρύτητα, με την κατάθεση σχέδιο νόμου που θα επιχειρεί να εκσυγχρονίσει τη Δημόσια ναυτική εκπαίδευση, μέσα από μια ολιστική προσέγγιση, ενώ συνάμα θα δημιουργεί και τις προϋποθέσεις ανάπτυξης της ιδιωτικής ναυτική εκπαίδευσης» κατέληξε ο υπουργός.