Παρασκευή, 4 Ιουλίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΛιμάνι Ραφήνας… Η εμφάνιση του «Tera Jet» και η παρέμβαση του Επάρχου...

Λιμάνι Ραφήνας… Η εμφάνιση του «Tera Jet» και η παρέμβαση του Επάρχου Ανδρου

|

Δεν είναι λίγοι αυτοί που φοβούνται ότι η παρουσία του Tera Jet στο λιμάνι της Ραφήνας σε συνδυασμό με την απουσία υποδομών θα λειτουργήσουν ανασταλτικά στην κίνηση όχι του φετινού καλοκαιριού αλλά κυρίως τη χειμερινή περίοδο – Τι ζητάει από Υπουργείο και Ακτοπλόους ο Έπαρχος Άνδρου κος Λοτσάρης 

Ραφήνα. Ένα από τα λιμάνια που θεωρείται από τα ανερχόμενα και είναι έτοιμα προς …εκποίηση. Παράλληλα είναι ένα από τα λιμάνια όπου έχουν ανάγκη υποδομών αλλά δυστυχώς έχουν παραμεληθεί. Αποτέλεσμα; Ο φόβος της … επόμενης ημέρας. Διαβάζουμε στην χθεσινή «Καθημερινή¨ ότι «χαρακτηριστικό παράδειγμα, η λεγόμενη πλέον «ναυμαχία της Ραφήνας». Ένα λιμάνι κομβικό για τις Κυκλάδες και την Παροναξία, γραμμές που θεωρούνται από πολλούς χρυσοφόρες λόγω της αυξημένης ζήτησης κατά το θέρος. Ήταν λοιπόν θέμα χρόνου η χρυσοφόρος αυτή αγορά να προσελκύσει ένα από τα μεγαλύτερα ταχύπλοα στη Μεσόγειο, απειλώντας τους μικρότερους ανταγωνιστές και ειδικά τα συμβατικά πλοία τους. Για τους γνωρίζοντες, λοιπόν, δεν αποτέλεσε έκπληξη η αντίδραση δύο εκ των ακτοπλόων που έχουν έδρα τους τη Ραφήνα όταν η Seajets του Μ. Ηλιόπουλου όχι μόνο δρομολόγησε το TeraJet για τους θερινούς μήνες εκεί, αλλά προχώρησε και στην αλλαγή της ώρας απόπλου σε πλησιέστερη με αυτή των ανταγωνιστών της με τα συμβατικά πλοία. Αντίδραση ανοιχτή και έντονη που έγινε αισθητή στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), που συνεδρίασε τέλη Μαΐου και κλήθηκε μεταξύ άλλων να εγκρίνει, όπως και έκανε, τα νέα δρομολόγια και ώρες του TeraJet.

….. Όμως, αυτή η πραγματικότητα πλήττει τις ανταγωνίστριές της Golden Star Ferries, συμφερόντων του ομίλου Στεφάνου, και Fast Ferries του ομίλου Παναγιωτάκη, που δρομολογούν συμβατικά πλοία από το ίδιο λιμάνι και για τους ίδιους προορισμούς όλο σχεδόν το έτος. Αλλά η νομοθεσία επιτρέπει πλέον τις ολιγόμηνες δρομολογήσεις των ταχύπλοων αλλά και τον διαχωρισμό της αγοράς τους από αυτήν των συμβατικών. Το σκεπτικό του νόμου βασίζεται στην παραδοχή πως δεν υπάρχει καμία οικονομική λογική ένα τόσο μεγάλο πλοίο ή και άλλα μικρότερα ταχύπλοα να κάνουν δρομολόγια τον χειμώνα, οπότε και η κίνηση μειώνεται κατακόρυφα. Έτσι όταν το ΣΑΣ κλήθηκε να μην εγκρίνει τις αλλαγές που ζήτησε η πλευρά Ηλιόπουλου δεν μπορούσε παρά να απορρίψει το αίτημα και να επιτρέψει στη Sea Jets να κάνει ευθέως πιο ανταγωνιστικό το πλοίο της. Εξάλλου, το επιβατικό κοινό αλλά και οι τοπικές κοινωνίες στα νησιά, θεωρητικά τουλάχιστον, αναμένεται να επωφεληθούν από τις περισσότερες επιλογές σε πλοία και τις μεγαλύτερες ταχύτητες. Στην πράξη, όμως, τα πράγματα μπορεί να αποδειχτούν διαφορετικά, ισχυρίζονται κάποιες πλευρές που ανησυχούν πως το υψηλό κόστος των καυσίμων σε συνδυασμό με τον έντονο ανταγωνισμό μπορεί να πιέσουν έντονα την οικονομική ευρωστία μικρότερων ακτοπλοϊκών».

Παρέμβαση Έπαρχου Άνδρου

Κι εδώ έχουμε αυτό που λέμε την επόμενη … ημέρα. Ο Έπαρχος Άνδρου, Δημήτρης Λοτσάρης, έστειλε πρόσφατα δύο επιστολές. Μία στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (08/06) και μία προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες (02/06)… Και μ’ αυτές ζητάει τι άλλο; Σύνεση και κυρίως προσοχή για το … χειμώνα που έρχεται … Αλλιώς θα προχωρήσει σε δυναμικές κινήσεις κυρίως μέσω των πολιτών της Ανδρου που εμφανίζονται αδικημένοι από την όλη αυτή κινητοποίηση των ακτοπλόων… Και τις επιστολές αυτές τις διαβάζουμε στην ιστοσελίδα enandro.gr 

 Προς τον Υπουργό Ναυτιλίας ανάμεσα στα άλλα θέτει δύο ερωτήματα και μία παρατήρηση «α) Το χειμώνα θα εξακολουθήσουμε να έχουμε με την ίδια συχνότητα σύνδεσης των δύο πλοίων (πρωί-απόγευμα) με Ραφήνα;

β) “Αντέχουν οι υποδομές των νησιών μας την άφιξή τόσων πλοίων ταυτόχρονα (σχεδόν ανά 5λελεπτό ή 10λεπτο); Αντέχει η Ραφήνα την ταυτόχρονη άφιξη δύο ή τριών πλοίων (λιμάνι, λεωφόρος Φλέμιγκ, διασταύρωση Μαραθώνος);

Αν διαβάσετε τα ρεπορτάζ και τις διαμαρτυρίες από το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος θα δείτε πως την Δευτέρα το βράδυ με 2 και 3 πλοία να φτάνουν ταυτόχρονα έγινε το «έλα να δεις» στο λιμάνι και υπήρξε τέτοια συμφόρηση, που για να βγουν οι επιβάτες στην Μαραθώνος χρειάστηκαν 45 λεπτά για μια απόσταση 3,5 χιλιομέτρων. Τα ίδια συμβαίνουν πια ακόμα και καθημερινές όταν φτάνουν πολλές φορές δύο πλοία ταυτόχρονα (και τα ταχύπλοα πλοία είναι)»

Στη συνέχεια παραθέτει τα γνωστά ζητήματα με τον ανταγωνισμό των εταιρειών και καταλήγει «Η σημερινή κατάσταση σύντομα θα μας φέρνει αντιμέτωπους με δύο πολύ σοβαρές συνέπειες:

Α. Τον οικονομικό μαρασμό των εταιρειών και την μείωση των δρομολογίων στους δύσκολους χειμερινούς μήνες. Οι υπάρχουσες εταιρείες τον χειμώνα κάνουν ουσιαστικά κοινωνική πολιτική από την τσέπη τους. Για να γίνει όμως αυτό στηρίζονται στην επιτυχημένη οικονομική καλοκαιρινή σεζόν. Δυστυχώς αυτό είναι κάτι που τίθεται εν αμιφιβόλω πια. Άλλωστε δεν διαφαίνεται, ότι η αγορά μπορεί ν’ αντέξει όλη αυτή την υπερπληθώρα δρομολογίων.

Β. Οι υποδομές των λιμανιών σε Ραφήνα και στα νησιά ήδη έχουν «κρασάρει» από την υπερφόρτωση της ώρας αιχμής (ταυτόχρονης άφιξης ή απόπλου) και δημιουργούνται ερωτήματα τόσο για τον φόρτο που δέχονται όσο και για την ασφάλεια που σαφώς βαίνει μειούμενη υπό συνθήκες μεγάλης πίεσης.

Μετά τα παραπάνω ζητώ την άμεση παρέμβασή σας:

Α. Για τον εξορθολογισμό και την τροποποίηση των υφιστάμενων συμβατικών δρομολογίων, καθώς και των δρομολογίων των ταχυπλόων (μιας και μιλάμε πια για μεγάλα πλοία).

Β. Να δοθεί η δέουσα προσοχή στον σχεδιασμό και στην έγκριση των δρομολογίων της επόμενης θερινής περιόδου. Γιατί ο μη σωστός προγραμματισμός μπορεί να οδηγήσει σε άσχημα αποτελέσματα για την οικονομία και την κοινωνία των νησιών μας, αλλά και για την ασφάλεια των ταξιδιών και των επιβατών».

Οσο για τους ακτοπλόους; Σημειώνει ανάμεσα στα άλλα παραθέτοντας τις ώρες αποχώρησης πρωί και απόγευμα των πλοίων ότι «Είναι προφανές πως το πρωί ανταγωνίζεστε σε ώρες που έχουν διαμορφωθεί από συνήθειες χρόνων χωρίς καμία διάθεση να βρείτε κάτι καινούριο. Και το απόγευμα μια από τα ίδια.

Είναι προφανές πως είμαστε μπροστά σε έναν ανταγωνισμό δρομολογίων με στόχο τον αποκλεισμό κάποιων από την γραμμή. Όχι προς όφελος του επιβάτη και του νησιώτη, μιας και οι τιμές σας παραμένουν υψηλές όπως διαμορφώθηκαν τα τελευταία χρόνια.

Επιπλέον είμαστε μπροστά σε έναν στρεβλό ανταγωνισμό που επέτρεψαν και οι αλλοπρόσαλλοι χειρισμοί των κυβερνώντων. Έτσι επετράπησαν πλοία να μπαινοβγαίνουν στα λιμάνια ανά δεκάλεπτο κόντρα στις δυνατότητες των λιμανιών και στις εκκλήσεις των λιμεναρχείων.

Είμαστε μπροστά σε μια κατάσταση οικονομικής «ναυμαχίας» και ναυτικών κινδύνων που τον τελικό λογαριασμό θα τον πληρώσει ο νησιώτης και ο τακτικός επιβάτης.

Έτσι όπως διαμορφώνεται η κατάσταση σήμερα ο καλοκαιρινός επισκέπτης νομίζει πως έχει ένα όφελος με τα πολλά πλοία. Μόνο που ο νησιώτης μπορεί να μην βρει πλοία το φθινόπωρο στο λιμάνι. Με ότι αυτό συνεπάγεται για το νησί μας, τη γραμμή μας και όλους εμάς……

Για τους παραπάνω λόγους κάνω έκκληση – έστω και την τελευταία ώρα – σε μια συνεννόηση και εκλογίκευση των δρομολογίων σας. Αν στη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου υπάρξει αυξημένη ζήτηση αυξήστε τα δρομολόγια σας.

Επίσης, θα ήθελα να ξέρετε πως οι σημερινές τιμές επιβατών και ΙΧ για την Άνδρο σε σχέση με την απόσταση του νησιού από την Αττική είναι πολύ υψηλές. Την ίδια ώρα που ξοδεύεστε σε δρομολόγια χωρίς επιβάτες δεν κατεβάζετε τις τιμές ούτε ένα ευρώ. Αυτό δεν είναι φυσικά ανταγωνισμός, αλλά «πνιγμός» των κατοίκων και των επισκεπτών του νησιού μας.

Με βάση τις παραπάνω σκέψεις προτίθεμαι ως έπαρχος Άνδρου να ζητήσω συνάντηση και με τις δύο εταιρείες ώστε να τεθούν τα θέματα των δρομολογίων και των τιμών επί τάπητος. Στη συνέχεια θα ζητήσω σύγκληση του δημοτικού συμβουλίου Άνδρου να το ενημερώσω για τα αποτελέσματα των επαφών μαζί σας.

Αν δεν βρεθεί κάποια λογική λύση στον άπλωμα των δρομολογίων σε όλη την διάρκεια της μέρας και της μείωσης της τιμής για Άνδρο προτίθεμαι να προχωρήσω σε σειρά δημόσιων συγκεντρώσεων στο νησί μας ώστε να διαβουλευτούμε ως κοινωνία για ένα ζωτικό πρόβλημα που τείνει να ξεφύγει από κάθε έλεγχο εις βάρος της Άνδρου, των κατοίκων της και των επισκεπτών της».


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αφιερωμένο στη Σαντορίνη το τεύχος Ιουνίου του περιοδικού Greek Hotelier

Το 6ο Περιφερειακό Συνέδριο της ΠΟΞ και το άρθρο του Αντώνη Παγώνη αναδεικνύουν την ανάγκη για βιώσιμες υποδομές, θεσμική στήριξη και στρατηγική αναβάθμιση του νησιού

Σαντορίνη – Πλατεία Σαρπάκη: Ο Δήμος Θήρας προκηρύσσει έργο ανάπλασης 520.800 €

Ο Δήμος Θήρας ανακοινώνει την προκήρυξη Διαγωνισμού για την ανάπλαση της πλατείας Σαρπάκη – Ένα Εμβληματικό Έργο στην καρδιά των Φηρών

Καύσωνας στο Νότιο Αιγαίο: Οδηγίες προστασίας για πολίτες και επισκέπτες

Από 6 έως 9 Ιουλίου, θερμοκρασίες σε επικίνδυνα επίπεδα – Έκκληση για προσοχή σε ευπαθείς ομάδες και περιορισμό έκθεσης στον ήλιο.

«Φρουροί της Ιστορίας»: Το Ιστορικό Αρχείο Νάξου ανοίγει τις πόρτες του στη μνήμη και τη γνώση (video)

Η Μαργαρίτα Κουφοπούλου μάς ξεναγεί στον θησαυρό του νησιού – από το 1527 έως σήμερα – με αφορμή την έκθεση για τη Ναυτική Εβδομάδα 2025.

Πρωτοδικείο Νάξου: Υπεγράφη η σύμβαση μίσθωσης για “νέα στέγη” στο Υπουργείο Δικαιοσύνης

Στην πλατεία Πέτρου Ευριπαίου παραμένει η έδρα του Πρωτοδικείου Νάξου – Επίλυση του στεγαστικού ζητήματος με την παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Δικαιοσύνης

Ζητείται Πωλητής/Πωλήτρια στη Νάξο από εμπορική εταιρεία με έδρα την Αθήνα

Μόνιμη θέση πλήρους απασχόλησης για κάτοικο Νάξου – Παρέχεται εταιρικό αυτοκίνητο και tablet, σταθερός μισθός 1.275€ + bonus

ΔΕΔΔΗΕ: Διακοπή ρεύματος το Σάββατο 5 Ιουλίου σε περιοχές της Χώρας Νάξου

Ανακοίνωση του ΔΕΔΔΗΕ για προγραμματισμένες τεχνικές εργασίες και διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος σε περιοχές της πόλης Νάξου – Προσοχή στις εγκαταστάσεις που παραμένουν υπό τάση

Blue Star Ferries: Αλλαγή ώρας αναχώρησης (18:30) για το “BLUE STAR 1”

Το πλοίο θα αναχωρήσει από το λιμάνι του Πειραιά στις 18:30 αντί για 17:30 – Δείτε το ανανεωμένο ωράριο για Πάρο, Νάξο, Ίο και Θήρα

Νέα συνεργασία ΑΣΠΕ – NOVA με προσφορές κινητής για τα μέλη του Συνδέσμου Πολυτέκνων Νάξου

Εξαιρετικά πακέτα καρτοκινητής και επιπλέον επιλογές για συνδέσεις και διαδικτυακή τηλεόραση μέσω της νέας συνεργασίας

«Όπου Υπάρχει Ελλάδα»: Ζωντανά από την Πάρο για 2η μέρα στον ΣΚΑΪ (video)

Η εκπομπή με την Ευλαμπία Ρέβη και τον Γιώργο Κουρδή ταξιδεύει στην Πάρο, ανακαλύπτοντας ιστορίες ανθρώπων, γεύσεις, φυσική ομορφιά και δράσεις με κοινωνικό αποτύπωμα.

Νάξος: “Σιωπή” στην τοπική κοινωνία, έφυγε πρόωρα ο Γεώργιος Λαΐος

Η Νάξος αποχαιρετά έναν νέο άνθρωπο με έντονη κοινωνική παρουσία και ανθρώπινη προσφορά – Κηδεύεται την Πέμπτη 3 Ιουλίου στον Ιερό Ναό Κοιμητηρίου Άνω Λιοσίων

Blue Star Ferries: Ακινητοποιημένα αύριο τα πλοία στο Νότιο Αιγαίο λόγω καιρικών συνθηκών

Δυσμενείς καιρικές συνθήκες φέρνουν ακυρώσεις σε όλα τα κυριακάτικα δρομολόγια των Blue Star Naxos, Myconos, Delos και Paros – Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ταξιδιώτες

Ουρές για μια αλλαγή εισιτηρίου στο λιμάνι της Νάξου, η κακοκαιρία φέρνει ταξιδιωτικό… μποτιλιάρισμα

Η απαγόρευση απόπλου λόγω των θυελλωδών ανέμων φέρνει αναστάτωση σε εκατοντάδες επισκέπτες που σχηματίζουν ουρές στα πρακτορεία της Νάξου για να αλλάξουν τα δρομολόγιά τους

Ρευματοκλοπές σε τουριστικά νησιά: Ξενοδοχεία, καφέ και σούπερ μάρκετ «φούσκωσαν» το ταμείο τους σε βάρος όλων

Eκατοντάδες παραβάσεις σε Κρήτη, Ρόδο, Νάξο, Μύκονο, Σαντορίνη και άλλα νησιά – Ηλεκτρική ενέργεια αξίας άνω του 1 εκατ. ευρώ κλάπηκε από επιχειρήσεις υψηλής κατανάλωσης

Ακυρώνονται τα δρομολόγια των HighSpeed 3 και 4 λόγω κακοκαιρίας

Η Hellenic Seaways ενημερώνει για την αναστολή των δρομολογίων της Κυριακής 29 Ιουνίου και τις προσωρινές αλλαγές στη ροή του προγράμματος των ταχυπλόων

BLUE STAR 1: Με καθυστέρηση και αλλαγές το αποψινό δρομολόγιο, χωρίς προσέγγιση στην Ανάφη

Λόγω του απαγορευτικού απόπλου, το πλοίο αναχωρεί τελικά στις 22:00 από Πειραιά, με τροποποιημένες ώρες άφιξης και χωρίς στάση στην Ανάφη

Fast Ferries: Λόγω καιρικών συνθηκών “δεμένα” αύριο τα πλοία…

Δυσμενείς καιρικές συνθήκες καθηλώνουν τα πλοία της Fast Ferries και το ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ – Αναλυτικά τα ακυρωμένα δρομολόγια για την Κυριακή 29 Ιουνίου

Ο παππούς της Σχοινούσας που δεν σταματά να χορεύει – Ο 92χρονος Γιώργος Κωβαίος ξανά στη Γιορτή Φάβας (video)

Με την εγγονή του στο πλευρό, ο Γιώργος Κωβαίος, 92 ετών, συγκίνησε και φέτος στη Γιορτή Φάβας της Σχοινούσας, κρατώντας ζωντανή την ψυχή της παράδοσης (video)

Η κυρία Στέλλα της Νάξου: Η ζωντανή κλωστή της μνήμης και του Μικρασιατικού πολιτισμού

Στην ήσυχη διασταύρωση Καππαδοκίας και Μικρασιατών Προσφύγων, η Στέλλα Τσουνέλλη – Φουτάκογλου κρατά ανοιχτή τη γυάλινη πόρτα της ζωής, της μνήμης και της τέχνης

Αμολήθηκαν τα θηρία να φάνε ακόμα ένα καπετάνιο

Η πρόσκρουση του Champion Jet 3 στην Πάρο φέρνει ξανά στο φως την επικινδυνότητα των λιμανιών και την ανάγκη για θεσμική στήριξη των πλοιάρχων – Όχι άλλο στοχοποίηση των ανθρώπων της θάλασσας