Η Κυβέρνηση όπως όλα δείχνουν λέει “ναι” στην ακτοπλοϊκή Σύνδεση Κρήτης – Θεσσαλονίκης μέσω Κυκλάδων δύο φορές την εβδομάδα, αλλά και η Τοπική Κοινωνία μέσω του Αντιπεριφεριάρχη Γιώργου Λεονταρίτη επικρατεί και επιζητεί αυτή τη σύνδεση όχι μόνο εποχικά αλλά σε ετήσια βάση – Τι δήλωσε στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών ο κος Λεονταρίτης
Όπως αναφέραμε και νωρίτερα, η Κυβέρνηση μέσω του Υπουργείου Ναυτιλίας έχει ανάψει το …πράσινο φως για την δρομολόγηση πλοίου και δη συμβατικού στη γραμμή Βόρεια Ελλάδα – Κρήτη μέσω των Κυκλάδων… Σύνδεση που θα γίνεται δύο φορές την εβδομάδα όπως όλα δείχνουν και εντός των Κυκλάδων θα έχει επαφή με Τήνο – Πάρο – Νάξο και Σαντορίνη. Η είδηση έγινε γνωστή μέσω δήλωσης από τον πρόεδρο της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Κεντρικής Μακεδονίας Βύρωνα Θεολόγη και το ζητούμενο ήταν η έγκριση από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών και με δεδομένο ότι υπάρχει η υπογραφή για τη δρομολόγηση του πλοίου από τις 15 Ιουνίου… Και όπως αναφέρει ο κος Θεολόγης «Το πλοίο θα ξεκινάει από Θεσσαλονίκη κάθε Δευτέρα για Σκιάθο, Σκόπελο και Αλόννησο και κάθε Τρίτη και Παρασκευή θα ξεκινά από Θεσσαλονίκη και θα πιάνει Κυκλάδες, Πάρο, Νάξο, Τήνο, Σαντορίνη, με τελικό προορισμό το Ηράκλειο της Κρήτης. Το πλοίο θα μπορεί να μεταφέρει και Ι.Χ. ενώ θα έχει και καμπίνες, ενώ “θα είναι οπωσδήποτε πιο φθηνό γιατί είναι συμβατικό το πλοίο”
Όμως, είχαμε και την έμμεση επιβεβαίωση από την παρέμβαση του Αντιπεριφερειάρχη Κυκλάδων κο Γιώργο Λεονταρίτη, στη διάρκεια της συνεδρίασης του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, που πραγματοποιήθηκε τη Παρασκευή (01/06) στη Νάξο. Και οι παρεμβάσεις του κου Λεονταρίτη ήταν συγκεκριμένες: ορισμός εκπροσώπου της ΠΝΑΙ στο ΣΑΣ, σε ετήσια βάση η δρομολόγηση πλοίων προς τους μεγάλους προορισμούς ήτοι Δωδεκάνησα, Κρήτη και Βόρεια Ελλάδα και βέβαια την βελτίωση της ακτοπλοϊας μέσα από ουσιαστικό διάλογο και όχι …αφορισμούς.
Ας δούμε τι αναφέρει σχετικά ο κος Λεονταρίτης στην τοποθέτησή του… «Ζήτησε τον ορισμό εκπροσώπου της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου ως μόνιμου μέλους του Συμβουλίου, πέρα από τον εκπρόσωπο της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος, εδράζοντας την επιχειρηματολογία του τόσο στον πλέον πολυνησιακό χαρακτήρα της Περιφέρειας όσο και στην ύπαρξη προβλημάτων στις λιμενικές υποδομές των νησιών της.
“Για μας τους νησιώτες, η ενδοεπικοινωνία είναι δημόσιο αγαθό και απαραίτητος όρος για την υγειονομική μας θωράκιση, την κοινωνικοοικονομική επιβίωσή μας και την τουριστική ανάπτυξή μας, αφού ουσιαστικά αποτελεί τον συνδετικό κρίκο σε όλες τις εκφάνσεις της καθημερινότητάς μας” τόνισε ο Αντιπεριφερειάρχης, υπογραμμίζοντας για μία ακόμη φορά την πάγια θέση της Περιφερειακής Αρχής περί βελτίωσης της διαγωνιστικής διαδικασίας των άγονων γραμμών, με διαγωνισμούς που δε θα διενεργούνται σε ετήσια αλλά σε μακροχρόνια βάση και με σταθερό προϋπολογισμό, προκειμένου οι συμμετέχουσες εταιρείες να γνωρίζουν εγκαίρως τους όρους των συμβάσεων και να επιτευχθεί ο στόχος της δρομολόγησης αξιόπιστων και σύγχρονων πλοίων.
Στην παρέμβασή του ο Αντιπεριφερειάρχης επαναδιατύπωσε το πάγιο αίτημα για εξασφάλιση μόνιμης και με μεγαλύτερη συχνότητα σύνδεσης των νησιών των Κυκλάδων με τα Δωδεκάνησα, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους αλλά και την καθιέρωση γραμμής – “κορμού” , που ξεκινώντας από τον Πειραιά θα συνδέει μεταξύ τους τα τέσσερα μεγαλύτερα πληθυσμιακά και με αυξημένη εμπορική δραστηριότητα νησιά, δηλαδή τη Σύρο, την Πάρο, τη Νάξο και τη Σαντορίνη, ενώ επανέλαβε την αναγκαιότητα άμεσης υλοποίησης της πρότασης που αφορά στη σύνδεση των Κυκλάδων με τη Βόρεια Ελλάδα και την Κρήτη.
Τέλος, ο κ. Λεονταρίτης δήλωσε: “Η βελτίωση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων επιτυγχάνεται με διάλογο και συμμετοχή στα αρμόδια θεσμικά όργανα όπως είναι το Σ.Α.Σ και το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Με τοποθετήσεις πολιτικού αφορισμού και αποκλεισμού από τον διάλογο των θεσμικών παραγόντων είναι παρωχημένη πολιτική τακτική που δεν εξυπηρετεί τα συμφέροντα των πολιτών.”