Τετάρτη, 18 Ιουνίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΚυκλάδες: "Απλησιάστα" τα εισιτήρια για τα νησιά (πίνακας)

Κυκλάδες: “Απλησιάστα” τα εισιτήρια για τα νησιά (πίνακας)

|

Αν και το κόστος των καυσίμων έχει μειωθεί φέτος έως και 45,5% σε σύγκριση με πέρυσι, οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων παραμένουν ίδιες με τις περυσινές – είχαν αυξηθεί 34% κατά μέσο όρο.

Η τιμή του χαμηλού σε περιεκτικότητα θείου καυσίμου Very Low Sulphur Fuel Oil (VLSFO) που καίνε τα συμβατικά πλοία από 1.100 ευρώ/τόνο το 2022 έπεσε στα 600 ευρώ το 2023 (μείωση 45,5%), ενώ το marine gas oil που καίνε τα ταχύπλοα από 1.200 ευρώ/τόνο έπεσε στα 700 ευρώ φέτος, με ποσοστό μείωσης 41,6%, ωστόσο ο καταναλωτής καλείται να πληρώνει τα ίδια ναύλα με αυτά που πλήρωνε στο peak της ενεργειακής κρίσης.

Ο παραδοσιακός καλοκαιρινός τρόπος διακοπών σε νησί για την ελληνική οικογένεια έχει αρχίσει και γίνεται πολυτέλεια, καθώς τα έξοδα είναι δυσβάσταχτα. Πολλοί δε ψάχνουν προσφορές ακόμα από αεροπορικές εταιρείες για να ταξιδέψουν σε κάποιο νησί.

Οι πίνακες που δημοσιεύει σήμερα το «ΘΕΜΑ» αποκαλύπτουν σε όλη της την έκταση την κατάσταση.

dromologia

Οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις δεν μείωσαν ούτε στο ελάχιστο τις τιμές των εισιτηρίων προφασιζόμενες, όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια του ρεπορτάζ, συσσωρευμένες ζημίες από τα τρία χρόνια κρίσης λόγω πανδημίας και του πολέμου στην Ουκρανία, ενώ επικαλούνται και δανειακές υποχρεώσεις. Ανώτατη κυβερνητική πηγή με την οποία επικοινώνησε το «ΘEMA» υπογράμμισε ότι οι δικαιολογίες αυτές είναι αδιανόητες και δεν στέκουν, αφού το κράτος στήριξε σημαντικά την ακτοπλοΐα, όπως και όλες τις άλλες επιχειρήσεις, στη διάρκεια τόσο της πανδημίας όσο και της ενεργειακής κρίσης.

Την κατάσταση που επικρατεί με τα ακριβά εισιτήρια αποτυπώνει γελοιογραφία που κυκλοφορεί τις τελευταίες ημέρες και στην οποία απεικονίζεται υπάλληλος ταξιδιωτικού γραφείου να προσπαθεί να βρει λύση για έναν εμβρόντητο πελάτη που έχει μείνει στήλη άλατος ακούγοντας πόσο κοστίζει για να πάει από τον Πειραιά στη Σαντορίνη. Και η υπάλληλος του προτείνει: «Πειραιάς – Σαντορίνη είναι λίγο ακριβούτσικα. Αλλά σας βρήκα μια πτήση Αθήνα – Νέα Υόρκη – Μπουένος Αϊρες – Κέιπ Τάουν – Σαντορίνη που έρχεται πιο φθηνά!».

aktoploika_in
Σκίτσο του Kourafelkythros που κυκλοφόρησε στα social media με αφορμή τις τιμές των εισιτηρίων

Η κατάσταση όμως δεν είναι για γέλια, αλλά για κλάματα. Κι αυτό γιατί, αν υπάρχουν και παιδιά στην οικογένεια συν ένα αυτοκίνητο, τότε μιλάμε για ένα μηνιάτικο στο πηγαινέλα με πλοίο σε κάποιο από τα όμορφα νησιά μας, κάτι που βέβαια δεν το αντέχουν πολλά νοικοκυριά.

Η ακρίβεια

Πανάκριβα είναι επίσης και τα εισιτήρια για νησιωτικές συνδέσεις, κυρίως στις Κυκλάδες, τις οποίες συνδέσεις επιλέγουν οι ταξιδιώτες για να επισκέπτονται περισσότερα νησιά μένοντας στο καθένα από αυτά 1-2 ημέρες. Ειδικά σε γραμμές όπου τα δρομολόγια μονοπωλεί μόνο μία εταιρεία οι τιμές είναι στα όρια του… τυπογραφικού λάθους.

Για παράδειγμα, για να ταξιδέψει κάποιος από τη Μήλο στα Κουφονήσια το εισιτήριο με το ταχύπλοο που εξυπηρετεί τη γραμμή κοστίζει 107,70 ευρώ για κράτηση που έγινε για τις 29 Ιουλίου. Το δε εισιτήριο για να πας από τη Μύκονο στην Αμοργό με το ταχύπλοο που εκτελεί το δρομολόγιο κοστίζει 98,70 ευρώ.

Στο απευθείας δρομολόγιο από Νάξο για Σαντορίνη, που εξυπηρετείται από δύο εταιρείες, τη Seajets με τέσσερα πλοία και την Blue Star Ferries με ένα πλοίο, το εισιτήριο για τα τρία από τα τέσσερα πλοία της πρώτης εταιρείας («Super Jet», «World Champion Jet» και «Super Jet 2») είναι στα 59,70 ευρώ και για το «Power Jet» είναι 54,70 ευρώ, ενώ αν ταξιδέψει κάποιος με το «Βlue Star Delos» το εισιτήριο κοστίζει 31 ευρώ.

Το δρομολόγιο από Νάξο για Φολέγανδρο η Seajets το καλύπτει με δύο πλοία, τα «Super Jet 2» και «Super Jet», και η τιμή εισιτηρίου είναι στα 76,70 ευρώ. Στην ίδια γραμμή δραστηριοποιείται και η Hellenic Seaways, με το «Artemis», και κόστος εισιτηρίου 10 ευρώ.

Στο ερώτημα λοιπόν γιατί, αφού έχει μειωθεί η τιμή των καυσίμων πάνω από 40% σε σύγκριση με πέρυσι, δεν μειώθηκε και η τιμή των εισιτηρίων, οι απαντήσεις που παίρνουμε από υψηλόβαθμα στελέχη του κλάδου κινούνται στο ίδιο πλαίσιο.

Μάλιστα, ένας από τους εμπειρότερους ανθρώπους της ακτοπλοΐας επεσήμανε: «Για τον καθορισμό της τιμής των εισιτηρίου δεν υπολογίζεται μόνο το κόστος των καυσίμων αλλά γίνεται ένας προϋπολογισμός. Υπάρχουν και άλλες παράμετροι, εκτός από τα καύσιμα, όπως οι τραπεζικές υποχρεώσεις, υποχρεώσεις που δεν πληρώθηκαν πέρυσι κ.λπ. Πέρυσι υπήρχε τεράστιο οικονομικό πρόβλημα με τη μεγάλη αύξηση του κόστους των καυσίμων. Από την αύξηση του κόστους οι εταιρείες απορρόφησαν το 60% και μετακύλισαν το 40% στα εισιτήρια, άρα στον επιβάτη. Υπήρξαν ζημίες οι οποίες προστέθηκαν σωρευτικά σε εκείνες που προέκυψαν από τα δύο χρόνια της πανδημίας. Οπότε είχαμε τρία χρόνια που καταγράφαμε ζημίες. Εν κατακλείδι, έρχονται υποχρεώσεις από τα τελευταία χρόνια, γι’ αυτό και δεν μειώνονται οι τιμές».

Αλλο στέλεχος μας επεσήμανε και την αύξηση τόσο του μισθολογικού κόστους όσο και των επιτοκίων που ταρακούνησε -αν δεν συντάραξε- όλη την οικονομία, ενώ υπήρξε και στέλεχος ομίλου το οποίο έβαλε στη γενική εικόνα και την εικαζόμενη νέα άνοδο του κόστους καυσίμων μετά την ανακοίνωση της Ρωσίας και της Σαουδικής Αραβίας ότι θα μειώσουν την παραγωγή.

Κοιτάζοντας τα αρχεία μας διαπιστώσαμε ότι το 2022 ήταν εφιαλτικό και παρέδωσε τη σκυτάλη στο 2023, οπότε μπορεί οι τιμές φέτος να είναι ίδιες με πέρυσι, όμως το 2022 έγιναν μέσα σε 12 μήνες, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και της ενεργειακής κρίσης, τρεις αυξήσεις που κατά μέσο όρο κυμάνθηκαν στο 34%. Αρα η φετινή χρονιά κουβαλάει αυτό το μπαράζ των ανατιμήσεων.

Τα καύσιμα

Οσο για τις τιμές των καυσίμων το 2022, αυτές είχαν σχεδόν τριπλασιαστεί σε σύγκριση με έναν χρόνο νωρίτερα. Ωστόσο φέτος η τιμή του χαμηλού σε περιεκτικότητα θείου καυσίμου που καίνε τα συμβατικά πλοία μειώθηκε 45,5%. Ενα συμβατικό πλοίο καταναλώνει, αν ταξιδεύει με 19 μίλια/ώρα, 2 τόνους την ώρα, ήτοι 1.200 ευρώ, ενώ εκείνα που πλέουν με 24 μίλια/ώρα καταναλώνουν 6 τόνους την ώρα, ήτοι 3.600 ευρώ. Για 10 ώρες ταξίδι δηλαδή το κόστος κυμαίνεται από 12.000 έως 36.000 ευρώ!

Το marine gas oil κόστιζε το 2022 1.200 ευρώ/τόνο από 510 ευρώ το 2021 (ποσοστό αύξησης κατά 157%). Ωστόσο το 2023 κοστίζει 700 ευρώ/τόνο, με ποσοστό μείωσης 41,6% σε σύγκριση με το 2022, αλλά παραμένει κατά 37,2% πιο ακριβό από το 2021. Ενα ταχύπλοο καταναλώνει 5 τόνους την ώρα. Αν κάνει δρομολόγια συνολικής διάρκειας 10 ωρών την ημέρα, το κόστος είναι 35.000 από 60.000 ευρώ πέρυσι, ποσοστό μείωσης 41,6%.

Ως πληροφορία αξίζει να αναφέρουμε ότι τα καύσιμα καλύπτουν το 50% του λειτουργικού κόστους ενός συμβατικού πλοίου και το 80% ενός ταχύπλοου. «Αν θέλεις 91 ευρώ για να πας, σε οικονομική θέση, στη Ρόδο, βγάλε συμπέρασμα τι γίνεται. Οι τιμές είναι δυσβάσταχτες. Ωστόσο όλοι είμαστε επιβάτες στο ίδιο τρενάκι του τρόμου, που ονομάζεται “αύξηση του πληθωρισμού”», τόνισε έμπειρο στέλεχος της ακτοπλοΐας.

Οι τιμές

Ναυτιλιακοί πράκτορες ανέφεραν ενδεικτικές τιμές για διάφορους προορισμούς και έδωσαν μια συνολική εικόνα από την επιβατική κίνηση μιλώντας στο «ΘEMA».

Ενδεικτικές τιμές:

• Για την Πάρο εισιτήριο στο κατάστρωμα κοστίζει 50 ευρώ. Ενα ζευγάρι με Ι.Χ. θα πληρώσει 216 ευρώ ανά διαδρομή. Με δύο παιδιά, χωρίς Ι.Χ., το κόστος είναι 149 ευρώ, ενώ με δύο παιδιά και Ι.Χ. θα πληρώσει 265 ευρώ.

• Για τη Σύρο το οικονομικό εισιτήριο ανέρχεται στα 45,5 ευρώ. Ενα ζευγάρι με Ι.Χ. θα πληρώσει 193,5 ευρώ ανά διαδρομή. Με δύο παιδιά χωρίς Ι.Χ. το κόστος είναι 136 ευρώ, ενώ με Ι.Χ. πληρώνει 238,5 ευρώ.

• Για τη Μύκονο το εισιτήριο της οικονομικής θέσης κοστίζει 52 ευρώ, ενώ με Ι.Χ. κοστίζει 86 ευρώ.

• Για τη Σαντορίνη το οικονομικό εισιτήριο ανέρχεται σε 58 ευρώ, ένα ζευγάρι με Ι.Χ. θα πληρώσει 244 ευρώ ανά διαδρομή, με δύο παιδιά χωρίς Ι.Χ. το κόστος είναι 173 ευρώ και με Ι.Χ. 301 ευρώ.

• Για τη Ρόδο το εισιτήριο στην οικονομική θέση κοστίζει 91 ευρώ. Ενα ζευγάρι με Ι.Χ. θα πληρώσει, σε οικονομική πάντα θέση, 332,5 ευρώ ανά διαδρομή. Με δύο παιδιά χωρίς Ι.Χ. το κόστος είναι 272 ευρώ, ενώ με δύο παιδιά και Ι.Χ. 422,5 ευρώ. Σε δίκλινη καμπίνα για ένα ζευγάρι με Ι.Χ. το κόστος είναι 396,5 ευρώ. Ζευγάρι με δύο παιδιά σε τετράκλινη καμπίνα και με Ι.Χ. πληρώνει 487,5 ευρώ. Μια τετραμελής οικογένεια για να ταξιδέψει δηλαδή με Ι.Χ. θέλει σχεδόν 1.000 ευρώ μετ’ επιστροφής από τη Ρόδο.

• Για τη Μυτιλήνη το οικονομικό εισιτήριο ανέρχεται σε 53,5 ευρώ. Ενα ζευγάρι με Ι.Χ. θα πληρώσει 227,5 ευρώ ανά διαδρομή. Με δύο παιδιά χωρίς Ι.Χ. το κόστος είναι 160 ευρώ. Ζευγάρι με δύο παιδιά και Ι.Χ. πληρώνει 280,5 ευρώ. Σε δίκλινη καμπίνα το κόστος για ένα ζευγάρι με Ι.Χ. είναι 291,5 ευρώ, ενώ ζευγάρι με δύο παιδιά σε τετράκλινη καμπίνα και με Ι.Χ. πληρώνει 367,5 ευρώ.

• Για τη Χίο το οικονομικό εισιτήριο ανέρχεται σε 48 ευρώ. Ενα ζευγάρι με Ι.Χ. θα πληρώσει 202 ευρώ ανά διαδρομή. Με δύο παιδιά χωρίς Ι.Χ. το κόστος είναι 143 ευρώ, ενώ με Ι.Χ. 249 ευρώ. Σε δίκλινη καμπίνα για ένα ζευγάρι με Ι.Χ. το κόστος είναι 262 ευρώ. Ενα ζευγάρι με δύο παιδιά σε τετράκλινη καμπίνα και με Ι.Χ. πληρώνει 329 ευρώ.

• Για τον Εύδηλο Ικαρίας το απλό εισιτήριο, σε κατάστρωμα, κοστίζει 58,5 ευρώ.

• Για την Κω το οικονομικό εισιτήριο ανέρχεται σε 77,5 ευρώ. Ενα ζευγάρι με Ι.Χ. θα πληρώσει 305,5 ευρώ ανά διαδρομή. Με δύο παιδιά χωρίς Ι.Χ. το κόστος είναι 232 ευρώ, ενώ με Ι.Χ. πληρώνει 382,5 ευρώ. Σε δίκλινη καμπίνα με Ι.Χ. το κόστος για ένα ζευγάρι είναι 373,5 ευρώ, ενώ οικογένεια με δύο παιδιά σε τετράκλινη καμπίνα και με Ι.Χ. πληρώνει 452,5 ευρώ.

• Για το Ηράκλειο το οικονομικό εισιτήριο ανέρχεται σε 36 ευρώ. Ενα ζευγάρι με Ι.Χ. θα πληρώσει 137 ευρώ ανά διαδρομή, με δύο παιδιά χωρίς Ι.Χ. το κόστος είναι 108 ευρώ, ενώ με Ι.Χ. πληρώνει 173 ευρώ. Σε δίκλινη καμπίνα για ένα ζευγάρι με Ι.Χ. το κόστος είναι 217 ευρώ. Ζευγάρι με δύο παιδιά σε τετράκλινη καμπίνα και με Ι.Χ. πληρώνει 229 ευρώ.

• Για τα Χανιά το οικονομικό εισιτήριο ανέρχεται στα 48 ευρώ. Ενα ζευγάρι με Ι.Χ. θα πληρώσει 167 ευρώ ανά διαδρομή. Με δύο παιδιά χωρίς Ι.Χ. το κόστος είναι 144 ευρώ, ενώ με Ι.Χ. πληρώνει 215 ευρώ. Σε δίκλινη καμπίνα για ένα ζευγάρι με Ι.Χ. το κόστος είναι 229 ευρώ. Ζευγάρι με δύο παιδιά σε τετράκλινη καμπίνα και με Ι.Χ. πληρώνει 261 ευρώ.

• Για τις Σπέτσες το εισιτήριο κοστίζει 54 ευρώ, για την Υδρα 40 ευρώ, τον Πόρο 34 ευρώ και για την Αίγινα 19 ευρώ.

«Το κόστος για τον επιβάτη είναι τεράστιο, αλλά και το λειτουργικό κόστος για τις εταιρείες παραμένει μεγάλο», σχολιάζουν κύκλοι της αγοράς.

Οι ναυτικοί πράκτορες επεσήμαναν, πάντως, στο «ΘEMA» ότι ο κόσμος είναι αποφασισμένος να ταξιδέψει παρά το υψηλό κόστος: «Εχει την ορμή να φύγει, να ταξιδέψει και θα καλύψει το κόστος των εισιτηρίων από κάπου αλλού. Επειδή η αγοραστική του δύναμη είναι μειωμένη, πιστεύουμε ότι θα υποφέρουν οι τοπικές κοινωνίες. Κι αυτό θα συμβεί διότι ο τουρίστας στα νησιά θα ξοδέψει λιγότερα χρήματα ενώ θα κάνει και μικρότερης διάρκειας διακοπές. Κύκλος είναι αυτά… Πάντως για τον Αύγουστο πάμε για 100% πληρότητα».

Τονίζουν μάλιστα ότι υπάρχουν πλέον νησιά δύο ταχυτήτων: «Υπάρχουν οι Κυκλάδες, που είναι πιο κοντινός προορισμός αλλά συγκριτικά πιο φθηνός και προσελκύει τη νεολαία, και υπάρχουν και πιο μακρινοί προορισμοί όπως τα νησιά του ΒΑ Αιγαίου, τα Δωδεκάνησα και η Κρήτη, που έχουν εξελιχθεί σε φτωχούς συγγενείς του ακτοπλοϊκού τουρισμού».

Οι προορισμοί

Οσον αφορά τους προορισμούς, η συνολική κίνηση τους πέντε πρώτους μήνες σε Αιγαίο και Ιόνιο ήταν αυξημένη κατά 3% σε σύγκριση με το 2019 και κοντά στο 20% σε σύγκριση με το 2022. Βέβαια πέρυσι υπήρχαν μέχρι την άνοιξη περιορισμοί λόγω της πανδημίας. Το φετινό εξάμηνο οι Κυκλάδες είναι περίπου στα ίδια επίπεδα με το 2019. Σε σύγκριση με το 2022, αν και ήταν υψηλότερα τον Απρίλιο και τον Μάιο, στην επιβατική κίνηση στις Κυκλάδες υπήρξε μια κάμψη τον Ιούνιο, ενώ αυξήθηκε έστω και λίγο η μεταφορική κίνηση των Ι.Χ.

Στις Κυκλάδες πτώση σημειώνουν τα μεγάλα νησιά, δηλαδή Σαντορίνη και Μύκονος, ενώ σταθερή είναι η Πάρος. Το φετινό εξάμηνο τα Δωδεκάνησα σημείωσαν πτώση 15%, η Κρήτη 10% και τα νησιά του Βορείου Αιγαίου 25%. Αύξηση 12% καταγράφηκε στον Αργοσαρωνικό και κατά 20% στις Σποράδες, που είναι όμως μικρότερη αγορά.

Με πληροφορίες από τη σελίδα Protothema.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νάξος – Απείρανθος: Μνήμες από τη Χούντα, παρουσίαση του βιβλίου του Δημήτρη Βεριώνη με ανοιχτή συζήτηση

Το Σάββατο 21 Ιουνίου στο Πολιτιστικό Κέντρο Απεράθου, μια ξεχωριστή εκδήλωση για την ιστορική μνήμη, την αντίσταση και τους ανεξιχνίαστους θανάτους της δικτατορίας.

Από τη Νάξο στη Super League, Ο Νικηφόρος Κατσαράς στον ΟΦΗ

Ο ταλαντούχος τερματοφύλακας του ΠΑΣ Νάξου κάνει το μεγάλο βήμα και μεταγράφεται στην Κ15 του ΟΦΗ, με φόντο τη συμμετοχή στην προεπιλογή της Εθνικής Ομάδας.

Ένα Κολυμβητήριο για την Τήνο, ιστορική ανακοίνωση από τον Υπουργό Αθλητισμού Γιάννη Βρούτση

Σε μια θερμή εκδήλωση στο Κλειστό Γυμναστήριο του νησιού, παρουσιάστηκε το νέο έργο-ορόσημο για τις Κυκλάδες: Κολυμβητήριο στην Τήνο με χρηματοδότηση 2 εκατομμυρίων ευρώ.

Ρεάλ Μαδρίτης – Αλ Χιλάλ: Έτοιμη για κυριαρχία από το ημίχρονο η «Βασίλισσα»

Η Ρεάλ επιστρέφει στο Παγκόσμιο Κύπελλο Συλλόγων με μοναδικό στόχο την κατάκτηση, ξεκινώντας απόψε απέναντι στην Αλ Χιλάλ στο Μαϊάμι.

Ανοικτή Δημοσκόπηση για το Νότιο Αιγαίο από το aftodioikisi.gr

Μετά από 18 μήνες διοίκησης, η γνώμη των πολιτών για την Περιφέρεια και τους Δήμους των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου γίνεται αντικείμενο καταγραφής μέσα από μια ευρεία ανώνυμη έρευνα.

Νάξος – Θάλασσα καθαρή, Ευθύνη κοινή: Αντιρρυπαντικός εξοπλισμός στη μαρίνα για τους αλιείς

Με πρωτοβουλία του Λιμενικού Ταμείου Νάξου και τη συμβολή της Aegean Rebreath, εγκαθίσταται εξοπλισμός για την προστασία της θάλασσας από τα λιπαντικά και τα καύσιμα - Σήμερα (18/06) η παρουσίαση

Ουρολογικό Ιατρείο στο Naxos Medical, γιατί η πρόληψη είναι ανδρική υπόθεση

Στις 20 & 21 Ιουνίου, το Ουρολογικό Τμήμα του Naxos Medical ανοίγει ξανά τις πόρτες του, ενισχύοντας την αντρική φροντίδα υγείας με σύγχρονα μέσα και βαθιά ανθρωποκεντρική προσέγγιση.

Ηρώ Μουκίου: «Στη Νάξο βρήκα ξανά τη γαλήνη, όπως στη ζωγραφική και τη θάλασσα»

Η αγαπημένη ηθοποιός μιλά στον Νίκο Σκορδιαλό για τον ρόλο της στη σειρά «Άγιος Έρωτας», την επιστροφή της στην τηλεόραση, την αγάπη της για τη ζωγραφική και τη βαθιά σχέση της με την πίστη και τη νέα γενιά.

Μαριέττα Γαλάνη: Όταν η Παράδοση σμίγει με τη δημιουργία (mocktail) σε ένα ποτήρι

Από τη Νάξο με αγάπη – η Μαριέττα Γαλάνη παντρεύει τη μνήμη με τη μοντέρνα γεύση μέσα από ένα δροσιστικό mocktail με ντοματοχυμό.

«Porto Leone»: Η Τρούμπα των ’60s ζωντανεύει στη νέα μεγάλη σειρά εποχής του ALPHA

Μια συγκλονιστική ιστορία πάθους, εξουσίας και προδοσίας ξεδιπλώνεται στην καρδιά του λιμανιού του Πειραιά, με φόντο τη θρυλική Τρούμπα του 1965.

Κόρωνος (Λυώνας) – Αντώνης Παπακωνσταντής: Έφυγε ξαφνικά, αλλά θα μείνει για πάντα δίπλα μας

Μια συγκινητική αποχαιρετιστήρια ανάρτηση του Γιώργου Κουφόπουλου για τον αγαπημένο φίλο, συνοδοιπόρο και πρώην πρόεδρο του συλλόγου

“O Χαρχαλιάς”: Η νέα ταβέρνα στη Μέση Ποταμιά που μαγειρεύει με καρδιά και μνήμες

Στην πράσινη καρδιά της Νάξου, μια αυθεντική ταβέρνα σερβίρει γεύσεις που μυρίζουν πατρίδα, με σεβασμό στην τοπική παράδοση και ζεστή φιλοξενία που σε κάνει να νιώθεις σαν στο σπίτι σου.

Αθήνα – Σύνταγμα: Θρήνος για τον Ανδρέα Κυριακόπουλο

Η ανακοίνωση της ProSport για τον ξαφνικό θάνατο του εκλεκτού συνεργάτη – «Το κενό του είναι δυσαναπλήρωτο, καλό ταξίδι φίλε…»

Δέκα σχολεία των Κυκλάδων περιμένουν διευθυντή, θέση ευθύνης και καρδιάς (πίνακας)

Ανοιχτή η προκήρυξη για τους εκπαιδευτικούς που θέλουν να στελεχώσουν τις σχολικές μονάδες νησιών όπως η Νάξος, η Σίφνος, η Κύθνος και η Μύκονος ως διευθυντές (πίνακας)

Europa Nostra: Διεθνής διάκριση για τον Πύργο “Κάμπονες 1615” στη Νάξο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Ένα ζωντανό σύμβολο πολιτιστικής αναγέννησης και βιώσιμης αποκατάστασης από τις Κυκλάδες ανάμεσα στα κορυφαία παραδείγματα ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς για το 2025

Ν. Πιτταράς: “Το ότι χτίζουν όπου να ’ναι, το ότι βάζουν τσάπες μέσα στη θάλασσα και βγάζουν τα βράχια, είναι κατάντια για τη Νάξο”

Οι αγρότες της Νάξου πιέζονται από τον υπερτουρισμό, που απορροφάει ολοένα και περισσότερους υδάτινους πόρους και επεκτείνεται με τη δόμηση. Μπορεί να βρεθεί ισορροπία; Η «Κ» μίλησε με όλες τις πλευρές της τοπικής κοινωνίας

Στέλλα Τσουνέλλη – Φουτάκογλου: Η τελευταία κεντήστρα της παράδοσης στη Χώρα της Νάξου

Από τη Μικρά Ασία στη Νάξο, η κυρία Στέλλα υφαίνει με βελόνα και νήμα τις μνήμες, τις ρίζες και την ψυχή ενός τόπου που δεν ξεχνά.

Νάξος: Μπήκαν τα θεμέλια της νέας πτέρυγας του Νοσοκομείου, ένα όραμα γίνεται πράξη

Η σημερινή ημέρα σηματοδοτεί την έναρξη της ουσιαστικής αναβάθμισης της δημόσιας υγείας στη Νάξο, με την τοπική κοινωνία να παρακολουθεί με ελπίδα και προσδοκία την πρόοδο του έργου.

Νάξος: Όταν τα σκουπίδια… μιλούν, μήνυμα με σακούλες σε ασυνείδητο οδηγό

Παρκάρισμα "καρφί" δίπλα στους κάδους και η πιο ευφάνταστη απάντηση των κατοίκων: δύο σακούλες σκουπιδιών στο καπό αυτοκινήτου. Νάξος, έχεις ταλέντο!

Guardian: Η παραλία στο Καστράκι της Νάξου ανάμεσα στις τρεις καλύτερες της Ευρώπης για το 2025

Διπλή διάκριση για την Ελλάδα – Το Καστράκι Νάξου και η Φακίστρα Πηλίου ανάμεσα στους κορυφαίους προορισμούς για ήλιο, θάλασσα και αυθεντική απόλαυση