Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΚυκλάδες: Ο κορωνοϊός διαλύει την ακτοπλοΐα, τα πλοία δεμένα στα λιμάνια

Κυκλάδες: Ο κορωνοϊός διαλύει την ακτοπλοΐα, τα πλοία δεμένα στα λιμάνια

|

Πειραιάς – Σαντορίνη στις δέκα ώρες με το πλοίο να αλλάζει πέντε λιμάνια – Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας το 2020 η απώλεια εσόδων των ακτοπλοϊκών που εξυπηρετούν τα νησιά του Αιγαίου, την Κρήτη και τα νησιά Ιονίου θα ξεπεράσει τα 290 εκατ. ευρώ

Ποιος θα περίμενε εν έτη 2020 ότι για να ταξιδέψει κάποιος ακτοπλοϊκώς από τον Πειραιά στη Σαντορίνη θα χρειαζόταν σχεδόν 10 ώρες. Και όμως η πανδημία του κορωνοϊού έχει αλλάξει τα πάντα.

Η ακτοπλοΐα βρίσκεται σε περιδίνηση. Πληρώματα πλοίων που δεν εκτελούν λόγω της κατάστασης μπήκαν σε αναστολή ΣΣΕ καθώς και υπάλληλοι πολλών ακτοπλοϊκών εταιρειών, δρομολόγια σταμάτησαν, πλοία έδεσαν στα λιμάνια, οι ταχύτητες μειώθηκαν όπως και ο αριθμός των δρομολογίων.

Η αποτύπωση της σημερινής εικόνας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες είναι σοκαριστική.

  • Η Golden Star Ferries έδεσε και το SuperFerry II και πλέον ολόκληρος ο στόλος της είναι ανενεργός.
  • Ο Όμιλος της Attica σταμάτησε τα δρομολόγια του Blue Star Paros και του Διαγόρας.
  • Το Blue Star Delos κάνει πλέον τέσσερα δρομολόγια από επτά. Πιο συγκεκριμένα, σε τροποποιημένες γραμμές Πειραιά-Τήνο-Μύκονο –Σαντορίνη.
  • Πριν έκανε τη γραμμή Πειραιά-Πάρο-Νάξο-Ίο-Σαντορίνη και πλέον προσέθεσε στη γραμμή και τα νησιά Σύρο-Τήνο-Μύκονο και αφαίρεσε την Πάρο-Νάξο-Ίο. Το Blue Star Naxos που κάνει το απογευματινό δρομολόγιο Πειραιά-Πάρο-Νάξο-Μικρές Κυκλάδες. Για να πάει κάποιος Σαντορίνη χρειάζεται πλέον σχεδόν 10 ώρες αφού έχουν μειωθεί και οι ταχύτητες με τις οποίες ταξιδεύουν τα πλοία.
  • Το Blue Star Mykonos σταμάτησε το ένα από τα τρία δρομολόγια αυτό της Δευτέρας από Πειραιά για Σύρο-Μύκονο-Ικαρία-Σάμο ενώ μετά συνεχίζει προς Χίο-Λέσβο-Καβάλα που είναι και επιδοτούμενο κάθε Τρίτη και Παρασκευή μόνο.
  • Σταμάτησε το πλοίο Olympus , της Sea Speed Lines που έκανε το δρομολόγιο Πειραιά-Μήλο-Σαντορίνη-Ρέθυμνο.
  • Η γραμμή Ραφήνα-Άνδρος-Τήνος-Μύκονος εξυπηρετείται με τρία δρομολόγια την εβδομάδα αντί για 14
  • Η γραμμή Πειραιάς-Χίος-Μυτιλήνη με τρία δρομολόγια αντί για έξι
  • Η γραμμή για Ικαρία-Σάμο με δύο δρομολόγια αντί για τρία
  • Το Super Jet της Seajets για Πειραιά-Τήνο-Μύκονο-Νάξο-Σαντορίνη σταμάτησε το δρομολόγιο.
  • Τα πλοία τύπου Blue Star Delos και Nissos Chios έχουν μειώσει ταχύτητα από τα 25 μίλια την ώρα στα 18 μίλια μειώνοντας την ωριαία κατανάλωση αποθειωμένου καυσίμου από τα 6 κυβικά την ώρα στα 2 1/2 κυβικά.
  • Τα ταχύπλοα που ήταν να ξεκινήσουν δρομολόγια εν όψει της πασχαλινής περιόδου έχουν ήδη μεταφέρει την έναρξη δρομολογίων για αργότερα, τέλη Μαΐου με αρχές Ιουνίου και πιθανόν κάποια από αυτά να μην κάνουν κανένα δρομολόγιο τη φετινή περίοδο.

«Τέτοια κρίση στην ακτοπλοΐα δεν έχουμε ξαναζήσει Ακόμη και τις χρονιές που οι τιμές των καυσίμων ήταν πάρα πολύ ψηλά, υπήρχε τα καλοκαίρι που ταξιδεύαμε με λογικές ταχύτητες και μέναμε στον αφρό» τόνισαν στελέχη της ακτοπλοΐας.

  • Όσο αφορά τις γραμμές Πάτρα-Ιταλία υπάρχει μείωση 35%-40% στο μεταφορικό έργο των φορτηγών οχημάτων αφού το 70% της παραγωγής στην Ιταλία έχει σταματήσει. Η μεταφορά φορτηγών οχημάτων αποτελεί διαχρονικά το οικονομικό οξυγόνο των εταιρειών τους πρώτους μήνες κάθε χρόνου. Και το «οξυγόνο» μειώθηκε αισθητά.
  • Η απαγόρευση για μεταφορά επιβατών δεν θα προκαλέσουν προς το παρόν επιπλέον οικονομικά προβλήματα στις εταιρείες. Και αυτό γιατί ήδη είχαν γίνει ακυρώσεις εκδρομών από γκρουπ από και προς την Ελλάδα λόγω της επιδημίας. Η μεταφορά φορτηγών οχημάτων αποτελεί διαχρονικά το οικονομικό οξυγόνο των εταιρειών τους πρώτους μήνες κάθε χρόνου.
  • Στις γραμμές της Αδριατικής δραστηριοποιούνται 11 πλοία από Πάτρα-Ηγουμενίτσα προς τα λιμάνια Πρίντεζι-Μπάρι- Ανκόνα-Βενετία. Οι εταιρείες είναι ο Όμιλος Γκριμάλντι στον οποίο ανήκουν οι Μινωικές και η κοινoπραξία ΑΝΕΚ-Superfast.

– Οι μικρομεσαίες εταιρείες έχουν ξοδέψει τον χειμώνα τουλάχιστον 6-7 εκατομμύρια ευρώ για να έχουν τα πλοία τους έτοιμα ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου. Αυτή η «οικονομική τρύπα» δεν πρόκειται να καλυφθεί αφού το καλοκαίρι προβλέπεται να είναι ένα από τα χειρότερα όσο αφορά την επιβατική κίνηση όλων των εποχών. Αν ο κόσμος τον απασχολεί η επαγγελματική του αβεβαιότητα δεν θα βρει την ψυχολογία να ταξιδέψει για διακοπές ακόμη και αν έχουν αρθεί τα μέτρα.

– Τον κλάδο τον διακατέχει η εποχικότητα. Αν δεν δουλέψει τους τρεις μήνες του καλοκαιριού και τον Σεπτέμβριο δεν θα επιβιώσει την επόμενη χρονιά.

– Θα χρειαστούν ενέσεις ρευστότητας. Εταιρείες, όπως η Attica και η ΑΝΕΚ θα πρέπει να βρουν κεφάλαια κίνησης.

-Οι Μινωικές έχουν ξοφλήσει τα δάνειά τους ενώ έχουν και τη ρευστότητα του Γκριμάλντι καθώς και μικρή παρουσία στις θαλάσσιες μεταφορές στην Ελλάδα.

– Οι μικρομεσαίες εταιρείες θα βάλουν λουκέτο εάν δεν τις ενισχύσουν οικονομικά οι ιδιοκτήτες τους που έχουν άλλες δραστηριότητες όπως για παράδειγμα στην ποντοπόρο ναυτιλία, σε στεριανές επιχειρήσεις, στο ναυπηγικό κλάδο κα.

-Ακυρώνονται οι δεξαμενισμοί πλοίων για να εξοικονομήσουν κάποια χρήματα. Για τα συμβατικά πλοία έχουν δικαίωμα να κάνουν δεξαμενισμούς μέσα σε δύο χρόνια ενώ για τα ταχύπλοα είναι υποχρεωτικοί ανά έτος.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) για το 2020 η απώλεια εσόδων των ακτοπλοϊκών εταιρειών που εξυπηρετούν τα νησιά του Αιγαίου, την Κρήτη και τα νησιά Ιονίου θα ξεπεράσει τα 290.000.000 ευρώ, δηλαδή αναμένεται μείωση 45,12%.

Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα newmoney.gr 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αμοργός: Προκήρυξη θέσεως Επιμελητή Α’ για το Κέντρο Υγείας

Προκήρυξη θέσεως Επιμελητή Α’ για το Κέντρο Υγείας Αμοργού - Ειδικότητες και τι προσφέρει ο δήμος

Springer Reisen: Αεροπορική σύνδεση από Βιέννη σε Πάρο, Νάξο και Μήλο

Νέες συνδέσεις με τις Κυκλάδες από τη Βιέννη το καλοκαίρι του 2025

Γλυπτά Παρθενώνα: Θα έρθουν στην Ελλάδα με … δανεισμό το 2025?

Θα έρθουν τελικά πιο κοντά σε λύση Βρετανικό Μουσείο και ελληνική κυβέρνηση το 2025;

Σίκινος: Η Νεικώ πάει Λονδίνο, ποιος ο λόγος;

Η Επισκοπή Σικίνου και η Νεικώ ταξιδεύουν στη βρετανική πρωτεύουσα

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Κυκλάδες: Προκήρυξη 22 θέσεων σε 14 Κέντρα Υγείας (!!!)

Κέντρα Υγείας: 324 προσλήψεις γιατρών – Προθεσμίες και ειδικότητες - Η προκήρυξη αφορά και στις 7 Υγειονομικές Περιφέρειες (ΥΠΕ) της Ελλάδας, για 12 ειδικότητες

Αιγαίο: Τριάντα “πράσινα” έργα (ανάμεσά τους και το Τσικαλαριό) στα ελληνικά νησιά

Ηλεκτρικές διασυνδέσεις άνω των 2,5 δισ. για να βγουν τα νησιά από την απομόνωση. Ταμιευτήρες και φράγματα πολλαπλού σκοπού σε Κυκλάδες, Κρήτη, Δωδεκάνησα.

Χατζημάρκος από Νάξο: Ερχονται επενδύσεις 5 δις στην νησιωτική Ελλάδα

Γιώργος Χατζημάρκος: Το Ταμείο Απαναθρακοποίησης Νησιών φέρνει επενδύσεις 5 δισ. ευρώ στη νησιωτική Ελλάδα

Πρόταση Ημέρας: Ριγκατόνι με σάλτσα φέτας

Μία άλλη προσέγγιση στο φαγητό εκεί όπου η Ιταλία συναντά την Ελλάδα

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Πάρος: Ο καπετάν – Χρήστος Τζουάνης “έφυγε” από την ζωή

Στα 42 του χρόνου ο cpt Χρήστος Τζουάνης έφυγε από τη ζωή ...

Αμοργός: Εννέα μέτρα μετακινήθηκε ο υποθαλάσσιος πυθμένας και έδωσε τον σεισμό του 1956

Διεθνής ερευνητική ομάδα ρίχνει «φως» στις αιτίες του καταστροφικού σεισμού του 1956 στην Αμοργό - Τι λέει η Εύη Νομικού

Δονούσα: Ανεμογεννήτριες καλύπτουν την Καλοταρίτισσα

φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για το πώς θα φαίνεται το συγκεκριμένο έργο στην πλήρη του ανάπτυξη (60 ανεμογεννήτριες) στη Δονούσα

Νάξος: Από την 1η Ιουνίου ξεκινάει η αεροπορική σύνδεση με Ηράκλειο

Η Νάξος μετά την Θεσσαλονίκη αποκτά αεροπορική σύνδεση και με το Ηράκλειο - Δύο φορές από την 1η Ιουνίου και έως τα μέσα Οκτωβρίου

Blue Star Ferries: Το “Paros” επιστρέφει αύριο (23/11) κι όχι Κυριακή από Αμοργό

Οι αλλαγές που δρομολογούνται σε τρία πλοία της Blue Star Ferries ελέω καιρικών συνθηκών - ποια είναι;

Νάξος: Επίσκεψη εξπρές του Μητσοτάκη με συνοδεία αξιωματούχων σε τρία αεροπλάνα (!!!)

Τρία αεροσκάφη της Olympic Air θα μεταφέρουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους συνοδούς του στη Νάξο – Η ώρα άφιξης και αναχώρησης