Η φωτιά στα Κύθηρα οριοθετήθηκε… Δεν υπάρχει πλέον ενεργό μέτωπο αλλά η μάχη για τις ευθύνες μόλις ξεκίνησε – Και η Κυβέρνηση προχωρεί άμεσα (έως 11/08) στην προκήρυξη για ακτοπλοϊκή σύνδεση των Κυθήρων με Πειραιά
Η μάχη τελείωσε… Οι πυροσβέστες κέρδισαν. Κι αυτό γιατί δεν έμεινε τίποτα. Τα Κύθηρα απλά μετρούν τις πληγές τους, την ίδια ώρα που σε πολιτικό επίπεδο ο ένας τσακώνεται με τον άλλο για την ευθύνη του …λάθους. Ποιος φταίει αλήθεια; Εχει σημασία; Όχι… Σημασία έχει ότι χάθηκαν περισσότερα από 20.000 στρέμματα πράσινου. Και όποιος έχει επισκεφθεί το νησί καταλαβαίνει το πλήγμα… «Η κατάσταση είναι καλύτερη στα Κύθηρα. Δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή ενεργό μέτωπο πυρκαγιάς». Λένε οι αρμόδιοι… Και αρχίζουν τα «φταις εσύ…» Ποτέ εγώ. Ποτέ εμείς… Πάντα οι άλλοι… «Ανυπολόγιστο το κόστος από τον λάθος συντονισμό στα εναέρια μέσα» λένε δήμαρχος και κάτοικοι του νησιού… Για να απαντήσει ο αρμόδιος υπουργός ότι «Στην πυρκαγιά στα Κύθηρα ρίξαμε όλα σχεδόν τα ιπτάμενα μέσα που διαθέτει η χώρα» και ρίχνει το καρφί του «σε συνεννόηση με το κόμμα του, έπαιξε πολιτικό παιχνίδι, ζητώντας υπερβολικά πράγματα. Μέχρι και 50 πυροσβεστικά αεροσκάφη που δεν διαθέτει η χώρα ζήτησε»….
Προκήρυξη
Και ήρθε το δώρο… Υπεγράφη τη Δευτέρα από τον υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριο Σαντορινιό, η νέα προκήρυξη για την ακτοπλοϊκή σύνδεση των Κυθήρων και των Αντικυθήρων με τον Πειραιά, την Κρήτη, το Γύθειο και την Καλαμάτα.
Μέχρι πρόσφατα η συγκεκριμένη γραμμή εξυπηρετείτο από τον Πειραιά με το πλοίο «Βιτσέντζος Κορνάρος» της εταιρείας ΛΑΝΕ, που λόγω σοβαρού τεχνικού προβλήματος παρέμενε ακινητοποιημένο.
Το υπουργείο Ναυτιλίας, τη Δευτέρα 17 Ιουλίου, κήρυξε έκπτωτη από τη συγκεκριμένη γραμμή την εταιρεία ΛΑΝΕ και προχώρησε σε νέο διαγωνισμό για τον οποίο είχε εκφράσει ενδιαφέρον η εταιρεία european seaways, η οποία ωστόσο δεν κατέθεσε τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
Έτσι, για το θέμα συνεκλήθη το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών και αποφάσισε νέες δρομολογιακές γραμμές για τη σύνδεση των Κυθήρων και των Αντικυθήρων με τον Πειραιά, την Κρήτη, το Γύθειο και την Καλαμάτα.
Η σχετική προκήρυξη απεστάλη και προς το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).
Συγκεκριμένα, το υπουργείο Ναυτιλίας προτίθεται να προβεί στη σύναψη σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για την ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση των εξής δρομολογιακών γραμμών:
Α) ι) Πειραιάς-Κύθηρα-Αντικύθηρα-Κίσσαμος και επιστροφή, με την εκτέλεση ενός (1) δρομολογίου την εβδομάδα καθ΄ όλη τη διάρκεια της περιόδου, με δυνατότητα προσέγγισης σε ενδιάμεσους λιμένες, έναντι μισθώματος 38.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ και των λοιπών νόμιμων κρατήσεων.
ιι) Πειραιάς-Κύθηρα-Κίσσαμος και επιστροφή, με την εκτέλεση ενός (1) δρομολογίου την εβδομάδα καθ΄ όλη τη διάρκεια της περιόδου, με δυνατότητα προσέγγισης σε ενδιάμεσους λιμένες, έναντι μισθώματος 32.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ και των λοιπών νόμιμων κρατήσεων.
Β) ι) Γύθειο- Κύθηρα-Αντικύθηρα-Κίσσαμος και επιστροφή, με την εκτέλεση ενός (1) δρομολογίου την εβδομάδα καθ’ όλη τη διάρκεια της περιόδου, έναντι μισθώματος 20.030 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ και των λοιπών νόμιμων κρατήσεων.
ιι) Γύθειο-Κύθηρα-Κίσσαμος και επιστροφή, με την εκτέλεση ενός (1) δρομολογίου την εβδομάδα καθ’ όλη τη διάρκεια της περιόδου, έναντι μισθώματος 9.427 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ και των λοιπών νόμιμων κρατήσεων.
ιιι) Κίσσαμος-Κύθηρα και επιστροφή, με την εκτέλεση ενός θερινού δρομολογίου την εβδομάδα για το χρονικό διάστημα έως 30/09, έναντι μισθώματος 4.781 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ και των λοιπών νόμιμων κρατήσεων.
ιν) Καλαμάτα-Κύθηρα-Κίσσαμος και επιστροφή, με την εκτέλεση ενός θερινού δρομολογίου την εβδομάδα, για το χρονικό διάστημα έως 30/09, έναντι μισθώματος 16.066 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ και των λοιπών νόμιμων κρατήσεων.
Οι ενδιαφερόμενες ακτοπλοϊκές εταιρείες θα πρέπει να καταθέσουν σχετικό αίτημα έως τις 15:30 το μεσημέρι της Παρασκευής, 11 Αυγούστου, ενώ τα απαραίτητα δικαιολογητικά πρέπει να κατατεθούν μέχρι την Παρασκευή, 18 Αυγούστου.
Τα ελάχιστα απαιτούμενα χαρακτηριστικά που θέτει η προκήρυξη για το πλοίο που θα αναλάβει τη γραμμή, είναι να μπορεί να επιβιβάζει τουλάχιστον 300 άτομα το χειμώνα και 450 το καλοκαίρι, με δεκαπέντε κλίνες και επιφάνεια για φόρτωση ΙΧΕ οχημάτων τουλάχιστον 600 τετραγωνικών μέτρων.
Με πληροφορίες από tovima.gr