Από τη μία οι Δήμαρχοι Νάξου & Μικρών Κυκλάδων, Μυκόνου και Αμοργού υπέρ της δρομολόγησης του Thunder όπως έχει εγκριθεί από το ΣΑΣ και από την άλλη ο Υπουργός που ακολουθεί τη δική του λογική – Πότε θα ληφθεί οριστική απόφαση;
Και μπορεί ο Υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης να κρατάει τη δική του στάση και να ετοιμάζεται για νέο πολυνομοσχέδιο στην Ακτοπλοϊα που θα φέρει νέα δεδομένα στο χώρο και κυρίωες σε επίπεδο δρομολογήσεων των πλοίων, όμως οι αντιδράσεις για την απόφασή του να εγκρίνει μεν στη γραμμή Πειραιάς – Σαντορίνη το «Tunder» της Fast Ferries, αλλά με αλλαγές, καλά κρατούν… .
Οπως είναι γνωστό και διαβάζουμε στην ιστοσελίδα naftemporiki.gr ενώ ο υπουργός αρχικά δεν ενέκρινε την δρομολόγηση του πλοίου – αν και νεοφερμένου στη χώρα μας, με το αιτιολογικό ότι δεν υπάρχουν έκτακτες συγκοινωνιακές ανάγκες – στη συνέχεια έδωσε το «ΟΚ» όμως εξαίρεσε από το δρομολόγιο τη Μυκονο. Και βέβαια να σημειώσουμε εδώ ότι υπήρχε η αρχική άρνηση από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) της δρομολόγησης του ταχύπλοου, που έγινε δεκτό στη 3η προσπάθεια (13/12) και αφού προστάθηκαν προσεγγίσεις σε Ανάφη (3 φορές την εβδομάδα) και Θηρασιά (1 φορά την εβδομάδα)…
Έτσι το πλοίο αντί να «πιάνει» Θήρα – Νάξο – Μύκονο – Πειραιά και επιστροφή θα πηγαίνει Θήρα – Νάξος – Πειραιάς και επιστροφή, το πιο σημαντικό; χωρίς να υπάρχει ενημέρωση για το θέμα της αναχώρησης του πλοίου…Με αυτή την απόφασή του όμως ο κ. Πλακιωτάκης καθιστά – όπως υποστηρίζεται από την εταιρεία – το δρομολογιο μη βιώσιμο ενώ:
- Καταργεί ένα δρομολόγιο που δεν υπήρχε πριν καθώς δεν υφίστατο πλοίο που αναχωρούσε το απόγευμα κατευθείαν από Πειραιά για Μύκονο και για τον λόγο αυτό το σχεδίασε η Fast Ferries.
- Δημιουργεί τώρα ένα άλλο που είναι πάνω σχεδόν σε δρομολόγιο που εκτελεί η Blue Star του ομίλου Attica Group.
- Επίσης καταργεί την πρωινή προσέγγιση της Μυκόνου με τον Πειραιά.
- Επιπλέον με το συγκεκριμένο δρομολόγιο ενισχύονταν η σύνδεση της Μυκόνου που έχει διεθνές αεροδρόμιο με τα γυρω νησιά, όπως η Νάξος. Επίσης, η Ανάφη δεν θα έχει καμία άλλη σύνδεση με τη Μύκονο.
Να σημειωθεί ακόμη ότι δήμαρχοι Μυκόνου, Νάξου και Ανάφης τίθενται υπερ της δρομολογησης του ταχύπλοου σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό της Fast Ferries, η οποία υποστηρίζει ακόμη ότι αυτός ο σχεδιασμός δημιουργεί τις προϋποθέσεις μιας ημερησίας εκδρομής από Σαντορίνη για Μύκονο και Νάξο, συμβάλλοντας έτσι και σε μία αποσυμφόρηση της Σαντορίνης. Μάλιστα, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ήδη είχαν προγραμματιστεί εκδρομές (ώρα παραμονής στο νησι περίπου 7 ώρες) και πλάνα με έναν εντυπωσιακό αριθμό των 300 επιβατών σε καθημερινή βάση από Σαντορίνη σε Μύκονο γιατί έως τώρα δεν υπήρχε αντίστοιχη επικοινωνία… Ιδια κίνηση ήταν προγραμματισμένη και για τη Νάξο με ημερήσιες εκδρομές ενώ υπάρχει και η σκέψη για αναχώρηση από Σαντορίνη ακόμη και στις 7 το πρωί (αντί στις 7.30) ώστε να μην συμπίπτει με το πρωινο πλοίο της Blue Star από Νάξο για Πειραιά…