Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΚυκλάδες: Της...Ραφήνας αλλά αναβολή για την 25η Οκτωβρίου

Κυκλάδες: Της…Ραφήνας αλλά αναβολή για την 25η Οκτωβρίου

|

Το ίδιο σκηνικό και πάλι…. Η πλευρά της Sea Jet επιχειρεί από τη Ραφήνα με ταχύπλοα , υποστηρίζει το αίτημά της για πρωινά δρομολόγια με ταχύπλοα, και τις Fast Ferries & Golden Star Ferries να είναι από την άλλη, να ζητούν να μπει φρένο στις δρομολογήσεις ταχυπλόων το πρωί.

Άλλο ένα επεισόδιο στο σήριαλ της… Ραφήνας εκτυλίχθηκε χθες στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) που εξέτασε τα ετήσια δρομολόγια στη γραμμή Ραφήνα-Κυκλάδες, τα οποία θα πρέπει να ξεκινήσουν την 1η Νοεμβρίου.

Του Γιώργου Αλεξάκη (reporter.gr)

Οι περιορισμένες θέσεις στο δεύτερο μεγαλύτερο σε κίνηση λιμάνι της Αττικής μετά τον Πειραιά και ο αδυσώπητος πόλεμος τιμών μεταξύ των ακτοπλοϊκών εταιριών, για τις ώρες αναχώρησης αλλά και τις τιμές, ειδικά μεταξύ των ταχυπλόων και των συμβατικών έχει δημιουργήσει μια έκρυθμη κατάσταση.

Είναι ενδεικτικό ότι φέτος έγινε το πρωτοφανές. Συνήλθε το ΣΑΣ εν μέσω Αυγούστου για να βρει λύσεις με την ένταση, με τις ακραίες αντεγκλήσεις να είναι το κυρίαρχο στην τότε συνεδρίαση.

Το ίδιο συνέβη πάντως και χθες, με την πλευρά της Sea Jet που επιχειρεί από τη Ραφήνα με ταχύπλοα να είναι από τη μία πλευρά, υποστηρίζοντας το αίτημά της για πρωινά δρομολόγια με ταχύπλοα, και τις Fast Ferries & Golden Star Ferries να είναι από την άλλη, να ζητούν να μπει φρένο στις δρομολογήσεις ταχυπλόων το πρωί.

Οι εκπρόσωποί τους, μάλιστα, μάλιστα προειδοποίησαν ότι αν συνεχιστεί το σκηνικό που επικρατεί σήμερα, το υπουργείο Ναυτιλίας θα υποχρεωθεί να εντάξει τις γραμμές της Ραφήνας προς τις Κυκλάδες στις άγονες και να τις επιδοτήσει καθώς τα συμβατικά πλοία θα εξαφανιστούν από τις εκεί γραμμές.

Πάντως ο Μάριος Ηλιόπουλος της SeaJets, που δραστηριοποιείται αποκλειστικά με ταχύπλοα, ανέφερε ότι σε αυτή την περίπτωση θα καλύψει ο ίδιος όλα τα κενά χωρίς επιδότηση, κάτι που είχε τονίσει και στη συνεδρίαση του καλοκαιριού.

Αξίζει να σημειωθεί ότι 10 περίπου πλοία συνωστίζονται για αναχώρηση μέσα σε μία ώρα, στις 7-8 το πρωί, ενώ οι θέσεις στο λιμάνι είναι επτά. Λόγω τιμών και ταχύτητας, τα ταχύπλοα της Sea Jet έχουν πάρει σημαντικό μερίδιο αγοράς με αποτέλεσμα να απειλείται η βιωσιμότητα των συμβατικών πλοίων που όμως εξυπηρετούν τις γραμμές όλο το χρόνο.

Όπως είπε ο κ. Δημήτρης Τσούμας, εκπρόσωπος της Fast Ferries, ο χωρίς μέτρο ανταγωνισμός, θα καταστήσει τη γραμμή άγονη μιας και θα εκλείψει ενδιαφέρον από συμβατικό πλοίο, αφού η δρομολόγησή του θα είναι ασύμφορη.

Αντίστοιχα και ο εκπρόσωπος της Golden Star Ferries ο κ. Γιώργος Στεφάνου (με τρία πλοία, δύο συμβατικά, ένα ταχύπλοο και τρία πρωινά και ένα απογευματινό δρομολόγιο) παρατήρησε ότι θα πρέπει να εγκριθούν πρώτα τα δρομολόγια στα συμβατικά που εξυπηρετούν τη γραμμή όλον το χρόνο και στη συνέχεια να κριθούν τα αιτήματα των ταχυπλόων, που δραστηριοποιούνται τη θερινή περίοδο.

Απαντώντας ο κ. Μάριος Ηλιόπουλος της Sea Jet που επιχειρεί με τέσσερα ταχύπλοα πλοία, τρία πρωινά, ένα απογευματινό δρομολόγιο από τη Ραφήνα προς τις Κυκλάδες, τόνισε ότι δεν πρέπει οι εκπρόσωποι των άλλων εταιρειών να δημιουργούν κλίμα τρομοκρατίας και απειλών, προσθέτοντας -όπως προαναφέρθηκε- ότι ο ίδιος δεσμεύεται να καλύψει όποιο κενό.

Τελικά το ΣΑΣ αποφάσισε αναβολή για το θέμα της Ραφήνας για ένα έκτακτο συμβούλιο στις 25 Οκτωβρίου

Τα ίδια και στο Ιόνιο

Το σήριαλ όμως της Ραφήνας δεν ήταν το μόνο που απασχόλησε το όργανο. Οι κόντρες για τις δρομολογήσεις στις γραμμές Πάτρα-Σάμη-Κεφαλονιά και Ηγουμενίτσας Κέρκυρας δεν έλειψαν με αποτέλεσμα να αναβληθούν και γι΄αυτές τις δρομολογήσεις, αποφάσεις. Για την Κεφαλλονιά υπάρχει το αίτημα από την Kefalonian Lines να ανοίξει ξανά σε ετήσια βάση η γραμμή Πάτρας-Ιθάκης-Κεφαλονιάς, με δυο προϋποθέσεις. Τα δρομολόγια με αφετηρία την Κυλλήνη προς Κεφαλονιά να έχουν απόσταση 2 ωρών μεταξύ τους έτσι ώστε να υπάρχει διασπορά δρομολογίων, και η γραμμή Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη να της δοθεί με αποκλειστικότητα για μία 5ετία. Τις προτάσεις αυτές μάλιστα στηρίζουν οι εκπρόσψποι της τοπικής Αυτοδιοίκησης και η βουλευτής Αφροδίτη Θεοπεφτάτου.

Πάντως, ο εκπρόσωπος της εταιρείας Ionian Group υποστήριξε ότι οι προϋποθέσεις που έθεσε η ακτοπλοϊκή εταιρεία Kefalonian Lines για να «ανοίξει» και πάλι τη γραμμή, δεν μπορούσαν να συζητηθούν για νομικούς λόγους το ΣΑΣ και πάντως πριν εγκριθούν τα ετήσια δρομολόγια.

Τέλος και μεταξύ των εκπροσώπων των δυο κοινοπραξιών που δραστηριοποιούνται στη γραμμή Ηγουμενίτσας Κέρκυρας καταγράφηκαν έντονες διαφωνίες. Ο κ. Απόστολος Σουλιώτης από τη μεγαλύτερη κοινοπραξίας πρότεινε να αποφασιστούν τα δρομολόγια που έχουν κατατεθεί για τη χειμερινή περίοδο (αρχές Απριλίου) και να επανεξεταστεί πάλι τότε το θέμα. Και το θέμα αυτό αναβλήθηκε για τις 25 Οκτωβρίου.

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αμοργός: Προκήρυξη θέσεως Επιμελητή Α’ για το Κέντρο Υγείας

Προκήρυξη θέσεως Επιμελητή Α’ για το Κέντρο Υγείας Αμοργού - Ειδικότητες και τι προσφέρει ο δήμος

Springer Reisen: Αεροπορική σύνδεση από Βιέννη σε Πάρο, Νάξο και Μήλο

Νέες συνδέσεις με τις Κυκλάδες από τη Βιέννη το καλοκαίρι του 2025

Γλυπτά Παρθενώνα: Θα έρθουν στην Ελλάδα με … δανεισμό το 2025?

Θα έρθουν τελικά πιο κοντά σε λύση Βρετανικό Μουσείο και ελληνική κυβέρνηση το 2025;

Σίκινος: Η Νεικώ πάει Λονδίνο, ποιος ο λόγος;

Η Επισκοπή Σικίνου και η Νεικώ ταξιδεύουν στη βρετανική πρωτεύουσα

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Αιγαίο: Τριάντα “πράσινα” έργα (ανάμεσά τους και το Τσικαλαριό) στα ελληνικά νησιά

Ηλεκτρικές διασυνδέσεις άνω των 2,5 δισ. για να βγουν τα νησιά από την απομόνωση. Ταμιευτήρες και φράγματα πολλαπλού σκοπού σε Κυκλάδες, Κρήτη, Δωδεκάνησα.

Χατζημάρκος από Νάξο: Ερχονται επενδύσεις 5 δις στην νησιωτική Ελλάδα

Γιώργος Χατζημάρκος: Το Ταμείο Απαναθρακοποίησης Νησιών φέρνει επενδύσεις 5 δισ. ευρώ στη νησιωτική Ελλάδα

Πρόταση Ημέρας: Ριγκατόνι με σάλτσα φέτας

Μία άλλη προσέγγιση στο φαγητό εκεί όπου η Ιταλία συναντά την Ελλάδα

Silver Alert: Χάθηκε η λεπτομύτα

Η λεπτομύτα δεν θα ξαναπετάξει: Και επισήμως εξαφανισμένο το αποδημητικό πουλί

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Πάρος: Ο καπετάν – Χρήστος Τζουάνης “έφυγε” από την ζωή

Στα 42 του χρόνου ο cpt Χρήστος Τζουάνης έφυγε από τη ζωή ...

Αμοργός: Εννέα μέτρα μετακινήθηκε ο υποθαλάσσιος πυθμένας και έδωσε τον σεισμό του 1956

Διεθνής ερευνητική ομάδα ρίχνει «φως» στις αιτίες του καταστροφικού σεισμού του 1956 στην Αμοργό - Τι λέει η Εύη Νομικού

Δονούσα: Ανεμογεννήτριες καλύπτουν την Καλοταρίτισσα

φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για το πώς θα φαίνεται το συγκεκριμένο έργο στην πλήρη του ανάπτυξη (60 ανεμογεννήτριες) στη Δονούσα

Νάξος: Επίσκεψη εξπρές του Μητσοτάκη με συνοδεία αξιωματούχων σε τρία αεροπλάνα (!!!)

Τρία αεροσκάφη της Olympic Air θα μεταφέρουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους συνοδούς του στη Νάξο – Η ώρα άφιξης και αναχώρησης

MSC: Βάζει στο πρόγραμμα την Σύρο, “βλέπει” τις υποδομές στη Σαντορίνη

MSC: Αντί για τέλη, επενδύσεις σε υποδομές για ανάπτυξη της κρουαζιέρας

Blue Star Ferries – Απεργία: Αλλαγές στα δρομολόγια, τι ώρα αναχωρούν Blue Star Paros και Αρτεμις

Τα δρομολόγια των πλοίων της Blue Star Ferries όπως διαμορφώνονται με βάση την απεργία της 20ης Νοεμβρίου